Guest Aarhuselsker Skrevet 19. December, 2020 Talte igår med et usædvanligt stædigt menneske. Jeg kom til at tænke på det gamle ord ''Stivstikker" Idag tænkte jeg igen på ham, for det irriterede mig at han slet ikke formåede at se tingene fra en anden side, og så slog det sjove i ordet stivstikker mig. Mon jeg kommer til at tænke på det ord, næste gang jeg er stiv og stikker ? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Lady C Skrevet 19. December, 2020 Aarhuselsker skrev, for 12 minutter siden: Talte igår med et usædvanligt stædigt menneske. Jeg kom til at tænke på det gamle ord ''Stivstikker" Idag tænkte jeg igen på ham, for det irriterede mig at han slet ikke formåede at se tingene fra en anden side, og så slog det sjove i ordet stivstikker mig. Mon jeg kommer til at tænke på det ord, næste gang jeg er stiv og stikker ? Er du sikker på at du ikke selv var lidt kålhøgen i din diskussion med stivstikkeren ? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Pophair Skrevet 19. December, 2020 Han lyder som en rigtig Vindbeutel Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Lady C Skrevet 19. December, 2020 (edited) Pophair skrev, for 9 minutter siden: Han lyder som en rigtig Vindbeutel Nu skal vi ganske vist ikke yppe kiv men han kan vel ikke have været en vindbeutel hvis han samtidig også er en stivstikker ? Redigeret 19. December, 2020 af Lady C Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Pophair Skrevet 19. December, 2020 Jooo, kan han godt, hvis man ser ham som arrogant Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
kanonkongen 34395 Skrevet 19. December, 2020 Hej @Aarhuselsker Sikke noget katskide du der har været ude for. Men tag det nu Sinne med æ vinne. Det går da æ du, er så fisebrændt. Næste gang, kan du spørge ham Er du makke i hovedet. det er ikke sådan med det, jo.Måske, han bare var en båtnakke. God dag og glædelig jul. KK 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Onslow 15849 Skrevet 19. December, 2020 Det forekommer mig, at du ikke er helt kandidl, trådstarter. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Pophair Skrevet 19. December, 2020 kanonkongen skrev, for 1 minut siden: Hej @Aarhuselsker Sikke noget katskide du der har været ude for. Men tag det nu Sinne med æ vinne. Det går da æ du, er så fisebrændt. Næste gang, kan du spørge ham Er du makke i hovedet. det er ikke sådan med det, jo.Måske, han bare var en båtnakke. God dag og glædelig jul. KK En rigtig døgenigt er han Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nikita Darling 11512 Skrevet 19. December, 2020 Aarhuselsker skrev, for 55 minutter siden: Talte igår med et usædvanligt stædigt menneske. Jeg kom til at tænke på det gamle ord ''Stivstikker" Vi kan vel alle være lidt halsstarrig og obsternasig i ny og næ 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aarhuselsker Skrevet 19. December, 2020 Lady C skrev, 1 time siden: Er du sikker på at du ikke selv var lidt kålhøgen i din diskussion med stivstikkeren ? Ja nogen vendekåbe var han ikke - hattenålen! Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nye tider 7294 Skrevet 19. December, 2020 Hej I 80érne havde vi i København en betegnelse, - "Jysk solformørkelse" om de jyder der var fuldstændig firkantede at have med at gøre. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aarhuselsker Skrevet 19. December, 2020 Nye tider skrev, for 3 minutter siden: Hej I 80érne havde vi i København en betegnelse, - "Jysk solformørkelse" om de jyder der var fuldstændig firkantede at have med at gøre. og Tranlamper hørte jeg også et par gange:) Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Den_glade_amatør 5249 Skrevet 19. December, 2020 Aarhuselsker skrev, for 38 minutter siden: Tranlamper Skulle de mon bruges, når det blev mulm? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aarhuselsker Skrevet 19. December, 2020 og nu vi er ved at moppe jyderne, så er der Sumpgermanerne. Det er de sønderjyder der bor i lavlandet omkring grænsen, hvor jorden ofte svupper lidt. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Den_glade_amatør 5249 Skrevet 19. December, 2020 Aarhuselsker skrev, for 41 minutter siden: og nu vi er ved at moppe jyderne Pas nu på, at de ikke bliver helt balstyriske og kalder dig en gebommerlig fusentast. I givet fald må du sporenstrengs irettesætte kanaljerne! 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nikita Darling 11512 Skrevet 19. December, 2020 Aarhuselsker skrev, for 1 time siden: og nu vi er ved at moppe jyderne, så er der Sumpgermanerne. Det er de sønderjyder der bor i lavlandet omkring grænsen, hvor jorden ofte svupper lidt. Du må da kvæbbes i det dér, for det er helt kavt! Nu vil jeg få nogle splinter i sprækken, til jeg bliver helt og aldeles tovlig 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Hunting for beaver 4208 Skrevet 19. December, 2020 Aarhuselsker skrev, for 4 timer siden: Talte igår med et usædvanligt stædigt menneske. Så er det satanrasme, filanfinkme, dælendunsme en mavesur stodder du lige har mødt der hva', eller måske er han bare en drønnert, ja stædige mennesker er der jo overalt i blandt os især den ældre generation,,, No offence 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nikita Darling 11512 Skrevet 19. December, 2020 Hunting for beaver skrev, for 7 minutter siden: ja stædige mennesker er der jo overalt i blandt os især den ældre generation,,, No offence Det hedder “os mennesker fra arilds tid” 1 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Hunting for beaver 4208 Skrevet 19. December, 2020 (edited) Nikita Darling skrev, for 5 minutter siden: arilds tid” Kong Arild ? Dengang var landet jo fyldt med konger og knægte ja sågar også skønmøger Redigeret 19. December, 2020 af Hunting for beaver Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nikita Darling 11512 Skrevet 19. December, 2020 Hunting for beaver skrev, for 1 minut siden: Kong Arild ? For at det ikke skal blive alt for nørdet, så stammer det vist fra et gammelt dansk ord (ikke navn), og betyder bare ‘de ældste tider’ eller i hvert fald meget gammel 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Hunting for beaver 4208 Skrevet 19. December, 2020 Nikita Darling skrev, for 1 minut siden: For at det ikke skal blive alt for nørdet, så stammer det vist fra et gammelt dansk ord (ikke navn), og betyder bare ‘de ældste tider’ eller i hvert fald meget gammel ja det fint /// ,, skønmøger = gamle kællinger uden tænder , bare for ikke at gøre det alt for teknisk,,, 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Onslow 15849 Skrevet 19. December, 2020 Mon ikke vi alle oplever at blive ysne/oisne fra tid til anden? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Kind of Blue 102 Skrevet 19. December, 2020 (edited) Inden alle I svumpukler bliver ramt af bommesislag, må jeg hellere henlede jeres opmærksomhed på det gode, gamle ord, kildrefip, der, efter sigende, skulle være det eneste danske ord, vi har for klitoris. Redigeret 19. December, 2020 af Kind of Blue 1 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nikita Darling 11512 Skrevet 19. December, 2020 Jeg er altså også nødt til at dele mit nye gamle ord for pingvin... Luffegås 1 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jernet 969 Skrevet 19. December, 2020 Hold kæft hvor er I gode Det reddede lige min dag med et godt grin. Jeg kan desværre ikke give et ordentligt besyv med, men blive endelig ved Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg