Hop til indhold
Brutus

Ungdomspartier vil af med rufferiparagraffen

Recommended Posts

Miza skrev, for 1 minut siden:

Er du sikker på det ikke er et fortolkningsspørgsmål? Jeg mener bestemt jeg har hørt om rufferidømte der blot lejede ud til markedspris.

Man skal tjene på prostitution, for at det er rufferi. Man må gerne ha et overskud, når man lejer ud til Fru Hansen, så samme vilkår må gælde, hvis Fru Hansens er sexarbejder.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg fandt en artikel fra 2010 men måske er loven ændret siden da?

https://www.information.dk/debat/2010/12/duellen-maa-forholde-rufferiloven-lige

Citat: “I starten af sidste uge blev en 63-årig nordjysk mand dømt for rufferi, da han havde modtaget betaling for værelser, der blandt andet blev brugt af prostituerede.”

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nu fandt jeg paragraffen. Der står intet om at det kun er strafbart hvis det er over markedspris.

https://danskelove.dk/straffeloven/233

  1. Stk. 3. 
    Den, der udlejer værelse i hotel til brug for, at en anden erhvervsmæssigt mod betaling eller løfte om betaling har seksuelt forhold til en kunde, straffes med bøde eller fængsel indtil 1 år.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Miza skrev, for 10 minutter siden:

Nu fandt jeg paragraffen. Der står intet om at det kun er strafbart hvis det er over markedspris.

https://danskelove.dk/straffeloven/233

  1. Stk. 3. 
    Den, der udlejer værelse i hotel til brug for, at en anden erhvervsmæssigt mod betaling eller løfte om betaling har seksuelt forhold til en kunde, straffes med bøde eller fængsel indtil 1 år.

Det er hotel. Ikke alm ejendom

Del dette indlæg


Link til indlæg
Liv skrev, for 19 minutter siden:

Det er hotel. Ikke alm ejendom

Så hvad skulle der være galt med at en hotelejer udlejer værelser til prostitution? Når den prostituerede betaler samme leje som alle andre?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Miza skrev, for 5 timer siden:

Så hvad skulle der være galt med at en hotelejer udlejer værelser til prostitution? Når den prostituerede betaler samme leje som alle andre?

Det er ikke mig, der har lavet reglerne, men når det er sagt, så kunne jeg sagtens finde nogle argumenter for ikke at ønske decideret bordeldrift på hoteller.

Redigeret af Liv

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nej, det er jo netop de regler denne tråd har taget op til debat. 

Hvad hvis jeg køber et nedlagt hotel og lejer værelser ud på dagsbasis , i princippet til alle, men gør vilkårene særligt attraktive for, prostituerede kan jeg gøre det lovligt?

Kan jeg tage ekstra for udleje af håndklæder og lagner?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Liv skrev, for 33 minutter siden:

Der er forskel på, om det er hotel og alm udlejning. 

Som det er nu, er det ikke lovligt at hoteller accepterer prostitution på et værelse. Men det burde være hotellerne selv, som bestemte, hvem de ønskede besøg af. 

Det er jo også en inskrænkelse af deres frihed til selv at bestemme.

Redigeret af Brutus

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Pophair
Miza skrev, for 8 timer siden:

Så hvad skulle der være galt med at en hotelejer udlejer værelser til prostitution? Når den prostituerede betaler samme leje som alle andre?

Fordi du derved bruger værelset til erhverv. Der er ikke nogen hotelejere der siger noget til, hvis man booker et dobbeltværelse og har 1 gæst. 

Du vil bruge det som en gennemgangslejr, men kun betale samme leje som jeg der pendler

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Men det burde jo værtens valg om han vil det. Som det er nu kan han blive straffet for at acceptere det. Og nej jeg bruger det ikke som gennemgangslejr men jeg kunne godt finde på at etablere mig som udlejer på dagsbasis hvis jeg kunne gøre det lovligt.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Miza skrev, for 19 timer siden:

Han skriver jo netop at det IKKE er ukompliceret. ;)

Ja, det ser jeg nu... jeg var snøftetudende, skuffet og havde kokosolie på min ene kontaktlinse og overså et U :D 
 

Del dette indlæg


Link til indlæg
lille_peter skrev, for 16 timer siden:

Den "SKAT" har nu aldrig været til nogen glæde,  men sort arbejde er meget nemmere,  du skal ikke:

• dele med nogen. 

• lave regnskab. 

• til torskegilde.

• du behøver ikke at bruge din tid på nogen som der har en særdeles lav intelligens. 

Sort arbejde er helt klart en vind vind oplevelse ;)

Jeg har ifm. min primære karriere været verdensborger og en nano-meter fra at være udenlandsdansker siden jeg var i starten af 20'erne... dvs. i mere end 25 år jeg mener 20 år :P 
Jeg er RIGTIGT godt tilfreds med at betale skat - også af kyssebolle-pengene. Det jeg køber som skatteborger kommer mig til gode ligegyldigt hvilken kasket jeg har på. 
Det har siden jeg åbnede PG for længe længe længe siden været mit mål at Danmark skulle være et sted hvor man som glædespige kunne etablere sig og arbejde på lige vilkår som andre, netop fordi prostitution ikke er ulovligt. Og PG startede faktisk primært som et eksperiment for at finde ud af om vi kunne løfte i fælles flok og ændre nogle ting bl.a. i forhold til "pink taxes" og beskyttelsespenge til kriminelle organisationer, helt almindelige vagtværn, beskyttelse som borgere af politiet, og rigtigt mange andre ting. Det lykkedes langt hen ad vejen fordi vi i branchens "Guldalder" var i stand til at påvirke markedet i positiv retning set fra sexarbejdernes og klinik-ejernes side. Der var mange spillere på banen i den kamp (ingen nævnt, ingen glemt). PG blev kort efter overtaget af den nuværende ejer, og drives i "min ånd" endnu her 20 år senere, og jeg trak mig helt og aldeles efter overdragelsen, som jeg i øvrigt ikke havde økonomisk gevinst af, helt med vilje. Jeg er sådan lidt et luder-filantropisk menneske hvis jeg skal beskrive mig selv i den forbindelse.

Det er blevet sværere i løbet af de seneste år at være sexarbejder. MANGE gange sværere. 
Mit helhedsbillede omfatter en KLAR politisk agenda såvel som en moralsk agenda fra pengeinstitutternes side. 
Når man tænker på hvordan f.eks. Danske Bank har været igang med Storvask med både forvask, hvid vask, skyllemidler og ekstra centrifugering og tørretumblere før de har foldet deres møgbeskidte kalsonger og stivede skjorter sammen og lagt det renvaskede snavstøj på hylden for at tjene penge, så bliver jeg arrig over at jeg som sexarbejder ikke kan få lov til at have en erhvervskonto med tilknyttet mobilepay, kort betaling og hvad der ellers er af brugervenligt halløj for andre erhvervsdrivende. Undskyldningen er "for mange ikke-sporbare kontanter" hvilket er latterligt eftersom snart 75% betaler via mobilepay alligevel. 

Jeg KAN ganske enkelt ikke få lov til at drive en forretning uden enten at snyde eller at det går ud over min anonymitet som privatperson. 
Det er så latterligt og mangedobbelt-moralsk at jeg er SÅ tæt på at gå planken ud og knalde ud i morgen-TV over det pis. 
Var min skønne mor ikke stadig i live havde jeg udsat min ferie og gjort det i bar harme. 

Jeg tager det personligt, selvom jeg er klar over at det ikke er "overformynderiets" hensigt at ramme mig personligt. 
Fanden skal stå i at jeg bliver presset til at skamme mig og/eller gemme mig og snyde for at få lov til at være hvem jeg er og gøre det jeg elsker, både fra politisk og "corporate" side at jeg bliver stemt ud af fællesskabet og samfundet fordi jeg er sexarbejder. 
Enten giver jeg fortabt og går over til noget der er mere i den stuerene ende af gråzonen som sexarbejder, eller også går jeg ind i det politisk. 
Jeg har masser af idéer til markedsføringsmæssige tiltag så vi får noget opmærksomhed. Der kan relativt billigt købes bus-reklamer med mit skæve fjæs hvor der står: 
EVA NADINE SOM SEXMINISTER!
Giv din stemme på www.STOP-STIGMATISERINGEN.nu - eller jeg kvæler dig med mine lange patter! 

Jeg er sgu for gammel til det pis! 
And don't you ever FÅGGIN mess with a Viking Woman! 

...oO( træk ind - pust ud - gentag )

Nåmen farveller til DK i 3 ugers tid - ferie i den 3. verden venter fra i morgen tidlig til et sted i verden hvor sexarbejdere for blot få år siden blev stenet uden rettergang, hvis de blev opdaget.
Så kan det være jeg får et lidt bredere perspektiv og tænke-tid med verdens mest fortyndede Long Island Ice Teas i hånden, og en tæskelækker ny Cabana-boy hver dag :wub:

Pustekys til jer alle 
Eva <3


 

IMG_0830.jpg

Redigeret af Eva Nadine

Del dette indlæg


Link til indlæg
Brutus skrev, den 5.5.2021 at 21:47:

Her er en relevant artikel fra Information.

Det bliver spændende om det rykker ved status.

https://www.information.dk/debat/2021/04/rufferiparagrafferne-statsautoriseret-diskrimination-sexarbejdere-maa-hoere#comment-1501510 

Har oprettet profil på LinkedIn og twitter og kontaktet et par folk i mit netværk for at sparre med dem om hvordan jeg skal gribe det an... så ser vi hvad der sker når jeg kommer hjem fra ferie. 
Har også købt domænet sexminister.dk - just in case :D 
I mange år har jeg tjent min store faste strut-røv fuld af penge på at lære amerikanske virksomheder at være forberedt på succes. 
Jeg tænker mig at projektet kan lykkes hvis jeg har "øjne på stafetten" på en anden måde end jeg plejer :wub: 

<3 Eva 

Redigeret af Eva Nadine

Del dette indlæg


Link til indlæg
Eva Nadine skrev, for 6 timer siden:



Jeg KAN ganske enkelt ikke få lov til at drive en forretning uden enten at snyde eller at det går ud over min anonymitet som privatperson. 

 

 

Et eller andet sted vil det blive noget at en udfordring at gøre prostituion lovligt og samtidigt sikre fuld annonymitet.     jeg har skrevet det før, og det er stadig min opfattelse, at hvis prostituion skal ændres således at det opfattes som et lovligt erhverv, så vil vægtskålen helt sikkert tippe til minus siden.

Bortset fra det skal du have ros for nogle interessante indlæg i tråden. 

Redigeret af TheVoice

Del dette indlæg


Link til indlæg
TheVoice skrev, for 18 minutter siden:

Et eller andet sted vil det blive noget at en udfordring at gøre prostituion lovligt og samtidigt sikre fuld annonymitet. 

Har man ikke haft et CVR nummer før, er det ikke svært (men bare dyrt) at bevare anonymiteten. 
Mit problem er at jeg jo ikke kan skrue fortiden tilbage og oprette mine både nuværende og tidligere firmaer som ikke-enkeltmandsfirmaer oprettet på mine private adresser i løbet af årene. 
Så alle vil kunne se ALT jeg nogensinde har lavet og ejet forretningsmæssigt. Hvor jeg har boet, hvor jeg bor nu, hvad mine navne har været gennem tiderne med forskellige ægtemænd. Det vil være som en rød klud for en mand med diagnostiske tendenser i nærheden af "alle ludere skal dø" eller med "alternative virkelighedsopfattelser" i form af nogle af de (meget få) skizoide lidelser som man har mistanke om mænd der stalker og overfalder kvinder (i særdeleshed prostituerede) har. 
Det handler om IKKE at "invitere Turbo-tosserne til tæske-buffet" som prostitueret/sexarbejder på privatadressen og om ikke at fodre hans alternative virkelighed med offentligt tilgængelige informationer. Det er gjort med navne og adressebeskyttelse på borger.dk - det gælder bare ikke for virksomheder pga. historisk set for mange selskabstømmere og fuskere i bl.a. byggebranchen osv. De regler som kommer det meste af resten af samfundet til gode rammer sexarbejdere i en grad som vi nok endnu ikke har forstået det fulde omfang af.
Derfor er der brug for en sær-regel for sexarbejdere. En branchekode der er "undtaget fra normal praksis og reglement" hvor man kun med dommerkendelse kan få oplyst indehavers navn og adresse. Det er SUPER nemt - det kræver bare at der er nogle politikere der vil lægge navn til lovforslaget og der bliver flertal for det.
Det har man gjort i andre lande både hvor prostitution er lovligt og ulovligt! At man ikke (længere) kan i Danmark er en politisk beslutning, og en direkte konsekvens af den politiske agenda som der er på området og har været i årevis. Selv venstrefløjs-partierne synger med på "Det er så syyyyynd for dem allesammen"-omkvædet. 
Jeg antager at det er en af årsagerne til at de unge mennesker bag artiklen har følt sig motiverede til at gøre noget ved det. Men jeg ved det ikke endnu... de unge mennesker sendte aldrig en email til mig efter at have kontaktet Conni pr. sms, så jeg har ikke mødt dem (endnu).

Selvfølgelig kan det lade sig gøre. Hvis der er politisk vilje. Det har bare ikke været i den retning vinden har blæst i nogle år - her til lands vel at mærke.

Ingen skal selvfølgelig i "aktivering" eller "erhvervspraktik" eller "jobtræning" på et bordel eller som sexarbejder. Det giver vel sig selv hvorfor, tænker jeg.

Sexminister må det blive... der er ingen vej udenom :D 

Eva <3

Redigeret af Eva Nadine

Del dette indlæg


Link til indlæg

@Eva Nadine

Jeg er enig i, at den primære grund til at man skal kunne spore hvilke personer der rent faktisk står bag en virksomhed, selvfølgelig skyldes at en helvedes masse menesker har lavet en masse snyd, bedrag m.v.

Man kunne selvfølgelig godt lave en særskilt branchekode hvor kun relevante myndigheder kan se hvem der står bag.  Det er nok ikke det man ønsker, men vi kan ej heller have en brachen med med masse selvstændige kvinder med cvr.nr,   uden at skat og  socialemyndigheder har mulighed for at kontrollere man man f.eks ikke modtager sociale ydelser og hvad man ellers idag kan tilrane sig ved siden livet som GP.

Jeg ved godt at der et sted på skats hjemmeside er lavet en lille pjece omkring hvordan man skal drive sin GP-forretning.  Der er blandt andet et krav om udstedelse af faktura, med angivelse af CVR.  Det overholdes mig bekendt ingen steder.   Det er jo klart at hvis man gjorde det, ville issuet omkring annonymitet jo virkelig gøre det nemt for "tosserne" at stalke og chikanere kvinderne.   Som tingene er idag, hvor ingen GP´er skilter med deres CVR.nr hvis de altså har et sådant, er der nok mange andre måder, der er lettere hvis man tosse sætter en ære i at finden ud af hvor en GP bor privat. 

Man kunne sikkert ret hurtigt lave en særlig branchekode, for at sikre de enkeltes GP´er annonymitet.  Problemmerne bliver helt andresledes når man så skal gennemgå hele det almindelig lovværk som gælder for andre selvstændig, for måske at skulle lave undtagelser.  Der er en helvedes masse love for selstændige, som ikke giver mening for prostituion.  Markedsføringslove, regler der sikre at man skal drive sin business efter antændige og etiske retningsliner, den slags.   Et eller andet sted ved vi jo godt, at branchen er ligeså spændende/rådden som at handle på en markedsplads, hvor det er helt legalt at tage røven på hinanden.  Det går ikke hvis prostituion skal anerkendes som et erhverv.  Der skal også laves særregler omkring forskelbehandling, det skal selvfølgelig stadig være op den den enkelte GP at bestemme hvem der mod betaling får mulighed for at blive inviteret ind i det intime og seksuelle univers.

Som det er nu er det rigeligt med mænd, der render rundt og tror at  købesex skal betragtes som en ret, uagtet hvordan man ellers ser ud, opfører sig, etnisk baggrund osv osv.  En 100% legalisering vil nok ikke forbedre kundesegmentet.  Tilgengæld vil det medføre noget kontrol, som de færeste i branchen vil bryde sig om.

Hvis man ønske ønsker at lave nogle rettigheder, er det logisk for mig, at der kun findes en vej, at kvinder er selvstændige med mulighed for at tilkøbe sig diverse services, herunder også lejemål  uden at komme i kambolage med rufferiloven.  Princippet om, at hver GP selv skal styre sin businees bør være et  kardinal punkt hvis man lemper på rufferilovgivningen.  Og....selvfølgelig skal det ikke vær lovligt at ansætte GP´er,   men Gp´er skal have bedre muligheder for at leje lokaler eller ind på en klinik (som reelt ikke skal kunne bestemme ret meget omkring de aktive GP´er priser, ydelser mv.)

De skal selvfølgelig have samme muligheder for at tegne diverse forsikringer mod sygdom m.v  som andre selvstændige.   Hvis det skal give noget i kassen for den enkelte GP,  skal ydelserne de kan modtage under sygdom m.v.  nok beregnes på en helt ny måde.  Uagtet om ens eneste indkomst tilvejebringes via prostituion,  er der forhåbentlig ingen der arbejde 37 timer om ugen.  Det er også mit indtryk at  en GP´s  indtægt og arbejdsindsats er meget svingende, hvilket nok kræver nogle skarpe hjerner, at stykke noget sammen som i praksis kan bruges til noget.

Jeg synes det er prisværdigt at nogle fra ungdomspartierne gerne vil gøre noget for sexarbejdere.  Det er altid godt med engagement og empati,  men artiklen afspejler også at de mangler lidt faglig viden omkring dels branchen og ikke uvæsentligt lovgivningen omkring det almindelige erhvervsliv.

Del dette indlæg


Link til indlæg

For de danske piger kan man nok få stykket noget sammen, hvis viljen er tilstede. Men der vil altid være nogle, som "går under radaren".

Være er det med de udenlandske piger.

Herunder thaimassagepigerne, det er vidst noget af en gråzone, om de er selvstændige eller ansat, og hvordan de afregner med mammasan. Hvad mon vil gavne dem? 

Del dette indlæg


Link til indlæg
TheVoice skrev, for 1 time siden:

Jeg synes det er prisværdigt at nogle fra ungdomspartierne gerne vil gøre noget for sexarbejdere.  Det er altid godt med engagement og empati,  men artiklen afspejler også at de mangler lidt faglig viden omkring dels branchen og ikke uvæsentligt lovgivningen omkring det almindelige erhvervsliv.

Lige præcis. 
Det jeg tænker er, at om ikke andet, så viser det at de gamle frosne mamutter på Christiansborg er nødt til at lytte til den yngre generation, og kan jeg hjælpe til at det sker, på en eller anden måde, ved at støtte det initiativ de unge politikere viser med artiklen; at der er vilje til at gøre et eller andet. 
Du har fuldstændigt ret i at de er unge og knapt har kradset i lakken. Derfor ville det jo være fantastisk at der kom en "projektudvikler" på som har lidt mere jord under neglene. Og jurister, mere erfarne politikere og udtalelser fra sexarbejdere og alle mulige og umulige andre indslag i debatten. Jeg er villig til personligt at smække hele svesken på disken for at få gen-erobret noget af det tabte terræn og få tilpasset praksis og skrevne såvel som uskrevne regler og vejledninger til en mere moderne tid så den nye generation af sexarbejdere også kan finde arbejdsglæde uden alfonser og alt muligt andet gøgl. Fuldstændigt ligesom vi gjorde det for 20 år siden hvor vi stort set fik afskaffet den negative side af alfonseriet og en masse andre ting i processen. 
"Nogen må gøre noget", og umiddelbart ser det ud til at det atter er mig og nogle få andre kandidater "der er den". Vi får se... uden debat og generel opbakning fra folk der stemmer til folketingsvalg, kommer vi ingen vegne i hvert fald. 
I kølvandet på #MeToo og kønsdebatten, at det er blevet moderne at være transperson og hvad har vi, er det vist også god timing. Forordet er allerede skrevet af andre og mere eller mindre sammenhængende debatter om noget der tangerer emnet. Bl.a. sugardating tænker jeg på. 
Jeg overvejer tingene de næste par uger under min ferie, og ser hvilke af de frø jeg har kastet op i luften som konfetti, får fæste og slår rod. Et eller andet skal der nok komme ud af det. Om ikke andet så at få bremset det jordskred jeg synes der er i gang for branchen, før hele landsbyen ligger under mudder. Mine ambitioner er dog større end det :D 

Tak for dig og dit indlæg - atter en gang :) 

Kh. Eva <3

Redigeret af Eva Nadine

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Liv skrev, den 6.5.2021 at 23:45:

En lønmodtager kan ikke nægte at udføre det arbejde hun bliver bedt om. Ingen skal kunne tvinge en sexarbejder til at ha sex en person, eller at have former for sex, han eller hun ikke ønsker.

Lønmodtageren kan bl.a. nægte at udføre arbejde, der vil udgøre en krænkelse af lønmodtagerens integritet, eller udgøre en fare for lønmodtagerens sikkerhed og sundhed.

Del dette indlæg


Link til indlæg
lille_peter skrev, den 6.5.2021 at 05:34:

De har jo fuldkommen ret i det de skriver, men jeg vil nu gerne have dem til at uddybe dette med efteruddannelsen lidt nærmere 

 

"Ligesom sygeplejersken og mureren bør sexarbejderen have de samme rettigheder på arbejdsmarkedet – inklusive muligheden for efteruddannelse."

 

Her er et par af de kommende AMU kursuser 

• blowjob for begyndere. 

• blowjob for øvede. 

• Deep Throat, der udstedes certifikat efter bestået mundtligt prøve.

• Glidecremens  ABC. 

• AV, den er for stor.

Hvis de gør det ekstra godt, er det så “bestået, med pik op”? :rolleyes:

Del dette indlæg


Link til indlæg

Man kan håbe, at ungdomspartiernes tiltag betyder, at fremtidens politikkere vil se med mere modne øjne på erhvervet. Det fornuftige vil være, at lade pigerne trække fornuftige udgifter fra og lade dem betale betale lønsum ligesom mange andre, der arbejder med mennesker :). Det bliver nok aldrig lige så fedt som dengang alle kørte sort og udenlandsk konkurrence var ilde set, men det ville da være tåleligere :). Man kunne jo også håbe, at danskerne engang ville se med mere modne øjne på sexarbejde, og generelt ikke gå så meget op i hvad andre tænker. Uha det ville forandre det politiske landskab. Drømme drømme :)

Redigeret af Jonze

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...