Hop til indhold
kop

burde samme straff gælde?

Recommended Posts

der er en del kvinder der bliver dømt hårde straff for at have sex med teenage drenge under 18. jeg synes det er forkert hvis det var tale om men og teen age piger. jeg ville have været  ekstremt glad af sex i den alder med en kvinde og hvis min teenage søn havde sex med en voksen kvinde ville jeg ikke synes det var forkert.

tar teenage drenge virkelig skade af sex med en voksen kvinde? 

jeg taler om skole lære.

Redigeret af kop
fjerne et ord

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Grydeskeen
kop skrev, for 5 minutter siden:

der er en del kvinder der bliver dømt hårde straff for at have sex med teenage drenge under 18. jeg synes det er forkert hvis det var tale om men og teen age piger. jeg ville have været  ekstremt glad af sex i den alder med en kvinde og hvis min teenage søn havde sex med en voksen kvinde ville jeg ikke synes det var forkert.

tar teenage drenge virkelig skade af sex med en voksen kvinde? 

jeg taler om skole lære.

Hvordan vil du så have det hvis din 15 årlig datter fik et forhold til hendes 44 årig tysklærer ?
det går bare IKKE, det er forbudt, og det skal det blive ved med, uden undtagelser.

Del dette indlæg


Link til indlæg

jeg mener at det er forskel på piger og drenge i dette tilfællde. jeg mener at det ville være en positiv oplevelse for drenge men negativ for pige.

hvis det var min datter så ville jeg se helt anderledes på det. i den situation synes jeg at mannen skulle straffes.

jeg synes ikke at en kvinde som har sex med en 15 årig skal straffes i det den 15 årige sandsynligt ville synes om det og fortælle de andre drenge om oplevelsen.

en pige ville derimod ikke fortælle om det, tror jeg.

 

Redigeret af kop

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Mit indtryk er ikke, at der er en del skolelærerinder, der straffes hårdt for at have sex med deres elever.

Om den enkelte elev tager skade er en individuel vurdering. Der tale om børn som er sårbare og dermed fordrer forskellige retlige beskyttelser. En af disse er, at lærere/lærerinder ikke bør have et seksuelt forhold med deres elever, da børn ofte ikke kan forstå konsekvenserne ved deres handlinger. Endvidere så har læreren en position, der ikke bør misbruges, da det er et hverv, der kræver tillid. Derudover er der så også den psykiske og ofte fysiske overlegenhed i forhold til eleven.

Redigeret af Gæst

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Grydeskeen

Jeg forstår godt hvad du mener, og havde selv en lære i skolen, for mange år siden, som godt måtte have “misbrugt” mig, men man kan ikke skille lovgivning for han og hun køn. 

og ja jeg tror at det kan skade drengen at få et forhold til sin lærer, uanset om hun er lækker eller ej, det bliver ALDRIG et ligeværdig forhold, så derfor vil der være en som måske kan blive skadet. Og forstil dig lige dansktimerne i9 klasse efter at du har slået op med din dansklærer, det bliver et langt skole år, og jeg tror at dine karakter risiker at falde lidt.

Kønsopdelt lovgivning.
et eksempel kunne være, kvinder er bedre til at multitaske , så de må godt køre bil og snakke håndholdt telefon :wacko:

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

I Usa, mener jeg at,  kvinder er blevet idømt mere end 10 år eller i hvert fald lange straffe

jeg er godt klar af det kan blive problemer og at det ikke er et ligværdigt forhold. det kna dog løses ved at den kvindelig lærer skifter skole eller underviser en anden klasse.

kan også se problemet med kønsopdelt lovgivning men hvis man tager udgangspunkt i konskvensen for eleven så synes jeg det er motiveret. Drengen kan ikke blive gravid men det kan kvinden så der er forskel.

jeg kan se fornuften i jeres svar men jjeg synes alligvel det er forskel i alvorlighed

 

 

Redigeret af kop

Del dette indlæg


Link til indlæg
kop skrev, for 37 minutter siden:

jeg mener at det er forskel på piger og drenge i dette tilfællde. jeg mener at det ville være en positiv oplevelse for drenge men negativ for pige.

hvis det var min datter så ville jeg se helt anderledes på det. i den situation synes jeg at mannen skulle straffes.

jeg synes ikke at en kvinde som har sex med en 15 årig skal straffes i det den 15 årige sandsynligt ville synes om det og fortælle de andre drenge om oplevelsen.

en pige ville derimod ikke fortælle om det, tror jeg.

 

whaaaat...... ?

øh... piger i 15 års alderen er jo generelt mere modne en drenge i den samme alder !

så hvorfor er det okay for en dreng at ha sex, men ikke for en pige ? 

så reelt set skulle piger være mere modne og klar til at ha sex tidligere end drenge !

(altså med jævnalderne og ikke i et følelses mæssig ulige forhold )

dit argument lyder totalt F... up ;) 

så pædofili, hvor det er en kvinde som piller ved drenge er altså okay, i dine øjne, for drengene ville jo kunne lide det ?

kvinder som voldtager eller bruger deres "magt" til at få sex er okay - for alle af hankøn går jo bare rundt og vil ha sex ?

 

piger og drenge skal bare ikke ha sex med ældre mænd eller kvinder - BASTA !

 

Redigeret af peter.c

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Grydeskeen
kop skrev, for 52 minutter siden:

I Usa, mener jeg at,  kvinder er blevet idømt mere end 10 år eller i hvert fald lange straffe

jeg er godt klar af det kan blive problemer og at det ikke er et ligværdigt forhold. det kna dog løses ved at den kvindelig lærer skifter skole eller underviser en anden klasse.

kan også se problemet med kønsopdelt lovgivning men hvis man tager udgangspunkt i konskvensen for eleven så synes jeg det er motiveret. Drengen kan ikke blive gravid men det kan kvinden så der er forskel.

jeg kan se fornuften i jeres svar men jjeg synes alligvel det er forskel i alvorlighed

 

 

Jeg tror jeg forstår hvad du prøver at sige, dermed ikke være sagt at jeg er enig, det er jeg ikke.

hvis vi skal tage det lidt fra den humoristisk vinkel, så kan jeg sige følgende.

  • hvis det var optil mig, så havde jeg mindst tre lærer i min skoletid, som skulle skifte arbejdsplads, og måske var blevet gravide, men det er jo ikke mit ansvar.
  • hvis jeg var skoleinspektør ville jeg aldrig ansætte en yngre kvindelig lærer, det er kun et spørgsmål om tid inden de skulle finde en anden arbejdsplads.
  • Jeg var måske blevet sexuel erfaren et par år hurtigere, men jeg er sikker på at jeg var blevet lidt skadet af det.
  • Der ville være en del problemer med konkurrence mellem alle drenge i de store klasser.

Hvis vi bliver i det sjove så prøv at gå ind på YouTube, søg på SNL og teacher der er et par sjove episoder med elever og lærer, de er MEGA sjove, og ja der er meget lange fængsels straffe i USA for denne forbrydelse, og det er der også Danmark.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Grydeskeen

Prøver lige at indsætte et link. Bær over med mig, det er første gang.

husk det er humor.

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det jo lige det her der er galt med hele opfattelsen af kvinder i vores samfund.. Som jeg forklarede i en tråd tidligere så bliver vi behandlet som uskyldige, skrøbelige "ting" der gå i stykker meget nemmere end mænd.. Man lærer os at uskyldighed er ønskværdig medmindre det er sent aften på diskoteket fordi der forventer man vi spreder benene frivilligt lige indtil vi faktisk gør det og så vi "forurenet" eller lette på tråden eller endnu værre "luder".. Faktisk så kan det KUN være derfor der kommer mange mænd til ens hotelværelse.. Det kan ikke være fordi man som kvinde har et aktivt sexliv.. Ærligt så var det jo ikke det første man sprang til hvis det var en mand der fik mange damebesøg.. Kvinder er i generationer blevet lært at vores seksuelle lyst er noget vi skal gemme.. Den er blevet kaldt hysteria og er blevet gjort til noget der skulle behandles.. Heldigvis er vi bevæget os over det stadie men vi er altså ikke kommet så meget længere.. Desværre.. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
JenniferRomantica skrev, for 24 minutter siden:

Det jo lige det her der er galt med hele opfattelsen af kvinder i vores samfund.. Som jeg forklarede i en tråd tidligere så bliver vi behandlet som uskyldige, skrøbelige "ting" der gå i stykker meget nemmere end mænd.. Man lærer os at uskyldighed er ønskværdig medmindre det er sent aften på diskoteket fordi der forventer man vi spreder benene frivilligt lige indtil vi faktisk gør det og så vi "forurenet" eller lette på tråden eller endnu værre "luder".. Faktisk så kan det KUN være derfor der kommer mange mænd til ens hotelværelse.. Det kan ikke være fordi man som kvinde har et aktivt sexliv.. Ærligt så var det jo ikke det første man sprang til hvis det var en mand der fik mange damebesøg.. Kvinder er i generationer blevet lært at vores seksuelle lyst er noget vi skal gemme.. Den er blevet kaldt hysteria og er blevet gjort til noget der skulle behandles.. Heldigvis er vi bevæget os over det stadie men vi er altså ikke kommet så meget længere.. Desværre.. 

forstår ikk lige din pointe i forhold til om det er okay for ældre mænd eller kvinder som foreksempel en 45 årig lære eller læreinde som har sex med en 14 - 15 årige skole elev.

eller en Jeppe kofod som er i midten af 30'erne som har sex med en 15 årig pige til et DSU-seminar, det er jo bare ikke i orden ! 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
JenniferRomantica skrev, 1 time siden:

Det jo lige det her der er galt med hele opfattelsen af kvinder i vores samfund.. Som jeg forklarede i en tråd tidligere så bliver vi behandlet som uskyldige, skrøbelige "ting" der gå i stykker meget nemmere end mænd.. Man lærer os at uskyldighed er ønskværdig medmindre det er sent aften på diskoteket fordi der forventer man vi spreder benene frivilligt lige indtil vi faktisk gør det og så vi "forurenet" eller lette på tråden eller endnu værre "luder".. Faktisk så kan det KUN være derfor der kommer mange mænd til ens hotelværelse.. Det kan ikke være fordi man som kvinde har et aktivt sexliv.. Ærligt så var det jo ikke det første man sprang til hvis det var en mand der fik mange damebesøg.. Kvinder er i generationer blevet lært at vores seksuelle lyst er noget vi skal gemme.. Den er blevet kaldt hysteria og er blevet gjort til noget der skulle behandles.. Heldigvis er vi bevæget os over det stadie men vi er altså ikke kommet så meget længere.. Desværre.. 

Synes egentlig at man som udgangspunkt skal have lov til at have sex på tværds af alder, sålænge det er frivilligt og derved ogsp tænkt igennem. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

En nøgle der kan åbne 100 forskellige låse er en god nøgle.

En lås der kan låses op af 100 forskellige nøgler er en dårlig lås.

Der er forskel på mænd og kvinder mht. Hvad antallet af partnere siger om hvor attraktiv han/hun er som potentiel langtidspartner i et forhold.

En mand der har scoret mange gange er blevet udvalgt som en værdig partner (fysik, status og penge) mange gange. Så det tæller ikke ned, men op i vurderingen af en ung mand at han har sex, næsten uanset med hvem.

En kvinde der har sex med mange forskellige mænd har lave standarder for hvad der skal til før hun tilbyder sex. Det betyder at der er større sandsynlighed for at kvinden er utro i et forhold og større sandsynlighed for at evt afkom ikke tilhører manden, hvorfor det er en dårlig forretning evolutionært at investere resourcer i hende. (Det er i øvrigt ikke en holdning, det er hårde fakta der bakkes op af statistikker af hvor stor sandsynligheden for skilsmisse er ud fra antal tidligere sexpartnere).

Jo flere sexpartnere for kvinder, jo lavere markedsværdi har de. Så derfor vil familien som regel forsøge at beskytte unge piger mod ældre mænd.

Del dette indlæg


Link til indlæg
peter.c skrev, 1 time siden:

forstår ikk lige din pointe i forhold til om det er okay for ældre mænd eller kvinder som foreksempel en 45 årig lære eller læreinde som har sex med en 14 - 15 årige skole elev.

eller en Jeppe kofod som er i midten af 30'erne som har sex med en 15 årig pige til et DSU-seminar, det er jo bare ikke i orden ! 

 

Vi kan godt se skævt til det og synes det er forkert.. Guderne skal da vide at jeg ikke ønsker at min 15 årige datter skal være sammen med en mand med så stor en aldersforskel men jeg ønsker bestemt heller ikke at nogle af mine drenge var sammen med en så meget ældre kvinde.. Spørgsmålet var om der burde være forskel på straf men jeg mener at det bare ville være endnu et eksempel på at piger ikke selv må vælge over deres kroppe men at drenge gerne må fordiii hvad.? Ja jeg kan ikke se nogen grund da.. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg tror det er vigtigt vi kommer væk fra at det bare er fedt for en ung knægt at have sex med en ældre kvinde. Drenge og mænd kan også blive udnyttet og komme i situationer de ikke kan overskue konsekvensen af og tage varig psykisk skade. Ligeså vel som kvinder ikke skal pakkes ind som var de skrøbeligt porcelæn, skal drenge heller ikke bare behandles som nogle fandens karle, der bare vil have godt af lidt oplæring. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

@kop  Jeg er lodret uenig,selvom jeg udmærket husker min hede drenge fantasier. om min svømme og gymnastiklærerinde.

Men loven er til for at beskytte børn manipulation og overgreb fra væsentligt ældre voksne.

Derfor skal piger og drenge have samme beskyttelse.

Hvor sætter du grænsen?

Er sugardating for 15-18-årige ok ? Er det ok at en gammel mand/kvinde på 65 groomer og manipulerer en nysgerrig pige/dreng til sex? Er det ok at mænd tager til sydøst asien og udnytter børn seksuelt? Må en 'troende' muslim tage sig  kone på 13 år  ?  Jeg kunne blive ved !

Vi voksne har et stort ansvar overfor de børn vi møder igennem livet, bare fordi noget er muligt er det ikke  ensbetydende med at det er okay.

Hvad voksne ligeværdige mennesker finder ud af sammen er deres sag, så længe de ikke gør skade på sig selv eller andre, men at udnytte børn er psykopatisk og afstumpet !

Der er ikke noget galt i at have frække fantasier, bare man kan skelne mellem fantasi og virkelighed

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Nannas Hjørne

Nej. Bare nej. Loven skal ikke forskelsbehandle. Jeg havde også et crush på en lærer da jeg var 12, og ville måske have nydt opmærksomhed fra ham. Så skulle han vel med den logik også have lavere straf, hvis han havde udnyttet mit ungdomscrush, end hvis jeg ikke havde haft de lyserøde briller på.  Og hvad hvis det er en mand som udnytter en ung dreng, skal han så have hårdere eller mildere straf? Hvis nu drengen nød det. 

Nej. Det er og bliver ulige magtforhold og manipulationspotentialet som gør, at voksne ikke skal være sammen med børn. Der er ingen unge drenge eller piger som tager skade af at vente med den slags eksperimenter til de er voksne nok til at træffe informerede beslutninger omkring deres sexliv, eller eksperimentere med unge på deres egen alder, men der er et meget stort potentiale for skade ved at lade voksne udnytte børn. 
Jeg kan heller ikke lade være med at tænke, at det jo ikke er mentalt velfungerende voksne som er sammen med børn. Jeg fordømmer ikke pædofile som ikke handler på deres lyster - tværtimod har jeg meget ondt af dem som har den trang uden at kunne slippe af med den, og har stor respekt for at de ikke handler på det - men voksne mennesker som har behov for at være sammen med børn/unge og faktisk udlever disse lyster er netop den slags personer, som jeg ville tænke kunne udøve skade på børn. Uanset køn. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Troede ellers at kivnde ville have ligestilling i disse tider.
Der er alt for megt dobbelt moral i OP's indlæg til at jeg vil kommenter mere på det.

Del dette indlæg


Link til indlæg
kop skrev, den 14.3.2021 at 19:23:

jeg ville have været  ekstremt glad af sex i den alder

Du skelner ikke mellem din fantasi og virkeligheden. 

Der er masser af piger som også ville være ekstremt glade for sex med den lærer de er forelskede i ... i deres fantasi. 

 

Den forskel du påstår der skulle være på drenge og piger, findes ikke. 

PS: da jeg gik i børnehave var jeg forelsket i en af pædagogerne ...

 

 

 

Redigeret af Advarsel

Del dette indlæg


Link til indlæg
ungersvend skrev, den 14.3.2021 at 22:53:

derfor vil familien

Køb en tidsmaskine og rejs tilbage i tiden. Du hører ikke til i nutiden.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Advarsel skrev, for 7 timer siden:

Du skelner ikke mellem din fantasi og virkeligheden. 

Der er masser af piger som også ville være ekstremt glade for sex med den lærer de er forelskede i ... i deres fantasi. 

 

Den forskel du påstår der skulle være på drenge og piger, findes ikke. 

PS: da jeg gik i børnehave var jeg forelsket i en af pædagogerne ...

 

 

 

da jeg ikke er en pige så ved jeg ikke hvad en pige føler. jeg ved derimod at det er nemmere for piger at få sex end det er for de fleste drenge. jeg ved at jeg ville have været meget glad for sex, i min ungdom, dermed ville jeg ikke have følt mig utnytted men derimod glad. det omvendt for kvinder fordi anvender sex til opnå et ønske om penge, gaver eller andet så de føler sig utnyttet hvis de bliver overtalt til sex fordi at sex er så nemt så har det ikke så stor værdi for dem.

 jeg er 60 år gammel og har prøvet en del forskellige

Min konklusion er at der er intet nyt under solen. samspillet mellem kønen er ikke ændret selv om mange ønsker at samspillet er mere rationellt nu en tidligere.

Det var en øjenåbner at gå i swingerklub og høre kvindernes synspunkter

Redigeret af kop

Del dette indlæg


Link til indlæg

Kop.... det er - naturligvis - nøjagtig lige så forkert at en voksen kvinde indleder et forhold til en dreng på 15 ... som hvis en voksen mand

har en forhold til en 15 årig pige

og hvis du ikke lige kan se det - så prøv at ændre fra en voksen kvinde til en voksen mand med en dreng på 15...

Så tror jeg de fleste vil være enige i - at det er et overgreb...

Det er ikke et spørgsmål om moral - det er et spørgsmål om udnyttelse

Alle (både drenge og piger) har sikkert på et tidspunkt haft et crush en lærer eller træner.... men der er kolossalt langt til at udleve det -

og kun de allerfærreste kunne drømme om at udnytte det crush den unge har..

Som træner for en række elite fodboldhold for piger (og indimellem også foredragsholder på gymnasier) har jeg oplevet min del af 

teenage-piger der  mente at jeg var "hot" (nok mest p.g..a.min funktion som leder/underviser - snarer end på grund af at jeg ligner Brad Pitt :) )

Det samme gælder i et vist omfang studentermedhjælperne i selskabet som jeg leder nu... det er nok igen mere funktion end charme

Men for de situationer - hvor man er det allermindste i tvivl om ligeværdigheden i forholdet  så er der er bare KUN 1 eneste regel -:

 

Don't go there!

 

Redigeret af Herbert

Del dette indlæg


Link til indlæg

 

JenniferRomantica skrev, den 14.3.2021 at 23:11:

Vi kan godt se skævt til det og synes det er forkert.. Guderne skal da vide at jeg ikke ønsker at min 15 årige datter skal være sammen med en mand med så stor en aldersforskel men jeg ønsker bestemt heller ikke at nogle af mine drenge var sammen med en så meget ældre kvinde.. Spørgsmålet var om der burde være forskel på straf men jeg mener at det bare ville være endnu et eksempel på at piger ikke selv må vælge over deres kroppe men at drenge gerne må fordiii hvad.? Ja jeg kan ikke se nogen grund da.. 

ok ja men så er vi jo helt enige. :) 

på alle de punkter du skriver her :) 

Del dette indlæg


Link til indlæg
ungersvend skrev, den 14.3.2021 at 22:53:

En nøgle der kan åbne 100 forskellige låse er en god nøgle.

En lås der kan låses op af 100 forskellige nøgler er en dårlig lås.

Der er forskel på mænd og kvinder mht. Hvad antallet af partnere siger om hvor attraktiv han/hun er som potentiel langtidspartner i et forhold.

En mand der har scoret mange gange er blevet udvalgt som en værdig partner (fysik, status og penge) mange gange. Så det tæller ikke ned, men op i vurderingen af en ung mand at han har sex, næsten uanset med hvem.

En kvinde der har sex med mange forskellige mænd har lave standarder for hvad der skal til før hun tilbyder sex. Det betyder at der er større sandsynlighed for at kvinden er utro i et forhold og større sandsynlighed for at evt afkom ikke tilhører manden, hvorfor det er en dårlig forretning evolutionært at investere resourcer i hende. (Det er i øvrigt ikke en holdning, det er hårde fakta der bakkes op af statistikker af hvor stor sandsynligheden for skilsmisse er ud fra antal tidligere sexpartnere).

Jo flere sexpartnere for kvinder, jo lavere markedsværdi har de. Så derfor vil familien som regel forsøge at beskytte unge piger mod ældre mænd.

Nu har jeg hverken status eller penge; jeg har dog fysik som en græsk gud, så den del, med at blive udvalgt, er jeg enig i.
 

Men hvordan hænger din argumentation sammen, hvis manden godt nok er blevet udvalgt et utal af gange, men kun af den type kvinder, som har lave standarder, som du udtrykker det? Jeg ville da være træt af at blive udvalgt igen og igen af nogle, som jeg ikke synes om, og hvad vil det ikke sige om mig, hvis jeg springer på?:lol:...

Så er der delen med at investere i en kvinde; her taler du kun ud fra mandens synspunkt, selv om ligestillingen, og dermed fx ligelønnen, nok er noget tættere på, end du lige aner... Kvinden investerer også, forstår du. 
Jeg tænker nu, at en mand, som har haft mange erfaringer, er mindst lige så tilbøjelig til at være utro som en tilsvarende kvinde; hvis jeg ikke var så neutral kønsmæssigt, ville jeg endda sige mere tilbøjelig, da kvinden, ifølge gammel overbevisning i hvert fald, vil knytte sig tættere til barnet og familien. 
 

Alt i alt kalder jeg enten troll eller forkvaklet mandsling på TS. Et ønske om at provokere eller en misforstået maskulin kultur. Jeg bliver sgu så træt af de her “rigtige mænd”; lad være med at lufte jeres fordummende fordomme og udstille jeres dumhed, for det gør, at vi andre bliver slået i hartkorn med jer. 
Omvendt må jeg så sige, at lettelsen hos mange kvinder, når det går op for dem, at ikke alle mænd er så blæste, gør underværker for deres sexlyst og iver, så måske er det netop det, der giver os status- og pengeløse en chance; jeg tvivler dog. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest 69manden
peter.c skrev, den 14.3.2021 at 20:12:

whaaaat...... ?

øh... piger i 15 års alderen er jo generelt mere modne en drenge i den samme alder !

så hvorfor er det okay for en dreng at ha sex, men ikke for en pige ? 

så reelt set skulle piger være mere modne og klar til at ha sex tidligere end drenge !

(altså med jævnalderne og ikke i et følelses mæssig ulige forhold )

dit argument lyder totalt F... up ;) 

så pædofili, hvor det er en kvinde som piller ved drenge er altså okay, i dine øjne, for drengene ville jo kunne lide det ?

kvinder som voldtager eller bruger deres "magt" til at få sex er okay - for alle af hankøn går jo bare rundt og vil ha sex ?

 

piger og drenge skal bare ikke ha sex med ældre mænd eller kvinder - BASTA !

 

Det giver jeg dig helt ret i, med at både piger, drenge skal have sex med ældre, kun med samme alder som dem selv og føj for en i H......, kunne aldrig tænde på at have sex med børn eller unge,kun med kvinde på samme alder eller lidt ældre..

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...