Hop til indhold
Brutus

Ungdomspartier vil af med rufferiparagraffen

Recommended Posts

Imponerende at så bredt et udvalg af ungdomspartier er med underskrivere! 

Mor Mette og Astrid har nok sagt NEJ! til SUerne ;) 

Del dette indlæg


Link til indlæg

De har jo fuldkommen ret i det de skriver, men jeg vil nu gerne have dem til at uddybe dette med efteruddannelsen lidt nærmere 

 

"Ligesom sygeplejersken og mureren bør sexarbejderen have de samme rettigheder på arbejdsmarkedet – inklusive muligheden for efteruddannelse."

 

Her er et par af de kommende AMU kursuser 

• blowjob for begyndere. 

• blowjob for øvede. 

• Deep Throat, der udstedes certifikat efter bestået mundtligt prøve.

• Glidecremens  ABC. 

• AV, den er for stor.

Del dette indlæg


Link til indlæg
lille_peter skrev, 1 time siden:

De har jo fuldkommen ret i det de skriver, men jeg vil nu gerne have dem til at uddybe dette med efteruddannelsen lidt nærmere 

 

"Ligesom sygeplejersken og mureren bør sexarbejderen have de samme rettigheder på arbejdsmarkedet – inklusive muligheden for efteruddannelse."

 

Her er et par af de kommende AMU kursuser 

• blowjob for begyndere. 

• blowjob for øvede. 

• Deep Throat, der udstedes certifikat efter bestået mundtligt prøve.

• Glidecremens  ABC. 

• AV, den er for stor.

Måske også fuck certifikat? :wink:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Pophair

Det er da en vildt ringe sammenligning med 2 der er ansat af en virksomhed. Sexarbejderen er ikke ansat, men selvstændig. 

Den almindelige selvstændige x, har da heller ikke ret til betalt efteruddannelse, men må selv til lommerne. 

Om der er nogen registrede sexarbejdere der har fået hjælpepakke, ved jeg ikke

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
lille_peter skrev, for 3 timer siden:

De har jo fuldkommen ret i det de skriver, men jeg vil nu gerne have dem til at uddybe dette med efteruddannelsen lidt nærmere 

 

"Ligesom sygeplejersken og mureren bør sexarbejderen have de samme rettigheder på arbejdsmarkedet – inklusive muligheden for efteruddannelse."

 

Her er et par af de kommende AMU kursuser 

• blowjob for begyndere. 

• blowjob for øvede. 

• Deep Throat, der udstedes certifikat efter bestået mundtligt prøve.

• Glidecremens  ABC. 

• AV, den er for stor.

Alt det med skat osv som selvstændig er ikke ukompliceret. At være sat ordentlig ind i det vil kunne spare skattesmæk og dyre revisorregninger. Kurser i psykologi, konflikthåndtering, hygiejne og førstehjælp vil da også være relevant. Det kunne da være positivt hvis erfaring med at arbejde med mennesker blev værdsat noget mere.

Del dette indlæg


Link til indlæg
lille_peter skrev, for 10 timer siden:

De har jo fuldkommen ret i det de skriver, men jeg vil nu gerne have dem til at uddybe dette med efteruddannelsen lidt nærmere 

 

"Ligesom sygeplejersken og mureren bør sexarbejderen have de samme rettigheder på arbejdsmarkedet – inklusive muligheden for efteruddannelse."

 

Her er et par af de kommende AMU kursuser 

• blowjob for begyndere. 

• blowjob for øvede. 

• Deep Throat, der udstedes certifikat efter bestået mundtligt prøve.

• Glidecremens  ABC. 

• AV, den er for stor.

Med min baggrund som eksam.erhvervspædagog og senere studie til en PD i erhvervpædagogik stiller jeg ekspertise og legeme til rådighed for de første forsøgskurser for GP - der kan blive certificeret blowqueen og certificeret GP - ja en certificering i alle discipliner og kurser for de der vil ind/har interesse og senere øvede - men et lille alvorsord mange nok har overset en total legalisering vil også medføre arbejdspligt - hvem sender sin datter på jobcenter når lovgivning er på plads? Eller konen. For ingen må nægte at påtage sig et lovlig erhverv. 
 

Bødlen 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Lauersen skrev, for 6 timer siden:

Alt det med skat osv som selvstændig er ikke ukompliceret. 

Øhm jow det er det desværre. 
Hvis man aldrig har haft et CVR nummer før kan man - måske - oprette et APS på en virtuel kontor adresse og dermed skjule sin egen adresse. 
Har man haft firma/er før såsom enkeltmandsvirksomheder I/S (og måske andet?) kan man ikke bevare sin anonymitet. Ej heller med navn og adresse beskyttelse som ikke gælder for virksomheder. 
Jeg har netop fået afsluttet en sag med SKAT hvor mine advokater og SKATs jurister kom frem til den konklusion at det kan ikke lade sig gøre at bevare sin anonymitet medmindre man opretter et Holding selskab eller et Aktieselskab. 
Udfordringen med en erhvervskonto i en dansk bank er ydermere nærmest uoverkommelig. 
Indtil videre har jeg valgt at lave regnskab og betale B-skat... det er en lokums-aftale med SKAT som jeg ikke kan få bekræftet på skrift - ikke engang via advokat.
Det er så langt fra optimalt at jeg overvejer at stoppe i branchen helt og aldeles. Der går tal og bøvl i lortet, og det trækker ned i min arbejdsglæde at jeg skal slås som en kronhjort i brunst for at få lov til at knalde "hvidt" med mænd for penge. Jeg vil jo bare kysse-bolle og betale skat... ligesom altid!

Nu tager jeg på ferie - måske bliver jeg i de varme lande og etablerer min forretning dér i stedet. Jeg er TRÆT af alt det der foregår udenfor "osteklokken" mellem mig og mine betalende elskere. Det er blevet så besværligt at det snart ikke er besværet værd. 

Kærligst, 
Eva

Del dette indlæg


Link til indlæg
Eva Nadine skrev, for 43 minutter siden:

Øhm jow det er det desværre. 
Hvis man aldrig har haft et CVR nummer før kan man - måske - oprette et APS på en virtuel kontor adresse og dermed skjule sin egen adresse. 
Har man haft firma/er før såsom enkeltmandsvirksomheder I/S (og måske andet?) kan man ikke bevare sin anonymitet. Ej heller med navn og adresse beskyttelse som ikke gælder for virksomheder. 
Jeg har netop fået afsluttet en sag med SKAT hvor mine advokater og SKATs jurister kom frem til den konklusion at det kan ikke lade sig gøre at bevare sin anonymitet medmindre man opretter et Holding selskab eller et Aktieselskab. 
Udfordringen med en erhvervskonto i en dansk bank er ydermere nærmest uoverkommelig. 
Indtil videre har jeg valgt at lave regnskab og betale B-skat... det er en lokums-aftale med SKAT som jeg ikke kan få bekræftet på skrift - ikke engang via advokat.
Det er så langt fra optimalt at jeg overvejer at stoppe i branchen helt og aldeles. Der går tal og bøvl i lortet, og det trækker ned i min arbejdsglæde at jeg skal slås som en kronhjort i brunst for at få lov til at knalde "hvidt" med mænd for penge. Jeg vil jo bare kysse-bolle og betale skat... ligesom altid!

Nu tager jeg på ferie - måske bliver jeg i de varme lande og etablerer min forretning dér i stedet. Jeg er TRÆT af alt det der foregår udenfor "osteklokken" mellem mig og mine betalende elskere. Det er blevet så besværligt at det snart ikke er besværet værd. 

Kærligst, 
Eva

Du har bestemt ret i, at hvis begynder at lege med tanket om, at Prostitution skal anerkendes som et lovligt erhverv,  på ligefod med alle andre erhverv, går der ikke mange sekunder før man opdager en helvedes masse problemstillinger.  

Det er måske også derfor at man med "vilje" har lavet en halvløsning -  Det er lovligt at modtage penge for sex,  du skal bare betale skat og moms, men det kan ikke anerkendes som et erhverv.    

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Nannas Hjørne
Pophair skrev, for 8 timer siden:

Det er da en vildt ringe sammenligning med 2 der er ansat af en virksomhed. Sexarbejderen er ikke ansat, men selvstændig. 

Den almindelige selvstændige x, har da heller ikke ret til betalt efteruddannelse, men må selv til lommerne. 

Om der er nogen registrede sexarbejdere der har fået hjælpepakke, ved jeg ikke

 

Det er ikke en optimal sammenligning, men det er jo netop også pga. rufferiloven at vi ikke kan være ansatte men skal være selvstændige. På godt og ondt. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Eva Nadine skrev, for 4 timer siden:

Øhm jow det er det desværre. 
Hvis man aldrig har haft et CVR nummer før kan man - måske - oprette et APS på en virtuel kontor adresse og dermed skjule sin egen adresse. 
Har man haft firma/er før såsom enkeltmandsvirksomheder I/S (og måske andet?) kan man ikke bevare sin anonymitet. Ej heller med navn og adresse beskyttelse som ikke gælder for virksomheder. 
Jeg har netop fået afsluttet en sag med SKAT hvor mine advokater og SKATs jurister kom frem til den konklusion at det kan ikke lade sig gøre at bevare sin anonymitet medmindre man opretter et Holding selskab eller et Aktieselskab. 
Udfordringen med en erhvervskonto i en dansk bank er ydermere nærmest uoverkommelig. 
Indtil videre har jeg valgt at lave regnskab og betale B-skat... det er en lokums-aftale med SKAT som jeg ikke kan få bekræftet på skrift - ikke engang via advokat.
Det er så langt fra optimalt at jeg overvejer at stoppe i branchen helt og aldeles. Der går tal og bøvl i lortet, og det trækker ned i min arbejdsglæde at jeg skal slås som en kronhjort i brunst for at få lov til at knalde "hvidt" med mænd for penge. Jeg vil jo bare kysse-bolle og betale skat... ligesom altid!

Nu tager jeg på ferie - måske bliver jeg i de varme lande og etablerer min forretning dér i stedet. Jeg er TRÆT af alt det der foregår udenfor "osteklokken" mellem mig og mine betalende elskere. Det er blevet så besværligt at det snart ikke er besværet værd. 

Kærligst, 
Eva

Den "SKAT" har nu aldrig været til nogen glæde,  men sort arbejde er meget nemmere,  du skal ikke:

• dele med nogen. 

• lave regnskab. 

• til torskegilde.

• du behøver ikke at bruge din tid på nogen som der har en særdeles lav intelligens. 

Sort arbejde er helt klart en vind vind oplevelse ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Pophair
Nannas Hjørne skrev, for 3 timer siden:

Det er ikke en optimal sammenligning, men det er jo netop også pga. rufferiloven at vi ikke kan være ansatte men skal være selvstændige. På godt og ondt. 

Selv hvis rufferiloven blev afskaffet, altså at gøre det lovligt at leje værelser og huse ud til bordel virksomhed, vil jo stadig ikke gøre sexarbejderen til en ansat. 

Det vil bare gøre det lovligt at tjene på sexarbejderen. Dvs som nu, men nu er det ulovligt

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bødlen skrev, for 4 timer siden:

Med min baggrund som eksam.erhvervspædagog og senere studie til en PD i erhvervpædagogik stiller jeg ekspertise og legeme til rådighed for de første forsøgskurser for GP - der kan blive certificeret blowqueen og certificeret GP - ja en certificering i alle discipliner og kurser for de der vil ind/har interesse og senere øvede

Nu er det mig som der har oprettet kursuserne, så jeg tænker ikke du behøver at spille din tid på at skrive en ansøgning :D

Jeg klarer selv certificering af de lækker damer ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Pophair
lille_peter skrev, for 6 minutter siden:

Den "SKAT" har nu aldrig været til nogen glæde,  men sort arbejde er meget nemmere,  du skal ikke:

• dele med nogen. 

• lave regnskab. 

• til torskegilde.

• du behøver ikke at bruge din tid på nogen som der har en særdeles lav intelligens. 

Sort arbejde er helt klart en vind vind oplevelse ;)

Det er da en noget hovedløs konklusion du laver der. 

Hvad er med til at betale vores velfærd her i landet? 

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Har ungdomsorganisationerne mon været i kontakt med @SIO ?

Jeg tænker, at de måske har nogle gode intentioner, men at de måske ikke ved ret meget om, hvad det reelt er, pigerne har brug for og måske bestemt ikke har brug for.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej @Brutus 

Vi har været i kontakt med ungdomspartierne og vi vil fortsat være i kontakt med alle dem der ønsker at lytte til SIO og sexarbejderne. 

Umiddelbart er det en fin artikkel selvom der er enkelte misforståelser.
Det handler om at mennesker der sælger sex skal have samme rettigheder som andre. 

At sælge sex er ikke i sig selv et socialt problem, selvom mennesker der sælger sex kan have sociale problemer, ligesom alle andre. 

SIO

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Nannas Hjørne
Pophair skrev, for 1 time siden:

Selv hvis rufferiloven blev afskaffet, altså at gøre det lovligt at leje værelser og huse ud til bordel virksomhed, vil jo stadig ikke gøre sexarbejderen til en ansat. 

Det vil bare gøre det lovligt at tjene på sexarbejderen. Dvs som nu, men nu er det ulovligt

 

Det ville også gøre det lovligt for fx en mutter at ansætte piger til en timeløn eller lignende - altså tjene penge på sexaebejderen - hvilket ville gøre dem som tog imod tilbuddet til ansatte. 

Men sådan noget ville kræve meget i forhold til overenskomster, fagforening osv. så det netop ikke blev den udnyttelse rufferiloven er til for at forhindre. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg synes det første de skulle kigge på er reglen om at leje faciliteter til sexsalg. Som jeg forstår det kan man blive anklaget for rufferi blot man lejer et værelse eller lejlighed ud og er bevidst om det bliver brugt til prostitution.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Miza skrev, for 3 minutter siden:

Jeg synes det første de skulle kigge på er reglen om at leje faciliteter til sexsalg. Som jeg forstår det kan man blive anklaget for rufferi blot man lejer et værelse eller lejlighed ud og er bevidst om det bliver brugt til prostitution.

og hotelværelser. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Pophair
Nannas Hjørne skrev, 1 time siden:

Det ville også gøre det lovligt for fx en mutter at ansætte piger til en timeløn eller lignende - altså tjene penge på sexaebejderen - hvilket ville gøre dem som tog imod tilbuddet til ansatte. 

Men sådan noget ville kræve meget i forhold til overenskomster, fagforening osv. så det netop ikke blev den udnyttelse rufferiloven er til for at forhindre. 

Jeg er ikke helt med

Altså den som lejer/ejer et sted, vil kunne ansætte personale til seksuel servicering af kunder? 

Eks. 

Du bliver ansat ved en bordel ejer, det være sig en kvinde eller mand, der nødvendigvis ikke selv arbejder i branchen, men udelukkende har "butikken" for at tjene penge på dig. 

Det er et helt reelt ansættelsesforhold, hvor dit Personnr osv. vil blive brugt til at sende oplysninger til Skat. 

Det tror jeg ikke på nogen sexarbejdere vil lade sig ansætte under. 

Der vil også komme andre priser på for leje at lokale, fx en "vagt" , da de penge der tjenes ved udlejning, skal beskattes. Det skal de også som det er nu, men der er meget "sort" ved udlejning

For den sexarbejder der, som det er lige nu, vælger at arbejde på et bordel, er det for vedkommende ligegyldigt om det er lovligt eller ej. Hvis sexarbejderen er registreret, kan hun stadig trække udgifter fra, der er i forbindelse med opholdet på stedet. Når hun tager hjem til privaten, er hun stadig lige så anonym, som da hun kom

Hvis sexarbejderen ikke er registreret hos Skat, hun hun selvfølgelig ikke trække udgifter fra. 

For sexarbejderen, vil der ikke være forskel om det er lovligt eller ej "at holde bordel" 

Det er jo ikke hende der gør noget ulovligt. 

I fx Tyskland er det lovligt "at holde bordel" 

Der må jo være nogen der har styr på hvordan det køres der

 

 

 

Redigeret af Pophair

Del dette indlæg


Link til indlæg
SIO skrev, for 1 time siden:

Det handler om at mennesker der sælger sex skal have samme rettigheder som andre.

Ja, andre selvstændige, ikke andre lønmodtagere. Vi kan ikke, og skal aldrig kunne ansættes. En lønmodtager kan ikke nægte at udføre det arbejde hun bliver bedt om. Ingen skal kunne tvinge en sexarbejder til at ha sex en person, eller at have former for sex, han eller hun ikke ønsker.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Miza skrev, 1 time siden:

Som jeg forstår det kan man blive anklaget for rufferi blot man lejer et værelse eller lejlighed ud og er bevidst om det bliver brugt til prostitution.

Man må gerne leje ud til markedspris, også til prostituerede.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Liv skrev, for 4 minutter siden:

Man må gerne leje ud til markedspris, også til prostituerede.

Er du sikker på det ikke er et fortolkningsspørgsmål? Jeg mener bestemt jeg har hørt om rufferidømte der blot lejede ud til markedspris.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...