Goodmann 62 Skrevet 13. Januar, 2021 Der er måske stadig nogen der ikke er helt skarpe på, at der er forskel på mandens udløsning/sædafgang og orgasme? Ja - det er to helt forskellige ting! I midten af 1980’erne fik jeg fat i en bog der hedder ”hengivelse” og i den fortæller forskellige mænd om, at der er forskel på hvordan mænd kan få orgasmer, hvor hele kroppen deltager, eller udløsning/sædafgang, hvor kun pikken deltager. Dette er efterhånden blevet ”main stream”, se f.eks. https://jv.dk/artikel/sexolog-l%C3%A6r-mandens-orgasme-bedre-at-kende Nu synes jeg det kunne være interessant at vide, om kvinder har samme oplevelser. Altså er der en slags ”udløsning” hvor man bare kommer uden egentlig at have hele kroppen med og en egentlig orgasme, hvor hele kroppen er med og man bare svømmer hen i hengivelse? Jeg har ikke hørt kvinder omtale det andet end at de får orgasme eller ej. Jeg tror det kan gradbøjes – men kan det det? 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Grydeskeen Skrevet 13. Januar, 2021 Jeg er ikke kvinde, og kan ikke svare for dem! Men vil lige sige at jeg har oplevet orgasme, i forbindelse med Tantra, og det er fantastisk, det skal opleves. Jeg vil ikke sige at jeg er blevet ligeglad med mine udløsninger, men de betyder ikke ret meget for mig mere. En rigtig orgasme er en million gange bedre, og mærke den i hele kroppen, det er noget alle skal ønske at prøve. nu tilbage til pigerne. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Nemtøs Skrevet 13. Januar, 2021 Jo kvinder kan også få udløsning uden orgasme. Typisk når jeg onanere er det blot udløsning. For mig er der forskellige typer af orgasmer, skedeorgasme, analorgasme, orgasme som kommer ved berøringer af klitoris, jeg har få gange oplevet orgasme ved udelukkende intense berøringer af mine bryster og fået orgasme ved ord uden nogen berøringer (telefonsex), det er sket en enkelt gang i mit liv. Jeg har fået at vide at jeg er meget fysik krævende, jeg tænker at der ikke er den store forskel på mænd og kvinder ift udlæsning og orgasme. Det er yderst sjældent at jeg formår at få orgasme ved egen hjælp, og det må jo være derfor at jeg blot bliver mere liderlig og frustreret ved egen onani - mangler simpelthen orgasmerne. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Nannas Hjørne Skrevet 13. Januar, 2021 For mig er sprøjte,- og g-punkts 'orgasmer' mere som udløsninger. Stimuleringen der leder op til er intens og det hele bliver mega vådt, men det er ikke det samme som de orgasmer jeg får, når man rører ved min klit. Faktisk gør de ikke så meget for mig, men vådhed i sig selv er selvfølgelig altid sjovt, hvorimod hele kroppen mere eller mindre spænder op og kramper sammen, følelsen sluger mig, og jeg får en helt anden følelse af ro og afslappelse i kroppen bagefter ved klit orgasmer Men jeg ved at nogle kvinder mærker g-punkts,- og sprøjteorgasmer lige så intenst som klit orgasmer. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Den_glade_amatør 4417 Skrevet 13. Januar, 2021 Tak for indlæggene, @Nemtøs og @Nannas Hjørne. Selvom vi mænd gerne udforsker det på livet løs, er det et område som er svært at blive klog på, synes jeg. Men træning gør vel mester, især når kvinden lige guider lidt, hvis der er brug for det. @Nemtøs hvordan oplever du forskellen på det du kalder skedeorgasmer og analorgasmer? @Nannas Hjørne når nu skelner mellem g-punktsorgasmer og klit-orgasmer, hvad så med de gange, hvor en fyr slikker dig ved klitten og samtidigt stimulerer dit g-punkt? Tak fra en, der gerne vil blive lidt klogere. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Løsgænger 146 Skrevet 13. Januar, 2021 Nemtøs skrev, for 3 timer siden: Jo kvinder kan også få udløsning uden orgasme. Typisk når jeg onanere er det blot udløsning. For mig er der forskellige typer af orgasmer, skedeorgasme, analorgasme, orgasme som kommer ved berøringer af klitoris, jeg har få gange oplevet orgasme ved udelukkende intense berøringer af mine bryster og fået orgasme ved ord uden nogen berøringer . Lucky you, som mand har jeg desværre ikke samme palet at kunne "prale med". Kun en sløv udløsning, eller orgasme med sædafgang. Enten eller. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Nannas Hjørne Skrevet 13. Januar, 2021 Den_glade_amatør skrev, for 18 minutter siden: Tak for indlæggene, @Nemtøs og @Nannas Hjørne. Selvom vi mænd gerne udforsker det på livet løs, er det et område som er svært at blive klog på, synes jeg. Men træning gør vel mester, især når kvinden lige guider lidt, hvis der er brug for det. @Nemtøs hvordan oplever du forskellen på det du kalder skedeorgasmer og analorgasmer? @Nannas Hjørne når nu skelner mellem g-punktsorgasmer og klit-orgasmer, hvad så med de gange, hvor en fyr slikker dig ved klitten og samtidigt stimulerer dit g-punkt? Tak fra en, der gerne vil blive lidt klogere. Det er rent teknisk ikke helt nemt at lave de stabile "kom her" bevægelser på g-punktet, mens man slikker - men skiftene ind imellem er dejlige. For mig er al berøring dejlig, og med til at opbygge orgasmen og intensivere den. Det er ikke nødvendigvis bedre at stimulere flere punkter, for en langsom opbygning bare på klitten til man nærmest svæver er svær at overgå. Et par fingre op i skeden eller en i røven kan til gengæld give noget andet, 'tvinge' min krop ind i en orgasme hurtigere. Kombinationen af anal og klit giver mig en anden form for orgasme som er virkelig skøn. Orgasme kommer i mange former, og langt det sjoveste er da at udforske dem alle sammen, selvom man godt må have favoritter Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Nemtøs Skrevet 13. Januar, 2021 Den_glade_amatør skrev, for 20 minutter siden: Tak for indlæggene, @Nemtøs og @Nannas Hjørne. @Nemtøs hvordan oplever du forskellen på det du kalder skedeorgasmer og analorgasmer? @Nannas Hjørne Tak fra en, der gerne vil blive lidt klogere. Jeg sprøjter ofte ved at blive fingerkneppet, det er ikke altid det er en orgasme. Men ved tålmodighed og opbygning af min liderlighed kan det gå hen og blive sprøjteorgasme, ved almindelig pentrering efter masser af berøringer og stimulans, kan jeg få de mest intense skedeorgasmer ved langsom tæt sex (ofte i stilling med mig liggende på ryggen og manden ovenpå). Det er meget intens for mig når det sker, alt kramper og bliver følsomt. Ved analorgasmer, er det ligesom at skeden også bliver stimuleret og smelter sammen med den analestimulans. Det er en dyb følelse som spreder sig langsomt til hele kroppen. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Nemtøs Skrevet 13. Januar, 2021 Løsgænger skrev, for 22 minutter siden: Lucky you, som mand har jeg desværre ikke samme palet at kunne "prale med". Kun en sløv udløsning, eller orgasme med sædafgang. Enten eller. Tror faktisk der som mand er flere muligheder at vælge imellem. For mig har det handlet om at acceptere min egen seksualitet og få noget mere ro på mig selv. Jeg har en del år "nedkæmpet" mine egne lyster ( fordi jeg til dels har skammet mig over min egen liderlighed). Har med alderen lært at nyde mig selv. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Bicycle Repairman Skrevet 13. Januar, 2021 "Cum" Glad, siger jeg bare! Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Grydeskeen Skrevet 13. Januar, 2021 Løsgænger skrev, for 2 timer siden: Lucky you, som mand har jeg desværre ikke samme palet at kunne "prale med". Kun en sløv udløsning, eller orgasme med sædafgang. Enten eller. Håber ikke du misforstår mig. indtil den 30/11/20 var jeg selv i den samme situation, men så oplevede jeg en næsten krops orgasme, og 11/12/20 fik jeg den fuldt opfyldt. Den totale kropsorgasme, og har efterfølgende oplevet den flere gange, dog kan jeg ikke klare det alene endnu. Det er så berigende, at blive opfyldt fuldstændig af en total lyst følelse og forløsning i hele kroppen, uden udløsning, det bliver ved og ved og er bare så skønt, det skal opleves. jeg fik det i forbindelse med Tantra massage. Det kan anbefales, men pas på efterligninger, der er ikke mange som kan det, og den bedste til at give det er lige nu væk Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Løsgænger 146 Skrevet 13. Januar, 2021 Grydeskeen skrev, for 7 timer siden: Håber ikke du misforstår mig. indtil den 30/11/20 var jeg selv i den samme situation, men så oplevede jeg en næsten krops orgasme, og 11/12/20 fik jeg den fuldt opfyldt. Den totale kropsorgasme, og har efterfølgende oplevet den flere gange, dog kan jeg ikke klare det alene endnu. Det er så berigende, at blive opfyldt fuldstændig af en total lyst følelse og forløsning i hele kroppen, uden udløsning, det bliver ved og ved og er bare så skønt, det skal opleves. jeg fik det i forbindelse med Tantra massage. Det kan anbefales, men pas på efterligninger, der er ikke mange som kan det, og den bedste til at give det er lige nu væk Tak til Grydeskeen for input. Nej, jeg misforstår dig ikke. Tværtimod, har jeg gjort mig tanker der går i den retning du nævner. Har også med interesse, fulgt med i flere indlæg og debatter her om Tantra/Magnollie ....s'. evner. Og så er hun en utrolig lækker pige. Spændende. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
1955 1334 Skrevet 13. Januar, 2021 Nemtøs skrev, for 11 timer siden: Tror faktisk der som mand er flere muligheder at vælge imellem. For mig har det handlet om at acceptere min egen seksualitet og få noget mere ro på mig selv. Jeg har en del år "nedkæmpet" mine egne lyster ( fordi jeg til dels har skammet mig over min egen liderlighed). Har med alderen lært at nyde mig selv. Prostata massage er hvor jeg oplever den helt store forskel på udløsning og orgasme. Da først jeg lærte, at anal stimulation kunne være en spændende del af sex oplevelserne, både med ladyboy og med født kvinde, er det her jeg har oplevet de allerbedste og intense orgasmer, så hele kroppen spænder op og det tar tid at "lande" igen. Kan anbefales. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Goodmann 62 Skrevet 14. Januar, 2021 Tak til @Nemtøs og @Nannas Hjørne for jeres informative input som har givet mig lidt mere viden. Jeg håber der kommer flere indlæg af samme type, for jeg ved jo godt at mænd kan få orgasme og udløsning og at det er to forskellige ting – tantra eller ej, for jeg kan få orgasme uden at kende noget som helst til tantra. Et spørgsmål om at give slip og hengive mig selv til situationen. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
MornFed 1314 Skrevet 22. Januar, 2021 Nemtøs skrev, den 13.1.2021 at 10:31: Tror faktisk der som mand er flere muligheder at vælge imellem. For mig har det handlet om at acceptere min egen seksualitet og få noget mere ro på mig selv. Jeg har en del år "nedkæmpet" mine egne lyster ( fordi jeg til dels har skammet mig over min egen liderlighed). Har med alderen lært at nyde mig selv. Damn. Den sætning har rumsteret i baghovedet et stykke tid. Fornemmelsen er, at den rummer noget væsentlig, stikker lidt dybere, berører noget mere essentielt. Er det mon mandens....? Næppe Ahaa der blev tanken fanget. At være i stand til at opnå selvindsigt, selvforståelse og selvrespekt i egen seksualitet og drift. At vedstå, vedkende og erkende den. Det angiver en ro, afklarethed, modenhed og indsigt som kun kan anderkendes og værdsættes med respekt. @Nemtøs Tak for bidrag af et væsentligt budskab (gældende for begge køn). Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Nemtøs Skrevet 22. Januar, 2021 (edited) MornFed skrev, for 17 minutter siden: Damn. Den sætning har rumsteret i baghovedet et stykke tid. Fornemmelsen er, at den rummer noget væsentlig, stikker lidt dybere, berører noget mere essentielt. Er det mon mandens....? Næppe Ahaa der blev tanken fanget. At være i stand til at opnå selvindsigt, selvforståelse og selvrespekt i egen seksualitet og drift. At vedstå, vedkende og erkende den. Det angiver en ro, afklarethed, modenhed og indsigt som kun kan anderkendes og værdsættes med respekt. @Nemtøs Tak for bidrag af et væsentligt budskab (gældende for begge køn). En ting som vi begge har lært af hinandens selskab, er at nyde nuet og ikke stræbe efter noget bestemt, så kan det pludselig blive svært at indfri/opnå. Redigeret 22. Januar, 2021 af Nemtøs Slåfejl Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aarhuselsker Skrevet 22. Januar, 2021 Nemtøs skrev, for 4 minutter siden: En ting som vi begge har lært af hinandens selskab, er at nyde nuet og ikke stræbe efter noget bestemt, så kan du pludselig blive svært at indfri/opnå. Det du her skriver er faktisk essensen af tantra Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Nemtøs Skrevet 22. Januar, 2021 Aarhuselsker skrev, for 1 minut siden: Det du her skriver er faktisk essensen af tantra Det er en god ting i alle livets aspekter at være tilstedeværende i øjeblikket, nyd det der er mens det er der. Det gør livet værd at leve, og leg/sex/intimt samvær meget mere nærværende. Jeg lærte det af en skøn mand for snart 10 år siden. Lærte ligeledes at spørge efter det jeg gerne vil have, frem for at mine omgivelser skulle forsøge at gætte sig frem til det. Jeg overvejede selv for et par år siden at prøve tantra, men det blev ved tanken. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg