Hop til indhold
Morabito

Skjult bankkonto?

Recommended Posts

Jeg er i den situation at min kone og jeg via netbank har adgang til hinandens konti. Dette er ikke så skidefedt hvis jeg ønsker at hæve penge til købesex. Er der ander der har lignende udfordringer og hvad gør i for at komme omkring dette?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Morabito skrev, for 1 minut siden:

Jeg er i den situation at min kone og jeg via netbank har adgang til hinandens konti. Dette er ikke så skidefedt hvis jeg ønsker at hæve penge til købesex. Er der ander der har lignende udfordringer og hvad gør i for at komme omkring dette?

Sikke et ægteskab

Del dette indlæg


Link til indlæg
Søgerhygge skrev, for 3 minutter siden:

Sikke et ægteskab

Tror desværre at du er det helt forkerte sted, hvis du ønsker at prædike et kirkeligt syn på ægteskabet.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Nannas Hjørne skrev, for 1 minut siden:

hæver over når de handler ind?

Det kan godt være, at det bare er denne simple model, der er løsningen.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Herbert skrev, for 2 minutter siden:

Jeg bruger Revolut.com - det er super enkelt og virkelig brugervenligt

Jeg har også godt kigget på Revolut, men forstår ikke helt, hvordan det vil kunne gavne mig. Pengene skal jo også IND på Revolut et sted fra?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Morabito skrev, for 1 minut siden:

Pengene skal jo også IND på Revolut et sted fra?

Pis, troede lige det var noget rigtig smart. :)

/North 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Nannas Hjørne skrev, for 27 minutter siden:

 

hæver over når de handler ind?

Det er sgu rigtig sjovt at Nanna lige har de vises sten.. (Bor desværre ikke i Jylland - men fede billeder på Nannas profil.) Det kan sgu da ikke passe at man besøger GP'ere uden at have styr på pengene til det... Hæver man ikke bare??? - eller arbejder sort? - eller noget andet.. Nu besøger jeg vel GP 40-50 gange om året ( det er i øvrigt en klat penge ) - det er ret lækkert faktisk..

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Nannas Hjørne
otto06 skrev, for 3 minutter siden:

Det er sgu rigtig sjovt at Nanna lige har de vises sten.. (Bor desværre ikke i Jylland - men fede billeder på Nannas profil.) Det kan sgu da ikke passe at man besøger GP'ere uden at have styr på pengene til det... Hæver man ikke bare??? - eller arbejder sort? - eller noget andet.. Nu besøger jeg vel GP 40-50 gange om året ( det er i øvrigt en klat penge ) - det er ret lækkert faktisk..

Haha, de vises grøntsager måske. Det er såmænd bare en af de fremgangsmåder jeg engang hørte en gift gæst joke med. De rigtigt forsigtige med fælles økonomi går ikke lige og hæver et par tusinde ad gangen - til gengæld er de altid hurtige til at være dem som tager indkøbet :rolleyes:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest SchnitzelGebitzel
Nannas Hjørne skrev, for 2 minutter siden:

Haha, de vises grøntsager måske. Det er såmænd bare en af de fremgangsmåder jeg engang hørte en gift gæst joke med. De rigtigt forsigtige med fælles økonomi går ikke lige og hæver et par tusinde ad gangen - til gengæld er de altid hurtige til at være dem som tager indkøbet :rolleyes:

Nemlig gør vi så (handler gerne ind)!og vi bliver ELSKET derhjemme for det....(tydeligvis bare ikke nok)....:rolleyes:

Redigeret af SchnitzelGebitzel
uklart

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Nannas Hjørne
SchnitzelGebitzel skrev, Lige nu:

Nemlig gør vi så! og vi bliver ELSKET derhjemme for det....(tydeligvis bare ikke nok)....:rolleyes:

Måske ryger liderligheden hver gang konen spekulerer over hvordan i alverden to porrer og en bakke æg bliver 536 kr ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest SchnitzelGebitzel
Nannas Hjørne skrev, for 2 minutter siden:

Måske ryger liderligheden hver gang konen spekulerer over hvordan i alverden to porrer og en bakke æg bliver 536 kr ;)

-Vinbutikken og blomsterhandleren er mandens bedste venner....;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest SchnitzelGebitzel
Søgerhygge skrev, for 54 minutter siden:

Sikke et ægteskab

@Søgerhygge -måske/måske ikke.....men det kan der være mange grunde til, som du ikke har mulighed for at vurdere eller bør moralisere over.....

Del dette indlæg


Link til indlæg
Morabito skrev, 1 time siden:

Jeg er i den situation at min kone og jeg via netbank har adgang til hinandens konti. Dette er ikke så skidefedt hvis jeg ønsker at hæve penge til købesex. Er der ander der har lignende udfordringer og hvad gør i for at komme omkring dette?

hvorfor opretter du ikke bare en konto i en anden bank og drysser nogle penge ind med jævne mellemrum.

Min kone og jeg har hver vores konti og fælles konti. De private konti har vi ikke indblik i.

Vores konstellation er:

Fra vores budgetkonto er der afsat fast overførsel til vores  private konti.  Hvad de bliver anvendt til, hvar vi ikke indblik i. 

Jeg forstår godt kommentaren omkring "sikke et ægteskab". For hvis man ikke engang kan have en bankkonto for sig sig selv så er man da ilde stedt.

En gang imellem bruger jeg så min konto til at forkæle konen med - andre gange til at forkæle mig selv med. Det har stået på i evigheder og jeg ved ikke om der står 2 kroner eller 100.000 på min kones konto - og det samme den anden vej rundt.

 

Redigeret af Harran

Del dette indlæg


Link til indlæg

... iøvrigt så er et af argumenterne du skal bruge, for at oprette en konto til hende og til dig er: Man ved aldrig! Hvis en af os dør, så bliver alle konti frosset af banken. Så er det godt at have en privatkonto man kan arbejde videre med. Derudover kan i gøre noget godt for hinanden og bruge dem som individuel pensionsopsparing.

Du kan også lave en aftale med din arbejdsgiver om at lade en hvis andel gå til en anden konto ( hvis det er muligt ).  

Men det lyder som om, at du har malet dig lidt op i et hjørne og underlagt dig en masse kontrol. Der bør du nok få lagt lidt mere individuel frihed ind.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest kenderen
Nannas Hjørne skrev, for 49 minutter siden:

Haha, de vises grøntsager måske. Det er såmænd bare en af de fremgangsmåder jeg engang hørte en gift gæst joke med. De rigtigt forsigtige med fælles økonomi går ikke lige og hæver et par tusinde ad gangen - til gengæld er de altid hurtige til at være dem som tager indkøbet :rolleyes:

eller går i flaskeautomaten :-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Harran skrev, for 44 minutter siden:

... iøvrigt så er et af argumenterne du skal bruge, for at oprette en konto til hende og til dig er: Man ved aldrig! Hvis en af os dør, så bliver alle konti frosset af banken. Så er det godt at have en privatkonto man kan arbejde videre med. Derudover kan i gøre noget godt for hinanden og bruge dem som individuel pensionsopsparing.

Du kan også lave en aftale med din arbejdsgiver om at lade en hvis andel gå til en anden konto ( hvis det er muligt ).  

Men det lyder som om, at du har malet dig lidt op i et hjørne og underlagt dig en masse kontrol. Der bør du nok få lagt lidt mere individuel frihed ind.

Ja, husker stadigt hvordan min far næsten måtte gå tiggergang ved banken for at få et midlertidigt lån, så han kunne betale begravelsen, husleje, mad mm i de 4-5 uger der nu gik inden de frigav kontoen . 

Det er også 20 år siden , men han var skide stresset over at skulle bruge tid og energi på det økonomiske samtidigt med lige at have sagt farvel til sin eneste ene igennem 25 års samliv .

Mit bud er at åbne en konto separat, evt. sige det er for at investere et mindre beløb på aktier, og derfor skal have fuldt overblik over kontoens op- og nedture ved køb/salg af  aktier . Så du ikke pludseligt bruger af jeres opsparing eller satser ungernes børneopsparing på at freon-køleskabe bliver 2030s mest solgte inden for energivenlige hårde hvidevarer

Hvis du er snu og  også vælger en helt anden bank, så kan argumentet for dette være billige "gebyrer" på at handle, muligheden for at få ekspert hjælp uden beregning, mulighed for at få en mentor i banken , en rådgiver som kan  holde dig i hånden indtil du har lært at styre uden om faldgruber.  Samt mulighed for at få hjælp til første selvangivelse, Ved årsskiftet ... Ja det lød helt troværdigt ikke ?

Del dette indlæg


Link til indlæg

@Morabito Det med at hæve over, hver gang du handler er ganske praktisk. Afhængig af, hvor nysgerrig din kone er for at tjekke dine kontobevægelser, bør du måske nøjes med et par hundrede kr ad gangen.

Det med at oprette en konto i en anden bank er ikke helt så nemt i dag, som det var i gamle dage. Der skal dokumenteres i hoved og røv, og mange banker vil nok kræve, at omfanget er større end bare en enkelt konto, hvis de skal besværet igennem (det er nemlig også mere krævende for dem pga hvidvask-skandalerne, hvor de ikke har kendt kunden. De kender jo heller ikke dig).

Du kan overveje at oprette en konto i den digitale bank Lunar. Der er samme garanti og sikkerhed hos dem, som hos de velkendte banker. Hvis du betaler negative renter hos fin nuværende bank, har du argumentet for at oprette kontoen, for hos dem er der nulrente, ligesom oprettelsen også er gratis, så vidt jeg ved. Og for at sætte trumf på: Konti hos Lunar kan ikke oprettes som fælleskonti, så du har den for dig selv.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Den flittige
Morabito skrev, for 2 timer siden:

Jeg er i den situation at min kone og jeg via netbank har adgang til hinandens konti. Dette er ikke så skidefedt hvis jeg ønsker at hæve penge til købesex. Er der ander der har lignende udfordringer og hvad gør i for at komme omkring dette?

Jeg og konen har hver vores Bank.

Men synes du skal få det lavet så i ikke kan logge på hinandens konto.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Den flittige
Nannas Hjørne skrev, for 2 timer siden:

 

hæver over når de handler ind?

Den bliver svær, for os der aldrig, får lov til at handle ind.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...