Hop til indhold
xxpeter

Under opdeling af grupper

Recommended Posts

Landsbytossen skrev, 1 time siden:

Ok, så længe man kan sproget, og lægger sine penge i DK, så er man dansk.
En thai, der kan dansk og som betaler dansk skat, og køber ind i Brugsen, er altså dansker. Ok :)

Ja hun ville godt kunne klassificerer sig selv som dansk thai pige.. Hvis det kom til sådan en kategori opdeling.. Men hun har jo allerede sin egen gruppe under "thai massage".. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Landsbytossen skrev, 1 time siden:

Jeg har bestemt min definition af, hvad jeg oplever som en dansk pige, men den er meget langt fra din (hvilket ikke betyder, at den er mere rigtig), og så læser vi andre andre kommentarer, der siger noget tredje. Hvilken af de definitioner på en dansker, skal bruges for at klarlægge, hvem en dansker er?

Men hvad er så din definition på hvad en dansk pige er.? Nu bliver jeg jo nysgerrig når du siger den er meget langt fra min.. 

Redigeret af JenniferRomantica

Del dette indlæg


Link til indlæg
Krølle Bølle Jr. skrev, for 4 timer siden:

For at skære det ud i pap og bøje det I neon.

 MIN mening:

En dansker er en person med folkeregisteradresse i Danmark og har dansk pas og betaler skat til Danmark.

DIT eksempel:

Personen er udlandsdansker.

 

Basta og slut 

 

Jeg har ikke dansk pas, men taler og skriver dansk som en indfødt (faktisk bedre end mange indfødte). Jeg har boet og arbejdet her i 40+ år, heriblandt for forsvaret, inkl. udsendelse til Afghanistan, og betragter mig som en <indsæt nationalitet her> dansker - skråstreg - dansk <indsæt nationalitet her>. Jeg hepper på det danske landshold i fodbold, dog undtagen når de møder mit fødelands nationalhold, jeg spiser stegt flæsk med nye kartofler og persillesovs med stort velbehag, og jeg betaler min skat, ikke med glæde, men fordi det er det rigtige at gøre.

De fleste bliver overrasket når jeg fortæller, at jeg ikke har dansk nationalitet. Jeg betragter mig selv som dansk i alt hvad der egentlig betyder noget - Humor, madglæde, samt omsorg og respekt for andre.

Qva din definition, så er jeg ikke dansker, fordi jeg ikke har dansk pas. Hvis jeg søgte om dansk indfødsret, ville jeg kunne få det uden nogen problemer - Prøvede faktisk lige den nye indfødsret test og fik 40 rigtige ud af 40 spørgsmål (Test dig selv: Kan du bestå den nye indfødsretsprøve? - Indland (jyllands-posten.dk) ). Men at få et dansk pas ville ikke ændre noget som helst ved min person - jeg ville ikke føle mig mere dansk, eller blive mere dansk i min opførsel. Jeg ville blot kunne stemme til folketingsvalg, som en af de få ændringer på min status og rettigheder som borger her i Danmark.

/Francois

 

 

Redigeret af Francois

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det må øjensynlig være meget svært at forstå for nogen....ja jeg kikker ikke på "nogen" HOST!

Nogen mener en dansker er alt fra russiske Olga til danske karen....de sidder et bestemt sted i folketinget....dem om det og dem der har stemt dem derind...

Så er der os andre, der mener at der bør være en omdeling af sitet, hvor dem der gerne vil forstå Karen fra Danmark, har sit eget lille hjørne.  

Russiske Olga, og alle de andre...Thai osv kan boldre sig....på Thai-boardet det kræver minimal øvelse fra ledelsen at bare skrive under Thai boardet: Thai og andet fremmede godtfolk.

Hvor svært kan det være....?:ph34r:

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Lady Cherie skrev, for 29 minutter siden:

Hvor svært kan det være.

Nemt, men forkert. 
Længe siden du har været aktiv her - troede du var fløjet. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

:mrgreen:

Som jeg skrev tidligt i strengen - Det bliver noget rod, debatten bekræfter til fulde min påstand. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
pacer skrev, for 6 timer siden:

:mrgreen:

Som jeg skrev tidligt i strengen - Det bliver noget rod, debatten bekræfter til fulde min påstand. 

Enig..

Hvis nu vi undlader at opdele anmeldelserne, så er denne debat helt overflødig..:D

/North

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg vil heller have en opdeling efter BMI og IQ end efter etnicitet. F.eks. et forum til tykke-dumme, et til tykke-kloge, et til tynde-dumme og et til tynde-kloge. Så er det meget nemmere at finde den man vil have.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Pops

Denne tråd har sgu taget en beklagelig drejning ud på et blindspor - Stram op, kære brødre!

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...