Guest Nannas Hjørne Skrevet 11. September, 2021 (edited) Jeg skriver dette med al mulig respekt for kvinder som prostituerer sig udelukkende som en hobby, indimellem, og kun når de lige har lyst. Det er dejligt, at de er der. Der skal være plads til alle. Jeg er sexarbejder. Det er et arbejde, ikke en hobby eller fritidsinteresse. Jeg kan lide mit arbejde (faktisk er jeg vild med mit arbejde!). Jeg nyder det og jeg får dejlige oplevelser ud af det. Nogle gange er mine skønne oplevelser ren ekstase, andre gange er det glæden ved at føle sig begæret, ved at sende en anden person i ekstase, ved at mærke at man er et lyspunkt i en andens dag og 100 andre finurligheder, som giver mig lysten til mit arbejde. Der er også ting ved arbejdet jeg er mindre vild med. Regnskaber, en uendelig strøm af beskeder og opkald på alle tider af døgnet, planlægning, udeblivelser, mænd som tror, at man skal bide når man slikker, mænd som ikke renser under forhuden og skal have en reminder etc. For bare lige at komme med nogle eksempler. Jeg har også et andet arbejde. Det arbejde elsker jeg også. Det udfordrer mig intellektuelt, det giver min tilværelse en retning og en ekstra dimension af indhold i mit liv. Det giver mig også kæmpe frustrationer. Når systemet ikke er indrettet efter det som der er brug for, når jeg har haft en opslidende oplevelse, når jeg skal løbe alt for stærkt for at nå mine arbejdsopgaver etc. Fælles for begge jobs er, at de beriger mit liv. De frustrerer mig, de glæder mig og jeg ville ikke undvære nogen af dem. Jeg ville heller ikke møde op til dem, hvis jeg ikke fik penge for det - for de er begge to et arbejde. For det første, fordi der går enormt meget tid og energi med det. For det andet fordi, hvis jeg ikke tog penge for disse jobs, jamen så skulle jeg jo lægge den nævnte tid og energi i en anden karriere som kunne betale mine regninger, mine ferier og sikre min pension. Jeg ser mig også som en professionel i begge jobs. Jeg går op i at lægge min bedste indsats. I begge jobs arbejder jeg med mennesker, og jeg går op i at møde dem alle individuelt, og give alle en oplevelse, som jeg kan stå inde for. Selvfølgelig er der - i begge regi - mennesker jeg identificerer mig mere med, har bedre kemi med, har en dybere forståelse for. De mennesker får nok en bedre oplevelse, end dem jeg ikke har den forbindelse med, men uanset, så længe jeg bliver behandlet med respekt og imødekommenhed, vil jeg være i stand til at udføre mit arbejde og skabe gode oplevelser med langt de fleste. Der er ingen uddannelse til at blive sexarbejder, men evnen til at give en dejlige oplevelse, er en af de ting jeg sætter en faglig stolthed i at besidde. Det vil jeg vædde med, at jeg ikke er alene om blandt sexarbejdere Før man så begynder at snakke om skuespil osv. Så tror jeg godt at jeg kan tale for flere, når jeg siger, at den bedste måde at give en god oplevelse, for rigtig mange GP'er, er at kunne finde noget i næsten alle oplevelser, som man selv nyder, og leve sig ind i den fantasi vi skaber sammen. Om det man nyder er seksuelt, relationelt eller whatever, varierer nok fra person til person og møde til møde. Så min overordnede pointe: At sexarbejde er et arbejde, burde ikke gøre det til et skældsord. At det er et arbejde betyder ikke, at der mangler lyst, glæde eller stolthed. For mange af os betyder det sikkert, at vi har valgt at gøre karriere indenfor noget som vi elsker at lave, interesserer os for, brænder for. Ligesom jeg håber, at det er sådan for rigtig mange andre mennesker i deres arbejde. Derfor synes jeg også, at det er noget skrammel at se sexarbejde som noget fornedrende - som der har været lidt buzz om. Som om det kun kan gøres af nød, hvis ikke man udøver erhvervet på så lille et plan, at det kun kan anses som en hobby - som om det af den grund automatisk må være mere af lyst, end hvis det er ens levevej. Det er en realitet at branchen indeholder alt for mange eksempler på udnyttelse og personer som er i erhvervet af nød, men eksistensen af disse ofre, udsletter ikke eksistensen af alle de kickass stærke selvstændige erhvervsdrivende kvinder (og mænd) som var valgt arbejdet til. Deres (vores) eksistens kan godt anerkendes uden at glemme de andre. Så ja, os skal der også være plads til Apropos anerkendelse, så anerkender jeg, at emnet er lidt en kæphest for mig, så beklager hvis det ikke ligefrem er første gang jeg har redet hesten til herinde. Redigeret 11. September, 2021 af Nannas Hjørne Rettelser af slåfejl Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Martin1963 310 Skrevet 11. September, 2021 Som jeg ser det så burde prostitution være på lige fod med alle andre jobs. Jeg tror at hvis man (i teorien) fjernede alle for for prostitution så ville antallet af sager om voldtægt m.m. stige. Så hermed 1000 Tak til alle jer som frivilligt lægger krop m.m. til. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Danskeblondeemma 484 Skrevet 11. September, 2021 Nannas Hjørne skrev, for 38 minutter siden: Jeg skriver dette med al mulig respekt for kvinder som prostituerer sig udelukkende som en hobby, indimellem, og kun når de lige har lyst. Det er dejligt, at de er der. Der skal være plads til alle. Jeg er sexarbejder. Det er et arbejde, ikke en hobby eller fritidsinteresse. Jeg kan lide mit arbejde (faktisk er jeg vild med mit arbejde!). Jeg nyder det og jeg får dejlige oplevelser ud af det. Nogle gange er mine skønne oplevelser ren ekstase, andre gange er det glæden ved at føle sig begæret, ved at sende en anden person i ekstase, ved at mærke at man er et lyspunkt i en andens dag og 100 andre finurligheder, som giver mig lysten til mit arbejde. Der er også ting ved arbejdet jeg er mindre vild med. Regnskaber, en uendelig strøm af beskeder og opkald på alle tider af døgnet, planlægning, udeblivelser, mænd som tror, at man skal bide når man slikker, mænd som ikke renser under forhuden og skal have en reminder etc. For bare lige at komme med nogle eksempler. Jeg har også et andet arbejde. Det arbejde elsker jeg også. Det udfordrer mig intellektuelt, det giver min tilværelse en retning og en ekstra dimension af indhold i mit liv. Det giver mig også kæmpe frustrationer. Når systemet ikke er indrettet efter det som der er brug for, når jeg har haft en opslidende oplevelse, når jeg skal løbe alt for stærkt for at nå mine arbejdsopgaver etc. Fælles for begge jobs er, at de beriger mit liv. De frustrerer mig, de glæder mig og jeg ville ikke undvære nogen af dem. Jeg ville heller ikke møde op til dem, hvis jeg ikke fik penge for det - for de er begge to et arbejde. For det første, fordi der går enormt meget tid og energi med det. For det andet fordi, hvis jeg ikke tog penge for disse jobs, jamen så skulle jeg jo lægge den nævnte tid og energi i en anden karriere som kunne betale mine regninger, mine ferier og sikre min pension. Jeg ser mig også som en professionel i begge jobs. Jeg går op i at lægge min bedste indsats. I begge jobs arbejder jeg med mennesker, og jeg går op i at møde dem alle individuelt, og give alle en oplevelse, som jeg kan stå inde for. Selvfølgelig er der - i begge regi - mennesker jeg identificerer mig mere med, har bedre kemi med, har en dybere forståelse for. De mennesker får nok en bedre oplevelse, end dem jeg ikke har den forbindelse med, men uanset, så længe jeg bliver behandlet med respekt og imødekommenhed, vil jeg være i stand til at udføre mit arbejde og skabe gode oplevelser med langt de fleste. Der er ingen uddannelse til at blive sexarbejder, men evnen til at give en dejlige oplevelse, er en af de ting jeg sætter en faglig stolthed i at besidde. Det vil jeg vædde led at jeg ikke er alene om blandt sexarbejdere Før man så begynder at snakke om skuespil osv. Så tror jeg godt at jeg kan tale for flere, når jeg siger, at den bedste måde at give en god oplevelse, for rigtig mange GP'er, er at kunne finde noget i næsten alle oplevelser, som man selv nyder, og leve sig ind i den fantasi vi skaber sammen. Om det man nyder er seksuelt, relationelt eller whatever, varierer nok fra person til person og møde til møde. Så min overordnede pointe: At sexarbejde er et arbejde, burde ikke gøre det til et skældsord. At det er et arbejde betyder ikke, at der mangler lyst, glæde eller stolthed. For mange af os betyder det sikkert, at vi har valgt at gøre karriere indenfor noget som vi elsker at lave, interesserer os for, brænder for. Ligesom jeg håber, at det er sådan for rigtig mange andre mennesker i deres arbejde. Derfor synes jeg også, at det er noget skrammel at se sexarbejde som noget fornedrende - som der har været lidt buzz om. Som om det kun kan gøres af nød, hvis ikke man udøver erhvervet på så lille et plan, at det kun kan anses som en hobby - som om det af den grund automatisk må være mere af lyst, end hvis det er ens levevej. Det er en realitet at branchen indeholder alt for mange eksempler på udnyttelse og personer som er i erhvervet af nød, men eksistensen af disse ofre, udsletter ikke eksistensen af alle de kickass stærke selvstændige erhvervsdrivende kvinder (og mænd) som var valgt arbejdet til. Deres (vores) eksistens kan godt anerkendes uden at glemme de andre. Så ja, os skal der også være plads til Apropos anerkendelse, så anerkender jeg, at emnet er lidt en kæphest for mig, så beklager hvis det ikke ligefrem er første gang jeg har redet hesten til herinde. Kan 100% relatere mig til dit skriv, og dine tanker omkring vores arbejde. Jeg er - ligeså - priviligeret med mit Emmajob, og mit job i det civile liv. The best of both worlds 4 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
sweetstone 2765 Skrevet 11. September, 2021 Ved ikke om jeg kunne have sådan et job/hobby, det kræver vist man er 100% i balance,med sig selv. Men indrømmer gerne, at jeg kan misunde at kvinder har mulighed, for at tjene på sex. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest numsekenderen Skrevet 11. September, 2021 Martin1963 skrev, for 20 minutter siden: Som jeg ser det så burde prostitution være på lige fod med alle andre jobs. Jeg tror at hvis man (i teorien) fjernede alle for for prostitution så ville antallet af sager om voldtægt m.m. stige. Så hermed 1000 Tak til alle jer som frivilligt lægger krop m.m. til. det er det da også ? pigerne kan både betale skat og moms Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Nannas Hjørne Skrevet 11. September, 2021 numsekenderen skrev, for 5 minutter siden: det er det da også ? pigerne kan både betale skat og moms skal betale skat og moms Men det er stadig ikke et anerkendt erhverv. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Nannas Hjørne Skrevet 11. September, 2021 Martin1963 skrev, for 27 minutter siden: Så hermed 1000 Tak til alle jer som frivilligt lægger krop m.m. til. Villigt, endda Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Nannas Hjørne Skrevet 11. September, 2021 sweetstone skrev, for 11 minutter siden: Ved ikke om jeg kunne have sådan et job/hobby, det kræver vist man er 100% i balance,med sig selv. Men indrømmer gerne, at jeg kan misunde at kvinder har mulighed, for at tjene på sex. Man skal i hvert fald være i balance med sig selv på nogle punkter - forhåbentlig ikke i alle aspekter af livet, det ville være en høj tærskel at skulle nå Vi kunne ikke gøre det uden jer Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Udenlandsdansker 155 Skrevet 11. September, 2021 @Nannas Hjørne Hvis Jeg var politiker med magt og indflydelse, havde jeg på stående fod hyret dig som prostitutions konsulet på anonym basis. Din arbejdsopgave ville bestå af , at fremme vilkårene for de kvinder som virkelig har noget at tilbyde verdens ældeste erhverv. Du ville få frie hænder til at navigere i et denne gråzone som I den grad trænger til en opdatering. Ligeledes ville du ogsaa få til ansvar og bidrage til at få bremset det utøj som beriger sig selv ved rufferi og menneskehandel. Du er et fremragende eksembel på hvad branchen behøver. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Mr. Sensual Skrevet 11. September, 2021 Nannas Hjørne skrev, 1 time siden: Jeg skriver dette med al mulig respekt for kvinder som prostituerer sig udelukkende som en hobby, indimellem, og kun når de lige har lyst. Det er dejligt, at de er der. Der skal være plads til alle. Jeg er sexarbejder. Det er et arbejde, ikke en hobby eller fritidsinteresse. Jeg kan lide mit arbejde (faktisk er jeg vild med mit arbejde!). Jeg nyder det og jeg får dejlige oplevelser ud af det. Nogle gange er mine skønne oplevelser ren ekstase, andre gange er det glæden ved at føle sig begæret, ved at sende en anden person i ekstase, ved at mærke at man er et lyspunkt i en andens dag og 100 andre finurligheder, som giver mig lysten til mit arbejde. Der er også ting ved arbejdet jeg er mindre vild med. Regnskaber, en uendelig strøm af beskeder og opkald på alle tider af døgnet, planlægning, udeblivelser, mænd som tror, at man skal bide når man slikker, mænd som ikke renser under forhuden og skal have en reminder etc. For bare lige at komme med nogle eksempler. Jeg har også et andet arbejde. Det arbejde elsker jeg også. Det udfordrer mig intellektuelt, det giver min tilværelse en retning og en ekstra dimension af indhold i mit liv. Det giver mig også kæmpe frustrationer. Når systemet ikke er indrettet efter det som der er brug for, når jeg har haft en opslidende oplevelse, når jeg skal løbe alt for stærkt for at nå mine arbejdsopgaver etc. Fælles for begge jobs er, at de beriger mit liv. De frustrerer mig, de glæder mig og jeg ville ikke undvære nogen af dem. Jeg ville heller ikke møde op til dem, hvis jeg ikke fik penge for det - for de er begge to et arbejde. For det første, fordi der går enormt meget tid og energi med det. For det andet fordi, hvis jeg ikke tog penge for disse jobs, jamen så skulle jeg jo lægge den nævnte tid og energi i en anden karriere som kunne betale mine regninger, mine ferier og sikre min pension. Jeg ser mig også som en professionel i begge jobs. Jeg går op i at lægge min bedste indsats. I begge jobs arbejder jeg med mennesker, og jeg går op i at møde dem alle individuelt, og give alle en oplevelse, som jeg kan stå inde for. Selvfølgelig er der - i begge regi - mennesker jeg identificerer mig mere med, har bedre kemi med, har en dybere forståelse for. De mennesker får nok en bedre oplevelse, end dem jeg ikke har den forbindelse med, men uanset, så længe jeg bliver behandlet med respekt og imødekommenhed, vil jeg være i stand til at udføre mit arbejde og skabe gode oplevelser med langt de fleste. Der er ingen uddannelse til at blive sexarbejder, men evnen til at give en dejlige oplevelse, er en af de ting jeg sætter en faglig stolthed i at besidde. Det vil jeg vædde med, at jeg ikke er alene om blandt sexarbejdere Før man så begynder at snakke om skuespil osv. Så tror jeg godt at jeg kan tale for flere, når jeg siger, at den bedste måde at give en god oplevelse, for rigtig mange GP'er, er at kunne finde noget i næsten alle oplevelser, som man selv nyder, og leve sig ind i den fantasi vi skaber sammen. Om det man nyder er seksuelt, relationelt eller whatever, varierer nok fra person til person og møde til møde. Så min overordnede pointe: At sexarbejde er et arbejde, burde ikke gøre det til et skældsord. At det er et arbejde betyder ikke, at der mangler lyst, glæde eller stolthed. For mange af os betyder det sikkert, at vi har valgt at gøre karriere indenfor noget som vi elsker at lave, interesserer os for, brænder for. Ligesom jeg håber, at det er sådan for rigtig mange andre mennesker i deres arbejde. Derfor synes jeg også, at det er noget skrammel at se sexarbejde som noget fornedrende - som der har været lidt buzz om. Som om det kun kan gøres af nød, hvis ikke man udøver erhvervet på så lille et plan, at det kun kan anses som en hobby - som om det af den grund automatisk må være mere af lyst, end hvis det er ens levevej. Det er en realitet at branchen indeholder alt for mange eksempler på udnyttelse og personer som er i erhvervet af nød, men eksistensen af disse ofre, udsletter ikke eksistensen af alle de kickass stærke selvstændige erhvervsdrivende kvinder (og mænd) som var valgt arbejdet til. Deres (vores) eksistens kan godt anerkendes uden at glemme de andre. Så ja, os skal der også være plads til Apropos anerkendelse, så anerkender jeg, at emnet er lidt en kæphest for mig, så beklager hvis det ikke ligefrem er første gang jeg har redet hesten til herinde. Hej Nannas Hjørne, Godt tænkt. Godt skrevet. God hest. Hvis jeg kommer forbi dig i Nordjylland, må jeg først spare sammen til to timer. En til alt det eventyrligt frække du tilbyder og en anden time til samtale og kaffe (eller en flaske vin). Varm hilsen fra Mr. Sensual Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Lillemand Skrevet 11. September, 2021 Nanna, Enligt de Svenska feministerna och den gängse PK-maffian i Sverige kan ni inte existera. För dem finns helt enkelt intet som att vara frivilligt prostituerad av eget, informerat val. Tack för att du skriver öppet om dig själv. Jag har dock inga illusioner om att den Svenska synen på prostitution skall förändras, vi har alldeles för mycket trafficking för det - och man kan inte se orsakssambandet. Mot dumhet kämpar såväl Gudinnor som Gudar förgäves. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest numsekenderen Skrevet 11. September, 2021 Nannas Hjørne skrev, 1 time siden: skal betale skat og moms Men det er stadig ikke et anerkendt erhverv. anerkendt ??? massageterepeut ??? skal der stå "luder" eller "sexarbejder" i et offentligt tilgængeligt register ? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Nannas Hjørne Skrevet 11. September, 2021 numsekenderen skrev, for 5 minutter siden: anerkendt ??? massageterepeut ??? skal der stå "luder" eller "sexarbejder" i et offentligt tilgængeligt register ? Pt. er mit firma registreret som "Aktiviteter vedrørende fysisk velvære" Branchekode 960400. Jeg tror ikke jeg forstår hvad du spørger om eller meningen med spørgsmålene. Vi skal allerede cvr registrere os. Det er ikke det samme som at erhvervet er anerkendt. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest numsekenderen Skrevet 11. September, 2021 Nannas Hjørne skrev, for 2 minutter siden: Pt. er mit firma registreret som "Aktiviteter vedrørende fysisk velvære" Branchekode 960400. Jeg tror ikke jeg forstår hvad du spørger om eller meningen med spørgsmålene. Vi skal allerede cvr registrere os. Det er ikke det samme som at erhvervet er anerkendt. måske fordi jeg ikke helt fatter hvad dit problem er... hvem skal du anerkendes af ? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Nannas Hjørne Skrevet 11. September, 2021 (edited) numsekenderen skrev, for 8 minutter siden: måske fordi jeg ikke helt fatter hvad dit problem er... hvem skal du anerkendes af ? Prostitution er officielt ikke et anerkendt erhverv. Når man skal cvr-registrere sig og betale skat og moms er det kun rimeligt at ens erhverv bliver anerkendt. Du skrev, at det var på lige fod med alle andre jobs, og det er det helt officielt ikke, når det ikke er et anerkendt erhverv. Men det er en helt anden diskussion end trådens emne. Og jeg har ikke et problem, jeg ville bare pointere, at skat og moms ikke er noget vi kan/må betale, men noget vi skal betale. Det er dig som problematiserer min kommentar. Redigeret 11. September, 2021 af Nannas Hjørne Tilføjet sidste del Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Nannas Hjørne Skrevet 11. September, 2021 Udenlandsdansker skrev, 1 time siden: @Nannas Hjørne Hvis Jeg var politiker med magt og indflydelse, havde jeg på stående fod hyret dig som prostitutions konsulet på anonym basis. Din arbejdsopgave ville bestå af , at fremme vilkårene for de kvinder som virkelig har noget at tilbyde verdens ældeste erhverv. Du ville få frie hænder til at navigere i et denne gråzone som I den grad trænger til en opdatering. Ligeledes ville du ogsaa få til ansvar og bidrage til at få bremset det utøj som beriger sig selv ved rufferi og menneskehandel. Du er et fremragende eksembel på hvad branchen behøver. Tak for tilliden. Der kunne uden tvivl godt bruges nogle nuancerede perspektiver i den politiske diskussion, og at de velfungerende kvinder i branchen høres, når beslutninger skal træffes - lige så vel som de udnyttede. Om det lige skulle være mig, ved jeg ikke, men det ville være smukt hvis vi engang når så langt Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
sanook 541 Skrevet 11. September, 2021 Nannas Hjørne skrev, for 2 timer siden: Så min overordnede pointe: At sexarbejde er et arbejde, burde ikke gøre det til et skældsord. Tænk hvis I GFer ikke var her. Jeg tør slet ikke tænke tanken til ende. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Nannas Hjørne Skrevet 11. September, 2021 Mr. Sensual skrev, 1 time siden: Hej Nannas Hjørne, Godt tænkt. Godt skrevet. God hest. Hvis jeg kommer forbi dig i Nordjylland, må jeg først spare sammen til to timer. En til alt det eventyrligt frække du tilbyder og en anden time til samtale og kaffe (eller en flaske vin). Varm hilsen fra Mr. Sensual Du skal være hjerteligt velkommen. Så må vi jo se hvad der kommer først, snak eller.. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Nannas Hjørne Skrevet 11. September, 2021 Lillemand skrev, for 39 minutter siden: Nanna, Enligt de Svenska feministerna och den gängse PK-maffian i Sverige kan ni inte existera. För dem finns helt enkelt intet som att vara frivilligt prostituerad av eget, informerat val. Tack för att du skriver öppet om dig själv. Jag har dock inga illusioner om att den Svenska synen på prostitution skall förändras, vi har alldeles för mycket trafficking för det - och man kan inte se orsakssambandet. Mot dumhet kämpar såväl Gudinnor som Gudar förgäves. Det har du så evigt ret i. Jeg er for øvrigt også feminist (ligeværdighed, ikke mandehad), og synes, at det er vældig feministisk at tage kontrol over min egen krop som GP på mine egne præmisser Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Mr. Sensual Skrevet 11. September, 2021 Nannas Hjørne skrev, for 5 minutter siden: Du skal være hjerteligt velkommen. Så må vi jo se hvad der kommer først, snak eller.. Tak. Glæder mig allerede til at opleve "aktiviteter vedrørende fysisk velvære" sammen med dig. Denne overskrift dækker også mit arbejdsområde. Hvordan? Det glæder jeg mig til at afsløre, når vi ses. Nydelse, oplevelse, velvære, men i en lidt anden form. Hvis man har et åbent sind, er tilværelsen fuld af herlige overlap - og skønne oplevelser. Varm hilsen Mr. Sensual Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Øbo 357 Skrevet 11. September, 2021 numsekenderen skrev, for 39 minutter siden: måske fordi jeg ikke helt fatter hvad dit problem er... hvem skal du anerkendes af ? Når det ikke er et anerkendt erhverv har man ikke de samme rettigheder som alle andre og det afskærer en fra muligheder for feks sygedagpenge, barselsorlov og en række andre ting som vi andre tager for givet. Men det største problem er nok rufferi loven som betyder at alle der får penge for at lave et stykke arbejde for en sexarbejder risikerer at blive anklaget for rufferi. Hvis det blev et anerkendt erhverv kunne man også håbe på at den voldsomme stigmatisering mange sexarbejdere møder kunne finde et mere normalt leje 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Kajakfisker 263 Skrevet 14. September, 2021 Nedenstående fremkommer når man googler “verdens ældste erhverv; Prostitution blev forbudt, kvinder måtte ikke længere gå alene på gaden, verdens ældste erhverv var kun tilladt i lukkede huse For de fleste pigers/kvinders vedkommende er det enten tvang, nød eller mangel på evnen til at mærke sig selv, der er grunden til, at de er havnet i kvindens ældste erhverv kaldes for kvindens ældste erhverv, prostitution. Men det er forbundet med alskens tabuer, myter og fordomme, det at sælge sex. Det evindelige spørgsmål er, om man effektivt kan forbyde verdens ældste erhverv. I Danmark er det lovligt både at købe og sælge sex. Dog er prostitution ikke et lovligt erhverv, hvorfor de prostituerede ikke er omfattet af de love og overenskomster, der ellers gælder på arbejdsmarkedet. Det betyder, at de prostituerede ikke nyder samme beskyttelse efter arbejdsmarkedets love. Desuden gælder Straffelovens § 233, der forbyder rufferi. Vi skriver 2021 og er i virkeligheden ikke kommet ret langt i diskussionen/lovliggørelse, man kunne fristes til at danne en parallel til hash. Vi hænger os i gamle normer og fordomme og har nu bekæmpet hash problemet i +50 år og ikke kommet bare et lille skridt videre! Skal vi igen skæve til Holland der har et noget anderledes syn på både prostitution og hash. Læg de gamle uvindelige kampe bag os og se fremad og sørg for ordentlige forhold og få ryddet op i kriminaliteten tvang og menneske handel. Det kan da ikke være rigtigt, at GP skal betale moms og skat men ikke kan få en bankkonto sociale ydelser som alle andre erhvervsdrivende - det er da den ultimative underkendelse af et erhverv der med sikkerhed kan/vil højnes ved en fornuftig lovgivning. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Eje 106 Skrevet 18. September, 2021 Jeg synes jo at det er skønt at begrebet gp eksisterer. Det er dejligt at kunne komme til en kvinde, som gerne vil dele sin krop med en - mod betaling godt nok. Og nogle gange med større entusiasme end andre - det må man så tage med. Jeg vil gerne sige tak til de prostituerede for at udfylde et behov. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Øbo 357 Skrevet 18. September, 2021 Kajakfisker skrev, den 14.9.2021 at 23:00: Nedenstående fremkommer når man googler “verdens ældste erhverv; Prostitution blev forbudt, kvinder måtte ikke længere gå alene på gaden, verdens ældste erhverv var kun tilladt i lukkede huse For de fleste pigers/kvinders vedkommende er det enten tvang, nød eller mangel på evnen til at mærke sig selv, der er grunden til, at de er havnet i kvindens ældste erhverv kaldes for kvindens ældste erhverv, prostitution. Men det er forbundet med alskens tabuer, myter og fordomme, det at sælge sex. Det evindelige spørgsmål er, om man effektivt kan forbyde verdens ældste erhverv. I Danmark er det lovligt både at købe og sælge sex. Dog er prostitution ikke et lovligt erhverv, hvorfor de prostituerede ikke er omfattet af de love og overenskomster, der ellers gælder på arbejdsmarkedet. Det betyder, at de prostituerede ikke nyder samme beskyttelse efter arbejdsmarkedets love. Desuden gælder Straffelovens § 233, der forbyder rufferi. Vi skriver 2021 og er i virkeligheden ikke kommet ret langt i diskussionen/lovliggørelse, man kunne fristes til at danne en parallel til hash. Vi hænger os i gamle normer og fordomme og har nu bekæmpet hash problemet i +50 år og ikke kommet bare et lille skridt videre! Skal vi igen skæve til Holland der har et noget anderledes syn på både prostitution og hash. Læg de gamle uvindelige kampe bag os og se fremad og sørg for ordentlige forhold og få ryddet op i kriminaliteten tvang og menneske handel. Det kan da ikke være rigtigt, at GP skal betale moms og skat men ikke kan få en bankkonto sociale ydelser som alle andre erhvervsdrivende - det er da den ultimative underkendelse af et erhverv der med sikkerhed kan/vil højnes ved en fornuftig lovgivning. Den hollandske model for både hash og sexsalg er ikke værd at efterligne. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Kajakfisker 263 Skrevet 18. September, 2021 Det er da et udsagn, forefindes der en forklaring på hvorforvikke? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg