eye2eye2 191 Skrevet 6. Juli, 2021 JenniferRomantica skrev, for 1 minut siden: Jeg tror nu stadig på Danmark.. Det jo det der er med følelser som national stolthed.. Tit kan ikke mange forstår det pånær dem der står det samme sted med samme holdning.. Som mange andre har sagt.. Finland tæller altså bare ikke på nogen måder Belgien er verdens bedste hold - come on - et nederlag er tilladt.. Især når det er et mål der afgjorde det.. Nu har vi så vundet kampene siden og man kan se selvtilliden vokse i de unge spillere.. De vil det her.. Ingen tvivl om at England også vil det men deres sidste kampe i det her EM har været fantasiløse og kedelige.. Ooooog skulle vi tabe så kald mig bare et nationalistisk fjols og så vil jeg bære det med stolthed.. Enig. 'nuff said. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
kanonkongen 34395 Skrevet 6. Juli, 2021 Hej alle. Nu skal vi heller ikke gøre England farligere og bedre. 0-0 mod Skotland. Smal 1-0 over Tjekkiet, deres bedste kamp mod Tyskerne de vandt 2-0 Og så 4-0 over den svageste modstander, med et forsvar hullet som en si Ukraine, Medierne i Europa, skriver blandt andet. 'Det er ikke, hvordan du starter, men hvordan du slutter' Sådan skriver The Guardian-journalisten, Paul Doyle, efter Danmarks kamp mod Tjekkiet med henvisning til den rutsjebanetur, det danske landshold har været igennem. Det britiske medie BBC sammenligner årets EM med udgaven i 1992, hvor Danmark vandt. De er i øjeblikket i færd med at skrive endnu et eventyr i EM-historien, skriver Phil Dawkes. Så de Engelske medier undervurderer ikke DK Tyske medier. Det tyske medie Kicker havde rubrikken klar med henvisning til Delaneys 1-0-scoring. Delaney med den tidlige dåseåbner: Danmark er i semifinalen. Fodboldmediet 11Freunde havde en anden dansker i kikkerten i mediets opsummering af kampen. Som sin far i 1992 holder Kasper Schmeichel danskerne i turneringen. Den store italienske sportsmedie La Gazzetta dello Sport melder sig også ind i rækken af store medier, der sammenligner årets EM-slutrunde med den, Danmark vandt i 1992. Og der, blev vi også hånet og grinet af. Men både Frankrig, Holland og ikke mindst Tyskland måde bide i det sure æble. Den store spanske sportsavis AS kalder med få ord det danske landshold for sprængfarligt. Det her Danmark er dynamit, skriver Jose Espina. Har familie i England, og de skriver at stemningen er fantastisk i London. Foruden de knap 8000 tilskuere på Wembley, er der reserveret en stor pub, hvor kun Danskere samles og indtil nu, er der 500 der kommer. Og ser kampen sammen. De Engelske medier, som skrevet ovenfor, er ikke overraskede over, at Danmark er i semifinalen. Og ja som familien siger så, holder aviserne jo klart med England uforståeligt ikke Men, at der er stor hybe om, at interviewe Danskere, af radio og tv. BBC vil følge Danskerne på pubben i London. Så de ser det ikke som walk over overhovedet. Ja bliver det en hård kamp ja det gør det. Er det utænkeligt, at vi vinder, nej bestemt ikke. England, har hjemmebane fordel, og selvfølgelig 50.000 tilskuere. Men går det ikke Englændernes vej, er det set før, at tilskuerne vender dem ryggen. De Engelske spillere er under massivt pres, af medier som er meget hårdere ved dem. Prøv at læse efter Skotlands kampen. De danske spillere, kan spille frit. De, har ikke det pres. Og når, vi ser sammenholdet både med spillere på banen og udskiftere. Så mener jeg, at DK er ovenpå der. Spiller for spiller. Ja vi, har klart den bedste målmand. Ingen tvivl der. Forsvaret. Mæhle er klart på højde med Shaw. Harry Maguire Der er Kjær på højde med. Og de to spillere for England jeg synes er de farligste i forsvaret. Vestergaard, kan være vores svageste led. Men Så har vi også AC. Midtbanen. Jordan Henderson, Mason Mount er to vilde arbejdsheste. Der, har de nok to spillere der kan slå Delanye og Pierre Emil. Men de to er jo de vildeste motorer der aldrig giver op. Angrebet. Sterling og Kane er jo klassespillere. Ingen tvivl om det. Og her, skal vi i den grad passe på ved dødbolde, hjørnespark osv. Jeg, tror vi starter inde med Dolberg, Poulsen og Braithwaite. De er alle tre gode med hovedet. Og det, skal vi bruge mod Sterling, Kane, Shaw, Henderson. og ikke mindst Maquire der jo scorede et flot mål mod Ukraine. Intet er umuligt i morgen klokken 21.00 På DR1 og TV3+. Jeg gider ikke hører på Morten Bruun på DR1. Så jeg, skal s det med vennerne på 3+ Jeg ved det, bliver en hård kamp, med masser af intensitet. Og stemningen, vil blive episk på Wembley. Så god kamp til jer alle i morgen. Og ikke mindst i dag Italien-Spanien. God dag. KK 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Oldtimer 4626 Skrevet 6. Juli, 2021 Den flittige skrev, for 5 timer siden: Alligevel bor du her, men hvorfor ? Måske har mormor andre grunde til at bo i DK. Jeg er pæredansk i mindst fem generationer, alligevel får jeg kvalme over hyggenationalismen. Det er jo bare fodbold. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Kammerherre Skrevet 6. Juli, 2021 Som jeg tidligere har skrevet ser jeg England som favorit, havde kampen været spillet et andet sted ville jeg sige 50-50. Der hviler et enormt pres på de Engelske spillere, fodboldens moderland har ikke vundet en titel siden VM i 1966, og nu står de med muligheder der ikke er set større i årtier, de Engelske medier lægger ikke skjul på det vil være en gigantisk skuffelse hvis de taber til Danmark Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bananas 17745 Skrevet 6. Juli, 2021 Jeg har nu ikke nogle nationalistiske følelser for Danmark. Men jeg ser meget gerne at i vinder. Underdogs er det bedste i al dramatik, og i fodbold har Danmark gennem årene været en top underdog - hvis nu sådan noget findes. Jeg kan godt forstå at i taber hovedet lidt der ovre og at det bliver meget nationalistiskt det hele. Men hvorfor ikke. Personligt tror jeg i har en god chance i morgen. For mig er det 50-50, og det bliver nerverne der afgører. Spille fodbold kan i sagtens, og det kan englænderne også. Falder i tilbage og bliver bange så er det good bye - der fandtes små tendenser til det i kampen mod Tjekkiet, med det gik jo godt. På den anden side så kan englænderne også få nerverne i spind. Spil højt i banen, ikke være bange for at tabe bolden eller gå mand mod mand. Kig på Sverige og gør modsatsen. Hils Hjulmand det. Jeg håber på en god spændende kamp, og jeg - ligesom de fleste af os svenskere - ville glæde mig ufatteligt til jeres sejr. Men lad nu Cornelius spille. Det kan i også hilse Hjulmand. Fingers crossed. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Den flittige Skrevet 7. Juli, 2021 Citat Så er dagen kommet, hvor vi skal spille semifinale, det bliver spændende og følge med i hvordan vi vil klare hjørnespark fra England, det vil være en god ide og have Cornelius med fra start. Jeg har en ide om at kampen ender 2-2, men hvad der så derefter sker bliver lidt tilfældigt, men jeg håber alt det bedste for vort hold. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Gribben Skrevet 7. Juli, 2021 Breixit II ............ Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
kanonkongen 34395 Skrevet 7. Juli, 2021 Hej Alle God EM kamp i aften. 1 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Den flittige Skrevet 7. Juli, 2021 Vi skal ikke hjem. Vi skal videre. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
gerog 9289 Skrevet 7. Juli, 2021 I øvrigt et fedt svar Kasper Schmeichel gav igår til den britiske journaliste - "Has it ever been home?" 1 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Zero Skrevet 7. Juli, 2021 gerog skrev, 1 time siden: I øvrigt et fedt svar Kasper Schmeichel gav igår til den britiske journaliste - "Has it ever been home?" Smilet da det blevet sagt, han udstråler selvtillid. Han er klar over han er god. Jeg tror på en 2-1 sejr til Danmark i aften. Lad os se Danmark spille når de gør deres bedste. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Sebmus 3087 Skrevet 7. Juli, 2021 Her hos mig alt er klar til aften, vin lufttørret skinke, osten, snaps og ikke den mindste godt humør 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Arne Jensen 2079 Skrevet 7. Juli, 2021 Se Og det var Danmark - Hyggesnak - Eroguide.dk Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Zero Skrevet 7. Juli, 2021 (edited) Vi burde have vundet. Vi gjorde det godt Redigeret 7. Juli, 2021 af Zero Slåfejl Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
ppd 7850 Skrevet 7. Juli, 2021 Flot af Danmark på Wembley. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Elprebsi 1905 Skrevet 7. Juli, 2021 Zero skrev, for 18 minutter siden: Vi burde have vundet. Vi gjorde det godt Bedømt på hele EM ja, bedømt på kampen i dag er jeg ikke enig. Vi truede jo stort set ikke englænderne, slet ikke i anden halvleg. Vores afleveringer var helt til hest. Danmark har gjort en rigtig god figur ved EM og kan være stolte. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bananas 17745 Skrevet 7. Juli, 2021 Hold nu fast Danmark. I har noget i gang. En rigtigt god kamp. Var jeg dansker ville jeg være rigtigt stolt. 2 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
ppd 7850 Skrevet 7. Juli, 2021 "Football isn't coming home" Forza Italia! 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
kanonkongen 34395 Skrevet 7. Juli, 2021 Elprebsi skrev, Lige nu: Bedømt på hele EM ja, bedømt på kampen i dag er jeg ikke enig. Vi truede jo stort set ikke englænderne, slet ikke i anden halvleg. Vores afleveringer var helt til hest. Danmark har gjort en rigtig god figur ved EM og kan være stolte. Hej @Elprebsi 2. halvleg de sidste 30 min, var ikke gode enig. Vi skulle have udfordret EMs dårligste målmand mere. Vi tabte, og ja Englænderne vandt. Men var det prangende på ingen måde. Enig flot EM af DK God ny dag KK 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Sebmus 3087 Skrevet 7. Juli, 2021 Jeg er ikke født som danske, men jeg er ked af, det var mange danske omkring mig hvor jeg er lige nu på ferie ALLE hold med Danmark, spanierne, tyske, kroaten, polakkerne italienerne ALLE, det siger noget om danske drenge Ja det er sport og noget skal tabe og andet skal vinde, for mig Danmark har vundet Dømme? Hmmmmm hvad kan man sige Men forza Italien Heppe på Italienerne med hele hjerte Mvh Sebmus 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Den flittige Skrevet 8. Juli, 2021 Det stærkeste hold i aftes vandt, England havde regnet ud at det ville være godt for dem og køre alle deres angreb igennem i højre side. Jeg synes også Hjulmand svigtede, med forkerte udskiftninger, der var vel kun Nørgård som gjorde det godt. Kasper og Vestergaard var de bedste i aftes. Men flot af lille Danmark og komme i semifinalen. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Arne Jensen 2079 Skrevet 8. Juli, 2021 Simon Kjær, måske skulle han gå til Louis Nielsen? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Lake 692 Skrevet 8. Juli, 2021 Danmark er færdig ved EM! Først Corona og nu dette. En ulykke kommer sjældent alene. 1 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Val Venis 478 Skrevet 8. Juli, 2021 Håber sådan på Italien på søndag. Minus en halvsløj kamp imod Østrig, så har de spillet godt, og vil være en værdig vinder af turneringen. 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
MornFed 1314 Skrevet 8. Juli, 2021 Tak drenge ! Der blevet kæmpet, I gjorde det godt. Og nøgternt set mangles blot et lille nøk på et par parametre før den øverste hylde. Men glædes ved udsigten til flere gode oplevelser samt den genstartet samhørighed og nationale fællesskabsfølelse. Og dejlig dansk - varrmes ved lysten fra de mange lokale ildsjæle, der knokler røv ud af bukserne, for at skabe en bred folkefest. Fadøl og storskærme blev pludselig en mangelvare - fedt. Alle led i kæden er vigtige. Dog en særskilt respekt for Kasper Hjulmand. Inkluderende og empatisk mandskabspleje tilsat en ekstrem god udviklet fodboldforståelse. Stoler på egne og spillernes evner og tør satse på et mere uprøvet blad. Opfattelsen er, at alle i truppen er i harmoni, gerne løber den ekstra meter og vil pisse blod for et godt resultat. DBU - hold fast her. En spådom. Qatar 2022 - Gløden og ilden bevares, eksploderer i et festfyrværkeri af rød-hvide farver i Tyskland 2024. Det kan blive vildt. 1 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg