Rejsenetværk 9749 Skrevet 11. Juni, 2021 Et succesrigt program med stor offentlig interesse, vil også kunne påvirke det igangværende arbejde med at skærpe lovgivningen om stalking. Venlig hilsen Rejsenetværk Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Val Venis 478 Skrevet 11. Juni, 2021 Igennem årene har diverse programmer sat fokus på debatkulturen, og opsøgte de personer der skriver hadefulde indlæg. Desværre vælger medierne at sløre folks ansigter. Jeg tror det vil være langt mere effektivt hvis folk netop bliver hængt ud i pressen med billede. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
JenniferRomantica 18216 Skrevet 11. Juni, 2021 (edited) Jeg tror at folk undervurderer hvor spændende generelt denne branche er for medierne.. Jeg har altså ikke tal på hvor mange gange jeg er blevet kontaktet af enten den ene eller den anden journalist med henblik på artikler osv over emner fundet herinde.. Hr. Og fru. Danmark finder alt skandaløst spændende og det ved medierne også godt.. Samtidig kommer der nok en gang i måneden en henvendelse fra studerende på diverse studier der har fundet noget spændende ved branchen de føler de kan anvende i en afhandling, opgave eller lignende.. Det ses jo også på de forskellige programmer som "mit liv som luder" eller "Bonnie og hendes 1000 mænd".. Jeg tror godt at en sag der har kørt i sååå mange år med eftersigende mange anmeldelser osv uden der er sket noget kan være interessant.. Redigeret 11. Juni, 2021 af JenniferRomantica 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Frække Tanja 3637 Skrevet 11. Juni, 2021 JenniferRomantica skrev, for 2 timer siden: Jeg synes jo ikke sygdom er nogen legitim undskyldning for at være modbydelig overfor andre.. Jeg mener også at jeg læste en tidligere tråd hvor nogen faktisk havde opsøgt ham og det kom frem at han er en ganske almindelig mand med, såvidt jeg husker, kone.. Alt er selvfølgelig slettet fordi datatilsynet blev involveret.. Ja okay. Uanset hvem han er så ser jeg ikke mig selv der, hvor jeg har behov for ag bruge min tid på, at melde ham. Jeg tager så heller intet af hvad han skriver til mig personligt, what so ever, så jeg kan simpelthen ikke hidse mig op over det 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Frække Tanja 3637 Skrevet 11. Juni, 2021 JenniferRomantica skrev, for 12 minutter siden: Jeg tror at folk undervurderer hvor spændende generelt denne branche er for medierne.. Jeg har altså ikke tal på hvor mange gange jeg er blevet kontaktet af enten den ene eller den anden journalist med henblik på artikler osv over emner fundet herinde.. Hr. Og fru. Danmark finder alt skandaløst spændende og det ved medierne også godt.. Samtidig kommer der nok en gang i måneden en henvendelse fra studerende på diverse studier der har fundet noget spændende ved branchen de føler de kan anvende i en afhandling, opgave eller lignende.. Det ses jo også på de forskellige programmer som "mit liv som luder" eller "Bonnie og hendes 1000 mænd".. Jeg tror godt at en sag der har kørt i sååå mange år med eftersigende mange anmeldelser osv uden der er sket noget kan være interessant.. Jeg er dog ganske sikker på du har ret og at både den danske befolkning samt myndighederne ville vågne lidt op af det. Jeg siger blot jeg ikke har interesse i at deltage. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aarhuselsker Skrevet 11. Juni, 2021 JenniferRomantica skrev, for 10 minutter siden: eg tror at folk undervurderer hvor spændende generelt denne branche er for medierne Det har du helt ret i. Se blot hvor meget omtale og dækning live transmissionen af et knald i en swingerklub fik. Det indslag tangerer til at være det mest hørte overhovedet blandt alle danske medier. Og reelt er det jo ikke andet end støn fra en midaldrende kvindelig journalist som får noget tissemand, mens mikrofonen er åben. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 11. Juni, 2021 JenniferRomantica skrev, for 4 timer siden: Okay.. Jeg modtager jo som alle andre de gængse mails med "narkoluder" osv som vi alle ved kommer fra den samme person.. Nu tænkte jeg så, fordi det er så moderne lige nu med debatten omkring online opførsel, om man evt skulle kontakte ekstrabladet eller lignende og hører om de vil gøre en sag ud af det.? Det virker jo også underligt at han, af politiet, få lov til at fortsætte hvis han er blevet anmeldt så mange gange som det kunne tyde på.. Han må jo få en behandlingsdom på et tidspunkt.. Jeg ved flere ligger inde med en adresse på ham så de skal jo ikke engang lede længe efter ham.. Jeg synes jo, personligt, det kunne være hylende morsomt.. Kunne andre være klar på at deltage i en fælles henvendelse.? Altså selvfølgelig anonym.. Om ikke andet så må han sku da efterhånden være oppe i årene og mæt af dage.. Jeg mener det har været fremme i enten bt eller dagens dk. Hvor det vidste sig at han genere alle som er hunkøn. Det beskrivelser af mails der blev sendt lød meget som hans. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9749 Skrevet 11. Juni, 2021 Miss D skrev, for 5 minutter siden: Jeg mener det har været fremme i enten bt eller dagens dk. Hvor det vidste sig at han genere alle som er hunkøn. Det beskrivelser af mails der blev sendt lød meget som hans. DR eller TV 2 er en meget bedre platform til en omtale af problemet, end mindre medier på nettet eller på print. Der sker ofte det at skrevne medier følger op på programmer i TV, og hjælper med at sprede budskabet, og med at holde liv i historien. Under det link som Kanonkongen indsatte, kan vi læse at der pågår et lovarbejde med henblik på en skærpelse af lovgivningen. Det er derfor et godt tidspunkt med sådant et program, hvis problemet hidtil har været at der har manglet det fornødne lovgrundlag, til at kunne straffe ham. Venlig hilsen Rejsenetværk Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Pops Skrevet 11. Juni, 2021 Jeg oplever ofte, at upassende adfærd begrundes i mulig psykisk sygdom. Det er jeg sikker på, at psykisk syge gerne vil bede sig frabedt. Psykisk sygdom er ikke i sig selv årsag til eller kan bruges som undskyldning for dårlig opførsel. Man har ikke gjort pågældende nogen tjeneste ved ikke at konfrontere ham og stille ham til ansvar med, at han er trådt langt over stregen. Det tror jeg for så vidt godt, at pågældende allerede er opmærksom på. Når han så vælger vælger at fremture, så kan jeg kun opfordre til, at de forurettede overdrager sagen til Ordensmagten og beder dem tage affære. Opmærksomheden henledes i øvrigt på Straffelovens §267 om ærekrænkelse. At opsøge pågældende selv og konfrontere ham skal man være opmærksom på hurtigt i sig selv kan udvikle sig til anden overtrædelse af straffeloven. Uanset jeg godt kan forstå det, så kan jeg ikke andet end fraråde det. Men træls er det sgu Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
TheVoice 9526 Skrevet 11. Juni, 2021 Uha så blev det fredag og stemningen pisket op - Nu skal han fondene stoppes Som ved alle tidligere forsøg på dit og dat, kommer der næppe en skid ud af henvende sig til medierne. Det kan dog ikke udelukkes, at man gerne vil skrive om adfærden osv, men at tro at han bliver stoppet er nok lidt naivt. Eller at tro at nogen udenfor branchen vil løse branchens problemer. De vi sikkert gerne skrive eller lave noget tv, men derfra og så til at tro, at de har speciel lyst til at løse diverse problemstillinger i branchen er nok for meget at forvente. Det meste af det der igennem årene er skrevet her på EG er blot banal stalking, At nogle så finder det interessant at svare på hans henvendelser, og måske endda skriver grimt tilbage, true med dit og dat, viser jo bare at stalking ikke altid er så sort/hvid (et offer og en krænker) Når man kommer dybere ned i den slags sager, er der oftest en slags "magnet effekt" Krænkeren er afhængig af ræsons, og skriver man til tilpas mange GP´er skal der nok være nogen der springer på "limpinden". Det bedste man kan gøre, når man første gang kontaktes er som @Frække Tanja skriver ignorer ham og lade være med at bruge en helvedes masse ressourcer på at skrive om ham, lave spændende diagnoser osv osv. Jamen nogen har da hørt om, at nogle Gpér har fået skattesmæk, mistet deres legemål, blevet snuppet i socialt bedrageri osv osv. Han man faktisk styr på fakta ? Er man sikker på, at der kun er tale om en og samme person, hver gang der oprettes en tråd omkring emnet ? Jeg tvivler Hvad er så hovedbevæggrunden til at man igen vil have denne adfærd stoppet. Ja det kunne jo selvfølgelig være det omkring at nogen GP´er kommer i klemme med skat, boligforeningen osv. "Hmmmm er det mon ulovligt at anmelde den slags ?" næ. Godt så. Så må det jo handle om stalking adfærd. Det er fuldstændigt korrekt at på dette område blæser der nye vinde, men har man forventet at man anonymt kan skabe forandringer, jeg tror det ikke. Er der noget der tyder på, at man kan samle tilpas mange kvinder, der alle aktivt vil indgå i kampen, og ikke bare nøjes med at levere nogle sms’er, mails m.v. ? næppe Hvorfor han vi sjældent kunne læse noget opfølgning på mange at tidligere initiativer ? Måske fordi at man dels ikke havde tilstrækkelige fakta, og eller fordi den sikkert enorme mængde emails og sms´er ikke kan forbindes til en bestemt person og efterfølgende til personens adresse. Jeg ved det ikke, men jeg tror ikke årsagen skal findes i "politet gider ikke gøre en skid". Jeg er ikke tilhænger at selvtægt, men hvis man virkelige havde den "rigtige mands" adresse havde han sikkert allerede fået en del bøllebank. Hvorfor nu det ? Der findes tilpas mange mænd på denne site, der gerne være Gp´ernes helt. Alt i alt, der tales og skrives ufatteligt meget om denne, måske fantomperson, og når det kommer til stykket så er det eneste man med sikkerhed kan sige er, at der udøves stalker adfærd i branchen. Der vil nok altid findes typer, der af den ene anden årsag finder en eller anden stimulans i at chikanere glædes kvinder. Det er nok ikke helt tilfældigt, at de aktive glæder kvinder gør en dyd ud af, at skjule deres identitet, private bopæl, cvr.nr med videre. Det er vel for at undgå Stalking og chikane i ens privatliv Diverse anmeldelser til skat, udlejer, m.fl Afsløring overfor familie, venner, arbejdsgiver m.fl Det sker desværre indimellem, at en glædes kvinde kommer i en kedelig situation, men er der belæg for at hævde, at det er en og samme person altid ? Nej, som oftest er der tale om en tidligere gæst, der er blevet sur og som via relations opbygning og almen spionage ved for meget. Herfra synes jeg blot vi skulle nyde en kold fadbamse, og som nogen for længst har taget til sig - Ignorer stalking henvendelser og beskyt ens private identitet. Det virker faktisk Det er helt rigtigt at alle der kan se en fordel for egen vindings skyld gerne vil skrive, lave dokumentarer osv om branchen, men når det kommer til at gøre noget for branchen, så bliver der ganske stille. Så overvej, om det er indsatsen værd endnu engang at forsøge. God weekend 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest DaddyKbhs Skrevet 11. Juni, 2021 Landsbytossen skrev, for 4 timer siden: Jeg ville bare gerne have adressen på ham (simplethen for at få en snak ansigt til ansigt, og ja, en snak). og hva skulle det hjælpe ? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Brutus 2041 Skrevet 11. Juni, 2021 Rejsenetværk skrev, for 2 timer siden: DR eller TV 2 er en meget bedre platform til en omtale af problemet, end mindre medier på nettet eller på print. Måske Rejsenetværk har en pointe. Jeg tænker at hvis Ekstrabladet skriver om det, så ender det næsten sikkert bag en betalingsmur, og så er der ikke ret mange, som ser det. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 11. Juni, 2021 (edited) Lige nu sidder han nok og læser med på denne tråd også, griner i skægget og river sig selv i elastikken på samme tid og nyder alt den opmærksomhed han får. Hvis man vil have manden stoppet, må de kvinder han chikanerer, henvende sig til politiet og hjælper det ikke første gang, må de gøre det igen og igen og igen. Måske har politiet allerede reageret på de henvendelser de har fået tidigere, men at manden måske reelt ikke bryder loven ved eks. at skrive direkte til en person og kalde person for diverse skælsord eller kontakter en udlejer for at gøre livet surt for en kvinde. Skulle vi lege med tanken om at DR eller TV2 fandt denne historie så interessant at de ville gå ind i den, hvilket jeg anser som meget usandsynligt, så ville de nok også få svært ved at få mange af kvinderne til at stille op og udstille dem selv i primetime for familie, venner i DK. Så ignorer manden, det vil nok alligevel have den største effekt når alt kommer til alt. Redigeret 11. Juni, 2021 af Gæst Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Landsbytossen Skrevet 11. Juni, 2021 DaddyKbhs skrev, for 2 timer siden: og hva skulle det hjælpe ? Forståelse + læs min anden kommentar Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Landsbytossen Skrevet 11. Juni, 2021 Agurken skrev, for 24 minutter siden: Skulle vi lege med tanken om at DR eller TV2 fandt denne historie så interessant at de ville gå ind i den, hvilket jeg anser som meget usandsynligt, så ville de nok også få svært ved at få mange af kvinderne til at stille op og udstille dem selv i primetime for familie, venner i DK. Man kan være anonym i TV Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nye tider 7294 Skrevet 11. Juni, 2021 (edited) Kære @JenniferRomantica Nu er jeg nået alle svar igennem, med mange holdninger og forslag til at få stoppet idioten. Jeg tror mere på at lade ham "visne op ovre i hjørnet" - ham ingen gider lege med. Emnet bringes jævnligt op herinde og absolut tiltrængt med al den chikane han/de iværksætter; - - men når en ny tråd oprettes er det samtidig "pynt på hans lagkage" - - en sejr for ham - - han formår at sætte sindene i kog/utryghed / - - - han formår noget! - - han kan noget! - - han vokser i sin egen opgave! - - han er noget. Og det skal stoppes. Boykot ham : lad være at svare på hans mail, bloker hans mail, bloker hans tlf, aldrig svare sms, aldrig kontakte ham og konfrontere ham - - - lad ham kede sig. Helt tilbage i omkring 2000 havde jeg problemer med en Sønderjysk maskinhandler der i en evig strøm ugentlig sendte gode tilbud på alskens maskiner og samtidig en Fotohandler i Hørsholm med samme aggressive markedsføring af alskens skidt og lort. Jeg talte med begge som looooooovede at det nok skulle slutte straks. Der skete ikke noget, de fyldte min indbakke. Dengang fandt jeg via onkel Google en internet mail-skraldespand som fungerede ved at scammer mail via mit egen mailsystem videresendes til skraldespanden hvor de automatisk slettes, man ser dem slet ikke, de er bare væk. Ude af øje - ude af sind Jeg bruger den ikke mere og ved heller ikke om det stadig findes Og nu noget som kan opfattes som billigt skrevet af mig : - fra jer GPèr : ikke flere tråde om idioten/idioterne og deres chikane - - - lad dem ikke vide hvordan det påvirker jer det er også en måde at "visne op ovre i hjørnet", og andre inspireres heller ikke. Det må være muligt for jer at samarbejde "undercover" via PM og andet, at samle sammen i bunkevis af bevismateriale - er next stop så ikke SIO ??? og så forhåbentlig at det ender i retten med en dom. Al det med DR og TV2 og Ekstra Bladet det tror jeg ikke på,- - - det flasher jo bare chikanens omfang og succes. Guderne skal vide at jeg føler med jer at i udsættes for al denne chikane, håber jeg mit skriv kan hjælpe på en eller måde. Mange hilsner Nye tider Kommer til at tænke på et "saying" for mange år af @Nikita Darling om dens slags idioter : de har en hæklefejl i kysen Redigeret 11. Juni, 2021 af Nye tider Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
JenniferRomantica 18216 Skrevet 11. Juni, 2021 Det eneste der kræves for ondskaben at få succes er at gode mennesker intet gør eller sådan hen af lyder et gammelt ordsprog.. Jeg finder det til stadighed sjovt at folk skriver "ignorerer ham" osv.. Der er folk der mister deres jobs og hjem.. Folk stopper i branchen inden de er kommet rigtig i gang pga idioten.. Jeg ved godt tv osv ikke er interesseret i at løse noget og det forventer jeg heller ikke.. Men jeg ville have det bedre indeni velvidende at jeg har gjort noget.. Og ikke bare ladet står til.. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 11. Juni, 2021 JenniferRomantica skrev, for 9 minutter siden: Det eneste der kræves for ondskaben at få succes er at gode mennesker intet gør eller sådan hen af lyder et gammelt ordsprog.. Jeg finder det til stadighed sjovt at folk skriver "ignorerer ham" osv.. Der er folk der mister deres jobs og hjem.. Folk stopper i branchen inden de er kommet rigtig i gang pga idioten.. Jeg ved godt tv osv ikke er interesseret i at løse noget og det forventer jeg heller ikke.. Men jeg ville have det bedre indeni velvidende at jeg har gjort noget.. Og ikke bare ladet står til.. Så gør noget ved det og meld ham til politiet. Organiser og koordiner evt. jeres anmeldelser og bliv ved med at melde ham. Men at ignorere hans henvendelser er også en opfordring fra anklagemyndigheden. https://anklagemyndigheden.dk/da/udsat-for-forfoelgelse-chikane-eller-stalking Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest kosteskaftet Skrevet 11. Juni, 2021 Aarhuselsker skrev, for 5 timer siden: Og reelt er det jo ikke andet end støn fra en midaldrende kvindelig journalist som får noget tissemand, mens mikrofonen er åben. Hvis hendes 26 år gør journalisten til "midaldrende", så tænker jeg, at der er en del GP'ere herinde som har en høne at plukke med dig: med et penselstrøg er de gået fra, at være MILF'er til at være GILF'er... Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
JenniferRomantica 18216 Skrevet 11. Juni, 2021 Agurken skrev, for 17 minutter siden: Så gør noget ved det og meld ham til politiet. Organiser og koordiner evt. jeres anmeldelser og bliv ved med at melde ham. Men at ignorere hans henvendelser er også en opfordring fra anklagemyndigheden. https://anklagemyndigheden.dk/da/udsat-for-forfoelgelse-chikane-eller-stalking Dette har jo stået på siden 2000 såvidt jeg kan læse mig til.. I den tid har piger i flæng anmeldt ham.. Mange samlet osv.. Ifølge deres egne udsagn i hvertfald.. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest DaddyKbhs Skrevet 11. Juni, 2021 Landsbytossen skrev, for 2 timer siden: Forståelse + læs min anden kommentar forståelse ? Tror du selv så syg en mand forstår det og når du siger at du vil tale med ham, hvad vil du sige til ham ? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 11. Juni, 2021 JenniferRomantica skrev, for 33 minutter siden: Dette har jo stået på siden 2000 såvidt jeg kan læse mig til.. I den tid har piger i flæng anmeldt ham.. Mange samlet osv.. Ifølge deres egne udsagn i hvertfald.. Ok, men du har ikke selv noget udestående med ham? Hvis det har stået på så længe, så er der måske ikke noget politiet kan gøre ved ham rent juridisk. Han ved hvor langt han kan gå uden at der sker ham noget. På den anden side kan det være at nye henvendelser/anmeldelser, hvis der er sådanne, kan få ændret situationen. Især med alt den fokus der er omkring emnet i dag og som højst sandsynligt, kommer til ændringer af loven, så sådanne som ham måske kan straffes. Så er spørgsmålet om det alligevel vil stoppe ham, jeg tror det næppe. Jeg tror, vi alle udemærket godt kan forstå det følelsesmæssige, forfærdelige i hans handlinger, men vi lever i en retstat og jura dømmer ikke ud fra følelser og tåbelige gerninger. En sådan som ham skal håndteres psykologisk og derfor er det at man ignorerer ham og ikke fodrer hans syge ego, et godt psykologisk greb. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aros Skrevet 11. Juni, 2021 (edited) Nu skal man jo bestemt ikke tro på alt hvad man læser herinde. Men hvis han virkelig er anmeldt til politiet i flæng af GPer, som så også har opgivet deres anonymitet også ved afgivelsen af politianmeldelsen, og de har vedlagt dokumentation for hvad de har været udsat for, så har politiet jo en forpligtigelse til at forholde sig til dette, og vurdere om der skal undersøges noget nærmere med henblik på at rejse tiltale mod ham. Det er aldrig kommer frem at der er rejst tiltale mod ham. Jeg har nok mine tvivl om at det er sket i det omfang GPer har skrevet herinde. Det har i hvert fald haltet noget med opfølgningen hos nogle af de GPer der sagde de ville indgive politianmeldelse. Jeg husker min gamle klasselærer i folkeskolen sagde til os i klassen. Er der nogen der mobber jer, siger grimme ting til jer, så ignorerer dette. Hvis de kan se, at de ikke kan ramme jer med deres grimme sprog har de ingen fornøjelse med det og stopper. Nu var tiden jo en anden dengang, men ikke desto mindre er der en pointe i det min klasselærer sagde. Det her er nok tråd nr. 50 herinde eller noget i den retning , om at manden er en psykopat og nu skal han altså stoppes. Det gør det hele det værd for ham. Nu er han utvivlsomt motiveret endnu mere for at gøre noget. Det havde nok været bedre at en del piger diskret var gået sammen og havde kontaktet en advokat og hørt hvad de kunne gøre og om de havde en sag, og hvordan politianmeldelsen bedst kunne udformes. Altså finde ud af hvordan er mulighederne bedst for at vi får dømt ham. Og så søge den mulighed fuldt ud. Det har været forsøgt at samle mange GPere mod ham dog, men flere hvis ikke alle forsøgene løb ud i sandet tre jeg eller havde ikke held med deres formål. Men var det mig, så undersøgte jeg som sagt via advokat, hvad skal der til for, at han kan dømmes. Hvilke beviser skal jeg have. Hvad skal være grundlaget være. Og så tog den derfra Redigeret 11. Juni, 2021 af Aros Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bananas 17745 Skrevet 11. Juni, 2021 Aros skrev, for 16 minutter siden: Det havde nok været bedre at en del piger diskret var gået sammen og havde kontaktet en advokat og hørt hvad de kunne gøre og om de havde en sag, og hvordan politianmeldelsen bedst kunne udformes. Altså finde ud af hvordan er mulighederne bedst for at vi får dømt ham. Og så søge den mulighed fuldt ud. En god og balanceret idé - den bedste i den her tråd. Og det er også hvad jeg ville gøre hvis jeg blev chikaneret af nogen. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Brutus 2041 Skrevet 11. Juni, 2021 Jeg tror ikke at det hjælper at ignorere ham. Hver gang vi oplever er terrorangreb, så får vi at vide, at vi skal være stærke og ikke give efter - og gøre ingenting. Det han gør er også terror, omend ikke i samme målestok. Heller ikke her har det nogen effekt at vende den anden kind til. Han bør have et "digitalt tilhold", altså at hans telefon og pc logges, så han kan få en bøde, hver gang han kontakter en GP. Jeg ved ikke om politiet har lov (og midler) til sådan noget. Men det kræver så i hvert fald at pigerne henvender sig til politiet og melder det hver gang. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg