Hop til indhold
Guest KukHans

Hvorfor

Recommended Posts

Guest Lady C
The Dark Knight skrev, for 10 timer siden:

Jeg forstår udmærket godt hvad du mener med det. Og jeg vil egenligt heller ikke til at skrive en masse om det og ej starte en større diskussion, men vil have love at skrive, at jeg slet ikke kan følge dig i din sammenligning med det “udtryk” på en GP oplevelse. Jeg synes altså du sætter jer GP’er op på et niveau, hvor I og jeres erhverv ikke høre hjemme. Ja beklager, men det er altså min ærlige mening. 

Du skriver selv at udtrykket kan bruges på noget der er dyrebart for en, og altså for noget der ikke kan gøres op i penge. 

Alle ydelser kan gøres op i penge. Din rejse blev også gjort op i penge. Vores børn derimod de kan ikke gøres op i penge. Men det kan vores hus, vores bil, vores fodboldkontingent, vores Finale i VM billet, vores biografbillet og vores GP’er uanset, hvor meget vi sætter pris på det og dem. 

Jeg synes det er en udnyttelse af begrebet, at sige at et besøg ved en GP ikke kan gøres op i penge. Og udnyttelsen ligger i, at så er der ingen øvre loft for prisen da den jo ikke kan gøres op i penge. 

Det er jo så der @[email protected]driller dig lidt ved at skrive, at når oplevelsen ikke kan gøres op i penge, så kan man jo lige så godt gå den anden vej og påstå, at så kan det det jo ligeså godt koste gratis, ikke :)

Jeg er ikke enig med dig. 

Men jeg har nu ikke sagt at et gp besøg ikke kan gøres op i penge. Der har du misforstået mig 

Det jeg skriver / mener er at en fantastisk oplevelse ikke kan gøres op i penge. 

Hvis man går til en GP, er det langt fra sikkert at man får en fantastisk oplevelse, det er vel ret så indlysende. 

Men når det så sker _ og det gør det altså bare for nogle - lad mig lige slå det fast - ja så kan det ikke gøres op i penge. 

Det der sker med en fantastisk og mindeværdig oplevelse, det er at den sætter sig som et minde som både former og udvikler dig som menneske. Det kan godt være man har betalt 2000 kr for en time hos en GP der har givet en fantastisk oplevelse, men selve mindet bagefter er jo meget meget mere værd end de 2000 kr. Så set i det lys er det faktisk rørende billigt at betale 2000 kr for noget der er langt mere værd som minde og som du kan huske på med sødme og varme i mange år efter. Måske resten af dit liv. 

Det er derfor ikke det at besøge en GP jeg taler om men det kan det være 

Et gp besøg  kan være et skod besøg. Det kan også  være et middelmådigt besøg. Det kan være et ok besøg og så kan det en sjælden gang imellem gå hen og blive et besøg man aldrig glemmer fordi det var enestående og fordi det sætter sig som et ubetaleligt minde. 

Det er den slags oplevelse jeg taler om 

Og når det sker, ja så kan det bare ikke gøres op i penge. Jeg under virkelig alle at få en sådan oplevelse. :)

Redigeret af Lady C

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest The Dark Knight

@Lady Char skrevet flere svar til dig, men faktisk slettet dem igen, da jeg egentlig ikke har lyst til at indlede en længere diskussion om dette. Vi bliver jo alligevel ikke enige om i hvilken kontekst man kan udlede, at noget ikke kan gøres op i penge. 

Du har din holdning og jeg har min og fair nok med det. Vi to har haft nogle længere debatter i 2020, hvor et par stykker måske gik lidt højt og jeg har lovet mig selv at stoppe i tide i 2021 :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Grydeskeen
Lady C skrev, den 7.1.2021 at 21:08:

Det jeg skriver / mener er at en fantastisk oplevelse ikke kan gøres op i penge. 

Når du siger det så kommer jeg til at tænke på et af mine seneste besøg.

vi lå og bare var til i øjeblikket, jeg havde min hånd på hendes ryg, nederst og ikke helt nede. Så spurgte  hun “hvad kan du føle” ?

jeg følte efter og jeg kunne føle hendes hjerte, og det sidder ikke der, men der var en klar forbindelse mellem min hånd og hendes hjerte, kan ikke forklare det men følelsen af det og det som det gav mig var fantastisk, og noget som jeg aldrig vil glemme. Det er et uvurderlig øjeblik, som der ikke kan sættes pris på, og et minde jeg for alle de penge der er i hele verden ikke vil sælge, da det betyder enormt meget for mig.

det er ikke alt der kan sættes pris på, og når man finder en som kan give dette, oplevelsen, følelsen eller hvad vi nu kalder det, så bliver prisen fuldstændig underordnet. Og ja det er ikke alle som finder dette, men søg og I skal finde, og når og hvis I finder “hende” som kan give det, så hold fast i hende, og idet øjeblik forstår man betydningen af ubetalig.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...