Pite 3295 Skrevet 12. Januar, 2021 Særligt de steder hvor der tilbydes burde der være sådan EN til rådighed. 1 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
jensen46 11 Skrevet 12. Januar, 2021 Hvorfor kun på klinikker, og en sådan kommer også op ved siden bag toilettet, på det badeværelse, jeg er igang med, det er meget brugt syd på Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jernsvinet 13951 Skrevet 12. Januar, 2021 Pite skrev, for 5 minutter siden: Særligt de steder hvor der tilbydes burde der være sådan EN til rådighed. Den model bum-gun bruger de også meget i Thailand - men jeg synes ikke den er så anvendelig fordi on/off knappen/håndtaget sidder noget ukomfortabelt og uhensigtsmæssigt, når man skal bruge den og man risikerer at komme til at give for meget flush, sprøjte ud over det hele og få lort på fingrene. Biltema har/har haft en anden lidt bedre model med trykknap på håndtaget. Personlig foretrækker jeg istedetfor en alm. håndbruser m. turbo eller kun nogle få stråler (evt. må man afdække nogle af hullerne for at få ordentlig tryk) forbundet til en Damixa brusetermostat https://www.billigvvs.dk/damixa-tmc-brusebatteri-krom-sorte-greb-207306 (fås ofte billigere i Jem og Fix m.fl.) sat op ved siden af toilettet - så kan man stille og roligt sidde og regulere både tryk og temperatur mens man nyder at blive 100% rengjort bagi og spare toiletpapir og bremsestriber + kløe et vist sted Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Anonym bruger 318 Skrevet 12. Januar, 2021 (edited) Det var også min tanke at trykknappen sidder forkert, men den kan vel stadig kobles til en termostat og maks. trykket kan jo stadig indstilles på termostaten eller stophanen. Da børnene var små havde jeg dæmpet maks trykket til vandhanen på badeværelset så de ikke sprøjtede vand ud over det hele. Redigeret 12. Januar, 2021 af Anonym bruger 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Den_glade_amatør 4642 Skrevet 12. Januar, 2021 Jernsvinet skrev, for 32 minutter siden: spare toiletpapir Gør man reelt det? Vil man ikke i praksis bruge cirka lige så meget som før (hvor en god del af papiret nu så bare tørrer vand af i stedet for lort)? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jernsvinet 13951 Skrevet 12. Januar, 2021 Den_glade_amatør skrev, for 5 minutter siden: Gør man reelt det? Vil man ikke i praksis bruge cirka lige så meget som før (hvor en god del af papiret nu så bare tørrer vand af i stedet for lort)? Nej, jeg bruger aldrig papir - bruger bare den samme vaskeklud flere gange - bliver den beskidt, har du ikke skyllet godt nok 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest mature man Skrevet 12. Januar, 2021 Den_glade_amatør skrev, for 8 minutter siden: Gør man reelt det? Vil man ikke i praksis bruge cirka lige så meget som før (hvor en god del af papiret nu så bare tørrer vand af i stedet for lort)? Uanset om man sparer toiletpapir eller ej er det en fornuftig ting – hvis man “kun” bruger papir fjerner man måske det meste af lorten – resten sidder stadig og er “tværet ud”, lugter og kan klø – for ikke at tænke på hvordan det er for de piger som skal ha' hovedet der ned – husker ældre tråde hvor pigerne kommenterer på "brune klokker/klatter i numsehårene" – rimming er nok ikke så lækkert for pigen i den forbindelse. Det eneste som virkeligt virker er en rengøring/spul. Jeg opdagede det på mine charterrejser i Tyrkiet i 80 og 90’erne – alle steder, billige og dyre havde dengang en form for "numse-rens" Har efterfølgende haft noget installeret hjemme af forskellig typer, desværre kun med koldt vand men jeg vil aldrig undvære det. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
autobahn 1435 Skrevet 12. Januar, 2021 Den_glade_amatør skrev, for 14 minutter siden: Gør man reelt det? Vil man ikke i praksis bruge cirka lige så meget som før (hvor en god del af papiret nu så bare tørrer vand af i stedet for lort)? I Thailand og resten af sydøstasien hvor man har rindende vand erstatter den toiletpapir. Det hænger der mest for at tilfredsstille vestlige turister. Og hvor der ikke er rindende vand er traditionen jo, at man anvender rent vand fra en tønde. Jeg dropper også toiletpapir når jeg er derovre. Det er klart mere skånsomt, specielt i tropisk varme, Men også mere hygiejnisk, så længe man ikke sprøjter vand ud over det hele. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest tvr Skrevet 12. Januar, 2021 Mange steder i verden betegnes det direkte som ulækkert og uhygiejnisk ikke at vaske numsen efter at have været på toilettet. Når man tænker efter, må man jo give dem ret. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
butterfly 835 Skrevet 12. Januar, 2021 autobahn skrev, 1 time siden: I Thailand og resten af sydøstasien hvor man har rindende vand erstatter den toiletpapir. Det hænger der mest for at tilfredsstille vestlige turister. Og hvor der ikke er rindende vand er traditionen jo, at man anvender rent vand fra en tønde. Jeg dropper også toiletpapir når jeg er derovre. Det er klart mere skånsomt, specielt i tropisk varme, Men også mere hygiejnisk, så længe man ikke sprøjter vand ud over det hele. Hvis der egentlig findes toiletpapir på pågældende sted Tvivler på der gør Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jernsvinet 13951 Skrevet 12. Januar, 2021 mature man skrev, 1 time siden: desværre kun med koldt vand Koldt vand er faktisk det bedste og så godt med tryk, så det gør godt - ahhh I Thailand er problemet ofte: at de ikke har koldt vand 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Onslow 15847 Skrevet 12. Januar, 2021 I stort set hele Sydeuropa har man bidet på toiletterne, det er da så klart at foretrække. BTW. har man en 100% sund mave med den dertil hørende afføring, behøver man faktisk ikke bruge hverken det ene eller andet, for så slutter røvhullet så tæt, at der intet er på papiret. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Den_glade_amatør 4642 Skrevet 12. Januar, 2021 Lige et spørgsmål fra novicen her (som hverken har erfaring med bidet eller røvbruser): Hvis man får lort på fingrene, vil man sædvanligvis ikke nøjes med at skylle fingrene, men også gnide dem (med sæbe) under det rindende vand. Er man sikker på, at spulestrålen fra røvbruseren fjerner alt lort? Og tørrer man ikke efter med noget (det er vel ikke altid så nemt at lade det lufttørre)? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jernsvinet 13951 Skrevet 12. Januar, 2021 Den_glade_amatør skrev, for 3 timer siden: (det er vel ikke altid så nemt at lade det lufttørre)? I Japan bruger man meget et japansk toilet, hvor der er indbygget både røvskyl og lufttørring + musik, så man ikke kan høre, når folk prutter/der dumpes mv. Disse toiletter er ved at få en hvis udbredelse i Europa, hvor de letter dagligdagen for mange, som ikke er så mobile, at de kan nå om at gnubbe røvhullet med luksustoiletpapir, som skaber store problemer i afløbssystemerne. I Tyrkiet må man som regel slet ikke putte papiret i toilettet, fordi afløbssystemer og rensningsanlæg ikke er dimensioneret/indrettet til det - og det vil også kræve yderligere oceaner af vand - at det så lugter lidt fra toiletspanden - det må man tage med 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
autobahn 1435 Skrevet 12. Januar, 2021 Den_glade_amatør skrev, for 3 timer siden: Lige et spørgsmål fra novicen her (som hverken har erfaring med bidet eller røvbruser): Hvis man får lort på fingrene, vil man sædvanligvis ikke nøjes med at skylle fingrene, men også gnide dem (med sæbe) under det rindende vand. Er man sikker på, at spulestrålen fra røvbruseren fjerner alt lort? Og tørrer man ikke efter med noget (det er vel ikke altid så nemt at lade det lufttørre)? Spulen fjerner alt som kan fjernes. Hvis du er lidt præcis er der faktisk heller ikke ret meget vand som evt. kan tørres med et lille stykke toiletpapir, hvis du har travlt. På de traditionelle das i sydøstasien, hvor der ikke er rindende vand, bruger man altid venstre hånd til at skylle røven. Der er jo heller ikke rindende vand til efterfølgende vask af hånden, men man skyller den selvfølgelig inden man forlader rummet/skuret. Dette er noget alle børn lærer når de er små. Så, der er en bestemt grund til, at man altid bruger højre hånd, når man tager sticky rice fra den fælles kurv når man spiser ! Og det skurrer virkeligt i de lokales øjne, hvis man er på besøg hos dem, og kommer til at bruge den anden hånd. Ikke at det er chokerende, tværtimod, det bekræfter næsten deres syn på vesterlændinges forhold til hygiejne. Jeg har leget med forskellige udgaver af de fuldautomatiske lokummer, som findes på de fleste af hotellerne i Japan. Det er selvfølgelig luksusudgaven, så der bestiller du bare hvad du vil have af vaske-, massage- og tørreservices. Rent teknisk vil den næsten kunne give dig et blowjob! 2 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Anonym bruger 318 Skrevet 12. Januar, 2021 autobahn skrev, for 5 timer siden: Rent teknisk vil den næsten kunne give dig et blowjob! Argh det kræver lidt mere, måske et vacum toilet er bedre Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Æ´Synderjyde 809 Skrevet 12. Januar, 2021 Jernsvinet skrev, for 7 timer siden: I Japan bruger man meget et japansk toilet, hvor der er indbygget både røvskyl og lufttørring + musik, så man ikke kan høre, når folk prutter/der dumpes mv. Disse toiletter er ved at få en hvis udbredelse i Europa, hvor de letter dagligdagen for mange, som ikke er så mobile, at de kan nå om at gnubbe røvhullet med luksustoiletpapir, som skaber store problemer i afløbssystemerne. I Tyrkiet må man som regel slet ikke putte papiret i toilettet, fordi afløbssystemer og rensningsanlæg ikke er dimensioneret/indrettet til det - og det vil også kræve yderligere oceaner af vand - at det så lugter lidt fra toiletspanden - det må man tage med Jeg har sådanne toiletter, både hjemme privat og på mine toiletter på kontoret i Danmark og i Flensburg. Det fede ved de toiletter er, at du selv vælger om du vil benytte vandskylleren og tørringen. Eller man foretrækker toiletpapir eller måske det hele. Min er faring er, at såsnart folk har lært at bruge dem, så bliver de ret glade for dem. Flere af mine ansatte har efterfølgende selv anskaffet sig et. Selv ville jeg slet ikke undvære et. Syntes det er ret lækkert, at få vasket rumpetten efter toiletbesøg. Desuden er der en stor besparelse på toiletpapir, når man har lært at bruge det rigtigt. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
jensen46 11 Skrevet 14. Januar, 2021 Der fås håndbruser, som er mere praktisk https://www.lavprisvvs.dk/oras-bidetta-haandbruser-i-krom-193572?gclid=Cj0KCQiA0fr_BRDaARIsAABw4Esox14WjglRDJ4DKAUghi-XHVK7hdYCM8LcLMAc16lE1RlCDVzQpH0aAmPEEALw_wcB Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9729 Skrevet 14. Januar, 2021 I mange år havde jeg en bruser i mit frimærke af et toilet, indtil jeg fik bygget en fed brusekabine i mit soveværelse. Jeg bi beholdt armaturet med bruseslangen, rengøring er simpelthen lettere, og hurtigere med bruseslangen, end uden et. Måske det er bedre uden brusehoved, jeg har ikke brusehoved på, men benytter bare vandstråle til efterskyl. Venlig hilsen Rejsenetværk Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg