Hop til indhold
Filosoffen

Når sex bliver kedeligt

Recommended Posts

I Rejsenetværks tråd "Hvordan takler I økonomien?" takles, skriver Borende X:

Slangen i Paradiset er dog, at sex hjemme er blevet lidt kedeligt og ensformigt med årene

Hvilket fik mig til at tænke på om der er nogle der har bud på hvad man kan gøre for at sex IKKE bliver kedeligt og ensformigt efter mange års samliv.

Hvis man har været sammen i 10, 20 eller 30 år, så kender man vel hinanden til hudløshed, herunder seksuelle præferencer, så kan det vel ikke undgås, at sex'en mere eller mindre bliver præget af en grad af deja vu.

Er det overhovedet muligt, at forny sex'en med sin partner gemmen mange år, hvis man f.eks. kun er til blid sex, og derfor ikke kan forny sex'en med lidt SM el.lign. Så er eneste mulighed for fornyelse vel kun at finde nye græsgange? (eventuel kun som lejlighedsvis vitamintilskud)

Og modsat så kan mennesker der har sex med mange vel også opleve en form for ensformighed?

F.eks. må sexarbejderne i branchen vel opnå en form for mætning af følelsen af spænding/fornyelse, når man har sex med en anden person for første gang? Og her mener jeg ikke spændingen i/forventningen til udseende i nøgen tilstand og hvad den anden person kan finde på af ting og sager i sengen mv., men simpelthen spændingen ved at være sammen med en person man ikke plejer at være sammen med.

Eller?

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hej Filosof,

F.eks. må sexarbejderne i branchen vel opnå en form for mætning af følelsen af spænding/fornyelse, når man har sex med en anden person for første gang?

Der hersker ingen tvivl om, at følelserne med tiden har ændret sig omkring det at være intimt sammen med en fremmed mand. Men det er ikke spændingen, jeg er mættet af. Det er altid spændende med det ukendte. :) Det er mindre nervepirrende og grænseoverskridende, ja. Men det er jo fordi, jeg ikke har de samme hæmninger mere, og har fået en del mere erfaring.

Dog er der osse noget skønt og trygt ved det kendte. Man slapper mere af, og det kan jeg osse godt lide. :)

Jeg er nok ikke den med den største erfaring inden for årelange parforhold, men lidt har jeg da...

Man må ikke blive for magelig... Og doven. Man skal ofte tænke over, hvad man kan gøre for at glæde sin partner. Og så skal man tale. Det vigtigste for mig i et parforhold er kommunikationen. At man tør fortælle, hvad man ønsker og drømmer om. Så er man langt af vejen. :)

I mit arbejde møder jeg jo mange halve dele af et parforhold. ;) Og hvad jeg har erfaret, så er det netop ofte kommunikationen, der er gået tabt blandt mange ægtefolk. Den ene dag tager den anden, og det går jo nok alt sammen. Men det gør det jo bare ikke for... Hvordan er det den er... Hvis sex fungerer fylder det 10% af et forhold, og gør det ikke, så fylder det 90%. Så tal med din partner (osse om det, du synes er pinligt) og om de ting, som du eventuelt er utilfreds med og vær åben for kompromiser. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg

I mit arbejde møder jeg jo mange halve dele af et parforhold. ;)

Nikita,

Du møder vel kun den mandelige halvdel :D ? Så du ser det kun fra mandens side, som typisk søger noget andet end kvinderne.

Jeg kommer nu med en påstand/fordom: Ældre mænd vil have smukke, unge piger som er villige til sex og gerne også lidt kinky. Selvom de også elsker og holder af deres aldrende hustru, som ikke er helt fit for flight mere.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det er mindre nervepirrende og grænseoverskridende, ja. Men det er jo fordi, jeg ikke har de samme hæmninger mere, og har fået en del mere erfaring.

Ja, det var også det jeg tænkte. Dvs. hvis man har levet et monoseksuelt liv, så vil det at springe ud i et polyseksuelt liv være spændende i sig selv. Men når man så lever et polyseksuelt liv, så vil det polyseksuelle liv i sig selv ikke længere være så spændende mere. Måske kan det ligefrem vende om og blive spændende for en polyseksuel person at springe ud i et monoseksuelt liv?

Eller er der ingen vej tilbage for en person der først har smagt den forbudne frugt af det polyseksuelle liv?

Man må ikke blive for magelig... Og doven.

Ja, det hører jeg faktisk også fra en hel del fra den feminen del af min bekendtskabskreds, men yderst sjældent fra den maskuline del. Det skulle vel aldrig være således, at de feminine har en større forventning til hvad der skal til, for at holde liv i forholdet end de maskuline?

Man skal ofte tænke over, hvad man kan gøre for at glæde sin partner. Og så skal man tale. Det vigtigste for mig i et parforhold er kommunikationen. At man tør fortælle, hvad man ønsker og drømmer om. Så er man langt af vejen. :)

Jeg er 100% enig. Man bør/skal tale sammen med sin partner om alt hvad der rør sig i sit samliv med partneren.

I mit arbejde møder jeg jo mange halve dele af et parforhold. ;) Og hvad jeg har erfaret, så er det netop ofte kommunikationen, der er gået tabt blandt mange ægtefolk. Den ene dag tager den anden, og det går jo nok alt sammen. Men det gør det jo bare ikke for... Hvordan er det den er... Hvis sex fungerer fylder det 10% af et forhold, og gør det ikke, så fylder det 90%.

Ja, men ofte er det også således, at man tror at ens partner har det fint i forholdet og man vil derfor ikke smide ens egne problemer på bordet, fordi man tror at det vil gøre partneren ulykkelig, eller er bange for at det ligefrem vil føre til at brud.

Så tal med din partner (osse om det, du synes er pinligt) og om de ting, som du eventuelt er utilfreds med og vær åben for kompromiser. :)

Enig, enig og enig. Men hvad kan man lavpraktisk forsøge at gøre, for at forny sexlivet i et gammelt parforhold? Mænd er jo gennemsnitligt ikke så gode til det talte ord som kvinder, men derimod gode til at være handlingsorienterede. Derfor efterlyser jeg lavpraktiske eksempler på handlinger der kan være fornyende for et sexliv der er gået hen og blevet kedeligt.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg kommer nu med en påstand/fordom: Ældre mænd vil have smukke, unge piger som er villige til sex og gerne også lidt kinky. Selvom de også elsker og holder af deres aldrende hustru, som ikke er helt fit for flight mere.

Ja, og en anden fordom er, at nogle mænd mister noget af den seksuelle lyst, efter at kvinden man forelskede sig i, har gennemgået graviditeter mv., og derfor er gået fra en lille fin sag til en tyk flodhest, men dog ganske charmerende alligevel.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Nille... Du er skarp! Det er nemlig kun den mandlige del af et parforhold, jeg møder. :D

Men det med kommunikationen... Der er jeg ikke helt gal på den. Jeg hører tit om problemer med det ene og andet, og om mangel på det og det. Jeg spørger tit... Jamen har i prøvet at tale om det? Svaret er som oftest nej, og hvor er det dog en skam. For tænk hvis konen rent faktisk osse havde en masse usagt på hjerte, som måske ville give manden en øjenåbner til hvordan deres sexliv kunne blive meget bedre? Måske de er ude efter forskellige ting, men det er dér kompromiserne kommer ind i billedet. Og undervurdér nu ikke de modne kvinder og deres "kinkyness", Nille... Bare fordi æggene har overskredet sidste salgsdato, behøver hønen ikke fejle noget. ;) Min egen mor f.eks er da alt andet end tør og kedelig på det punkt. :)

Filosoffen...

Eller er der ingen vej tilbage for en person der først har smagt den forbudne frugt af det polyseksuelle liv?

Uuuh, er der ikke én eller anden klog person, der har udtalt at mennesket ikke er skabt til monogami? ;) Dengang vi var urmennesker, der bollede vi på kryds og tværs, sådan så mændene tog sig lige meget af alle børnene... Har jeg vist nok læst et sted. ;)

Men som polygamist... Kan jeg leve som monogamist? (Er der noget der hedder det?) Det må jo komme an på en prøve en dag. :)

Det skulle vel aldrig være således, at de feminine har en større forventning til hvad der skal til, for at holde liv i forholdet end de maskuline?

Det ved jeg faktisk ikke. Både mænd og kvinder har brug for bekræftigelse og behov for at blive begæret. Både mænd og kvinder har brug for at partneren har en interesse i at gøre sig lækker for dem, og ikke lader stå til, bare fordi man allerede har scoret.

Ja, men ofte er det også således, at man tror at ens partner har det fint i forholdet og man vil derfor ikke smide ens egne problemer på bordet, fordi man tror at det vil gøre partneren ulykkelig, eller er bange for at det ligefrem vil føre til at brud.

Jeg forstår, at det kan være svært. Derfor er der jo mange, der ikke får gjort det. Men konsekvensen ved ikke at turde, kan være værre.

Hmm... Lavpraktiske forslag... Bum bum... Det er jo egentlig lidt svært at svare på, da det jo nok er forskelligt, hvad folk tænder på? Man er jo stadig nødt til at tale sammen og eventuelt lave en fælles brainstorming om, hvad man har lyst til.

Borebisse... Vi kunne jo lade det ubekendte gå op i en højere tosomhed... Hvad siger du til det kompromis. :P

Hold fest, det blev et langt indlæg... :oops:

Del dette indlæg

Link til indlæg

Nille... Du er skarp! Det er nemlig kun den mandlige del af et parforhold, jeg møder. :D

Og undervurdér nu ikke de modne kvinder og deres "kinkyness", Nille... Bare fordi æggene har overskredet sidste salgsdato, behøver hønen ikke fejle noget. ;) Min egen mor f.eks er da alt andet end tør og kedelig på det punkt. :)

Hold fest, det blev et langt indlæg... :oops:

ILM Nikita :D Jeg er ikke skarp, men jeg kan godt tælle til 5 :D

Jeg undervurderer absolut ikke de modne kvinders sexlyster (det var bare en påstand), jeg besøger jo også swingerklubber og jeg siger dig, jeg møder nogle fu.king kinky modne damer, som er til GB, sprøjteorgasme, firsting, SM og jeg skal komme efter dig...

Apopos swingerklubber, jeg ser mange par både unge og gamle udlever fantasier og lever i swingermiljøet når sex derhjemme bliver kedeligt, så det kunne være en god løsning til Filos søgen på svar.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest stump

ILM Nikita :D Jeg er ikke skarp, men jeg kan godt tælle til 5 :D

Jeg undervurderer absolut ikke de modne kvinders sexlyster (det var bare en påstand), jeg besøger jo også swingerklubber og jeg siger dig, jeg møder nogle fu.king kinky modne damer, som er til GB, sprøjteorgasme, firsting, SM og jeg skal komme efter dig...

Apopos swingerklubber, jeg ser mange par både unge og gamle udlever fantasier og lever i swingermiljøet når sex derhjemme bliver kedeligt, så det kunne være en god løsning til Filos søgen på svar.

Har jeg opfattet det rigtigt, hvis jeg tror at denne type debatter meget går på, at det er manden som vælger at gøre noget udfarende ved et kedeligt sexliv?

Men jeg tror at mange af kvinderne er mindst lige så hurtige som deres røvkedelige mænd, til at komme ud i byen efter til "gåsehud".

Tag de kvinder som har måtte lide under en mand som lider af for tidlig sædafgang, eller den modne mand som er ramt af sukkersyge med deraffølgende gummidiller.

De kommer ud, de kvinder, ikke på samme nemme måde, med købe sex, men jeg har i flere sammenhænge, arbejdsplads, kurser, udannelse osv, hvor mænd har været i undertal, oplevet at blive jagtet af gifte kvinder. Så de kan og vil godt, mange af dem, som Nille er inde på.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Sex kan blive meget kedeligt efter et stykke tid...

Måske burde jeg begynde at betale lidt mere så jeg kan få en bedre oplevelse og flytte ovre på den ''Kinky'' side.

''Dansk'' & ''Fransk'' bliver utroligt kedeligt efter en periode. :|

Del dette indlæg

Link til indlæg

Ja hvornår, og hvorfor er det at sex bliver kedeligt :roll:

Jeg har ikke svaret, har læst stregen igennem flere gange, mange gode svar,

men faldt over et ord.

Nikita skrev det "kommunikation", for mig betyder det at man sidder ansig til ansigt, og snakker ;)

Men i dag bruger man SMS, Mail, Facebook, osv.

Dejligt nemt? Ja, men man får ikke sagt det hele, eller får formuleret sig lidt forkert, og når man så ses om aftenen, ja der blev jo sagt undskyld.

Men nåede man problemet igennem?

Vi "kommunikerer" bare for lidt , vi har for travlt, dette gælder også med venner, kolegaer, bekendte, osv ;)

Det er så dejligt nemt at sende en SMS, Mail,Facebook, osv :roll:

Tænk hvis mange af disse streger herinde havde foregået ansigt, til ansigt?

Bare en tanke

GOG

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Det kunne jo også være, at man blot skulle affinde sig med det faktum, at sexen og den seksuelle aktivitet falder med årene.

Når jeg taler med de af mine naboer, der har været gift i en menneske alder, er det ikke mit indtryk at omdrejningspunktet i deres ægteskab er sex. Det er derimod mit indtryk, at samværet og det de laver sammen er "limen" i deres forhold.

Jeg kunne godt fristes til at tro, at det måske er et udtryk for lidt utilfredshed, at man taler om, at forny ens sexliv efter en årrække

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Sex kan sagtens blive kedelig.... men dyrker du anderledes sex, med en anden partner??

Nogle har en ide om, sex skal være meget udfordrende, så det mere er det Crazy der bliver lagt vægt på, end selve nydelsen.... og de kan sikkert holde et spændende sexliv kørende, ved at hænge i lysekronen, få et rap i røven, blive kvalt, få banket en 40 cm negerdildo op i røven osv :)

Andre er måske ikke så meget til det ;)

Hvordan kan det så være, at nogle ægtepar efter 15-20 års ægteskab, har et dejligt sexliv med "normal" sex???

I mine øjne er svaret begær og kærlighed

Hvis man elsker og begærer hinanden. OG er glade for at være sammen. Jamen så kan et varmt tændt blik kombineret med en missionær være RIGTIG RIGTIG godt ;) også selvom det mindede lidt om det man gjorde igår

Sagt på en anden måde, hvis brokkeriet og ligegyldigheden har overtaget i parforholdet, så rammer det også sexlivet.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Sex kan sagtens blive kedelig.... men dyrker du anderledes sex, med en anden partner??

Nogle har en ide om, sex skal være meget udfordrende, så det mere er det Crazy der bliver lagt vægt på, end selve nydelsen.... og de kan sikkert holde et spændende sexliv kørende, ved at hænge i lysekronen, få et rap i røven, blive kvalt, få banket en 40 cm negerdildo op i røven osv :)

Andre er måske ikke så meget til det ;)

Hvordan kan det så være, at nogle ægtepar efter 15-20 års ægteskab, har et dejligt sexliv med "normal" sex???

I mine øjne er svaret begær og kærlighed

Hvis man elsker og begærer hinanden. OG er glade for at være sammen. Jamen så kan et varmt tændt blik kombineret med en missionær være RIGTIG RIGTIG godt ;) også selvom det mindede lidt om det man gjorde igår

Sagt på en anden måde, hvis brokkeriet og ligegyldigheden har overtaget i parforholdet, så rammer det også sexlivet.

Jeg kan ikke være mere enig. Har været i et forhold i alt for mange år, hvor jeg blev af de forkerte årsager. Fandt i en årrække nydelse i sex uden for ægteskabet, men jeg dyrkede ikke spor anderledes sex end hjemme, bortset fra jeg måske fik nogen flere BJ's end jeg var vant til :D

Del dette indlæg

Link til indlæg

:shock: :shock::shock::shock::shock::shock:

KEDELIGT !!!! Det bliver sgi da mere spændende og sjovere jo mere har, jeg erkender jeg er dybt afhængig af sex, både med partnere hvor jeg betaler eller dem jeg scorer....

Tænk engang hvor kreativ man kan være for at få sex, og så udnyt den kreativitet i akten. Glem det der med en gang fransk/dansk overstået.. hurtigere nemmere og billigere at nappe en wanker, brug tiden på at finde de ting der kilder fantasien mest lad evt. pigen fører dig gennem akten og opdag nye sider af dig selv.

Hvis man altid snurrer samme vej er det klart man bliver rundtosset og alt for vant til det, prøve at hoppe og snurre, snurre den anden vej.. GRIN - SMIL og NYD det, let trykket selv og giv andre en ligeså god oplevelse som du selv forventer..

Jeg er løbet ind i de sure, dumme der kører en gang mekanik af og man sidder bagefter i bilen og er lidt trist over man ikke bare tog en spiller.. aldrig igen blev der sagt for 2 år siden, og lige siden har jeg faktisk hellere ville ofre lidt ekstra for at få det ekstra. Være åben, ærlig og du vil blive mødt åbent og ærligt, hvis altså det er en med interesse for det hun laver.

At give en god oplevelse og selv modtage en af samme, så står tiden sgu stille.. jeg har oplevet at nu skulle hun godt nok ikke glemme hvem der lige har været på visit, brugt vildt lang tid på hun skulle have det godt og sjovt... GÆT hvad jeg fik igen, lige præcis af samme skuffe ! Det tog mig næsten 3 uger at komme mig over i fantasien. Det var en gemmer..

Den dag det bliver kedeligt, så spring 2 - 3 ture over og giv den max gas på tid oplevelse og kvalitet næste gang...

c",)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Vores fine samliv er ikke præget af den store variation - men vi ved hvordan hinanden virker - hver gang !! Og det har skam også sin charme...:) Og den kærlighed og samhørighed som Liderligfyr nævner i sit (også brugerroste indlæg) kan kompensere en hel del for det manglende artisteri

Det er det "uopdyrkede land" der fanger mig ved købesex - også selv om jeg i lang tid primært mest har haft en fast sublim leverandør - Louise6 - vi kender efterhånden hinanden så godt at der også er en behagelig rutinemæssig lidenskab ( hvis det kan forklares på den måde i sex med hinanden.

Når det ikke er med Louise6 ( eller Hausfrauen) så er det - må jeg nok erkende -alligevel på mange måder som det sex ( defineret som standard) jeg efterspørger - dog med flere blows og lejlighedsvis græsk :) - for lige de to områder er nok ikke hustruens spidskompetencer ...

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hej Filosof,

Dog er der osse noget skønt og trygt ved det kendte. Man slapper mere af, og det kan jeg osse godt lide. :)

Ved ikke om du er klar over det, da jeg synes du har en god skrivestil, men osse staves også i forhold til retskrivningsordbogen.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hej Tim,

Jeg er godt klar over at også staves også... Det er såmænd bare en dårlig vane, at jeg skriver ordet, som jeg udtaler det... Egentlig burde min perfektionisme, når det kommer til det skrevne ord stoppe mig, men som sagt så er det en dårlig vane... Ka' du følje maj i det, dow. :D

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hej Tim,

Jeg er godt klar over at også staves også... Det er såmænd bare en dårlig vane, at jeg skriver ordet, som jeg udtaler det... Egentlig burde min perfektionisme, når det kommer til det skrevne ord stoppe mig, men som sagt så er det en dårlig vane... Ka' du følje maj i det, dow. :D

Så skulle du dæleme se når vi jyder skriver lokal dialekt, det er ikke sjovt at læse. :lol::lol::lol:

Venligst

Del dette indlæg

Link til indlæg

Min onkel bor på Mors og når han begynder at skrive "lokal dialekt", står jeg af.

Det er som at læse kinesisk :)

Har vi en glædespige fra Mors, så vil jeg gerne bestille en times hygge med dirtytalk på "lokal dialekt".

Det bliver helt sikkert ikke kedeligt, men hylende morsom sex.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Har vi en glædespige fra Mors, så vil jeg gerne bestille en times hygge med dirtytalk på "lokal dialekt".

Det bliver helt sikkert ikke kedeligt, men hylende morsom sex.

Det tror jeg, at du har ret i :lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...