Hop til indhold
Guest Nannas Hjørne

Er det så skidt, at det er et arbejde?

Recommended Posts

Nannas Hjørne skrev, den 11.9.2021 at 14:40:

Jeg skriver dette med al mulig respekt for kvinder som prostituerer sig udelukkende som en hobby, indimellem, og kun når de lige har lyst. Det er dejligt, at de er der. Der skal være plads til alle. 

Jeg er sexarbejder. Det er et arbejde, ikke en hobby eller fritidsinteresse. Jeg kan lide mit arbejde (faktisk er jeg vild med mit arbejde!). Jeg nyder det og jeg får dejlige oplevelser ud af det. Nogle gange er mine skønne oplevelser ren ekstase, andre gange er det glæden ved at føle sig begæret, ved at sende en anden person i ekstase, ved at mærke at man er et lyspunkt i en andens dag og 100 andre finurligheder, som giver mig lysten til mit arbejde. Der er også ting ved arbejdet jeg er mindre vild med. Regnskaber, en uendelig strøm af beskeder og opkald på alle tider af døgnet, planlægning, udeblivelser, mænd som tror, at man skal bide når man slikker, mænd som ikke renser under forhuden og skal have en reminder etc. For bare lige at komme med nogle eksempler. 

Jeg har også et andet arbejde. Det arbejde elsker jeg også. Det udfordrer mig intellektuelt, det giver min tilværelse en retning og en ekstra dimension af indhold i mit liv. Det giver mig også kæmpe frustrationer.  Når systemet ikke er indrettet efter det som der er brug for, når jeg har haft en opslidende oplevelse, når jeg skal løbe alt for stærkt for at nå mine arbejdsopgaver etc.

Fælles for begge jobs er, at de beriger mit liv. De frustrerer mig, de glæder mig og jeg ville ikke undvære nogen af dem.

Jeg ville heller ikke møde op til dem, hvis jeg ikke fik penge for det - for de er begge to et arbejde.

For det første, fordi der går enormt meget tid og energi med det. For det andet fordi, hvis jeg ikke tog penge for disse jobs, jamen så skulle jeg jo lægge den nævnte tid og energi i en anden karriere som kunne betale mine regninger, mine ferier og sikre min pension.

Jeg ser mig også som en professionel i begge jobs. Jeg går op i at lægge min bedste indsats. I begge jobs arbejder jeg med mennesker, og jeg går op i at møde dem alle individuelt, og give alle en oplevelse, som jeg kan stå inde for. Selvfølgelig er der - i begge regi - mennesker jeg identificerer mig mere med, har bedre kemi med, har en dybere forståelse for. De mennesker får nok en bedre oplevelse, end dem jeg ikke har den forbindelse med, men uanset, så længe jeg bliver behandlet med respekt og imødekommenhed, vil jeg være i stand til at udføre mit arbejde og skabe gode oplevelser med langt de fleste. Der er ingen uddannelse til at blive sexarbejder, men evnen til at give en dejlige oplevelse, er en af de ting jeg sætter en faglig stolthed i at besidde. Det vil jeg vædde med, at jeg ikke er alene om blandt sexarbejdere :)
Før man så begynder at snakke om skuespil osv. Så tror jeg godt at jeg kan tale for flere, når jeg siger, at den bedste måde at give en god oplevelse, for rigtig mange GP'er, er at kunne finde noget i næsten alle oplevelser, som man selv nyder, og leve sig ind i den fantasi vi skaber sammen. Om det man nyder er seksuelt, relationelt eller whatever, varierer nok fra person til person og møde til møde.

Så min overordnede pointe: At sexarbejde er et arbejde, burde ikke gøre det til et skældsord. At det er et arbejde betyder ikke, at der mangler lyst, glæde eller stolthed. For mange af os betyder det sikkert, at vi har valgt at gøre karriere indenfor noget som vi elsker at lave, interesserer os for, brænder for. Ligesom jeg håber, at det er sådan for rigtig mange andre mennesker i deres arbejde.

Derfor synes jeg også, at det er noget skrammel at se sexarbejde som noget fornedrende - som der har været lidt buzz om.
Som om det kun kan gøres af nød, hvis ikke man udøver erhvervet på så lille et plan, at det kun kan anses som en hobby - som om det af den grund automatisk må være mere af lyst, end hvis det er ens levevej. 
Det er en realitet at branchen indeholder alt for mange eksempler på udnyttelse og personer som er i erhvervet af nød, men eksistensen af disse ofre, udsletter ikke eksistensen af alle de kickass stærke selvstændige erhvervsdrivende kvinder (og mænd) som var valgt arbejdet til.
Deres (vores) eksistens kan godt anerkendes uden at glemme de andre.

Så ja, os skal der også være plads til ;)

Apropos anerkendelse, så anerkender jeg, at emnet er lidt en kæphest for mig, så beklager hvis det ikke ligefrem er første gang jeg har redet hesten til herinde. :)

Jeg er helt enig. I en tid hvor stort set alt skal anses for OK og naturligt, går det stik modsat for opfattelsen af sex-arbejdere. Jeg synes så det er primært en vis type politikere (ikke et ord om Radikale) og deres groupier, der søger at overgå hinanden i hellig forargelse. Spørgsmålet er om ikke flertallet har netop det syn på sex-arbejde, som du efterlyser. Men der er jo ingen idag, der åbent tør give udtryk for den slags opfattelser - man ville blive ramt af en shitstorm uden lige og så er de fleste vel tilbøjelige til blot at holde mund.
I gamle dage skelnede man mellem forskellige typer sex-arbejdere med ord som f.eks. Kurtisaner, som var fuldt respekterede medlemmer af samfundet. Dermed undgik man den sammenblanding af kvinder som dig, med kvinder der er i erhvervet af ren nød, eller værre - handlet til det. Men i vore åh, så tolerante tider har vi slået alle sex-arbejdere sammen i en kategori, som man så kan bruge til at demonstrere politisk korrekthed ved at nedgøre eller ynke - med henvisning til f.eks. De handlede piger. Og så gør det jo heller ikke sagen bedre at der er dukket en befolkningsgruppe op, der bruger ordet “luder” som deres foretrukne skælsord. (Hvilket sjovt nok ikke påtales af de politisk korrekte).

du skriver, at dette emne er din kæphest - super, for det nedladende hysteri, vi ser idag går ikke væk af sig selv - så fortsæt ridtet, det giver på sigt det tavse flertal mod og mulighed til at tage bladet fra munden.

og så en helt useriøs sidebemærkning: Fandens også at der er så langt fra Nordsjælland til Nord-Jylland :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Kajakfisker skrev, for 1 time siden:

Det er da et udsagn, forefindes der en forklaring på hvorforvikke?

Det er en meget mærkelig ordning hvor man ikke har lovliggjort hverken salg af hash eller sexsalg men hvor man undlader at straffe når det foregår indenfor nogle bestemte rammer.

Det efterlader sexarbejdere endnu mere retsløse end i Danmark og bibeholder et stort ulovlig bagmands miljø til begge brancher. 

Det er stadig ulovligt at importere hash til Holland.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Nannas Hjørne
Kajakfisker skrev, den 14.9.2021 at 23:00:

Nedenstående fremkommer når man googler “verdens ældste erhverv;

Prostitution blev forbudt, kvinder måtte ikke længere gå alene på gaden, verdens ældste erhverv var kun tilladt i lukkede huse

For de fleste pigers/kvinders vedkommende er det enten tvang, nød eller mangel på evnen til at mærke sig selv, der er grunden til, at de er havnet i kvindens ældste erhverv

kaldes for kvindens ældste erhverv, prostitution. Men det er forbundet med alskens tabuer, myter og fordomme, det at sælge sex.

Det evindelige spørgsmål er, om man effektivt kan forbyde verdens ældste erhverv.

I Danmark er det lovligt både at købe og sælge sex. Dog er prostitution ikke et lovligt erhverv, hvorfor de prostituerede ikke er omfattet af de love og overenskomster, der ellers gælder på arbejdsmarkedet. Det betyder, at de prostituerede ikke nyder samme beskyttelse efter arbejdsmarkedets love. Desuden gælder Straffelovens § 233, der forbyder rufferi.

Vi skriver 2021 og er i virkeligheden ikke kommet ret langt i diskussionen/lovliggørelse, man kunne fristes til at danne en parallel til hash. Vi hænger os i gamle normer og fordomme og har nu bekæmpet hash problemet i +50 år og ikke kommet bare et lille skridt videre!

Skal vi igen skæve til Holland der har et noget anderledes syn på både prostitution og hash.

Læg de gamle uvindelige kampe bag os og se fremad og sørg for ordentlige forhold og få ryddet op i kriminaliteten tvang og menneske handel.

Det kan da ikke være rigtigt, at GP skal betale moms og skat men ikke kan få en bankkonto sociale ydelser som alle andre erhvervsdrivende - det er da den ultimative underkendelse af et erhverv der med sikkerhed kan/vil højnes ved en fornuftig lovgivning.

Principielt kan vi godt få en bankkonto, det er der ingen lov imod, det er blot svært at finde en bank som vil have en som kunde. 

Lidt nytænkning ville ikke skade på området, men man vinder nok næppe mange stemmer på at arbejde for prostitueredes rettigheder som erhverv. 

Stigma dog, det behøver ikke være noget som kun tilfalder politikere at ændre :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Nannas Hjørne
lidenskabogvarme skrev, for 20 timer siden:

Jeg er helt enig. I en tid hvor stort set alt skal anses for OK og naturligt, går det stik modsat for opfattelsen af sex-arbejdere. Jeg synes så det er primært en vis type politikere (ikke et ord om Radikale) og deres groupier, der søger at overgå hinanden i hellig forargelse. Spørgsmålet er om ikke flertallet har netop det syn på sex-arbejde, som du efterlyser. Men der er jo ingen idag, der åbent tør give udtryk for den slags opfattelser - man ville blive ramt af en shitstorm uden lige og så er de fleste vel tilbøjelige til blot at holde mund.
I gamle dage skelnede man mellem forskellige typer sex-arbejdere med ord som f.eks. Kurtisaner, som var fuldt respekterede medlemmer af samfundet. Dermed undgik man den sammenblanding af kvinder som dig, med kvinder der er i erhvervet af ren nød, eller værre - handlet til det. Men i vore åh, så tolerante tider har vi slået alle sex-arbejdere sammen i en kategori, som man så kan bruge til at demonstrere politisk korrekthed ved at nedgøre eller ynke - med henvisning til f.eks. De handlede piger. Og så gør det jo heller ikke sagen bedre at der er dukket en befolkningsgruppe op, der bruger ordet “luder” som deres foretrukne skælsord. (Hvilket sjovt nok ikke påtales af de politisk korrekte).

du skriver, at dette emne er din kæphest - super, for det nedladende hysteri, vi ser idag går ikke væk af sig selv - så fortsæt ridtet, det giver på sigt det tavse flertal mod og mulighed til at tage bladet fra munden.

og så en helt useriøs sidebemærkning: Fandens også at der er så langt fra Nordsjælland til Nord-Jylland :)

Jeg ved ikke, om flertallet faktisk har det syn jeg efterlyser. Når jeg ind imellem deltager i diskussioner om prostitution udenfor dette forum løber jeg for ofte ind i en væg. De hellige, eller hvad vi skal kalde dem, som nægter at tro på, at man kan være mentalt og følelsesmæssigt velfungerende hvis man "sælger sin krop", som de kalder det. Ligegyldigt hvor meget man kan pege på, at man både er højtuddannet og med velfungerende familie, venne- og arbejdsforhold, uden traumer i barndommen eller andet der peger imod, at man skulle være "skadet". Det segment er næsten det værste, dem der død og pine må se en som ødelagt for at kunne få deres eget verdensbillede til at gå op, fremfor at udvide deres horisont og forstå at ikke alle har det samme forhold til sex og intimitet som de selv har. Det provokerer mig enormt, netop at modtage blandingen af ynk og nedladende bedrevidenhed man ofte bliver mødt med. 

Jeg synes, at det er meget rigtigt, hvad du skriver i forhold til, at samfundet ser prostituerede som en homogen masse af dårligdom, fremfor at se de forskellige grupper som bevæger sig i erhvervet, inklusiv dem som trives. Jeg arbejder selv med socialt udsatte, og ved gud nej om jeg mener, at flertallet af dem træffer en sund beslutning, når de prostituerer sig for stoffer eller husleje, men jeg mener også, at deres bevægegrunde og udgangspunkt for at prostituere sig er meget anderledes end mine, og at vi på ingen måde kan skæres over en kam. Prostitution er jo noget alle kan gøre, det eneste man grundlæggende behøver er sin krop, så derfor vil der være vidt forskellige mennesker i branchen. På godt og ondt. 

Redigeret af Nannas Hjørne

Del dette indlæg

Link til indlæg
Nannas Hjørne skrev, for 1 time siden:

Principielt kan vi godt få en bankkonto, det er der ingen lov imod, det er blot svært at finde en bank som vil have en som kunde. 

Lidt nytænkning ville ikke skade på området, men man vinder nok næppe mange stemmer på at arbejde for prostitueredes rettigheder som erhverv. 

Stigma dog, det behøver ikke være noget som kun tilfalder politikere at ændre :)

En del af stigmaet kommer jo netop fra at der er love og regler der gør at det ikke accepteres som et normalt erhverv og en rufferi lovgivning der betyder at hvis man lejer ud til en gruppe selvstændige massører så er der ingen problemer men hvis de giver intim massage så kan man som udlejer blive straffet for rufferi. 

Så længe så mange ting er tvunget til at være sort eller i det grå område så ses det som noget der ikke er acceptabelt. 

Jeg har kæmpe respekt for dem der vælger at stå frem for det hjælper mod stigmatisering men de betaler også en pris. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Nannas Hjørne
Øbo skrev, for 1 minut siden:

En del af stigmaet kommer jo netop fra at der er love og regler der gør at det ikke accepteres som et normalt erhverv og en rufferi lovgivning der betyder at hvis man lejer ud til en gruppe selvstændige massører så er der ingen problemer men hvis de giver intim massage så kan man som udlejer blive straffet for rufferi. 

Så længe så mange ting er tvunget til at være sort eller i det grå område så ses det som noget der ikke er acceptabelt. 

Jeg har kæmpe respekt for dem der vælger at stå frem for det hjælper mod stigmatisering men de betaler også en pris. 

Jeg kan kun være enig i alt det du skriver. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Kajakfisker skrev, den 18.9.2021 at 15:34:

Det er da et udsagn, forefindes der en forklaring på hvorforvikke?

I Tyskland gjorde man det at man fra at have et forbud afkriminaliserede totalt uden reelt at opsætte regler og give kvinderne rettigheder

Det betød at de kriminelle bagmænd der før stod for industrien nu blot fortsatte deres forretning legalt og fortsatte med selv at regulere markedet. 

Ingen regler er ikke positivt, der findes også rigtig mange grumme historier fra Tyskland. 

Holland har valgt en mærkelig model hvor sexsalg og hash salg stadig som udgangspunkt er forbudt men ikke bliver straffet når man holder sig inden for bestemte geografiske områder.

Det betyder at det stadig er kriminelle der kontrollerer markedet og at pigerne ofte tvinges til at arbejde under usle kår. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Nannas Hjørne skrev, for 7 timer siden:

Jeg arbejder selv med socialt udsatte, og ved gud nej om jeg mener, at flertallet af dem træffer en sund beslutning, når de prostituerer sig for stoffer eller husleje, men jeg mener også, at deres bevægegrunde og udgangspunkt for at prostituere sig er meget anderledes end mine, og at vi på ingen måde kan skæres over en kam. Prostitution er jo noget alle kan gøre, det eneste man grundlæggende behøver er sin krop, så derfor vil der være vidt forskellige mennesker i branchen. På godt og ondt. 

Jeg har tænkt meget over netop det der i tidens løb ... 

@Nannas Hjørne 
Har du selv nogle tanker omkring, hvordan man kan give erhvervet en form for anerkendelse, uden at man risikerer, at det frister netop de socialt udsatte piger - eller bare helt almindelige, lidt naive piger . til at sælge sex?
For eksempel fordi, som du skriver, "Prostitution er noget alle kan gøre" .. ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Nannas Hjørne
sneræven skrev, for 2 timer siden:

@Nannas Hjørne 
Har du selv nogle tanker omkring, hvordan man kan give erhvervet en form for anerkendelse, uden at man risikerer, at det frister netop de socialt udsatte piger - eller bare helt almindelige, lidt naive piger . til at sælge sex?

Gennemgribende teorier om hvordan man kunne gøre? Nej, men ordnede forhold ville være en god start - hvilket involverer muligheden for at danne fagforeninger og at kunne ansættes som lønmodtagere under ordnede vilkår. Altså ting som kun er mulige, hvis erhvervet anerkendes. 

Man kommer nok næppe til at komme alt det til livs som sker udenom systemet, men at give en sikkerhed til dem som ønsker det ville nok hjælpe en del. Lige for øjeblikket er det jo næsten umuligt at være i faget uden at bevæge sig i en eller anden form for lovmæssig gråzone - medmindre man har pengene til at købe sine egne erhvervslokaler - og hvis man ikke har ressourcerne (monetære, sociale eller mentale) til at drive en selvstændig virksomhed, arbejder man igen udenfor lovens rammer. Der er meget få muligheder for at bevæge sig i branchen på en ligetil, attraktiv og sikker måde som tilbyder et sikkerhedsnet. Så kunne det jo godt være at nogle testede det af, som ikke egner sig til branchen, men det kommer man jo aldrig udenom, og i det mindste kunne de gøre det i sikkerhed uden at blive udnyttede. 

Det er så den ene side af sagen, og noget af det som jeg tænker skal ændres, før flere ressourcestærke kvinder får lyst til at vælge erhvervet til. 

Når det kommer til de mest ressourcesvage, så handler det jo ikke om at prostitution er problematisk, men om at vores system ikke er godt nok til at gribe og hjælpe vores ressourcesvage borgere. Det er jo næppe fordi disse borgere ville blive stærkere eller få bedre kår hvis prostitution ikke fandtes. De ville måske bare ende som kriminelle og/eller hjemløse. Det er ikke ment som en kritik af vores system, det er et enormt vanskeligt felt at gribe dem som falder mellem alle stole, men prostitution i sig selv (for disse borgere) er en konsekvens af et problem, ikke roden til det. 

At der så stadig vil være behov for at nogle kloge hoveder sætter sig sammen og finder en vej igennem lovgivning som tillader selvstændige kvinder at drive en legal forretning og samtidig garderer sig mod udnyttelse og menneskehandel, ja det siger jo sig selv. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Nannas Hjørne skrev, for 11 timer siden:

Jeg synes, at det er meget rigtigt, hvad du skriver i forhold til, at samfundet ser prostituerede som en homogen masse af dårligdom, fremfor at se de forskellige grupper som bevæger sig i erhvervet, inklusiv dem som trives. Jeg arbejder selv med socialt udsatte, og ved gud nej om jeg mener, at flertallet af dem træffer en sund beslutning, når de prostituerer sig for stoffer eller husleje, men jeg mener også, at deres bevægegrunde og udgangspunkt for at prostituere sig er meget anderledes end mine, og at vi på ingen måde kan skæres over en kam. Prostitution er jo noget alle kan gøre, det eneste man grundlæggende behøver er sin krop, så derfor vil der være vidt forskellige mennesker i branchen. På godt og ondt. 

Og selv for dem der sælger sex af de "forkerte" grunde er det jo alligevel også den bedste løsning i en lang række af temmelig elendige løsninger.

Konsekvensen af at sælge sex er for det meste langt mindre end de former for at lave penge der får en i fængsel. 

Redigeret af Øbo

Del dette indlæg

Link til indlæg
Øbo skrev, Lige nu:

sneræven skrev, for 3 timer siden:

@Nannas Hjørne 

Man kan ikke undgå at tiltrække nogen der ikke burde være der men man kan være bedre til at hjælpe dem som får brug for det men det kræver også blandt andet mere åbenhed som kun kan ske gennem en fuldstændig lovliggørelse.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Ny startegi

Istedet at for at skrive det i et forum for sexkøbere, hvor stort set alle er enige i dine synspunkter, men det rykker bare ikke e millimeter desværre på den store bane .

Jeg syntes personligt også det skulle anderkendes som erhverv under ordenligt forhold, men hvordan gør man så lige det ?

Hvis jeg brændte så meget for det som du gør,ville jeg simpelthen skrive til aftenshowet eller goáften danmark, så det kom ud til hr og fru danmark.

Fornemmer der sidder et godt hoved på dig Nanna og du er fortræffelig til at formulere dig . 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Ny startegi skrev, 1 time siden:

Istedet at for at skrive det i et forum for sexkøbere, hvor stort set alle er enige i dine synspunkter, men det rykker bare ikke e millimeter desværre på den store bane .

Jeg syntes personligt også det skulle anderkendes som erhverv under ordenligt forhold, men hvordan gør man så lige det ?

Hvis jeg brændte så meget for det som du gør,ville jeg simpelthen skrive til aftenshowet eller goáften danmark, så det kom ud til hr og fru danmark.

Fornemmer der sidder et godt hoved på dig Nanna og du er fortræffelig til at formulere dig . 

Der er jo flere der har stået frem blandt andet Sofie Brandvarm og før hende Susanne.

Kampen imod en kriminalisering lykkedes men næste skridt er godt nok op af bakke.

Næste skridt var måske at kunderne stod frem og det hele ikke bare skal lægges på skuldrene af kvinderne.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Nannas Hjørne skrev, for 11 timer siden:

Nej, men ordnede forhold ville være en god start - hvilket involverer muligheden for at danne fagforeninger og at kunne ansættes som lønmodtagere under ordnede vilkår. Altså ting som kun er mulige, hvis erhvervet anerkendes. 

Enig.
Jeg véd ikke om jeg helt tror på lønmodtager-tanken, men det er en detalje.

Som "kronisk kæresteløs" oplever jeg det som en stor hjælp, at der er mulighed for at besøge en pige en gang imellem.
Jeg besøger netop helst de stærke danske piger, og de er virkelig gode til at imødekomme de behov og ønsker jeg har (og formentlig andre i en lignende situation)
Især har jeg været forbavset over de ret unge (jeg er selv godt oppe i årene)
Så I piger fortjener både anerkendelse og ordentlige arbejdsforhold.

Øbo skrev, for 48 minutter siden:

Kampen imod en kriminalisering lykkedes men næste skridt er godt nok op af bakke.

Jeg tror der skal være bred enighed hvis der skal være en form for anerkendelse.
Og jeg tror aldrig man får Socialdemokratiet med hér.
Modviljen mod prostitution ligger meget dybt i arbejderbevægelsens DNA ... 
Helt forståeligt, af historiske grunde .. 
Så jeg er heller ikke sikker på (uden dog at vide noget om det) at forbudstanken er skrinlagt for tid og evighed ... 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hvis nogen/nogle mener, at sexarbejde er "berigende", så er man langt nede i selvskadende adfærd, man kunne måske overveje psykolog i stedet for at straffe sig selv.Gad vide hvor mange af dem ikke har en eller anden form for medicinsk behandling, mod depression, angst, personlighedsforstyrrelse.

Så, det er det rene BS, at sexarbejde er berigende.

Jo, det kunne være, iht ligestilling med andre erhverv, hvis de ville betale skat af al deres indkomst, så kunne det være berigende, for statskassen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
sneræven skrev, for 48 minutter siden:

Enig.
Jeg véd ikke om jeg helt tror på lønmodtager-tanken, men det er en detalje.

Som "kronisk kæresteløs" oplever jeg det som en stor hjælp, at der er mulighed for at besøge en pige en gang imellem.
Jeg besøger netop helst de stærke danske piger, og de er virkelig gode til at imødekomme de behov og ønsker jeg har (og formentlig andre i en lignende situation)
Især har jeg været forbavset over de ret unge (jeg er selv godt oppe i årene)
Så I piger fortjener både anerkendelse og ordentlige arbejdsforhold.

Jeg tror der skal være bred enighed hvis der skal være en form for anerkendelse.
Og jeg tror aldrig man får Socialdemokratiet med hér.
Modviljen mod prostitution ligger meget dybt i arbejderbevægelsens DNA ... 
Helt forståeligt, af historiske grunde .. 
Så jeg er heller ikke sikker på (uden dog at vide noget om det) at forbudstanken er skrinlagt for tid og evighed ... 

Der er et rigtig bredt flertal i den danske befolkning mod forbud. De stærke kvinder der har trådt frem på tv og medierne iøvrigt har gjort en kæmpe forskel.

Selv blandt markante feminister er der en stærk opbakning til ikke at blande sig.

Det er ikke engang 30 år siden at sexsalg blev lovliggjort og der var socialdemokraterne en drivende kraft og modstanden kom fra de borgerlige. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Nannas Hjørne
jbch skrev, for 29 minutter siden:

Hvis nogen/nogle mener, at sexarbejde er "berigende", så er man langt nede i selvskadende adfærd, man kunne måske overveje psykolog i stedet for at straffe sig selv.Gad vide hvor mange af dem ikke har en eller anden form for medicinsk behandling, mod depression, angst, personlighedsforstyrrelse.

Så, det er det rene BS, at sexarbejde er berigende.

Jo, det kunne være, iht ligestilling med andre erhverv, hvis de ville betale skat af al deres indkomst, så kunne det være berigende, for statskassen.

Vi skal allerede betale skat. Om den enkelte gør det, blander jeg mig ikke personligt i, ligesom jeg ikke blander mig i, i hvilken udstrækning  håndværkere mf. betaler skat, men det er noget vi skal. Personligt spytter jeg pænt i statskassen. 

Jeg oplever sexarbejde som berigende. Jeg har qua mit andet arbejde en ret indgående viden omkring psykiske lidelser, og jeg opfylder ikke kriterierne for nogen diagnoser og er ikke selvskadende  Så hold du bare dit fordømmende, stereotypiserendee BS på din egen banehalvdel, i stedet for at presse dit syn ned over os som nyder vores arbejde uden at være "selvskadende" eller "straffer os selv" :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Øbo skrev, for 25 minutter siden:

Det er ikke engang 30 år siden at sexsalg blev lovliggjort og der var socialdemokraterne en drivende kraft

Det véd jeg godt, men de støttede legalisering for at beskytte pigerne.

Del dette indlæg

Link til indlæg
sneræven skrev, for 37 minutter siden:

Det véd jeg godt, men de støttede legalisering for at beskytte pigerne.

Ja og derfor burde de også gå skridtet videre og sikre dem ordentlige arbejdsforhold.

Men det sker ikke med Mette Frederiksen og Astrid Krag desværre. 

At S endte med ikke at støtte et forbud mod sexkøb var et kæmpe nederlag for Mette Frederiksen. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Øbo skrev, for 16 minutter siden:

Ja og derfor burde de også gå skridtet videre og sikre dem ordentlige arbejdsforhold.

Ikke ifølge socialdemokraternes logik.
De ser udelukkende prostitution som et socialt problem, og at give rettigheder ville være det samme som at blåstemple salg of sex.
Og det kommer næppe til at ske, hos S.

Øbo skrev, for 16 minutter siden:

At S endte med ikke at støtte et forbud mod sexkøb var et kæmpe nederlag for Mette Frederiksen. 

Det er præcis omvendt, så vidt jeg véd.
Socialdemokratiet er for et forbud (det er en del af partiprogrammet), men Mette Frederiksen og ledelsen er imod.
Jeg tror mest det handler om at Mette F foretog et taktisk tilbagetog fordi hun kunne se at der ikke var flertal for et forbud.
Men vist også fordi hun har talt med nogle af de stærke protituerede.
Men dele af baglandet er temmelig vrede på Mette F på grund af dén kovending.
Jeg tror faktisk også at partiet er noget splittet i spørgsmålet, men de fleste er forbudstilhængere.

Redigeret af sneræven

Del dette indlæg

Link til indlæg
Nannas Hjørne skrev, for 1 time siden:

Vi skal allerede betale skat. Om den enkelte gør det, blander jeg mig ikke personligt i, ligesom jeg ikke blander mig i, i hvilken udstrækning  håndværkere mf. betaler skat, men det er noget vi skal. Personligt spytter jeg pænt i statskassen. 

Jeg oplever sexarbejde som berigende. Jeg har qua mit andet arbejde en ret indgående viden omkring psykiske lidelser, og jeg opfylder ikke kriterierne for nogen diagnoser og er ikke selvskadende  Så hold du bare dit fordømmende, stereotypiserendee BS på din egen banehalvdel, i stedet for at presse dit syn ned over os som nyder vores arbejde uden at være "selvskadende" eller "straffer os selv" :)

Lad mig betvivle.

At du betaler skat af al din indkomst fra prostitution.

Prostitution er i sig selv selvskadende adfærd, du burde da vide det ud fra din uendelige ekspertise som SSA eller sygeplejerske(tror jeg ikke) på et psykiatrisk afsnit.

Ingen sælger sin krop af lyst eller fordi det er berigende.

Redigeret af jbch

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Nannas Hjørne
jbch skrev, 1 time siden:

Lad mig betvivle.

At du betaler skat af al din indkomst fra prostitution.

Prostitution er i sig selv selvskadende adfærd, du burde da vide det ud fra din uendelige ekspertise som SSA eller sygeplejerske(tror jeg ikke) på et psykiatrisk afsnit.

Ingen sælger sin krop af lyst eller fordi det er berigende.

Når du ikke tror på hvad jeg fortæller, kan vi ikke have nogen form for konstruktiv diskussion, så dig vil jeg ikke spilde min energi på. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg syntes at man skal være glad for at prostitution er fuld ud lovligt, i vores mangfoldige Danmark, og dem som ønsker det kan vælge det fra og til efter lyst.

Mange skriger efter at få ehvervet anerkendt , på lige fod med andre jobs - Men tænk engang hvad der så vil følge med - Jeg ser det ikke muligt ,og ønsker da heller ikke at vores børn skal kunne sendes i praktik og arbejds prøvning på et bordel for at knalde og sutte pik uden gummi på tilfældige mænd - Det går skisme ikke ! Og tænker heller ikke at det går at sende nogen i fleks job på et bordel - Vi skal lige se om du ikke kan knalde 3 timer om fredagen og får du ond i missen, så må du hvile dig i weekenden osv. Det ville jo at være det samme som at tvinge mennesker i prostitution

Sorry jeg hverken ønsker eller ser det muligt som et anderkendt ehverv - Men respekterer alle som arbejder af ejen fri vilje .

Med ønsket om en god dag

Madame Elisabeht

Redigeret af Madame-elisabeht(TV)
fejl

Del dette indlæg

Link til indlæg
sneræven skrev, for 3 timer siden:

Ikke ifølge socialdemokraternes logik.
De ser udelukkende prostitution som et socialt problem, og at give rettigheder ville være det samme som at blåstemple salg of sex.
Og det kommer næppe til at ske, hos S.

Det er præcis omvendt, så vidt jeg véd.
Socialdemokratiet er for et forbud (det er en del af partiprogrammet), men Mette Frederiksen og ledelsen er imod.
Jeg tror mest det handler om at Mette F foretog et taktisk tilbagetog fordi hun kunne se at der ikke var flertal for et forbud.
Men vist også fordi hun har talt med nogle af de stærke protituerede.
Men dele af baglandet er temmelig vrede på Mette F på grund af dén kovending.
Jeg tror faktisk også at partiet er noget splittet i spørgsmålet, men de fleste er forbudstilhængere.

Lad mig nøjes med at konstatere at min viden om hvad der foregår internt på det område og er foregået de sidste 25 år tydeligvis er større end din. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...