Hop til indhold
Dumt

Sextortion

Recommended Posts

Hej alle

Jeg er kommet i den dumme situation at jeg bliver afpresset af en person i udlandet. Jeg ved at det er dumt og at det er min egen fejl.

Det er en person som jeg havde et virtuelt (Whats App) romantisk forhold til i en periode. Vi talte om at mødes men det blev aldrig til noget og kontakten stoppede i et stykke tid. Så kontakede hun mig igen, vi snakkede lidt og hun fortalte at hendes mor var syg og hun havde brug for penge. Jeg sendte halvdelen af hvad hun bad om (hvilket var lidt og ikke noget der havde indflydelse på min økonomi), da hun ikke tidligere havde bedt om noget. Derefter eskalerede det og hun begyndte at komme med trusler hvis jeg ikke overførte resten. Hun har sendt mails med billeder af mig og vores chat til min arbejdsgiver (dog til en hovedmail og Mig cc), truet med at sende til mine kollegaer (som dog indtil videre blot er tilfældige navne fra linked in). Jeg har anmeldt det til politiet, skrevet til det lokale politi, blokeret mails mv, skrevet til Google.

Er der noget andet jeg kan gøre? Jeg er efterhånden desperat og frygter hvad der kan ske

Mvh "Preben"

(jeg har været medlem her i flere år men oprettet denne bruger til dette spørgsmål. Slet hvis det ikke er tilladt)  

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvad er problemet for dig i det indhold hun er i besiddelse af? Har du sendt hende nøgenbilleder af dig selv, er du gift eller hvori består problemet? Blot for at forstå din situation bedre.

Del dette indlæg


Link til indlæg

@Dumt Det er godt nok træls, at fordi du er sød og sender hende penge, som du ellers ikke brude, vælger hun nu at afpresse dig.
Hvis hun virkelig er så skrupleløs og uden empati, og er klar til at gøre hvad som helst, er der nok ikke andet at gøre end at tage det som det er.
Husk at du ikke har gjort noget forkert, men hvis hun vælger at sende screenshots til din arbejdsgiver er der ikke så meget du kan gøre. Vælger du at betale mere, kører hun den videre og videre indtil du stopper det.

Men virkelig surt og træls for dig.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej “Preben” / @Dumt

Det eneste, du i hvert fald IKKE skal gøre, er at sende flere penge. Det lyder som en klassisk scam, og det stopper ikke. Stop i stedet din kommunikation med vedkommende med det samme. Fra nu af gælder der kun én ting, nemlig at få lokket flest mulig penge ud af dig.

Du kan jo ikke styre, hvad din “romance” vælger at gøre, herunder hvad hun sender til hvem. Brug i stedet din energi på at brygge en nogenlunde troværdig historie sammen om, hvorfor hun netop går efter dig. Måske noget med forskellige opfattelser af, hvad I hver især mente, at jeres korrespondance skulle føre til. Det er i dag muligt at forfalske “beviserne” ret meget, hvis man har forstand på den slags, og du kan over for dine omgivelser hævde, at I godt nok har mailet frem og tilbage, men at de mails, som hun fremsender, er fabrikeret til lejligheden.

Du nævner nu også billeder og videoer. Forhåbentlig er det ikke så genkendeligt, at det er dig? Naturligvis kan billedmateriale også manipuleres, men det er nok sværere at tale sig ud af. I dit sted ville jeg dog måske prøve, hvis der ikke er nogen vej udenom.

Håber for dig, at det går i sig selv igen forholdsvis hurtigt, når de forstår, at der ikke kommer flere penge fra dig. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Tak for jeres svar.

Jeg er stoppet med at sende penge (særligt da beløbet steg). Det var heldigvis småbeløb, så pengene er jeg ligeglad med. Billederne er desværre let genkendelige. Til gengæld tror jeg ikke at min familie og venner vil blive involveret da mine profiler er lukkede for andre. Jeg har i hvert fald søgt på mit navn og telefonnummer uden at kunne finde noget konkret. men måske er det blot et spørgsmål om at være ihærdig nok?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det virker dog som om at det handler om hævn og om at skabe problemer for mig. Men det er måske bare taktikken for at få penge ud af folk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Dumt skrev, for 12 minutter siden:

Det virker dog som om at det handler om hævn og om at skabe problemer for mig. Men det er måske bare taktikken for at få penge ud af folk

Men hævn for hvad.? Tror bare du skal regne med at det er ren afpresning.. Hvis jeg var dig ville jeg belejligt miste min mobil i toget.. Så kan du altid sige dem der har stjålet den må have anvendt den til alt hvad de nu kan finde på.. Det jo ikke "ulovligt" at have videoer osv på sin egen mobil.. Det måske også en god løsning i forhold til det faktum at du endnu ikke ved hvad personen evt kunne finde på at bruge imod dig..

Ooog så det billigere end en skilsmisse:ph34r:.. 

Redigeret af JenniferRomantica

Del dette indlæg


Link til indlæg
Dumt skrev, for 13 minutter siden:

Det virker dog som om at det handler om hævn og om at skabe problemer for mig. Men det er måske bare taktikken for at få penge ud af folk

Selvfølgelig er det for at presse dig mest muligt. Det er sjældent, at man hører, at afpresseren var flink, rar og empatisk.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Dumt skrev, 1 time siden:

Hej alle

Jeg er kommet i den dumme situation at jeg bliver afpresset af en person i udlandet. Jeg ved at det er dumt og at det er min egen fejl.

Det er en person som jeg havde et virtuelt (Whats App) romantisk forhold til i en periode. Vi talte om at mødes men det blev aldrig til noget og kontakten stoppede i et stykke tid.

Er du helt sikker på at der overhovedet er en kvinde i den anden ende? I princippet kan det være en i en scamfabrik i Nigeria det kommer fra, hvor vedkommende styrer en række profiler med billeder fundet på nettet.

Dumt skrev, for 30 minutter siden:

Det virker dog som om at det handler om hævn og om at skabe problemer for mig. Men det er måske bare taktikken for at få penge ud af folk

Det lyder på mig som om det har været scam fra dag et, at alle trusler er rent bluff, og at de kun begyndte at gøre en indsats da de fandt ud af at du var villig til at sende penge.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Som andre skriver: Stop al betaling, send evt en sidste besked om at afpresningen er meldt til politiet og slet/blokér så profilen/mails. Du har ikke gjort noget ulovligt og hvis der nogensinde skulle dukke noget op, så benægt, benægt og benægt overfor familie, venner, arbejde. Men det er helt usandsynligt.

Det væste er den skade dit ego har lidt (af skade bliver man klog) og det faktum, at scam-penge ofte financierer terrorvirksomhed.

Del dette indlæg


Link til indlæg
JenniferRomantica skrev, for 5 timer siden:

Men hævn for hvad.? Tror bare du skal regne med at det er ren afpresning..

Historien var (hvis den er sand) at hendes mor skulle scannes. Jeg sendte halvdelen og gav åbenbart udtryk for at jeg ville sende resten (hvilket jeg nu ikke gjorde og ej heller havde i sinde) hvorfor hun bestilte scanningen, som hun så ikke kunne betale for. Eller noget i den stil

Del dette indlæg


Link til indlæg
Lauersen skrev, for 5 timer siden:

Er du helt sikker på at der overhovedet er en kvinde i den anden ende? I princippet kan det være en i en scamfabrik i Nigeria det kommer fra, hvor vedkommende styrer en række profiler med billeder fundet på nettet.

Jeg har indtil videre været ret overbevist om at personen var ægte. Vi har trods alt skrevet sammen og haft videosamtaler on/off igennem et par år. Og vi har ikke tidligere talt om penge eller køb af ydelser og den slags. Ift bluff har hun allerede sendt flere mails med bla billeder til min arbejdsplads, dog indtil videre "kun" til en hovedmail hvor de ender i uønsket post.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Dumt skrev, Lige nu:

Jeg har indtil videre været ret overbevist om at personen var ægte. Vi har trods alt skrevet sammen og haft videosamtaler on/off igennem et par år. Og vi har ikke tidligere talt om penge eller køb af ydelser og den slags. Ift bluff har hun allerede sendt flere mails med bla billeder til min arbejdsplads, dog indtil videre "kun" til en hovedmail hvor de ender i uønsket post.

Har du kunne se denne uønsket indbakke.? Altså så du ved at hun har sendt det og ikke bare sagt det.? 

Del dette indlæg


Link til indlæg
JenniferRomantica skrev, Lige nu:

Har du kunne se denne uønsket indbakke.? Altså så du ved at hun har sendt det og ikke bare sagt det.? 

Jeg er cc på mails fra hende, så jeg kan følge med. Og jeg talte med dem der tjekker posten, som bekræftede at de var modtaget og at mails fra den adresse fremover vil ryge i uønsket post

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Melody

Jeg ved ikke... hvis det var mig vil jeg komme clean. Fortælle min chef og kone hvad der foregår.

Hvis de kender sandheden er der ikkd noget at afpresse dig på.

Desuden du har jo kun skrevet og cammet med hende. I har ikke været fysisk sammen så det er ikke rigtig utro:)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Dumt skrev, for 10 timer siden:

Jeg er cc på mails fra hende, så jeg kan følge med. Og jeg talte med dem der tjekker posten, som bekræftede at de var modtaget og at mails fra den adresse fremover vil ryge i uønsket post

Hvis du har kunne se hendes mail så må hun da have skrevet noget i den der kan vise hvad hun vil gøre evt.. Eller hvorfor hun er sur.. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Melody skrev, for 5 timer siden:

Desuden du har jo kun skrevet og cammet med hende. I har ikke været fysisk sammen så det er ikke rigtig utro:)

Deeeet ville nogle kvinder altså finde værre.. Man kan også sige at hvis manden er villig til at betale penge for det ikke slipper ud så har de nok gjort noget forkert eller noget som han i hvertfald ved ville blive opfattet forkert.. I teorien kan han have fortalt hende at han ville forlade sin kone for hende osv.. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
JenniferRomantica skrev, for 4 timer siden:

Hvis du har kunne se hendes mail så må hun da have skrevet noget i den der kan vise hvad hun vil gøre evt.. Eller hvorfor hun er sur.. 

Ja. Hun startede med at bede om at tale med én (om mig), så sendte hun én hvor hun skrev hvor umoralsk mv. jeg var og så begyndte hun at sende billeder

Del dette indlæg


Link til indlæg
Dumt skrev, for 1 minut siden:

Ja. Hun startede med at bede om at tale med én (om mig), så sendte hun én hvor hun skrev hvor umoralsk mv. jeg var og så begyndte hun at sende billeder

Amoralsk.. Okay.. Jamen det lyder ikke godt.. Som sagt så havde jeg nok "fået stjålet min mobil" hvis det var mig:ph34r:.. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Blueberry skrev, for 18 timer siden:

Men det er helt usandsynligt.

Det har hun desværre allerede gjort. Og gør fortsat

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Melody
JenniferRomantica skrev, for 10 timer siden:

Deeeet ville nogle kvinder altså finde værre.. Man kan også sige at hvis manden er villig til at betale penge for det ikke slipper ud så har de nok gjort noget forkert eller noget som han i hvertfald ved ville blive opfattet forkert.. I teorien kan han have fortalt hende at han ville forlade sin kone for hende osv.. 

Det kan du selvfølig ha ret i.:)

I mine øjne er utroskab kun når man er fysiske, men det er selvfølig ikke alle der tænker sådan:/

Men stadig hvis han fortalte sandheden vil de ikke kunne presse ham mere.

Hvad der sker i ægteskabet kan jeg selvfølig ikke udtale mig om:)

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Melody skrev, for 21 minutter siden:

 

I mine øjne er utroskab kun når man er fysiske, men det er selvfølig ikke alle der tænker sådan:/

 

Hørte for mange år siden en definition på utroskab, og synes nu den passer meget godt :

Utroskab er når du gør noget med en anden, som vil såre din partner hvis han/hun får kendskab til det. 

/North 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Melody
North skrev, 1 time siden:

Hørte for mange år siden en definition på utroskab, og synes nu den passer meget godt :

Utroskab er når du gør noget med en anden, som vil såre din partner hvis han/hun får kendskab til det. 

/North 

 

Det er også rigtig:)

Del dette indlæg


Link til indlæg
North skrev, for 2 timer siden:

Hørte for mange år siden en definition på utroskab, og synes nu den passer meget godt :

Utroskab er når du gør noget med en anden, som vil såre din partner hvis han/hun får kendskab til det. 

/North 

 

Man kan såre sin partner på rigtig mange forskellige måder, men at kalde alle årsager for utroskab er en rigtig dum idé.   At folk der føler sig såret over dit og dat, gerne vil bruge stærke ord, er næppe noget nyt.  Det samme ser vi jo også når man er blev skuffet over et seksuelt køb,  så skrues der også op for retorikken og ordvalget.    Personligt har det modsatte virkning på mig, når folk benytter meget stærke ord i helt forkerte sammenhænge.   

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...