Hop til indhold

Hårvækst på mænd

Featured Replies

Skrevet

Ud fra denne kommentar under renlighed fra Rambuk

4. Barbere boller og trimme andre steder

kunne jeg godt tænke mig at spørge

Mænd

Fjerner i hårvækst, både intim og anden?

Gør i det selv eller får det gjort?

Kvinder

Hvad foretrækker i?

Alle

Hvilke fordele/ulemper er der, sundhedsmæssigt, lugtmæssigt eller andet?

Jeg har aldrig gjort det men har tænkt på det. Ved ikke lige om det gøres med shaver eller skraber. Med voks kan det kun gøre ondt eller hvad?

Skrevet

På bollerne og mellemkødet bruger jeg bare en alm. billig skraber. Hvis du har lange hår til at starte med skal du køre skraberen baglæns f.eks på låret af til, fordi den ellers hurtigt stopper til. Man kan til at starte med synes at det må være farligt og at man nemt kan komme til at skære sig, men det er sådan set ikke det store problem ved lidt forsigtighed - dvs. kør aldrig sidelæns.

Ovenover tissemanden bruger jeg en hårtrimmer og går altså ikke helt tæt - har erfaring for at hårene med skraberen ellers hurtigt kommer til at stikke.

Jeg oplevede første gang en hvis lugtforandring - eller rettere sagt bollerne begyndte at lugte lidt sødligt/svedigt, hvilket jeg ikke havde bemærket før - så jeg tror ikke det giver mindre lugtgener.

Derudover barberer jeg kinderne, under hagen og foran ørerne + nakken, hvilket mange desværre glemmer - og jeg synes altså ikke det ser pænt ud med sådan en krøllet manke i nakken. Desuden trimmer jeg overskægget og skægget på hagen og fjerner af og til lidt næsehår. Kinderne og foran ørerne barberer jeg fordi jeg alligevel ikke kan anlægge et ordentligt fuldskæg og så er det bedre at udelade fremfor sporadisk skægvækst, som hurtigt får en til at se usoigneret ud.

Skrevet

Ud fra denne kommentar under renlighed fra Rambuk

kunne jeg godt tænke mig at spørge

Mænd

Alle

Trimmer til ørehår, nakke/mærkelige steder på ryggen, over pik, skæg

Saks til næse

Skaber til pik, boller, røv (mellem baller)

Hårfjerning gør noget ved måden jeg sveder på. Hårene er normalt med til at transportere sveden væk (fx under armene), så det har konsekvenser.

Ulemper sundhedsmæssigt er at det kan gøre huden mere sårbar over for smitte. Så fx hvis man har kondylomer frarådes det kraftigt at bruge skraber i området, da det formodentlig kan sprede smitten (altså udbruddet). Om man også er mere sårbar over for smitte fra andre - sandsynligvis, da man jo skraber hudceller af ved barbering og derfor gør huden lettere gennemtrængelig.

Fordele/ulempe: jeg har så meget røvskæg, at almindeligt toiletpapir ikke kan gøre "rent" jf. vor norske venners fine sang om fænomenet:

http://www.youtube.com/watch?v=r03Z3rx7ISM

Barberer jeg mig, går det meget bedre, men når hårene begynder at vokse ud igen, så flår de toiletpapiret (hvis det er det bløde), så der sidder papirfnuller... Løsningen er at barbere sig forholdsvis tit (og bruge vand efter toiletbesøg)...

Skrevet

Tak fordi du dele de to sidste afsnit med os. Nu glider aften kaffen lidt lettere ned. :cry:

Skrevet

jeg er i bund og grund ligeglad når det kommer til forneden. så længe der er ordentligt RENT

der i mod er daggamle skægstubbe ganske ubehagelige hvis man bliver kysset intenst eller guffet godt i forneden. av for katten og det giver rødme og svie..

jeg kan egentlig godt lige behåret mænd - når det ikke er alt for voldsomt. dvs bryst - måtte osv. vokser det op af stangen ser jeg helst af det fjernes. og der må gerne være trimmet og taget kanter så der ser pænt og velholdt ud

Skrevet

Fordele/ulempe: jeg har så meget røvskæg, at almindeligt toiletpapir ikke kan gøre "rent"

Barberer jeg mig, går det meget bedre, men når hårene begynder at vokse ud igen, så flår de toiletpapiret (hvis det er det bløde), så der sidder papirfnuller... Løsningen er at barbere sig forholdsvis tit (og bruge vand efter toiletbesøg)...

For at kunne skylle sig bagi efter toiletbesøg, er det en god ide at placere termostatarmaturet og bruseren så tæt på toilettet at man siddende kan betjene det herfra. Bruseren bør være indstillelig, så den kan lave nogle tætte, hårde evt. masserende stråler i midten. Det er ikke så slemt at bruge koldt vand - for varmt er derimod ret ubehageligt at få op bagi - derfor er en termostatbruser et must og f.eks koster et Damixa, som også kan betjenes med fugtige hænder, på tilbud kun kr. 349,- og det burde de fleste nok kunne afse.

Til aftørring er papir så desværre ikke det mest anvendelige - her er små vaskeklude meget bedre - OK - det giver lidt mere tøjvask. Til hjemlig brug kan de godt bruges flere gange, hvis man skyller sig grundigt inden aftørring og man med skiltning gør opmærksom på hvilke der er til hoved og hvilke der er til halen.

Skrevet

Tak fordi du dele de to sidste afsnit med os. Nu glider aften kaffen lidt lettere ned. :cry:

He he. Jeg venter så lige lidt med at indtage chokoladekagen.

Skrevet

Brasiliansk voks er godt, så er men glat som en barnerumpe :lol:

HØRT, så er der langt op til lækker lir, siger line ;)

Skrevet

Mænd

Jeg tilhører en generation, hvor dette slet ikke har været vanligt eller på dagsordenen.

Jeg bryder mig ikke om den kradsende fornemmelse, og kun ved særligt højtidelige lejligheder gør jeg bollerne glatte.

Skrevet

Jeg gør intet - der gror ikke græs på en travbane.

Skrevet
Jeg gør intet - der gror ikke græs på en travbane.
:lol::lol: :lol:
Skrevet

Findes der ikke steder hvor man kan blive barberet på bollerne så vidt som røv :?:

Foretrækker nok en kvinde frem for en mand :mrgreen:

Skrevet

For at kunne skylle sig bagi efter toiletbesøg, er det en god ide at placere termostatarmaturet og bruseren så tæt på toilettet at man siddende kan betjene det herfra. Bruseren bør være indstillelig, så den kan lave nogle tætte, hårde evt. masserende stråler i midten. .

Meget enig. Beklager hvis nogen får kvalme, men det er faktisk hygiejneråd det her. Det er ret unikt på verdensplan at bruge papir til at tørre sig med. De fleste steder bruges vand. Også i Europa, især syd for alperne.

Som jeg så en anden debattør skrive engang: Hvis du fik en fugleklat på armen (eller i håret) ville du så nøjes med at tørre det af med papir?

Skrevet

Meget enig. Beklager hvis nogen får kvalme, men det er faktisk hygiejneråd det her. Det er ret unikt på verdensplan at bruge papir til at tørre sig med. De fleste steder bruges vand. Også i Europa, især syd for alperne.

Som jeg så en anden debattør skrive engang: Hvis du fik en fugleklat på armen (eller i håret) ville du så nøjes med at tørre det af med papir?

Men emnet er barbering eller ej-ikke skideskæg med pynt

Skrevet

mænd skal enten have fuldskæg eller have så meget respekt for pigen at vi er 110% nybarberede når vi besøger dem

prøve lige at tænke på hvor ondt det må gøre på dem når vi kører vores daggamle sandpapirsfjæs rundt i deres glatte mis. Det giver razorbrun en helt ny betydning.

No wonder at mange piger ikke tilbyder fransk for kors hvor må det være smertefuldt når 3 mand på en dag slider huden af missen.

Så jeg er altid nybarberet og har da shaver med i bilen så jeg kan give den en ekstra skalle lige inden besøget.

Hår på bollerne - der er da ikke noget mere usexet!! lange grimme strittende hår der ikke gør andet end at se grimme ud og få pikken til at syne mindre ?? ej vel?

Og til dem der kan lide at pigerne slikker lidt på bollerne - ville i selv tage sådan en grisehale i munden?

Moralen er: giv ikke til pigerne hvad i ikke selv ville nyde!! for hvorfor skulle de synes det er lækkert hvis i ikke selv er begejstrede hvis situationen var omvendt :)

Skrevet

mænd skal enten have fuldskæg eller have så meget respekt for pigen at vi er 110% nybarberede når vi besøger dem.

Hår på bollerne - der er da ikke noget mere usexet!! lange grimme strittende hår der ikke gør andet end at se grimme ud og få pikken til at syne mindre ?? ej vel?

Nu er et sådan at hvis jeg barberer mig lige inden jeg går ud af døren - så er konen straks mistænksom - derfor bader og barberer jeg mig som regel om aftenen før og tager blot en hurtig skyller med bruseren og koldt vand forneden om morgenen.

Tidligere havde jeg hår på bollerne, da jeg fandt det meget pirrende, hvis jeg kunne få pigen til at rykke i dem meget langsomt, men nu barberer jeg dem, da jeg godt kan lide at få suttet og pirret bollerne.

Men jeg tror nu nok at hvis jeg var glædespige, så ville jeg ikke gøre det med pik og boller jeg ikke selv havde vasket :mrgreen:

Skrevet

Men emnet er barbering eller ej-ikke skideskæg med pynt

Læs igen. Her er OP, med mine fremævninger i rødt:

Mænd

Alle

Skrevet

Moralen er: giv ikke til pigerne hvad i ikke selv ville nyde!! for hvorfor skulle de synes det er lækkert hvis i ikke selv er begejstrede hvis situationen var omvendt :)

Æh, jeg synes ikke det er fedt at sutte pik, skal jeg så ikke lade en (købe-)pige gøre det på mig?

Jeg er med på ånden i dine råd, men jeg mindes også din temmelig subjektive afsky for sæd og dens lugt (regner med du stadig ikke har smagt det). Så dine (eller mine) præferencer er ikke altid en god målestok. Jeg går ind for at spørge, hvis man er i tvivl, og respektere hvad pigen afviser (uanset om hun siger det med ord, eller på anden måde viser det). Hun kan jo have lige så sære ideer som dig og mig.

Der er fx piger (i den virkelige verden) som synes barberede boller er noget af det mest klamme og usexede. Just sayin'

Skrevet

Jeg synes at hårvækst er en anelse småklamt og det gør konen også, specielt når der er tale om intimbarbering - så den får den helt store tur.

Kan ikke forestille mig hår på en kvinde.

Hvis jeg så bush, når jeg fik trusserne af hende, så var det no go og showet stoppede lige dér.

De kvinder jeg har været sammen med, har gået meget op i den personlige hygiejne og forventet glatbane og jeg foreventer det samme.

Skrevet

Jeg fjerner hår på bollerne, mellemkødet og på selve pikken, også dem helt oppe ved hovedet. Ja, det er pisse irriterende at have hårvækst op af pikken, men sådan er det nu engang... og er sikker på at pigerne sætter pris på ikke at få dem i munden ;)

Som regel efterlader jeg lige en smule over pikken så det ikke ser så bart ud, men ellers fjerner jeg det op til lige omkring bæltestedet.

Mave, bryst og ryggen der er lader jeg hårene være. Men ville ikke have noget imod at fjerne det hvis pigen ønskede det og evt. tilbød det ;)

Skrevet

Hvorfor egentlig?

Ja, er der ikke ved at være noget helt galt her?

Vi, både mænd og kvinder, har fra naturens side fået en vis mængde hårpragt fordelt på forskellige steder af kroppen. Det må altså defineres som det naturlige.

Så begynder vi, mænd og kvinder, at ændre på naturen og definere det naturlige som unaturligt: Der skal barberes, der skal vokses og der skal skrabes på livet løs. Sikkert til stort ubehag.

Og hvorfor egentlig?

Selv synes jeg, at det er fint, at pigens læber – altså de nederste – er hårfri, så man har et frit tilgængeligt ”arbejdsområde” til tungen. Men alt det øvrige?

Jeg synes, det er flot og frækt med en fartstribe, et V eller anden udsmykning af intimhårpragten – det kan nemlig nærme sig kunst.

Men når jeg læser, at folk begynder at fjerne hår fra skulderen, brystet, ryggen eller – næsten – storetåen, så synes jeg, at vi er ved at være ude på overdrevet.

Jeg klikkede ind på annoncen med den brazilianske voksning for at kigge.

Her så jeg bl.a. en helt skaldet pik med helt hårfri omgivelser. Det så meget præpubertært ud, men det, jeg hæftede mig mest ved, var, at kalorius og klokkeværk havde en ildrød farve.

Det kan sgu’ ikke have været rart.

Tænk at skulle have et par bukser ud over dette ildrøde apparatur! Og jeg forestiller mig derudover, at man i mindst et par dage skal smøre sig med en række kølende produkter og måske gnide med isterninger for at få det nogenlunde.

Og hvorfor egentlig?

Skrevet

Og hvorfor egentlig?

fordi det er meget mere lækkert at slikke på en babyhud end på en svinebørste...

jeg har en alm huskat... men jeg har altså lige så lidt lyst til at slikke på katten som jeg har lyst til at slikke på en behåret mis... hår i munden ER bare nasty

at se på det er mig ligemeget hvis jeg ikke skal dyrke oral alligevel - men det er for klamt at få i munden - derfor... egentlig *ggg*

Skrevet

Gad vide hvad de gjorde i 1960'erne, om de overhovedet havde oralsex der, for det er i hvert fald ikke en modetrend som er opstået :roll:

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.