Hop til indhold
Goodmann

Udløsning/sædafgang og orgasme

Recommended Posts

Der er måske stadig nogen der ikke er helt skarpe på, at der er forskel på mandens udløsning/sædafgang og orgasme? Ja - det er to helt forskellige ting! I midten af 1980’erne fik jeg fat i en bog der hedder ”hengivelse” og i den fortæller forskellige mænd om, at der er forskel på hvordan mænd kan få orgasmer, hvor hele kroppen deltager, eller udløsning/sædafgang, hvor kun pikken deltager. Dette er efterhånden blevet ”main stream”, se f.eks. https://jv.dk/artikel/sexolog-l%C3%A6r-mandens-orgasme-bedre-at-kende
Nu synes jeg det kunne være interessant at vide, om kvinder har samme oplevelser. Altså er der en slags ”udløsning” hvor man bare kommer uden egentlig at have hele kroppen med og en egentlig orgasme, hvor hele kroppen er med og man bare svømmer hen i hengivelse? Jeg har ikke hørt kvinder omtale det andet end at de får orgasme eller ej. Jeg tror det kan gradbøjes – men kan det det?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Grydeskeen

Jeg er ikke kvinde, og kan ikke svare for dem! Men vil lige sige at jeg har oplevet orgasme, i forbindelse med Tantra, og det er fantastisk, det skal opleves. Jeg vil ikke sige at jeg er blevet ligeglad med mine udløsninger, men de betyder ikke ret meget for mig mere. En rigtig orgasme er en million gange bedre, og mærke den i hele kroppen, det er noget alle skal ønske at prøve.

nu tilbage til pigerne.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Nemtøs

Jo  kvinder  kan  også  få  udløsning  uden  orgasme.  Typisk  når  jeg  onanere  er  det  blot  udløsning.  For  mig  er  der  forskellige  typer  af  orgasmer, skedeorgasme,  analorgasme,  orgasme  som  kommer  ved berøringer af  klitoris,  jeg  har  få  gange  oplevet  orgasme  ved  udelukkende intense  berøringer  af  mine  bryster  og  fået  orgasme ved  ord uden nogen  berøringer (telefonsex), det er  sket en  enkelt  gang i  mit  liv. 

Jeg har  fået  at  vide  at jeg  er  meget  fysik  krævende, jeg  tænker  at  der  ikke  er  den  store  forskel på  mænd  og  kvinder  ift  udlæsning og  orgasme. Det  er  yderst  sjældent  at  jeg  formår  at  få  orgasme  ved  egen  hjælp,  og  det  må  jo  være  derfor  at  jeg  blot  bliver  mere  liderlig og  frustreret  ved  egen  onani  - mangler  simpelthen  orgasmerne.  

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Nannas Hjørne

For mig er sprøjte,- og g-punkts 'orgasmer' mere som udløsninger. Stimuleringen der leder op til er intens og det hele bliver mega vådt, men det er ikke det samme som de orgasmer jeg får, når man rører ved min klit. Faktisk gør de ikke så meget for mig, men vådhed i sig selv er selvfølgelig altid sjovt, hvorimod hele kroppen mere eller mindre spænder op og kramper sammen, følelsen sluger mig, og jeg får en helt anden følelse af ro og afslappelse i kroppen bagefter ved klit orgasmer <3 

Men jeg ved at nogle kvinder mærker g-punkts,- og sprøjteorgasmer lige så intenst som klit orgasmer. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Tak for indlæggene, @Nemtøs og @Nannas Hjørne. Selvom vi mænd gerne udforsker det på livet løs, er det et område som er svært at blive klog på, synes jeg. Men træning gør vel mester, især når kvinden lige guider lidt, hvis der er brug for det. :-)

@Nemtøs hvordan oplever du forskellen på det du kalder skedeorgasmer og analorgasmer?

@Nannas Hjørne når nu skelner mellem g-punktsorgasmer og klit-orgasmer, hvad så med de gange, hvor en fyr slikker dig ved klitten og samtidigt stimulerer dit g-punkt?

Tak fra en, der gerne vil blive lidt klogere. :-)

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Nemtøs skrev, for 3 timer siden:

Jo  kvinder  kan  også  få  udløsning  uden  orgasme.  Typisk  når  jeg  onanere  er  det  blot  udløsning.  For  mig  er  der  forskellige  typer  af  orgasmer, skedeorgasme,  analorgasme,  orgasme  som  kommer  ved berøringer af  klitoris,  jeg  har  få  gange  oplevet  orgasme  ved  udelukkende intense  berøringer  af  mine  bryster  og  fået  orgasme ved  ord uden nogen  berøringer .

Lucky you, som mand har jeg desværre ikke samme palet at kunne "prale med". Kun en sløv udløsning, eller orgasme med sædafgang. Enten eller. :(

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Nannas Hjørne
Den_glade_amatør skrev, for 18 minutter siden:

Tak for indlæggene, @Nemtøs og @Nannas Hjørne. Selvom vi mænd gerne udforsker det på livet løs, er det et område som er svært at blive klog på, synes jeg. Men træning gør vel mester, især når kvinden lige guider lidt, hvis der er brug for det. :-)

@Nemtøs hvordan oplever du forskellen på det du kalder skedeorgasmer og analorgasmer?

@Nannas Hjørne når nu skelner mellem g-punktsorgasmer og klit-orgasmer, hvad så med de gange, hvor en fyr slikker dig ved klitten og samtidigt stimulerer dit g-punkt?

Tak fra en, der gerne vil blive lidt klogere. :-)

 

Det er rent teknisk ikke helt nemt at lave de stabile "kom her" bevægelser på g-punktet, mens man slikker - men skiftene ind imellem er dejlige. 

For mig er al berøring dejlig, og med til at opbygge orgasmen og intensivere den. Det er ikke nødvendigvis bedre at stimulere flere punkter, for en langsom opbygning bare på klitten til man nærmest svæver er svær at overgå. Et par fingre op i skeden eller en i røven kan til gengæld give noget andet, 'tvinge' min krop ind i en orgasme hurtigere. Kombinationen af anal og klit giver mig en anden form for orgasme som er virkelig skøn. Orgasme kommer i mange former, og langt det sjoveste er da at udforske dem alle sammen, selvom man godt må have favoritter :P 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Nemtøs
Den_glade_amatør skrev, for 20 minutter siden:

Tak for indlæggene, @Nemtøs og @Nannas Hjørne

@Nemtøs hvordan oplever du forskellen på det du kalder skedeorgasmer og analorgasmer?

@Nannas Hjørne 

Tak fra en, der gerne vil blive lidt klogere. :-)

 

Jeg  sprøjter  ofte ved  at  blive fingerkneppet,  det  er  ikke  altid  det  er  en  orgasme.  Men  ved  tålmodighed  og  opbygning  af  min  liderlighed  kan  det  gå  hen  og  blive  sprøjteorgasme, ved  almindelig  pentrering  efter  masser  af  berøringer  og  stimulans, kan  jeg  få de  mest  intense  skedeorgasmer ved  langsom  tæt  sex  (ofte  i stilling  med  mig  liggende  på  ryggen  og  manden  ovenpå). Det  er  meget  intens for  mig  når  det  sker,  alt  kramper og  bliver  følsomt. 

Ved  analorgasmer, er  det  ligesom  at  skeden  også  bliver  stimuleret  og  smelter sammen  med  den  analestimulans. Det  er  en  dyb  følelse  som  spreder  sig  langsomt  til  hele  kroppen. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Nemtøs
Løsgænger skrev, for 22 minutter siden:

Lucky you, som mand har jeg desværre ikke samme palet at kunne "prale med". Kun en sløv udløsning, eller orgasme med sædafgang. Enten eller. :(

Tror  faktisk  der  som  mand  er  flere  muligheder at  vælge  imellem.  

For  mig har  det  handlet  om  at  acceptere  min  egen  seksualitet og  få  noget  mere  ro  på  mig  selv. 

Jeg  har  en  del  år  "nedkæmpet"  mine  egne  lyster ( fordi  jeg  til  dels  har skammet  mig  over  min  egen  liderlighed). Har  med alderen lært  at  nyde  mig  selv. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Grydeskeen
Løsgænger skrev, for 2 timer siden:

Lucky you, som mand har jeg desværre ikke samme palet at kunne "prale med". Kun en sløv udløsning, eller orgasme med sædafgang. Enten eller. :(

Håber ikke du misforstår mig.

indtil den 30/11/20 var jeg selv i den samme situation, men så oplevede jeg en næsten krops orgasme, og 11/12/20 fik jeg den fuldt opfyldt. Den totale kropsorgasme, og har efterfølgende oplevet den flere gange, dog kan jeg ikke klare det alene endnu.  Det er så berigende, at blive opfyldt fuldstændig af en total lyst følelse og forløsning i hele kroppen, uden udløsning, det bliver ved og ved og er bare så skønt, det skal opleves.

jeg fik det i forbindelse med Tantra :wub:massage. Det kan anbefales, men pas på efterligninger, der er ikke mange som kan det, og den bedste til at give det er lige nu væk :(

Del dette indlæg


Link til indlæg
Grydeskeen skrev, for 7 timer siden:

Håber ikke du misforstår mig.

indtil den 30/11/20 var jeg selv i den samme situation, men så oplevede jeg en næsten krops orgasme, og 11/12/20 fik jeg den fuldt opfyldt. Den totale kropsorgasme, og har efterfølgende oplevet den flere gange, dog kan jeg ikke klare det alene endnu.  Det er så berigende, at blive opfyldt fuldstændig af en total lyst følelse og forløsning i hele kroppen, uden udløsning, det bliver ved og ved og er bare så skønt, det skal opleves.

jeg fik det i forbindelse med Tantra :wub:massage. Det kan anbefales, men pas på efterligninger, der er ikke mange som kan det, og den bedste til at give det er lige nu væk :(

Tak til Grydeskeen for input. Nej, jeg misforstår dig ikke. Tværtimod, har jeg gjort mig tanker der går i den retning du nævner. Har også med interesse, fulgt med i flere indlæg og debatter her om  Tantra/Magnollie ....s'. evner. Og så er hun en utrolig lækker pige. Spændende.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Nemtøs skrev, for 11 timer siden:

Tror  faktisk  der  som  mand  er  flere  muligheder at  vælge  imellem.  

For  mig har  det  handlet  om  at  acceptere  min  egen  seksualitet og  få  noget  mere  ro  på  mig  selv. 

Jeg  har  en  del  år  "nedkæmpet"  mine  egne  lyster ( fordi  jeg  til  dels  har skammet  mig  over  min  egen  liderlighed). Har  med alderen lært  at  nyde  mig  selv. 

Prostata massage er hvor jeg oplever den helt store forskel på udløsning og orgasme. Da først jeg lærte, at anal stimulation kunne være en spændende del af sex oplevelserne, både med ladyboy og med født kvinde, er det her jeg har oplevet de allerbedste og intense orgasmer, så hele kroppen spænder op og det tar tid at "lande" igen.  Kan anbefales.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Tak til @Nemtøs og @Nannas Hjørne for jeres informative input som har givet mig lidt mere viden. Jeg håber der kommer flere indlæg af samme type, for jeg ved jo godt at mænd kan få orgasme og udløsning og at det er to forskellige ting – tantra eller ej, for jeg kan få orgasme uden at kende noget som helst til tantra. Et spørgsmål om at give slip og hengive mig selv til situationen.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Nemtøs skrev, den 13.1.2021 at 10:31:

Tror  faktisk  der  som  mand  er  flere  muligheder at  vælge  imellem.  

For  mig har  det  handlet  om  at  acceptere  min  egen  seksualitet og  få  noget  mere  ro  på  mig  selv. 

Jeg  har  en  del  år  "nedkæmpet"  mine  egne  lyster ( fordi  jeg  til  dels  har skammet  mig  over  min  egen  liderlighed). Har  med alderen lært  at  nyde  mig  selv. 

Damn.  Den sætning har rumsteret i baghovedet et stykke tid. Fornemmelsen er, at den rummer noget væsentlig, stikker lidt dybere, berører noget mere essentielt.

Er det mon mandens....? Næppe

 Ahaa der blev tanken fanget.  At være i stand til at opnå selvindsigt, selvforståelse og selvrespekt  i egen seksualitet og drift. At vedstå, vedkende og erkende den. Det angiver en ro, afklarethed, modenhed og  indsigt som kun kan anderkendes og værdsættes med respekt.

@Nemtøs Tak for bidrag af et væsentligt budskab (gældende for begge køn).
 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Nemtøs
MornFed skrev, for 17 minutter siden:

Damn.  Den sætning har rumsteret i baghovedet et stykke tid. Fornemmelsen er, at den rummer noget væsentlig, stikker lidt dybere, berører noget mere essentielt.

Er det mon mandens....? Næppe

 Ahaa der blev tanken fanget.  At være i stand til at opnå selvindsigt, selvforståelse og selvrespekt  i egen seksualitet og drift. At vedstå, vedkende og erkende den. Det angiver en ro, afklarethed, modenhed og  indsigt som kun kan anderkendes og værdsættes med respekt.

@Nemtøs Tak for bidrag af et væsentligt budskab (gældende for begge køn).
 

En  ting  som  vi  begge  har  lært  af  hinandens  selskab,  er  at  nyde  nuet  og  ikke  stræbe  efter  noget  bestemt,  så  kan  det pludselig  blive  svært  at  indfri/opnå. 

 

Redigeret af Nemtøs
Slåfejl

Del dette indlæg


Link til indlæg
Nemtøs skrev, for 4 minutter siden:

En  ting  som  vi  begge  har  lært  af  hinandens  selskab,  er  at  nyde  nuet  og  ikke  stræbe  efter  noget  bestemt,  så  kan  du  pludselig  blive  svært  at  indfri/opnå. 

 

Det du her skriver er faktisk essensen af tantra :) 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Nemtøs
Aarhuselsker skrev, for 1 minut siden:

Det du her skriver er faktisk essensen af tantra :) 

Det  er  en  god  ting  i alle  livets  aspekter  at  være  tilstedeværende  i  øjeblikket,  nyd  det  der  er  mens  det  er  der.  Det  gør livet  værd  at  leve,  og  leg/sex/intimt  samvær  meget  mere  nærværende.

Jeg  lærte  det  af  en  skøn  mand  for  snart  10 år  siden.  Lærte  ligeledes  at  spørge  efter  det  jeg  gerne  vil  have, frem  for  at  mine  omgivelser  skulle  forsøge  at  gætte  sig  frem  til  det. 

Jeg  overvejede  selv  for  et  par  år  siden  at  prøve  tantra,  men  det  blev  ved  tanken.  

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...