Hop til indhold
Guest Aarhuselsker

Sjove gamle ord og vendinger, med et twist

Recommended Posts

Guest Aarhuselsker

Talte igår med et usædvanligt stædigt menneske. Jeg kom til at tænke på det gamle ord ''Stivstikker" :D

Idag tænkte jeg igen på ham, for det irriterede mig at han slet ikke formåede at se tingene fra en anden side, og så slog det sjove i ordet stivstikker mig. 

Mon jeg kommer til at tænke på det ord, næste gang jeg er stiv og stikker :mrgreen:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Lady C
Aarhuselsker skrev, for 12 minutter siden:

Talte igår med et usædvanligt stædigt menneske. Jeg kom til at tænke på det gamle ord ''Stivstikker" :D

Idag tænkte jeg igen på ham, for det irriterede mig at han slet ikke formåede at se tingene fra en anden side, og så slog det sjove i ordet stivstikker mig. 

Mon jeg kommer til at tænke på det ord, næste gang jeg er stiv og stikker :mrgreen:

Er du sikker på at du ikke selv var lidt kålhøgen i din diskussion med stivstikkeren ? :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Lady C
Pophair skrev, for 9 minutter siden:

Han lyder som en rigtig Vindbeutel 

Nu skal vi ganske vist ikke yppe kiv  men han kan vel ikke have været en vindbeutel hvis han samtidig også er en stivstikker ?  :P

Redigeret af Lady C

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hej @Aarhuselsker

Sikke noget katskide du der har været ude for. Men tag det nu Sinne med æ vinne. Det går da æ du, er så fisebrændt. Næste gang, kan du spørge ham Er du makke i hovedet. det er ikke sådan med det, jo.Måske, han bare var en båtnakke.

God dag og glædelig jul. 

KK

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Pophair
kanonkongen skrev, for 1 minut siden:

Hej @Aarhuselsker

Sikke noget katskide du der har været ude for. Men tag det nu Sinne med æ vinne. Det går da æ du, er så fisebrændt. Næste gang, kan du spørge ham Er du makke i hovedet. det er ikke sådan med det, jo.Måske, han bare var en båtnakke.

God dag og glædelig jul. 

KK

En rigtig døgenigt er han :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Aarhuselsker skrev, for 55 minutter siden:

Vi kan vel alle være lidt halsstarrig og obsternasig i ny og næ :P

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Aarhuselsker
Lady C skrev, 1 time siden:

Er du sikker på at du ikke selv var lidt kålhøgen i din diskussion med stivstikkeren ? :D

Ja nogen vendekåbe var han ikke - hattenålen!

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hej :)

I 80érne havde vi i København en betegnelse, - "Jysk solformørkelse":ph34r: om de jyder der var fuldstændig firkantede at have med at gøre. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Aarhuselsker
Nye tider skrev, for 3 minutter siden:

Hej :)

I 80érne havde vi i København en betegnelse, - "Jysk solformørkelse":ph34r: om de jyder der var fuldstændig firkantede at have med at gøre. 

og Tranlamper hørte jeg også et par gange:) 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

og nu vi er ved at moppe jyderne, så er der Sumpgermanerne. Det er de sønderjyder der bor i lavlandet omkring grænsen, hvor jorden ofte svupper lidt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Aarhuselsker skrev, for 41 minutter siden:

og nu vi er ved at moppe jyderne

Pas nu på, at de ikke bliver helt balstyriske og kalder dig en gebommerlig fusentast. I givet fald må du sporenstrengs irettesætte kanaljerne! 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Aarhuselsker skrev, for 1 time siden:

og nu vi er ved at moppe jyderne, så er der Sumpgermanerne. Det er de sønderjyder der bor i lavlandet omkring grænsen, hvor jorden ofte svupper lidt.

Du må da kvæbbes i det dér, for det er helt kavt!

Nu vil jeg få nogle splinter i sprækken, til jeg bliver helt og aldeles tovlig :ph34r:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Aarhuselsker skrev, for 4 timer siden:

Talte igår med et usædvanligt stædigt menneske.

Så er det satanrasme, filanfinkme, dælendunsme en mavesur stodder du lige har mødt der hva',  eller måske er han bare en drønnert, ja stædige mennesker er der jo overalt i blandt os især den ældre generation,,, No offence :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Hunting for beaver skrev, for 7 minutter siden:

ja stædige mennesker er der jo overalt i blandt os især den ældre generation,,, No offence :D

Det hedder “os mennesker fra arilds tid” :geek::D:P

Del dette indlæg

Link til indlæg
Hunting for beaver skrev, for 1 minut siden:

Kong Arild ? :D

For at det ikke skal blive alt for nørdet, så stammer det vist fra et gammelt dansk ord (ikke navn), og betyder bare ‘de ældste tider’ eller i hvert fald meget gammel :D:P

Del dette indlæg

Link til indlæg
Nikita Darling skrev, for 1 minut siden:

For at det ikke skal blive alt for nørdet, så stammer det vist fra et gammelt dansk ord (ikke navn), og betyder bare ‘de ældste tider’ eller i hvert fald meget gammel :D:P

ja det fint ///

,, skønmøger = gamle kællinger uden tænder , bare for ikke at gøre det alt for teknisk,,,

Del dette indlæg

Link til indlæg

Inden alle I svumpukler bliver ramt af bommesislag, må jeg hellere henlede jeres opmærksomhed på det gode, gamle ord, kildrefip, der, efter sigende, skulle være det eneste danske ord, vi har for klitoris.  

Redigeret af Kind of Blue

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hold kæft hvor er I gode:D:D

Det reddede lige min dag med et godt grin. 

Jeg kan desværre ikke give et ordentligt besyv med, men blive endelig ved :D:D

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...