Den_glade_amatør 5250 Skrevet 7. Januar, 2021 Nannas Hjørne skrev, for 7 minutter siden: @Den_glade_amatør (og nej, mord er ikke så subjektivt, men pædofili er ret meget i samme boldgade som andre overgreb) Enig. Det var derfor, jeg kun fremhævede mord og ikke pædofili. Der er ganske vist et element af objektivt udgangspunkt ved pædofili, idet der er lovgivning imod sex med børn, men det er ofte stadig vanskeligt at fastslå, hvad der egentlig er sket i disse sager om overgreb. AalborgLook skrev, for 5 minutter siden: Jeg mere at alle disse sager har ændret vores måde at agere på. Kan forestille mig, og håber, at kvinder har fået mere mod til at sige fra. Og mænd er blevet mere opmærksom på at holde igen med det som tidligere var ok. Tror at mange mænd har ændret deres adfær over for kvinder i det offentlige rum. Det tror jeg, du har ret i. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
AalborgLook 5193 Skrevet 7. Januar, 2021 Nu skrev jeg tidligere at jeg opførte mig ordentligt og ikke mente jeg i tidligere har gjort noget slemt. Jeg er dog kommet i tanke om to ting, som jeg har gjort, men som jeg ikke vil gøre idag. Til en julefrokost it 2000 eller 2001 fotokopierede jeg min røv og spurgte en pige om hun ikke også skulle have taget et billede. Spurgte en gange en pige om hun ikke manglede en BH, for jeg ville da gerne holde hendes bryster. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Nannas Hjørne Skrevet 7. Januar, 2021 AalborgLook skrev, for 4 minutter siden: Nu skrev jeg tidligere at jeg opførte mig ordentligt og ikke mente jeg i tidligere har gjort noget slemt. Jeg er dog kommet i tanke om to ting, som jeg har gjort, men som jeg ikke vil gøre idag. Til en julefrokost it 2000 eller 2001 fotokopierede jeg min røv og spurgte en pige om hun ikke også skulle have taget et billede. Spurgte en gange en pige om hun ikke manglede en BH, for jeg ville da gerne holde hendes bryster. Og var vi to venskabelige kolleger i dag, ville du vide at sådan kunne vi godt joke, men at Lone på den anden side af gangen ville have det meget stramt med det og det ikke ville være ok kommentarer til hende Fordi jeg havde givet udtryk for at lummer humor er lige i min boldgade. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Blue man 729 Skrevet 7. Januar, 2021 Liverpool skrev, den 6.1.2021 at 01:27: historie om at Jes inviterede en pige hjem til ham, med sex i tankerne. Ja hvis der ikke kommer mere frem... så er det endt i en heksejagt på mænd. og hvor skal børnene komme fra i fremtiden, damerne starter jo ikke selv, de står og træder sig over tæerne, kigger manden i øjnene og slår så blikket ned... hvis manden nu ikke må følge naturens orden og prøve på noget, så skal vi importerer mange flere mennesker udefra i fremtiden. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest tvr Skrevet 7. Januar, 2021 Blue man skrev, for 12 minutter siden: og hvor skal børnene komme fra i fremtiden, damerne starter jo ikke selv, de står og træder sig over tæerne, kigger manden i øjnene og slår så blikket ned... hvis manden nu ikke må følge naturens orden og prøve på noget, så skal vi importerer mange flere mennesker udefra i fremtiden. Børnene skal komme samme steder fra, de altid er kommet. Manden må gerne følge naturens orden, naturligvis. Bare han ikke føler overgreb er naturens orden. Sex skal være noget begge parter vil. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Blue man 729 Skrevet 7. Januar, 2021 tvr skrev, for 4 minutter siden: Børnene skal komme samme steder fra, de altid er kommet. Manden må gerne følge naturens orden, naturligvis. Bare han ikke føler overgreb er naturens orden. Sex skal være noget begge parter vil. Tror desværre at det her sender større ringe i vandet end man tror Der mangler flere kvinder i den her sag, der står op for hovedparten af mænd, som faktisk opføre sig ordentligt Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest tvr Skrevet 7. Januar, 2021 Blue man skrev, for 6 minutter siden: Der mangler flere kvinder i den her sag, der står op for hovedparten af mænd, som faktisk opføre sig ordentligt Der har du helt klart en pointe. Men jeg tror det kommer. For jeg tror faktisk kun at MeToo er i sin spæde start i Danmark. Og så tror jeg at kvinder ikke står op for hovedparten, fordi de simpelt hen ikke mener det er nødvendigt at stå op for så stort et flertal. Hvis (eller når) der kommer langt flere sager, er jeg overbevist om at kvinder, der ikke er involveret direkte, også blander sig. Det vil komme helt naturligt. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Blue man 729 Skrevet 7. Januar, 2021 tvr skrev, for 1 minut siden: Der har du helt klart en pointe. Men jeg tror det kommer. For jeg tror faktisk kun at MeToo er i sin spæde start i Danmark. Og så tror jeg at kvinder ikke står op for hovedparten, fordi de simpelt hen ikke mener det er nødvendigt at stå op for så stort et flertal. Hvis (eller når) der kommer langt flere sager, er jeg overbevist om at kvinder, der ikke er involveret direkte, også blander sig. Det vil komme helt naturligt. Ja lad os håbe... Problemet er at alle indirekte føler sig i kiggerten. Selvom de har rent mel i posen. Det er set før.... dengang det væltede ud af skabet med mandlige pædagoger, medhjælpere osv. som havde lavet overgreb på børn... det ramte ikke kun de skyldige... alle følte sig mistænkeliggjort og det sætter stadig spor mange år efter... mænd i det fag tænker sig om to gange før de skifter en ble, eller tager et barn på skødet.. den her sag kommer også til at gøre noget ved kontakten mellem kønnene (også negativt), for alle passer på nu... derfor mangler vi kvinder der står op for hovedparten af mænd, som gør det rigtigt. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Kind of Blue 102 Skrevet 7. Januar, 2021 (edited) Blue man skrev, for 4 timer siden: og hvor skal børnene komme fra i fremtiden, damerne starter jo ikke selv, de står og træder sig over tæerne, kigger manden i øjnene og slår så blikket ned... hvis manden nu ikke må følge naturens orden og prøve på noget, så skal vi importerer mange flere mennesker udefra i fremtiden. den her sag kommer også til at gøre noget ved kontakten mellem kønnene (også negativt), for alle passer på nu... derfor mangler vi kvinder der står op for hovedparten af mænd, som gør det rigtigt. Jeg må indrømme, at jeg ikke rigtig forstår det her argument. "Me too" har på ingen måde fået mig til at ændre adfærd, for jeg har altid været i stand til at flirte med kvinder uden at overskride deres grænser. Og jeg har trods alt fået tre børn og været i flere forhold. Så jeg er sikker på, at der er håb for menneskeheden. Redigeret 7. Januar, 2021 af Kind of Blue Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
AalborgFyren 3 Skrevet 7. Januar, 2021 Kan man forestille sig en kvinde der mister sit job 20 år senere for 1. at gå alt for sexet rundt på en arbejdsplads/bevæge sig alt for sexet på en arbejdsplads? Eller må man klæde sig som man vil - bevæge sig og tale som man vil - kaste alle de blikke man vil - når blot man ikke foreslår noget direkte og ikke rør ved nogen??? 2. Bruge sin sexualitet til at få det som hun vil på en arbejdsplads? over for kollegaer og chefer. 3. Få unge usikre mandlige kollegaer til at føle sig skidt til pas og meget usikre i deres selskab? ved fx. at stille sig meget tæt på dem på trods af man ser/ved de bliver usikre og nærmest ikke kan tale mens man presser tidsplaner eller andet igennem over for den forsvarsløse usikre mand.. 4. Håne unge mænd med deres uskyldighed højlydt på arbejdspladsen? eller er det "Nej nej nej - det må kvinder da gerne - hov hov!!" - det er jo bare kvinde list!!! Kvinder er jo ca. 100 gange så beregnende som mænd - glem ikke det! Mændene er ofte bare lidt dumme - kvinderne de har en plan A og en plan B og...... Og ja få mænd vil stå frem det ved vi jo godt ikke sker- så der blev kvinderne så reddet igen.... 1 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Nemtøs Skrevet 7. Januar, 2021 AalborgFyren skrev, for 9 minutter siden: Kan man forestille sig en kvinde der mister sit job 20 år senere for 1. at gå alt for sexet rundt på en arbejdsplads/bevæge sig alt for sexet på en arbejdsplads? Eller må man klæde sig som man vil - bevæge sig og tale som man vil - kaste alle de blikke man vil - når blot man ikke foreslår noget direkte og ikke rør ved nogen??? 2. Bruge sin sexualitet til at få det som hun vil på en arbejdsplads? over for kollegaer og chefer. 3. Få unge usikre mandlige kollegaer til at føle sig skidt til pas og meget usikre i deres selskab? ved fx. at stille sig meget tæt på dem på trods af man ser/ved de bliver usikre og nærmest ikke kan tale mens man presser tidsplaner eller andet igennem over for den forsvarsløse usikre mand.. 4. Håne unge mænd med deres uskyldighed højlydt på arbejdspladsen? eller er det "Nej nej nej - det må kvinder da gerne - hov hov!!" - det er jo bare kvinde list!!! Kvinder er jo ca. 100 gange så beregnende som mænd - glem ikke det! Mændene er ofte bare lidt dumme - kvinderne de har en plan A og en plan B og...... Og ja få mænd vil stå frem det ved vi jo godt ikke sker- så der blev kvinderne så reddet igen.... Jeg er enig i at kvinder kan tillade sig mere uden at blive dømt som krænkere eller få titlen som en gammel gris. Der mangler vi i høj grad ligestilling. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Goodmann 62 Skrevet 7. Januar, 2021 Det er altid et problem at blive udstillet som krænker, for man har overhovedet ingen mulighed for at ”bevise” sin uskyld. Hvis to piger anmelder en mand for at være krænker – hvordan kan han så nogensinde bevise at han ikke er skyldig? At tingene aldrig har fundet sted? Det er en umulig opgave. Man kan bevise hvad der er sket, men man kan aldrig bevise hvad der ikke er sket. Hvis to piger anmelder en mand for at være krænker, så vil de fleste tænke – der er måske noget om det – og manden har ikke en chance. Det er næsten som at blive anklaget for at være pædofil – hvordan beviser man at man ikke er det – og anklagen vil hænge ved uanset om den er rigtig eller forkert. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
AalborgFyren 3 Skrevet 7. Januar, 2021 Ja alle dele af en flirt som kvinderne traditionelt har stået for er 100% lovlige også alle de gange hvor kvinderne blot har udført dem for at få manden til at forslå noget eller er at lave en eller anden form for fysisk tilnærmelse. I rigtigt mange tilfælde har det blot været for at kvinden har kunne demonstrerer sig tiltrækningskraft over for sine medsøstre/kollegaer så hun har kunne prale af det og mange gange ydmyge den forvirrede mand over for kollegaer i mange år frem over for på den måde at fremhæve sig selv. Det har nu engang været sådan at det var manden der skulle "tage det første skridt" efter hvad der nu har været af flirt. Om manden så blot er blevet holdt varm som en reserve som en plan C. Eller om han skal bruges som bevis for en kvindes tiltrækningskraft - eller om han rent faktisk få en tur eller to i høet. Ja det er jo altid "spændende" - nu kan man så som bonus også miste sit job 20 år efter. "Who rule the world - girls!" Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg