Hop til indhold
xxpeter

Under opdeling af grupper

Recommended Posts

Hvornår er man ikke-dansk? En person der har boet hele sit liv i DK, som er "skandinavisk af udseende", men som er født i Sverige, og som har dansk pas. Er den person dansk eller svensk?
Hvis en GP har mørk hud, taler flydende dansk, altid har boet her, og har dansk pas, er hun så dansk?
Hvis en polak kommer til DK, lærer lidt dansk og får dansk pas, er hun så dansk?

Hvordan definerer vi danskhed? Er det ved passet? Hudfarven? Forståelsen af vores kultur? At GPen kan dansk? At hun har boet her i det meste af hendes liv?

 

Redigeret af Landsbytossen

Del dette indlæg


Link til indlæg

synes det er en god ide - om det i praksis giver nogen ide, ved jeg ikke, for det kræver jo, at de skønne danske GP' ere bliver mere anmeldt end de er i dag (selvom det er meget bedre end det har været mht. anmeldelser)

@Landsbytossen tænker at det næsten giver sig selv. Alle dine eksempler er danske i mine øjne. Man er ikke dansk, hvis man er fra Ungarn, og kommer til landet for at knalde. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er selvfølgelig ikke helt ligetil. Men jeg vil stadig støtte forslaget. 

Personligt er jeg ikke interesseret i piger med østeuropæisk oprindelse. Så det ville kun være en fordel at kunne vælge kun at se anmeldelser af danske piger. 

Det er et forum for thai piger. Det fungerer jo fint. Så det må være muligt at lave et for europæiske piger og et for  scandinaviske. På den måde er det lidt mere specifik.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Men @Landsbytossen hvornår er man så thai.? Når man tilbyder thaimassage eller når man snakker thai eller:ph34r:.?

Jeg tror altså de fleste herinde godt ved hvad der menes når man siger danske eller udenlandske piger:P.. 

Redigeret af JenniferRomantica

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Pops

Jeg er ihvertfald at finde i skaren af dem, der gerne så mere fokus på de danske Gudinder - Både i annonceringen og i beretningerne.

Kommunikation er en væsentlig del af akten for mig og selvom jeg behersker 3 fremmedsprog flydende, så er der sgu noget frækt i dialogen på eget modersmål :P

Del dette indlæg


Link til indlæg

Tak for konstruktive kommentare og ja ved godt de ikke er nemt og der er sikkert et par stykker der lander "forkert"

tænkte også mest på at udenlandske er dem der bare kommer, sætter en annonce op og er ude igen. ER man i DK mere permanent lander man på den "danske" hylder

 

@pacer du skriver "det bliver noget rod", det synes jeg faktisk det er på nuværende :-) 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Mr_Swingking skrev, for 1 time siden:

 

@Landsbytossen tænker at det næsten giver sig selv. Alle dine eksempler er danske i mine øjne. Man er ikke dansk, hvis man er fra Ungarn, og kommer til landet for at knalde. 

Er man dansk, hvis man kommer til Danmark, fra Ungarn, bosætter sig og beholder sit Ungarske pas, men ellers lever og trives i DK, samt taler dansk?

Til alle: Til jer, der skriver, at vi alle godt ved, hvornår man er dansk, så fortæl mig, hvornår man er dansk. Hvad er definitionen på en dansker? :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
JenniferRomantica skrev, for 1 time siden:

Jeg tror altså de fleste herinde godt ved hvad der menes når man siger danske eller udenlandske piger:P.. 

Okay, hvad er definitionen på en dansker? :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Landsbytossen skrev, for 19 minutter siden:

Okay, hvad er definitionen på en dansker? :)

De eneste øjensynlige forskelle er vel hvilket land man bruger sine penge i og hvilket sprog man taler og/eller som minimum forstår:D.. Ellers virker det, for mig, som bedrageri.. Det kan ikke give andet end skuffede gæster hvis man selv mener man er dansk og vil være under den danske kategori uden i hvertfald det sidste præmis..

Hvad angår det økonomiske aspekt så det bare min egen personlige holdning til alle erhverv der ernærer sig i Danmark.. 

Og så tror jeg generelt ikke alle de her kategorier har nogen betydning for os piger.. Jeg tror ikke du vil se mange beklage sig over at være havnet i den forkerte kategori altså hvis tvivlen forekommer begrundet.. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Landsbytossen skrev, for 49 minutter siden:

Okay, hvad er definitionen på en dansker? :)

Hvis man er dansk statsborger, og har dansk pas, så er man dansker. Så enkelt burde det være.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Benjamin skrev, for 35 minutter siden:

Hvis man er dansk statsborger, og har dansk pas, så er man dansker. Så enkelt burde det være.

 

Så hvis jeg, som etnisk dansk, rejser til Kina og lærer mandarin samt skaffer kinesisk pas, så er jeg kineser?
Hvis det er passet, der afgør om en GP er dansk, skal vi så, som kunder, bede GPen fremvise pas, for at kunne afgøre hvilken kategori på EG hun skal oprettes i?

Redigeret af Landsbytossen

Del dette indlæg


Link til indlæg
Krølle Bølle Jr. skrev, for 12 minutter siden:

Og betaler skat i Danmark.

Så en dansker (med dansk pas), der bor i Sverige, og som betaler skat i Sverige, er altså ikke dansk?

Del dette indlæg


Link til indlæg
JenniferRomantica skrev, for 44 minutter siden:

De eneste øjensynlige forskelle er vel hvilket land man bruger sine penge i og hvilket sprog man taler og/eller som minimum forstår:D.. Ellers virker det, for mig, som bedrageri.. Det kan ikke give andet end skuffede gæster hvis man selv mener man er dansk og vil være under den danske kategori uden i hvertfald det sidste præmis..

Hvad angår det økonomiske aspekt så det bare min egen personlige holdning til alle erhverv der ernærer sig i Danmark..

Så hvilket land GPen lægger sine penge i (+ hvilke sprog hun taler), er afgørende for, hvilken nationalitet hun har?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Landsbytosse, vi har jo allerede flere grupper og der kommer nogen gange forkerte opslag i grupperne. skulle en enkelt eller to smutte så pyt med det, det vil generelt løfte læsbarheden for dem som er intereseret i de "besøgende udenlandske" piger og dem som er intereseret i de "Danske / klinik" piger

begge dele vil jo stadig være tilgængelig :-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Landsbytossen skrev, for 45 minutter siden:

Så en dansker (med dansk pas), der bor i Sverige, og som betaler skat i Sverige, er altså ikke dansk?

For at skære det ud i pap og bøje det I neon.

 MIN mening:

En dansker er en person med folkeregisteradresse i Danmark og har dansk pas og betaler skat til Danmark.

DIT eksempel:

Personen er udlandsdansker.

 

Basta og slut 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Landsbytossen skrev, for 55 minutter siden:

Så hvilket land GPen lægger sine penge i (+ hvilke sprog hun taler), er afgørende for, hvilken nationalitet hun har?

Nationalitet kommer an på hvor du er født.. Men jeg føler personligt at hvis man ligger sine penge i Danmark og snakker sproget så kan man godt reklamerer med at være dansk pige ja:D.. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Landsbytossen skrev, 1 time siden:

Så hvis jeg, som etnisk dansk, rejser til Kina og lærer mandarin samt skaffer kinesisk pas, så er jeg kineser?
Hvis det er passet, der afgør om en GP er dansk, skal vi så, som kunder, bede GPen fremvise pas, for at kunne afgøre hvilken kategori på EG hun skal oprettes i?

Du kunne bare spørge hende og så stole på hende hvis hun fortæller sit pas er dansk:ph34r:.. Det behøver du vel ikke se det for hvis det var kravet for nationalitet.. 

Men du føler ikke selv du er i stand til at vurderer om det er en dansk pige du har besøgt eller en udenlandsk.?

Redigeret af JenniferRomantica

Del dette indlæg


Link til indlæg
Landsbytossen skrev, for 49 minutter siden:

Så hvis jeg, som etnisk dansk, rejser til Kina og lærer mandarin samt skaffer kinesisk pas, så er jeg kineser?
Hvis det er passet, der afgør om en GP er dansk, skal vi så, som kunder, bede GPen fremvise pas, for at kunne afgøre hvilken kategori på EG hun skal oprettes i?

Du må være DJØF'er, siden du prøver, at gøre alt så kompliceret.

1. Jeg synes ikke, at der er grund til en speciel gruppe for danske piger. @xxpeter

2. Hvis man er dansk statsborger og har dansk pas, så er man dansker, uanset om man bor i et andet land og betaler skat der.

3. Hvis det drejer sig om dansk fisse, er eneste krav til GP'en, at hun forstår og taler dansk.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Krølle Bølle Jr. skrev, for 24 minutter siden:

For at skære det ud i pap og bøje det I neon.

 MIN mening:

En dansker er en person med folkeregisteradresse i Danmark og har dansk pas og betaler skat til Danmark.

DIT eksempel:

Personen er udlandsdansker.

 

Basta og slut 

Med andre ord, er personen dansker. Det var det jeg spurgte om.
Derfor kan en person der kommer fra Ungarn, der har ungarsk pas, og som bor i Danmark og taler flydende dansk, altså ikke være dansker, efter din definition :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
JenniferRomantica skrev, for 17 minutter siden:

Nationalitet kommer an på hvor du er født.. Men jeg føler personligt at hvis man ligger sine penge i Danmark og snakker sproget så kan man godt reklamerer med at være dansk pige ja:D.. 

Ok, så længe man kan sproget, og lægger sine penge i DK, så er man dansk.
En thai, der kan dansk og som betaler dansk skat, og køber ind i Brugsen, er altså dansker. Ok :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
JenniferRomantica skrev, for 16 minutter siden:

Du kunne bare spørge hende og så stole på hende hvis hun fortæller sit pas er dansk:ph34r:.. Det behøver du vel ikke se det for hvis det var kravet for nationalitet.. 

Men du føler ikke selv du er i stand til at vurderer om det er en dansk pige du har besøgt eller en udenlandsk.?

Det handler ikke om at stole på, og personligt er jeg ligeglad med, om hun er fra Rusland, USA, Thailand eller Danmark.
Hvis forslaget om en opdeling af GPer efter nationalitet, skal kunne realiseres, så må der jo være en klar definition af, hvad en dansker er, for ellers kan den samme GP, afhæging af anmelderen havne både under danske GPere og ikke-danske GPere, hvilket jo udvander konceptet en smule.

Jeg har bestemt min definition af, hvad jeg oplever som en dansk pige, men den er meget langt fra din (hvilket ikke betyder, at den er mere rigtig), og så læser vi andre andre kommentarer, der siger noget tredje. Hvilken af de definitioner på en dansker, skal bruges for at klarlægge, hvem en dansker er?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Benjamin skrev, for 19 minutter siden:

Du må være DJØF'er, siden du prøver, at gøre alt så kompliceret.

1. Jeg synes ikke, at der er grund til en speciel gruppe for danske piger. @xxpeter

2. Hvis man er dansk statsborger og har dansk pas, så er man dansker, uanset om man bor i et andet land og betaler skat der.

3. Hvis det drejer sig om dansk fisse, er eneste krav til GP'en, at hun forstår og taler dansk.

 

Nej, det er jeg slet ikke intelligent nok til :)

1. Helt enig.
2. Så rejser jeg til Kina, og får kinesisk pas, så bliver jeg vupti kineser?
3. Ok, ville det så ikke være bedre (hvis man kan lide tanken om yderligere opdeling), at kalde kategorien for "GPere der forstår og kan tale dansk" i stedet for "Danske GPere"? For ingen af os er lige nu enige om hvad en GP er, og jeg er sikker på, at meget få GPere har lyst til at fremvise pas (personligt havde jeg ikke gjort det).

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...