Hop til indhold
Hingsten

Avis artikel: Tyskland - europas største horehus !

Recommended Posts

Ja, overskriften fandt jeg selv på - dog lettere inspireret af et citat fra artiklen.

Artiklen handler om udviklingen i sex-industrien efter Tyskland legaliserede prostitution i 2002 og man kan blandt andet læse at pris niveauet er faldet og nu er blandt de billigste i Europa (om dette er noget at bifalde, ja det ved jeg ikke).

http://business.time.com/2013/06/18/ger ... the-world/

anyway, jeg syntes artiklen var så god, at jeg gerne vil dele den med jer.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Den primære årsag til et helt overdrevent udbud af købesex i Tyskland beror ikke på at Tyskland legaliserede prostitution i 2002, men at Shengen samarbejdet, åbne grænser og arbejdskraftens frie bevægelighed har ført til en helt uhæmmet tilgang af rumænske og bulgarske prostituerede.

Meget lig den trussel der består fra samme mod så mange andre lokale arbejdsgivere, tagere og de lokale løn og arbejdsvilkår for samme indenfor flere flere brancher, der særligt i Tyskland er under større og større pres.

Tyskland har simpelthen undladt dreje på nogle håndtag der kunne begrænse skadevirkningen af denne udvikling.

Man kunne foreksempel indføre kvoter på hvor mange licenser man udsteder til sexarbejdere og bordeldrift, med et erklæret mål om at reducere udbudet af sexarbejdere med 50 %.

Man kunne oprette et statsligst monopol, som sexarbejdere skal søge arbejdstilladelse gennem, og bordeller rekruttere arbejdskraft gennem, sådan at der samtidigt kunne etableres et offentligt støtteprogram, særligt for udenlandske sexarbejdere.

Før denne ulykkelige udvikling var det også fordelagtigt som sexturist fra Danmark, USA og andre lande at opsøge det legaliserede tyske marked for købesex i de første år efter 2002, det kunne det forblive også med en større statslig indblanding i og regulering af branchen.

I min optik er der behov for at der politisk gribes afbalanceret og intelligent ind overfor udviklingen, uden at gå i den modsatte grøft for igen at forbyde prostitution.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg

Link til indlæg

Artiklen har ret - Tyskland er Europas største og billigste bordel.

Rejse har også (delvis) ret i sin påstand omkring Schengens åbne grænser som tillader uhæmmet

tilgang til nord europa af personer (læs: piger) fra Balkan og tidligere meget fattige sydlig østlande,

og dette gælder jo ikke kun prostitution, men også indenfor byggeri og landbrug hvor mennesker fra disse regioner er med til at presse lønninger ned.

Men de priser denne artikel beskriver er i min optik for de aller, aller billigste gade luder/narko

prostituerede, og har ikke bund i det faktuelle prisniveau som de aller fleste "sexturister" benytter sig

af - taler vi falt-rate mellem EUR. 80-150 afhængig af forbunds land i Tyskland, og naturligvis også

hvad klubben tilbyder af hensyn til pigernes service m.m. For FKK er prisen jo afhængig af hver enkelt

gæst, idet man her betaler direkte til pigen for den aftalte service - 1/2 time begynder visse steder

med EUR. 40,00 - andre steder ved EUR. 80,00.

Personligt tror jeg ikke at de flat-rate klubber der offentligt annoncerer har "handlede" piger da deres

risiko for at blive opdaget er temmelig stor idet de modtager (uanmeldt) kontrol besøg, samt at alle

piger skal helbreds undersøges hver 2-4 uge for kønssygdomme m.m.

De steder jeg kommer (mest flat-rate) har jeg bestemt ikke indtryk af at pigerne ikke er der frivilligt.

Det de beretter når man snakker lidt med dem er typisk at de, selv med en universitets uddannelse, ikke har en chance for at få job derhjemme, og hvis de kunne ville deres løn være uforskammet lav, så for dem er alternativet prostitution i (typisk Tyskland, Østrig) nord europa - her kan de i løbet af

5-8 år, afhængig af hvor gode de er til at spare op, tjene nok til en komfortabel tilværelse derhjemme de næste mange årtier !

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hvis man halverede udbuddet af sexarbejdere i Tyskland, ville der stadig være et udbud relativt betragtet på det dobbelte af udbuddet af sexarbejdere i Danmark.

Når så samtidig udgiften for pigerne ofte er entreen til FKK på linje med mændenes, har de ca en udgift på 1/4 - 1/5 af den udgift danske sexarbejdere ofte har til deres vagter.

Når så det giver udbudspriser på fra 1/3 - 1/2 + af prisen på købesex i Danmark, er alle betingelser til stede for at kunde underlaget kan være 2 - 3 + gange større end i Danmark.

Det gør det til en rigelig god deal for både sexarbejdere, hjemlige kunder og sexturister, uden at vi behøver flattrate klubber til 80 +/- euro til at trække længere mod bunden.

Jeg synes at det er fint med Pauschal Club i Münster, Dortmund og Bochum til de 150 euro de lagde ud med før hele denne udvikling tog fart, og har tyskerne eller vi ikke lov til at værne egne grænser og egen velstand, synes jeg at man kan bruge nogle værktøjer, ligesom værtshus bevillinger og næringsbreve, som man så kan designe til at beskytte egne borgeres egen næringsvej, eksempelvis tyske sexarbejdere gennem en eller anden form for kvotering, hvor udlændinge også kan komme i betragtning.

Alt efter koncept kan 150 euro være kommercielt bæredygtigt for pigerne i det tyske hjemmemarked, eller 90 euro for gangbang hos Erlebniswohnung i Berlin fordi det er bunkepul og ikke en til en.

Man kunne også opkræve en afgift pr gæst i klubberne som staten giver til pigerne, sådan at prisniveauet hæves i bunden af markedet.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg

Link til indlæg

Tyskerne har allerede et instrument til at begrænse det. Som prostitueret skal de jo have både et

skatte- og moms nr. så det kan de jo bare nægte dem hvis de anmelder erhvervet som værende

prostitution, men selvfølgelig vil mange så bare arbejde "sort". Mange klubber ser endda gerne at

den prostituerede er registreret som selvstændig erhvervsdrivende, dette fritager klubben for en

hel masse administration i form at indberetning til skat, sundheds forsikring m.m. og overlader hele

ansvaret til den prostituerede. Det er jo typisk den måde FKK'erne driver det på - det er selvstændige rhvervsdrivende der kommer der, betaler for at være der og selv afregner skat, moms m.m. ud fra den indtægt de har.

I en flat-rate er pigerne ofte "ansat", d.v.s. de har et arbejdsgiver/arbejdstager forhold som gør at

det er arbejdsgiverens ansvar med det administrative, forsikringer m.m., samt indeholde skat. Man

kan diskutere hvilken model der er bedst, men for nogle piger er flat-rate (de legale og seriøse) nok

den bedste måde at få "ordnede" arbejds- og boligforhold på, da pigerne som ofte arbejder i turnus,

for eksempel 5 uger i klubben og 5 uger i hjemlandet, og når de arbejder har de ofte logi stillet til

rådighed (nok ikke luksus 3 værelses lejligheder) men der er trods alt varm om vinteren - det er ikke

sikkert de har det derhjemme.

Prisdannelse skal vi - som med alt andet - overlade til markedskræfterne. Man skal/kan ikke begynde

at regulere i erhvervet - hvad bliver så det næste, skal der afgifter på restaurations branchen der-

nede når de kun får EUR. 5,00/time - det kan de jo næsten heller ikke leve for medmindre de har 2-3

jobs, den eneste minimums løn der findes i Tyskland er så vidt mig bekendt at man ikke må får under

EUR. 1,00 i timen ! I øvrigt anslår man at der dagligt er 1 million tyske mænd der køber sig til sex - så mon ikke "reglen" om udbud og efterspørgsel bliver overholdt :)

Derudover gør prisniveauet i visse flat-rate klubber det muligt for selv lavtlønnede at komme der, du

skal jo også se prisen i forhold til de lokale lønninger m.v. og ikke på hvad vi danskere tjener

eller henholdsvis skal betale for tilsvarende ydelse her i Danmark.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det mest interessantei artiklen er sådan set ikke priserne på de mest marginaliserede gadepiger (selvom det er overraskende billigt)- det er heller ikke at mange af pigerne IKKE tjener ret mange af pengene selv - deter jo almen viden (også påske de HA styrede FKK's og FlatRateClubs) - det er at man alligevel bakker op om lovgivningen : Despite the critics’ claims of atrocious conditions brought on by legalized prostitution in Germany, there are many who don’t want to go back to the days when the trade was cordoned off in the black market. “Prostitution is still socially stigmatized, and that has not changed in the few years in which the law has been in effect,” Monika Lazar, a spokeswoman on women’s issues for the Alliance 90/Greens party, said, according to the Guardian. “But the law is helping to strengthen the position of prostitutes and ensuring women, and men, are much better protected.”

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hej Rejse

Her lige et stykke om de instrumenter man har for at afvise bordeller/prostituerede

[Ein Bordell als Gewerbe anzumelden wurde mit dem Hinweis von Ämtern versagt, da es sich aus ihrer Sicht um eine ‘sozial unwerte Arbeit’ handelt. Unter dem gleichen fadenscheinigen Grund wurden auch Arbeitsverträge abgelehnt, die ein Bordellier dort unterbreitete. Skandalös! Dies war auch der ausschlaggebendequote]

Del dette indlæg

Link til indlæg

På de fleste FKK'er er der ordnet forholde for pigerne, klubberne stiller krav til pigerne om at papirerne og skatte forholdene er i orden. Klubberne tilbyder tilgengæld services til pigerne, de kan få lave negle, klippe hår, købe sko og arbejdstøj med rabat fordi klubberne har kontakt til forskellige firmaer,

på fx Artemis er der en læge tilknyttet og pigerne for regelmæssig sundhedstjek.

Klubberne hjælper gerne pigerne, så pigerne kan koncentrere sig om at give gæsterne den bedste service, det er i klubbernes interesse at få glade piger og gæster, som kommer igen og igen... win-win for alle.

GirlLover> vi bliver nok ikke enig på dette punkt men jeg mener stadig at FKK er toppen af poppen, FKK er selvf. 3-5 gange dyrere end flatrate klubber.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hej Nille

Det skal vi heller ikke - altså være enig :D

Men jeg vil da godt lige holde en dør åben, det kan jo være jeg skal give dig ret efter vores

august tur når jeg har prøvet en rigtig FKK :)

MEN - for de piger der arbejder i flat-rate er det nok det rigtige - de ville jo måske nok være

2 til sidste valg i FKK, og dermed ikke kunne tjene til livets ophold - så vidt må du da give mig

ret (jeg havde jo også ret med hensyn til Naomi :D )

Del dette indlæg

Link til indlæg

Ja, overskriften fandt jeg selv på - dog lettere inspireret af et citat fra artiklen.

Egentligt mærkeligt at det er ok at man på denne nedværdigende måde kalder det for et "horehus". Så vidt jeg ved, så bliver der "horet" godt og grundigt igennem ligegyldigt om der er huse til det eller ej.

De burde kalde det noget i retning af sex-welness-centre.

Men i øvrigt en interessant artikel. Ingen tvivl om at der er kommet en masse sex frem i lyset, efter Tyskland har legaliseret handlen med sex. Dette er godt!

Og der er heller ingen tvivl om, at efter "arbejdskraftens frie bevægelighed" er blevet indført, har det medført, at en masse mennesker søger mod de rige lande i EU. Dette gælder ikke bare Tyskland, men samtlige lande i det "gamle" EU. Dette har medført, at en masse fattige mennesker, som tidligere var dømt til en kummerlig tilværelse i fattigdom, pludselig har fået en chance for at få en del af rigdommen. Dette er også godt!

Og idet der i forbindelse med sexerhvervet ikke stilles krav til uddannelse o.lign., kan en fattig person fra et fattigt EU-land nærmest fra den ene dag til den anden, ændre sin tilværelse til det bedre. Dette er også godt!

At markedsmekanismerne fungerer og priser presses ned pga. konkurrence, kan jeg ikke se noget problem i, sålænge konkurrenterne overholder gældende lovgivning.

Og jeg kan kan heller ikke se noget problem i at mennesker har sex.... :o

Det eneste negative jeg faktisk kan finde, er at der er en risiko for at der er nogle mennesker der mod deres vilje bliver tvunget til at arbejde som prostitueret(dvs. reel menneskehandel). Og at denne risiko for "snyd" formentligt vil forøges en anelse, hvis konkurrencen bliver for hård.

At der snydes i hårde konkurrencesituationer gælder i øvrigt inden for alle brancher.

Og mht. menneskehandel, så eksisterer dette også inden for andre brancher end prostitution, og det eksisterer selvom det er forbudt i hele EU.

At forhindre menneskehandel fuldkommen er en utopi. Men via højere strafferammer (præventiv effekt), og bedre muligheder for PET at udføre skjult overvågning, infiltrering af bagmænd o.lign., vil man formentligt kunne mindske det til et minimum.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Og der er heller ingen tvivl om, at efter "arbejdskraftens frie bevægelighed" er blevet indført, har det medført, at en masse mennesker søger mod de rige lande i EU. Dette gælder ikke bare Tyskland, men samtlige lande i det "gamle" EU. Dette har medført, at en masse fattige mennesker, som tidligere var dømt til en kummerlig tilværelse i fattigdom, pludselig har fået en chance for at få en del af rigdommen. Dette er også godt!

Det er jeg simpelthen ikke enig i, da jeg ikke mener at udlændinge skal kunne komme og presse danske lavtlønnede ud af deres jobs, eller endnu længere ned i løn fordi udbuddet af arbejdskraft bliver så markant øget af mennesker med et helt andet udgangspunkt hjemmefra, og helt andre muligheder for at klare sig for langt mindre hjemme hvor de kommer fra.

Kort sagt jeg selv, som en af de truede heraf er af den stik modsatte mening, end jer der har et helt andet udgangspunkt for at klare jer godt uanset, og derfor er jeg ikke til sinds at hjælpe fattige fra andre lande til et bedre liv hjemme eller her i landet på bekostning af de muligheder for en klasse af borgere, der hidtil har udgjort vores billet til en plads på A holdets nedre trin i selvforsørgende beskæftigelse til beskedne, men værdige lønninger.

Ledige danske jobs til egnede danske ledige først :!:

Og nej jeg er ikke en af de kræsne der ikke vil nøjes, eller hellere gå ledig, jeg har klaret mig i jobs til beskedne, men anstændige lønninger i snart 30 år, og under alle jer der er dygtigere end jeg jeres langt højere indkomster end jeg hver en kr I tjener, men jeg skal ikke skubbes ud af jobs til kommercielt bæredygtige lønninger i hjemmemarkeds erhverv, blot fordi sultne horder af rumænere og bulgarere banker på døren til det der for dem er det forjættede land, og som hellere end gerne vil overtage mit job og titusinder af ligestilledes job for 60 + kr i timen.

Jeg har hele tiden argumenteret mod protektionisme, for den danske model, hvor det er let at fyre og hyre, men udbud og efterspørgsel i et globalt perspektiv skal ikke bestemme løndannelsen på det danske arbejdsmarked, det skal overenskomster mellem arbejdsmarkedets parter - her vil jeg fortsat og altid ligge i den lave ende af indkomst skalaen, men det I ret beset ønsker er at jeg ikke skal kunne overleve fortsættende i selvforsørgende beskæftigelse som skatteyder i Danmark - hvis altså I i stedet kan får en rumæner til 60 kr i timen :evil:

For mig udgør hele jeres argumentation for at hjælpe disse mennesker til at udgøre en klasse af løntrykkere og social dumping på det danske og nordeuropæiske arbejdsmarked, mine grunde til at mene det stik modsatte om de åbne grænser, arbejdskraftens frie bevægelighed, unionsborgerskabet og denne ide om Europa :cry::evil:

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg

Link til indlæg

Er det mig der læser forkert?

Er det ikke lige præcis den lave pris i Tyskland der gør dig til fortaler for at tage derned. Dernede gør det ikke noget at andre nationaliteter fortrænger tyske piger?

Jeg er bestemt ikke tilhænger af løntrykkeri, men det skal være over hele linjen, hvis det skal give mening.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hver gang jeg ser nogen der priser de tyske priser - men bagefter taler om ulemperne ved arbejdskraftens frie bevægelighed så bliver man mindet om Niels Hausgaard sangen "Hilsen fra" om en flok vendelboere der kommer til at diskutere atomkraft:

"Snakken var, om vi skulle have atomkraft eller hvad,

og det mente vi ikke, der kunne være tvivl om, at vi skal.

Men værket skal ligge på Sjælland har vi tænkt,

eller Fyn, henne i den østre ende.

For have det her hos os,

nej, det vil vi godt nok ikke,

og det ville også bare komme til at ligge i vejen."

På amerikansk hedder det NIMBY (not in my back yard)

De lave prositutionspriser er en konsekvens af større udbud - og en HELT anden omkostningsstruktur

Del dette indlæg

Link til indlæg

Der er ikke tale om jeg er imod at borgere fra andre lande og egne borgere kan arbejde i hinandens lande, men jeg er imod at give hinandens borgere rettigheder der gør at vi kan gøre krav på at kunne arbejde hvor vi vil.

Det bør være landene selv der suverænt afgør hvem der kan komme, hvornår og hvor længe, hvornår de skal ud igen.

Som jeg skrev i dette indlæg:

Er det mig? eller er de Polske piger taget hjem?

viewtopic.php?f=49&t=6570&start=10

23. jun 2013, 18:14

Rejsenetværk

Da jeg i sin tid begyndte at rejse for at opleve FKK, siden er det også blevet til flattrate all inclusive og gangbang oplevelser, beroede den gode prisattraktive oplevelse i første række på en tysk lovgivning der gjorde det muligt at drive købesex branchen effektivt som ethvert andet erhverv.

Dengang kom pigerne typisk fra Tyskland, Polen, Tjekkiet og Ungarn, virkede på lige fod på et grundlag af tyske løn og omkostningsvilkår.

Det var de overlegne forretningsmodeller, der på et grundlag af stodrift gjorde det billigt for pigerne at arbejde, og dermed muligt at sælge sex til priser, der i langt højere grad gjorde købesex bredere tilgængeligt for mænd med almindelige indtægter, end som i Danmark.

Siden er denne præmis for udbud, køb og salg af sex i Tyskland kommet under et, efter min mening beklageligt pres i kraft af en til overflod tilgang af piger fra Rumænien og Bulgarien, hvor hele forretningsmodellen beror på at underminere udbudspriser på et grundlag af løn, omkostnings og arbejdsvilkår, som man kan bo i og leve for i Tyskland.

Altså vi kan købe sex til priser i det billigste segment af discount udbudet i Tyskland, der kun kan bero på at det er mere attraktivt for pigerne, end alternativet hjemme i egne forarmede lande.

Jeg er sålede hverken for en lukket dør, eller en åben ladeport, men en sluse i væggen, som landene selv styrer, og det er her hjulet er hoppet af kæden.

Det har intet med Hausgård dobbeltmoral at gøre, men om man er for eller imod regulering af arbejdskraft, men for et frit marked for varer i en pragmatisk sammehæng der tillader at forbeholde nødvendig omstiling hjemme egen arbejdskraft der er født her, lever hjemme med de leveomkostninger det medfører.

Vi har alle dage rejst til lande for oplevelser vi enten ikke kunne få hjemme, eller til priser vi ikke kunne opnå hjemme, både før og efter åbne grænser, arbejdskraftens frie bevægelighed og unionsborgerskabet.

Hvilket ikke er ensbetydende med at man samtidig godt kan mene at en udvikling har taget overhånd, og at der bør gøres noget for dæmme op for den og rulle den tilbage.

Intet er af den grund til hinder for en erhverslovgivning i de enkelte lande der fremmer stordrift, effektivitet og lavere priser - ejheller muligheden for at give udlændinge adgang på lige vilkår, og sende dem hjem igen måtte man det ønske.

Spanien fik nødtvunget lov til at benytte en kattelem i EU aftalerne der kunne stoppe den frie adgang for rumænere, men kun midlertidigt, og de er allerede oversvømmet af arbejdskraft de ikke bare må sende hjem igen - snart ruller toget videre også når Spanien ikke må det længere.

Jeg vil her citere mig selv fra min beretning

Leve livet i Berlin

viewtopic.php?f=11&t=425

Læs dette link inden at du rejser til Berlin:

Drikkepenge i Berlin - betal lidt for den gode service

http://www.berlin-guide.dk/index.php?op ... o&Itemid=4

I det hele taget er Berlin-guide.dk en helt igennem fantastisk guide på dansk om Berlin, brug den. Artiklen rørte mig, og jeg har denne gang mere end ellers været opmærksom på at give drikkepenge og lidt til, under vores besøg i Berlin.

I de senere år har der udviklet sig et fænomen i Tyskland, som vi også er i stadig stigende fare for, vil komme til Danmark. Det kaldes fattige i arbejde, og betyder at mennesker i fast job, fuldtids beskæftigede, tjener så ussel en løn at de knap, eller reelt ikke kan leve for den i Tyskland.

En velsagtens nødvendig socialreform, som vi også nu i Danmark tvunget af de økonomiske realiteter, er nødt til at gennemføre, førte til, ikke kun det som den burde, styrke incitamentet til at tage et lavtlønnet job, nej Hartz V reformen førte målrettet til at dumpe lavtlønsområdet til under eksistensniveau.

I en kombination med åbne grænser og arbejdskraftens frie bevæglighed, har det ført til et sådant udbud af øst arbejdskraft, at ufaglærte og kortuddannede tyskere i deres eget land nu enten presses ned i løn til en løn som de ikke kan leve af, eller helt ud af arbejdsmarkedet.

Følgen har i takt med denne udvikling været at en stadig faldende del af den tyske befolkning, regner sig som del af middelklassen. Det er en skændsel for europas stærkeste økonomi, motoren i EU, og det burde på ingen måde være nødvendigt - vi kan ikke gøre endet end at give nogle ordentlige drikkepenge, når vi besøger dette ellers på så mange måder pragtfulde land.

Vellønnede berejste danske rejsejournalister, skulle skamme sig når de beklager sig over prisen på en kop kaffe på en dansk cafe, når de lovpriser drikkepenge kulturen i andre lande, som kilden til den billige kop espresso.

Der er danskere der lever for under 20000 kr om måneden, skal de ned på det halve for at den højere middelklasse som i Tyskland kan lukrere på billigere priser, og skal de presses ud af øst arbejdskraft, så de ikke kan opretholde et nødvendigt eksistensminimum, som borgere i deres eget land - nej tak.

Men jo vi har et konkurrenceproblem, men så gennemfør en faldende løn rate fra toppen, og ned, sådan at vi samlet set bidrager til at forbedre Danmarks konkurrenceevne, og ikke som i Tyskland i det væsentlige mest i bunden af samfundet.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg

Link til indlæg

rejse - Priserne i Tyskland er ikke under voldsomt nedadgående pres.. de er de samme som altid (ihvertfald de sidste 10 år) det er bare nationaliteten på pigerne der har ændret sig.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det er jeg simpelthen ikke enig i, da jeg ikke mener at udlændinge skal kunne komme og presse danske lavtlønnede ud af deres jobs, eller endnu længere ned i løn fordi udbuddet af arbejdskraft bliver så markant øget af mennesker med et helt andet udgangspunkt hjemmefra, og helt andre muligheder for at klare sig for langt mindre hjemme hvor de kommer fra.

Spørgsmålet er ikke om de SKAL komme - de kommer ligegyldigt om vi vil det eller ej... og ligegyldigt om vi er en del af EU eller ej...

Jeg er helt med på, at vi så vidt det er muligt, skal forsøge at opretholde så meget protektionisme i forhold til danske job, danske arbejdere, adgang til offentlige ydelser som børnecheck og SU osv. som muligt.

Men på lang sigt, vil vi IKKE kunne opretholde disse værn. Vi må bare konstatere, at vores danske smørhul tiltrækker fattige mennesker, og det danske smørhul vil stille og roligt blive omdannet til at harsk smørhul.... Vi kan jo desværre ikke redde hele verden....

Mine betragtninger gik i øvrigt også mere på verdenssamfundet generelt, og ikke i forhold til lille Danmarks situation. Og set i dette lyst, er det godt, at få løftet så mange mennesker ud af fattigdom som muligt. Dette sikre nemlig fred og fordragelighed mellem mennesker.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Vi må bare konstatere, at vores danske smørhul tiltrækker fattige mennesker, og det danske smørhul vil stille og roligt blive omdannet til at harsk smørhul.... Vi kan jo desværre ikke redde hele verden....

Tilgengæld tiltrækker andre lande med lav skattetryk danskere som vil i skattely.

Vores lønninger, skat og leveomkostningerne er alt for høje, spørgsmålet er hvor længe vi kan opretholde konkurrence evnen på det globale plan. Samtidig vil vi arbejde mindre, har flere sygedage, gå tidligere på pension og vil have mere fritid til familie, rejser, hobbyer mv.

Det kan ikke hænge sammen i længden, der er ikke noget at sige til at virksomheder ansætter lavtlønnet udenlandsk arbejdskraft, som er villige til at arbejde i 12+ timer til en lavere løn, dette kan også overføres til prostitutionsbranchen.

Nej vi kan ikke leve på en øde ø, når verden omkring os forandrer sig.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Tilgengæld tiltrækker andre lande med lav skattetryk danskere som vil i skattely.

Vores lønninger, skat og leveomkostningerne er alt for høje, spørgsmålet er hvor længe vi kan opretholde konkurrence evnen på det globale plan. Samtidig vil vi arbejde mindre, har flere sygedage, gå tidligere på pension og vil have mere fritid til familie, rejser, hobbyer mv.

Det kan ikke hænge sammen i længden, der er ikke noget at sige til at virksomheder ansætter lavtlønnet udenlandsk arbejdskraft, som er villige til at arbejde i 12+ timer til en lavere løn, dette kan også overføres til prostitutionsbranchen.

Nej vi kan ikke leve på en øde ø, når verden omkring os forandrer sig.

Var det i forgårs, at en økonom fra en af bankerne skrev, at de Danske lønninger var på et passende niveau? Økonomi kører jo rundt, i det vi tidligere kaldte den 3. verden er levestandarden steget, de har fået råd til at købe flere varer, det beyuder at DK kan eksportere mere og derved få gang i produktionen igen.

At de Danske lønninger er høje, er vist mest noget virksomhedslederne har fået folk til at tro på - hvert år i marts/april

Del dette indlæg

Link til indlæg

Var det i forgårs, at en økonom fra en af bankerne skrev, at de Danske lønninger var på et passende niveau? Økonomi kører jo rundt, i det vi tidligere kaldte den 3. verden er levestandarden steget, de har fået råd til at købe flere varer, det beyuder at DK kan eksportere mere og derved få gang i produktionen igen.

At de Danske lønninger er høje, er vist mest noget virksomhedslederne har fået folk til at tro på - hvert år i marts/april

Jeg er villig til at gå ned i løn hvis leveomkostningerne og skatten er lavere :lol: Jeg har ikke fået lønstigninger i 3 år...

Del dette indlæg

Link til indlæg

Nille- det kunne jo også være fordi du ikke har fortjent det :D

Nej, spøg til side - vi brokker os over skattetryk, moms, afgifter, SU til dovne studerende, børnepenge

til rige forældre og meget, meget andet.

Hvis vi nu kikke ud af, så må vi da, hvad enten vi vil eller ej, indrømme at det er sørgeligt at der er nogen der på grund af økonomisk nød bliver nød til at sælge deres krop.

Vores "problemer" er meget, meget små set i Europæisk perspektiv - rent faktisk er vi et af de rigeste

lande i Europa - og kikker vi sydpå til Tyskland, så er det et faktum at over halvdelen af tyskerne har

2 jobs (i hvert tilfælde den ene af ægtefællerne) bare for at klare til dagen og vejen. Så kommer der herudover rumæner, bulgarer, polakker m.m. og tilbyder sig til "næsten gratis" med det resultat at

Hr. og Fru Schmidt mister deres, i forvejen dårligt betalte, arbejde. Jeg kommer en del i Tyskland - ikke kun som sexturist :) - men også i forbindelse med arbejde, har arbejdet sammen med tyskere

i 30 år og fulgt udviklingen -eller som du beskriver det afviklingen, og jeg ved hvad/hvor lidt mange

af dem tjener.

Herudover kommer ovennævntes ( rumæner, bulgarer, polakker m.m.) søstre, mødre, døtre, kusiner m.m. og presser gud hjælpe mig også Fru. Schmidt ud af hende, eller hidtil lukrative, job som prostitueret.

Rejse, vi kan ikke redde hverken Europa eller hele verden, uanset hvordan vi værdisætter såvel købesex eller andre erhverv for den sags skyld - det er kommet for at blive.

Og helt ærligt - så længe det går, skal vi sige, OK i vores andedam og vi liderlige/grimme eller "what

ever" gutter har råd og tid til at rejse til Tyskland i tide og utide for at kneppe - og (for eget vedkommende) heller ikke går af vejen for at "nuppe" en rumæner eller bulgarer, bare hun ser godt

nok ud og har rimelige patter - så længe skal vi nok ikke "moralisere" og være dobbelt moralske, men

simpelt hen bare indrømme at vi støtter denne "industri" hvad enten vores penge så går til ulands-

bistand i form af de penge pigerne sender hjem, eller til HA som potentielt driver klubben(erne).

Det forholder sig faktisk også sådan at de tyske myndigheder kun i begrænset omfang er interesseret

i at stoppe denne "sex turisme" - nogle steder f.eks. i Stuttgart har man indført en "forlystelsesskat"

som betyder at bordel ejerne skal indbetale EUR. 30,00/md. pr. prostitueret der "lejer værelse" hos dem - og dette er kun et af mange eksempler - det samme går sig gældende i bl.a. Köln m.m.

Jeg personligt synes det er rigtigt fedt at kunne tillade sig denne hobby i vort sydlige naboland, og

jeg ved af erfaring at det er jeg ikke ene om - og ja, når jeg sidder og snakker med pigerne og de

fortæller om deres familie derhjemme - typisk 1 eller 2 børn, forladt af en fordrukken, voldelig og

arbejdsløs ægtemand, og dette uden et sikkerhedsnet fra staten som vi kender det, ja, så får jeg

da også tårer i øjnene og synes at uanset hvad de får i løn er det for lidt, men omvendt ville de,

uden deres job som prostitueret i Tyskland, leve på gaden i Bukarest, Sofia etc. og ikke være i stand

til at give deres børn mad, tøj og uddannelse - det er de trods alt nu.

Nå, det var vist en lang tale :D - men jeg håber i gad læse det, uanset om i er enige med mig eller

ej, men jeg er ikke et nano-sekund i tvivl om, at alle vi som nu sidder og skriver om dette emne, på

et eller andet tidspunkt (for de af os der ikke allerede har gjort det) mødes "fez-to-fez" på en eller

anden klub i Tyskland - enten FKK eller flat-rate - chancen for at møde i Michelskirche i Hamburg er

nok ikke så stor :mrgreen:

Del dette indlæg

Link til indlæg

GL> jeg fortjener slet ikke min løn, hehe...

Jeg har ydet støtte til mange piger rundt omkring i verden og især i Tyskland :lol:

Korrekt tyskerne får lavere løn end i herhjemme, men deres købekraft er større, de kan købe mere sex og køre i fede biler, mens vi herhjemme triller rundt i mini biler og kan købe sex en gang om mdr.

Hvorfor er det lige sådanne, når vi har højere lønninger, noget hænger ikke sammen her....

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det er vores afgiftssystem der gør forskellen Nille - og deres skat er også steget siden genforeningen med DDR - det har kostet Hr. og Fru Tyskland dyrt - også i købekraft.

Og så igen markedskræfter - høj løn = højere priser :D Men det er rigtigt at Hr. Fickenhaus i Tyskland betaler forholdsvis mindre for Pay6, men det er på grund af deres lovgivning - du skulle bare se hvor mange klubber/bordeller jeg kunne banke op i løbet af 0,5 hvis man måtte :D

(og jeg kunne personligt stå inden for alle modellerne da jeg selv ville teste dem :mrgreen: )

Del dette indlæg

Link til indlæg

Korrekt tyskerne får lavere løn end i herhjemme, men deres købekraft er større, de kan købe mere sex og køre i fede biler, mens vi herhjemme triller rundt i mini biler og kan købesex en gang om mdr.

Hvorfor er det lige sådanne, når vi har højere lønninger, noget hænger ikke sammen her....

Nille har lidt fat i den lange ende her. Købekraft, købekraft, købekraft. Ved ikke hvordan det ser ud med tysk i forhold til dansk købekraft, men det er i hvert fald en god ide at kigge her i stedet for den totale løn.

Og danskerne har en høj løn sammenlignet med mange andre lande, men DK er også et dyrt sted at bo (igen købekraft). Det er derfor meget naturligt at lønnen i DK er høj sammenlignet med andre landes gennemsnit, da netop vores system er anderledes indrettet. Derfor er det også forståeligt, at virksomheder flytter især produktionsdelen ud af landet, da dette kan gøres billigere i andre lande.

Og selvfølgelig vil der være konsekvenser af det indre marked, samt frihandel i form af mennesker mister deres job. Men samfundet får også gavn af dette med stigende konkurrence og lavere priser. Så en hel dårlig ide er det ikke.

Del dette indlæg

Link til indlæg

du skulle bare se hvor mange klubber/bordeller jeg kunne banke op i løbet af 0,5 hvis man måtte :D

(og jeg kunne personligt stå inden for alle modellerne da jeg selv ville teste dem :mrgreen: )

Den ide har jeg også til gode, jeg har lovet at invitere pigerne til at besøge min FKK-klub, hvis vi får lov at åbne herhjemme :lol:

Tror du en legalisering af branchen vil give lavere priser herhjemme, kun hvis marked bliver oversvømmet med udenlandske piger (det vil nok ske), jeg tror ikke på de danske piger vil sænke deres priser. Så vil de nok hellere kvitte branchen og lave noget andet.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...