MornFed 1314 Skrevet 3. September, 2021 Aros skrev, for 3 timer siden: At du tager sådan på vej viser jo bare hvor meget der er ramt plet på netop dig. Andre har skrevet det meget anderledes end jeg, men du farede i flint over det mindste. Aahh spis brød til Er nu ikke så sart og almindeligvis ganske omgængelig. Hvis du mener, at der er noget galt i at man altid mødet pigen med respekt, velsoigneret, høfligt, betaler prisen uden videre og kvitter med drikkepenge bagefter sex så lever jeg fint med det. Godt nok uden for trådens emne men helt enig i din opremsende liste ved at give møde. Godt skriv. Hvis du mener at når du tager en gave med til en GP og insisterer på at give hende den før I har sex, men at det absolut ikke har noget at gøre med at du vil skabe grobunden for en god oplevelse og stemning for jer begge, hvorfor så ikke bare give hende gaven efter I har haft sex . "Insisterer" og "hvorfor ikke efter" ? Afsnittet står helt for din egen regning. Igen...du antager og konkluderer på ..... Ikke på noget jeg har anført. Jeg forholder mig til trådens overskrift....at give en gave. Og det er uden, at der er givet svar på hverken værdi, størrelse, type, omfang, tidspunkt før, under eller efter. At gi´- et punkt der også giver mig glæde. Jeg kæres om mødet og det er uden tanke om at opnå en fordel. Tilsyneladende naivt og fjernt for nogle. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aros Skrevet 3. September, 2021 (edited) @MornFed At give giver glæde. Og man og jeg giver sikkert i mange sammenhænge penge og andet uden at man på nogen kan få noget tilbage udover glæden. F.eks. nødhjælpsorganisationer mv. eller bare hjælp i nærområdet, der findes Facebook-grupper hvorfolk kan efterlyse hjælp. Du kæres om mødet. Javel. Det er da fint. Men hvorfor i alverden går det dig så voldsomt på, at hvis du gerne vil give en GP en gave upfront, og tilmed en du ikke kender eller har mødt, at så er et af formålene vel at skabe en god oplevelse og stemning med gaven. Du reagerer voldsomt på dette. Men hvis ønsket blot er, at du vil give gaver til tilfældige uden at vide om de har brug for det, ønsker sig det osv og at det slet ikke har noget at gøre med at skabe en god stemning hos og med den du giver gaven til, kunne du ligeså godt stille dig op på et gadehjørne og dele gaver ud til tilfældige. Det er jo fair nok at gøre det sådan. Det er jo dit valg. Men det mp jo også være andres valg eksempelvis at prioriterer hvem de giver gaver til, nødstedte rundt om i verden, hjemløse osv, og det er jo en prioritering da ingen af os sikkert har tusindsvis af millioner på kontoen. Det er da helt fint, at du tager gaver med til dine første GP besøg,, og at det i hvert fald ikke er for at du ønsker at skabe en god stemning blandt jer, hvo den der må skrive dette, så det er alene for at glædes en anden tilfældig du ikke kender eller har mødt før uden noget ønske om at gaven skal føre til en god stemning inden I skal have sex. Det er dit valg, din forklaring og din prioritering af hvem du giver gaver til. Nu har du jo hånligt kommenteret i et,foregående at jeg kan give drikkepenge efter mine besøg hos en GP. Jeg har et budget over hvor mange penge jeg har sat til nødhjælp, jeg er planfadder mv, og jeg har det princip, at jeg gerne giver drikkepenge på restauranter, til GPer og lign. Men ja tillader mig kun at give drikkepenge når jeg har haft en god oplevelse. At dele gaver ud til højre og venstre i blinde, der prioriterer jeg mine midler anderledes. Jeg får stor glæde af at give en GP en gave, men har hun givet mig en dårlig oplevelse synes jeg , at jeg hellere vil prioritere mine penge til andre. Det kan du så tage på vej overfor, og fint med det. Jeg har godt en fornemmelse af, at du selv synes du er en fantastisk fyr, fordi du tager gaver med til alle dine GP besøg, du har som i altid en gave med, uanset om du kender GPen eller ej, du er sikkert en fantastisk fyr, men ikke pga det. Redigeret 3. September, 2021 af Aros Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
MornFed 1314 Skrevet 4. September, 2021 Tagget direkte. Af høflighed et svar. Et eller andet sted, blandt de mange indlæg på EG, husker jeg for mig et ganske rammende indlæg. Citeret frit efter hukommelsen: " Indlæg efter side 2 bidrager i sin væsentlighed ikke med yderligere. Oftest tværtimod - afsporinger, gentagelser, utallige enighedstilkendegivelser og ikke mindst personfnidder og mishag" Jeg har tilkendegivet mit synspunkt og kan ikke bibringe med yderligere. Opfattelsen er seneste indlæg har en desperation og skinger tone for at retfærdiggøre egen holdning og ageren. Det står selvfølgelig enhver frit for. Jeg deltager ikke yderligere. Bemærker i øvrigt at seneste indlæg er med notifikation "Redigeret" og med en tendens til nedgørelse. Er det et behov så værsgo. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aros Skrevet 4. September, 2021 MornFed skrev, for 1 time siden: Tagget direkte. Af høflighed et svar. Et eller andet sted, blandt de mange indlæg på EG, husker jeg for mig et ganske rammende indlæg. Citeret frit efter hukommelsen: " Indlæg efter side 2 bidrager i sin væsentlighed ikke med yderligere. Oftest tværtimod - afsporinger, gentagelser, utallige enighedstilkendegivelser og ikke mindst personfnidder og mishag" Jeg har tilkendegivet mit synspunkt og kan ikke bibringe med yderligere. Opfattelsen er seneste indlæg har en desperation og skinger tone for at retfærdiggøre egen holdning og ageren. Det står selvfølgelig enhver frit for. Jeg deltager ikke yderligere. Bemærker i øvrigt at seneste indlæg er med notifikation "Redigeret" og med en tendens til nedgørelse. Er det et behov så værsgo. Du har intet at bidrage med til essensen igen og i stedet er der lidt tuderi over debatformen hvilket nok nærmere skyldes din egen sarthed, at du ikke rigtig har nogle argumenter, og din egen “form” kan rammes sjov nok af samme kritik som den du giver andres. Det er fint med mig at du mener jeg skal retfærdiggøre mine handlinger, er skinger og desperat og hvad du ellers tidligere har skrevet om form fremfor essensen af indlæggene fra mig. Der er din opfattelse. Den må du gerne have. Jeg mener ikke jeg skal retfærdiggøre noget for nogen og kan ikke se hvorfor jeg skulle være desperat. Det mener du så. Fred være med det fra min side. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
gøffe 230 Skrevet 4. September, 2021 selvfølgelig skal du da ha nøglerne med til hendes ny Ferrari eller Porche verdensklasse fisse skal da belønnes efter evner Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Den lille frøken Skrevet 4. September, 2021 Jeg har oplevet mange gange at få gaver af gæsterne. Det er også sket at gæsten kommer med en gave på første besøg. Og jeg elsker at få gaver og smelter altid en lille smule Jeg ser det som en god egenskab hos et menneske at være generøs. Og nogle har det som deres kærligheds sprog at give. Ved at give gaver viser de deres begejstring, deres glæde, deres taknemmelighed, deres overvældelse. Nogle glæder sig så meget og er så spændte på et nyt besøg hos en ny gp at den spændt hed og glæde manifesterer sig i form af en gave. Det er deres udtryk for den følelse de har indeni. Nogle har faktisk brug for at give en gave - ikke fordi de har et beregnende håb om at servicen så bliver bedre men simpelthen fordi det er den måde de bedst kan udtrykke sig på - ved at give en gave. Endelig - en gave er ikke en gave hvis man forventer noget til gengæld. Så er det jo bare en byttehandel. Men der findes rent faktisk mennesker der giver af et ærligt hjerte - uden at forvente andet end glæden ved at se modtagerens glæde. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
MornFed 1314 Skrevet 4. September, 2021 Har læst dit indlæg gentagende gang @Den lille frøken - Tak. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
yrghh 1635 Skrevet 6. September, 2021 Den lille frøken skrev, den 4.9.2021 at 23:54: Jeg har oplevet mange gange at få gaver af gæsterne. Det er også sket at gæsten kommer med en gave på første besøg. Og jeg elsker at få gaver og smelter altid en lille smule Jeg ser det som en god egenskab hos et menneske at være generøs. Og nogle har det som deres kærligheds sprog at give. Ved at give gaver viser de deres begejstring, deres glæde, deres taknemmelighed, deres overvældelse. Nogle glæder sig så meget og er så spændte på et nyt besøg hos en ny gp at den spændt hed og glæde manifesterer sig i form af en gave. Det er deres udtryk for den følelse de har indeni. Nogle har faktisk brug for at give en gave - ikke fordi de har et beregnende håb om at servicen så bliver bedre men simpelthen fordi det er den måde de bedst kan udtrykke sig på - ved at give en gave. Endelig - en gave er ikke en gave hvis man forventer noget til gengæld. Så er det jo bare en byttehandel. Men der findes rent faktisk mennesker der giver af et ærligt hjerte - uden at forvente andet end glæden ved at se modtagerens glæde. Tak. Jeg havde behov for at give noget, så jeg gjorde det. Ikke for at få noget til gengæld, men fordi det var en del af egne behov som skulle tilfredsstilles. Spørgsmålet var netop rettet mod dette. For hvad nu hvis pigen syntes det ville være forkert eller akavet. Men jeg gjorde det. Gav hende en lille erkendtlighed på vores tredje møde, og jeg tror oprigtigt at hun blev både overrasket og glad. Hun gav ikke mere end hun plejede (men hun plejer også at give alt) så jeg tror hun forstod at hensigten ikke var en byttehandel, men blot at vise at hun er værdsat. Tak alle alle andre for svar. Jeg forstår jeres intentioner og meninger og har tilladt mig frit at vælge, hvilke, der matcher min egen situation. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
CR90 25 Skrevet 8. September, 2021 Ville aldrig gøre det ved første besøg og aldrig føle det nødvendigt. Men.. Der er et par stykker som jeg har besøgt flere gange og har rigtigt god kemi med. I de situationer gør jeg det. Jeg er på ingen måde en "pleaser", men hvis jeg kan se og mærke at jeg oprigtigt glæder en anden person, glæder det mig. Skal man se kynisk på det, er det en forretningsbeslutning. Der er tale om et løbende forretningsforhold, hvor personlig kontakt er essentiel og hvor resultatet for begge parter er bedre hvis der er en grad af gensidig sympati og respekt. Hvis jeg ved at hun bliver glad for blomster, er det for mig en meget lille investering for at skabe en god stemning fra starten. Bedre stemning og kemi = bedre kvalitet af ydelser. Ganske simpelt. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Kun En Pige Skrevet 1. Oktober, 2021 (edited) yrghh skrev, den 25.8.2021 at 10:15: Jeg har lagt mærke til, at flere i deres anmeldelser skriver, at de har taget colaer, vin, friske jordbær, champagne eller lignende med, når de besøger en GP. Jeg kan godt "fornuften" i det, hvis man er stamkunde og kender hinanden godt, men hvad med første besøg? Hvis du er GP, hvad siger du til det? Er det "normalt" eller er det kun nogle få gentlemen, der går så langt? Åhh, jeg er blevet SÅ glad og taknemmelig for de små tilkendegivelser, som jeg har fået igennem tiden af de elskere, der har besøgt mig Det er jo tanken, der tæller, og jeg har modtaget alt fra bøger, til ramsløg, til chokolade, til lanterner, til blomster, til mine yndlingslakridser, til blomster fra haven, til nyhøstede valnødder, til CD'er, til kreative kort til pengebeløbet, til gourmetsalt osv. I mit univers er det blevet ret "normalt", uden det skal lyde arrogant eller utaknemmeligt, for det er bestemt ikke noget, jeg forventer. Ift. en tilkendegivelse på et første besøg så gør det, hvis du virkelig føler for det. Det bør være en ren og ægte intention - ej påtaget. Redigeret 1. Oktober, 2021 af Kun En Pige Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Kaspersen Skrevet 1. Oktober, 2021 Kun En Pige skrev, for 15 minutter siden: til kreative kort til pengebeløbet, YEEESSS, så er jeg ikke alene. Jeg har meget længe haft et tema kørende med min, nu ret tavse, favorit. Jeg bruger altid lidt ekstra tid på lige det, og glæder mig altid til reaktionen. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Kun En Pige Skrevet 1. Oktober, 2021 Kaspersen skrev, for 6 minutter siden: YEEESSS, så er jeg ikke alene. Jeg har meget længe haft et tema kørende med min, nu ret tavse, favorit. Jeg bruger altid lidt ekstra tid på lige det, og glæder mig altid til reaktionen. Det er så hyggeligt, og følelsen omkring den tanke og tid der er blevet brugt på det, går lige i taknemmelighedshjertet Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Mesterjacob 390 Skrevet 1. Oktober, 2021 Kun En Pige skrev, for 2 timer siden: Det er så hyggeligt, og følelsen omkring den tanke og tid der er blevet brugt på det, går lige i taknemmelighedshjertet Enig. Jeg har altid haft en lille ting med – det behøver ikke være noget særligt, måske Madeira i blomme – for at vise, at jeg har tænkt over besøget i forvejen. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
pacer 2728 Skrevet 2. Oktober, 2021 Hvis der var en pige jeg var særligt glad for kunne jeg godt finde på det, inspireret af denne tråd har jeg én i tankerne. Men også kun fordi jeg kender hende i forvejen, i mine øjne mister det sin betydning hvis det er noget man har med standard. Jeg har dog ingen idé om hvad hun kan lide bortset fra blomster som jo altid er et hit hos damerne. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Kun En Pige Skrevet 2. Oktober, 2021 pacer skrev, for 17 minutter siden: Hvis der var en pige jeg var særligt glad for kunne jeg godt finde på det, inspireret af denne tråd har jeg én i tankerne. Men også kun fordi jeg kender hende i forvejen, i mine øjne mister det sin betydning hvis det er noget man har med standard. Jeg har dog ingen idé om hvad hun kan lide bortset fra blomster som jo altid er et hit hos damerne. …. Og chokolade - som også altid er et hit hos damerne Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Brutus 2041 Skrevet 2. Oktober, 2021 Blomster feder ikke 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Nannas Hjørne Skrevet 2. Oktober, 2021 Brutus skrev, for 2 minutter siden: Blomster feder ikke Chokoladen kunne man jo arbejde af sammen Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Brutus 2041 Skrevet 2. Oktober, 2021 En kombi eller et kompromis Chokoladeblomst Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Kun En Pige Skrevet 2. Oktober, 2021 Brutus skrev, for 21 minutter siden: En kombi eller et kompromis Chokoladeblomst De smager bare ikke lige så godt som de er smukke Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Brutus 2041 Skrevet 2. Oktober, 2021 Kun En Pige skrev, for 36 minutter siden: De smager bare ikke lige så godt som de er smukke Seriøst, har du smagt dem? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Kun En Pige Skrevet 2. Oktober, 2021 Brutus skrev, for 5 minutter siden: Seriøst, har du smagt dem? Ikke lige den sort, du har vedhæftet et billede af - men sorten med de gule blade og chokoladebrune midte har jeg, for den er spiselig, men ikke ligefrem min livret Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Nannas Hjørne Skrevet 2. Oktober, 2021 Kun En Pige skrev, for 5 minutter siden: Ikke lige den sort, du har vedhæftet et billede af - men sorten med de gule blade og chokoladebrune midte har jeg, for den er spiselig, men ikke ligefrem min livret Mon ikke de smager bedst ovenpå kage.. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
pacer 2728 Skrevet 2. Oktober, 2021 Kun En Pige skrev, for 6 timer siden: …. Og chokolade - som også altid er et hit hos damerne Så tror hun bare jeg er forelsket Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Kun En Pige Skrevet 3. Oktober, 2021 pacer skrev, for 6 timer siden: Så tror hun bare jeg er forelsket Så må du købe sådan nogle med chili i, så hun kan tro om igen Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Kaspersen Skrevet 3. Oktober, 2021 (edited) Kun En Pige skrev, for 1 time siden: Så må du købe sådan nogle med chili i, så hun kan tro om igen Lyder som en farlig vej at slå ind på. Jeg har aldrig tænkt at chokolade skulle give den slags 'love vibrations', og heller ikke blomster. Jeg har givet begge dele, men har altid foretrukket blomster fordi jeg anser det for mere personligt. Men har jeg mødt kvinden et sted, hvor jeg af hensyn til hendes diskretion har vurderet at blomster ville være lidt for opmærksomhedsskabende, så har jeg valgt chokolade. Vin har faktisk også være i tankerne, men igen er det for mig lidt for upersonligt, og så er jeg en knold til at kende den gode fra den dårlige vin. Utroligt så mange tanker omkring bare den lille gestus.... Redigeret 3. Oktober, 2021 af Kaspersen fejl -> vej + manglende t (elendig stavning) Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg