Hop til indhold
Nightshadow

Gordon uønsket i Danmark

Recommended Posts

Guest Aarhuselsker
Nightshadow skrev, for 2 minutter siden:

https://www.seoghoer.dk/kendte/gordon-uoensket-i-danmark

man kan se at vores regler virker nu, da Gordon Kennedy skal ansøge om ny opholdstilladelse til at bo her, efter brexit skete

Og så er det man spørger sig selv: "Når man har boet så længe i et land og, som jeg læser artiklen, ligefrem er født her, hvorfor i hede hule helvede er man så britisk statsborger?" Så synes jeg da netop man har markeret sin ulyst til at være dansk. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Aarhuselsker skrev, for 3 minutter siden:

Og så er det man spørger sig selv: "Når man har boet så længe i et land og, som jeg læser artiklen, ligefrem er født her, hvorfor i hede hule helvede er man så britisk statsborger?" Så synes jeg da netop man har markeret sin ulyst til at være dansk. 

der kan faktisk være mange grunde, men det nævnes i samme arktiel at havde permant tilladelse her, i mine øjne betyder at han havde statsborgerskab her, men igen vi ved ikke hvilket regler han er under, pga de har skiftet meget siden hans tid da han fik sin opholdstilladelse her

Del dette indlæg

Link til indlæg

Ja det er da tudetosset, men det tossede er ikke de danske myndigheder, men at et flertal af briterne ikke vil være sammen med os mere. Det har selvfølgelig konsekvenser. Vi er nærmest tilbage til de retstilstande, der eksisterede  før EU med pas og told og så videre. Hvorfor han ikke har søgt dansk statsborgerskab? Det kan han vel selv svare på. Jeg kender en anden englænder, som har boet i Danmark i mange år. han har i god tid skiftet sit engelske statsborgerskab ud med et dansk. Det danske statsborgersakb fik han efter at have bestået den berømte prøve. hans begrundelse var, at han med et engelsk statsborgerskab ville have sværere ved at rejse rundt i europa med et engelsk pas end med et dansk pas.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Nightshadow skrev, for 11 minutter siden:

der kan faktisk være mange grunde, men det nævnes i samme arktiel at havde permant tilladelse her, i mine øjne betyder at han havde statsborgerskab her, men igen vi ved ikke hvilket regler han er under, pga de har skiftet meget siden hans tid da han fik sin opholdstilladelse her

Men er det alligevel ikke ikke lidt, at ville ride på to heste ? tage det bedste fra hvert sted.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Aarhuselsker skrev, for 35 minutter siden:

Danmark tillod ikke dobbelt statsborgerskab før 1. september 2015. permanent ophold her giver samme rettigheder som danske statsborgere minus valgret til folketingsvalg. så når han beholder sit britiske statsborgerskab opnår han retsstatus i to lande. det er han laaangt fra den første og eneste som har gjort. det gør ham ikke mindre dansk. hvad er “ulyst” i din optik?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Bicycle Repairman
Penetrator skrev, for 2 minutter siden:

Danmark tillod ikke dobbelt statsborgerskab før 1. september 2015. permanent ophold her giver samme rettigheder som danske statsborgere minus valgret til folketingsvalg. så når han beholder sit britiske statsborgerskab opnår han retsstatus i to lande. det er han laaangt fra den første og eneste som har gjort. det gør ham ikke mindre dansk. hvad er “ulyst” i din optik?

Er der fortsat uvished om, hvor mange der egentligt har dobbeltstatsborgerskab?

Det er vist ret populært med DK/USA.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Bicycle Repairman skrev, Lige nu:

Er der fortsat uvished om, hvor mange der egentligt har dobbeltstatsborgerskab?

Det er vist ret populært med DK/USA.

jeg må være svar skyldig. jeg ville gerne have dobbelt statsborgerskab da jeg var yngre. har familie i et andet EU land. da kunne jeg ikke så havde jeg mistet mit danske. i dag betyder dobbelt statsborgerskab ikke længere det samme så jeg har ikke søgt. det gør mig ikke “mindre” det andet EU land.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Aarhuselsker
Penetrator skrev, for 9 minutter siden:

så når han beholder sit britiske statsborgerskab opnår han retsstatus i to lande

Ja og derved signalerer han også det ikke har nogen betydning for ham at være dansk statsborger, altså statsborger i det land han bor i!

Bicycle Repairman skrev, for 7 minutter siden:

det er han laaangt fra den første og eneste som har gjort

Nej, men det er et non argument for at det er i orden ikke at skulle søge når forudsætningerne har ændret sig. Fordi mange gør en ting er den da ikke automatisk i orden. 

Jeg fatter ikke hans klynkeri. Efter 53 år i landet med dansk skole osv skulle det da være en ren rygmarvsopgave for ham at få det statsborgerskab. Men han kommer da lidt i medierne, det har det knebet en del med i de seneste år. :D 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Min Farmor havde dobbelt statsborgerskab, det fandt hun først ud af senere, hun blev bort adopteret, men hendes forældre er tyske, men født i danmark under krigen og blev undfanget her også.

men er hun er så død idag, langtid før de nye regler trådte i kraft her

Del dette indlæg

Link til indlæg

Absurd. Vanvittig regering vi har 

der er masser af kriminelle udlændige der meget mere fortjener et kæmpe spark i r....ud af DK med Besked på aldrig at komme tilbage igen. 

de ku feks starte med de bander der hærger landet for tiden 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Genert Synder

Han blev ikke smidt ud, da han lavede Stjerner Uden Hjerner. Så bliver han det nok heller ikke nu ;)

Jeg har vist aldrig skænket det en tanke, om han var indfødt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Aarhuselsker
Genert Synder skrev, for 12 minutter siden:

Han blev ikke smidt ud, da han lavede Stjerner Uden Hjerner. Så bliver han det nok heller ikke nu ;)

:lol: Nej og den var faneme slem. Både ham og Vladimir burde være blevet deporteret efter det flop :D

Del dette indlæg

Link til indlæg

Der er var engang en mand der kom i klemme efter Brexit. Han var britisk statsborger og skulle nu søge om opholdstilladelse igen. 
Det gjorde han og håbede at det lykkedes.

Men det gjorde det ikke. 

Godnat og sov godt.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...