Hop til indhold
Rabbit

Erfaring med sterilisering

Er du (mand) steriliseret?  

81 medlemmer har stemt

1. 1. Er du (mand) steriliseret?

• Ja, jeg er steriliseret
      32
    • Nej, jeg er ikke steriliseret
      49

Recommended Posts

Hej,

Nu er dette ikke et forum for medicin, men jeg tænker alligevel at der er en hvis relevans.

Jeg skal helt sikkert ikke have flere børn, og i forlængelse heraf fandt jeg det naturligt at kigge på muligheden for at blive steriliseret. Lidt uventet er jeg så stødt på begrebet PVPS (Post Vasectomy Pain Syndrome), og kan ikke rigtigt blive klog på hvor stor risiko der egentligt er for langvarige komplikationer. Nu er internettet jo skruet sådan sammen at det er nemt at finde evidens for både det ene og det andet - jeg savner lidt at høre fra mænd der rent faktisk har fået udført indgrebet. Ved søgning er i forummet kan jeg også finde en tidligere tråd om emnet, men det kan koges ned til at et par stykker siger de ikke har haft problemer, og en enkelt har haft store udfordringer.

Derfor vil jeg forsøge at genoplive emnet, med en afstemning, i håb om at få et billede af hvor stor en andel af dem der kommer forbi tråden, der har fået indgrebet udført. Derudover er jeg meget nysgerrig på om der er nogen der har bedre kendskab til PVPS.

Rabbit

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Besse

Har overhovedet ikke haft problemer og det er ca. 35 år siden, jeg blev steriliseret.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg blev det for 3 måneder siden. Den første uge efter var som et langt bollespark, men siden da har alt fungeret som normalt dernede.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

Jeg blev for det for 38 år siden. Den første månedstid havde jeg ikke lyst til at knalde (gjorde ondt når bollerne klaskede mod kroppen, og udløsningen gjorde også lidt ondt. Siden har det fungeret som før, og gør det stadig ;) 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Grydeskeen

Blev det for 5-7 år siden. Det tog under 20 minutter, det kunne godt mærkes da jeg blev bedøvet og lige da han trak i et eller andet var der lige at svirp, ubehaligt, men det var også det. Tog en 1,5 uges ferie, og så var det det.

efterfølgende ingen ting, ingen smerter eller andet, var øm i et par dage men ikke noget at snakke om.

skulle aflever en prøve, som ikke var god nok, så skulle aflever en igen en mdr sener og blev så godkendt, som værende steril.

på statens officelle side står der noget med at man skal have 30 gange ejakulation efter indgrebet, så bare med at komme igang, og man kan evt bede ens samlever om at give en hånd med. Fantastisk formulering.

har aldrig fortrudt, men tænk dig godt om, og forstil dig alle mulige ting inden, partnerskifte mm, selv om det kan være svært.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Har været steriliseret i 18år, har aldrig mærket noget bøvl

Dejligt når kvinden efter sex siger, jeg bruger ikke prævention. Næh, men problemet kommer først når du fortæller du er gravid;-) Så er det nemlig ikke mig. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Da jeg blev far til den 3. som ikke var så planlagt, men bestemt ikke mindre elsket :-) var jeg til samtale med kirurgen der skulle udføre det. Han skulle vide om jeg var sikker på jeg ikke skulle have flere børn. Jeg var ikke sikker på det med konen, men var sikker på ikke flere blebørn! Jeg spurgte til een jeg kendte der havde haft hævede boller i en evighed. Ham kunne han godt huske, og han påstod at det var det eneste tilfælde ud af flere hundrede.

Jeg blev nødt til at lade cyklen stå til dagen efter og tage bussen hjem, men ellers ingen problemer eller manglende lyst :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Grydeskeen

En lille sjov detalje.

da jeg lå med spredte ben og ventede, blev jeg sprittet af af en sygeplejerske.

mig: uhhhhh det er koldt.

sygeplejerske: det kan jeg se.

mig: rød i hovedet 

alle incl mig grinede, det var sjovt og sødt.

Del dette indlæg

Link til indlæg

mange år siden jeg blev stereliseret og kan huske jeg spurgte meget en kollega om funktion sperm osv bagefter ...han fastholdt bliv du det bare..

jeg blev det men havde fået det råd af kollegaen...sørg for at være barberet (det har jeg altid været, men ville jeg jo ikke sige til ham) for det operationsklæde de bruger gør sgu nas med for meget hår når de river det af... 

jeg ankom til sygehuset og den eneste frygt jeg havde var at få ståpik hvis sygeplejersken var ung og smuk...og selvfølgelig var det en rigtig flot midt i tyverne veldrejet sygeplejerske der tog imod mig.. 

Men helt rolig det skete ikke for hun sagde ja vi har 20 minutter jeg skal lige barbere dig... - da hun så så mig uden bukser - udbrød hun... gud det er en flot barbering og betragtede lillemand som en bilhandler kigger en bil efter i sømmene... - det giver sgu ikke rejsning -- puha... godt. men det var ikke det værste...

vi snakkede om løst og fast - og pludselig går døren op - ind kommer en flot læge som skal foretage indgrebet efterfulgt af yderligere en sygeplejerske... hun kigger på lille mand... og pludselig udbryder hun.... hold da op - lad os kalde den første sygeplejerske Sørine - sikke en flot rassering du har lavet - det er flot.... 

hold kæft jeg var flov  - nu stod der 3 kvinder og betragtede mine ædlere dele ...følte den blev mindre og mindre... 

Sørine sagde - det har patienten selv gjort... 

så kigger lægen på mig og spørger hvorfor jeg havde gjort det... jo sagde og fortalte om kollegaens råd.... - hun nikker anderkende og kalder - ind kommer yderligere to sygepljersker fra de andre stuer... skal sige at det var sterelisation på samlebånd på samsø sygehus dengang... 

hun fremviser det der erfterhånden var blevet til en fatning og roser rasseringen og fortæller min historie... 

så tillader jeg mig at sige... hvorfor skriver I det ikke ud i indkaldelserne - lægen kiggede og sagde kanon god ide ... så der blev givet besked at fremover ville samsø sygehus i indkaldelserne anmode patienterne om i videst muligt omfang selv at barbere sig.... god ide siger... du får kage sammen med os for din ide mens du venter ude på at få lov at køre hjem... 

jeg blev stereliseret og nej det gjorde ikke ondt... gik lidt bagefter som John Wayne der har siddet i sadlen i 2-3 uger... men da jeg var færdig ventede jeg... fik et styk kage og en kop kaffe

Så kom Sørine... smilende og sagde god ide...jeg er ved at være træt af dag ud go dag ind bare rassere tissemænd.... så nu kunne hun også komme til noget andet . 

Jeg blev kontrolleret at sørine at blødningen var stoppet og så blev jeg sendt hjem med sådan cirka en halv ble under nosserne.... og besked om jeg nok ikke kan dyrke sex den første uge... 

Kunne slet ikke forliges med at vente en hel uge og tænk om den ikke virker nu efter denne mishandling.... så jeg kom hjem fredag og fik sex tirsdag...kunne mærke det trak lidt i pungen i forbindelse med udløsningen... men ellers intet... 

Jeg kan anbefale, alle at blive stereliseret når I ved I ikke skal ha flere børn...langt mindre indgreb end for en Q... 

Et spørgsmål til jer GP der giver øk fransk ???

min kone påstår hun kan smage om en mand er stereliseret eller ikke... - hun siger - ikke stereliseredes sperm kriller mere i halsen når hun sluger  - og når hun gætter har hun sgu altid ret... ja vi er swingere og så det sker ikke så sjældent hun får fremmed sperm.. 

nå det blev en længere historie... sorry men det er en faktisk oplevelse for ca 30 år siden på Samsø Sygehus som dengang var blevet til akutsygehus og sterelisationsfabrik for Århus Amt. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Blev steriliseret for 25-30 år siden og arbejdede i en bar om aftenen med at slæbe ølkasser mv.
Da jeg kom hjem ville jeg prøve at onanere og lige da jeg skulle til at komme, føltes det som om jeg blev sparket i skridtet af en hest.
Jeg lå i en halv snes minutter og sundede mig og prøvede så igen. Samme spark af en hest, lige da jeg var ved at komme.
Det stod på 4-5 gange, men endelig lykkedes det :) Jeg var stolt som en pave.
Siden har jeg ikke mærket noget som helst til det.
Men dengang snød de folk ved at bilde dem ind, at man kunne genetablere forbindelsen.
Det kan man ganske vist godt, men i langt de fleste tilfælde danner man antistoffer mod sædcellerne, så regn ikke med, at du nogensinde får børn.
Så tænk dig godt om. Jeg har aldrig fortrudt det, men kender 2 der har, og det er jo ikke så rart,

Redigeret af Petter0419

Del dette indlæg

Link til indlæg
Rabbit skrev, den 17.12.2020 at 10:52:

Hej,

Nu er dette ikke et forum for medicin, men jeg tænker alligevel at der er en hvis relevans.

Jeg skal helt sikkert ikke have flere børn, og i forlængelse heraf fandt jeg det naturligt at kigge på muligheden for at blive steriliseret. Lidt uventet er jeg så stødt på begrebet PVPS (Post Vasectomy Pain Syndrome), og kan ikke rigtigt blive klog på hvor stor risiko der egentligt er for langvarige komplikationer. Nu er internettet jo skruet sådan sammen at det er nemt at finde evidens for både det ene og det andet - jeg savner lidt at høre fra mænd der rent faktisk har fået udført indgrebet. Ved søgning er i forummet kan jeg også finde en tidligere tråd om emnet, men det kan koges ned til at et par stykker siger de ikke har haft problemer, og en enkelt har haft store udfordringer.

Derfor vil jeg forsøge at genoplive emnet, med en afstemning, i håb om at få et billede af hvor stor en andel af dem der kommer forbi tråden, der har fået indgrebet udført. Derudover er jeg meget nysgerrig på om der er nogen der har bedre kendskab til PVPS.

Rabbit

Jeg blev steriliseret som 33 åring hos en lokal kirurg en onsdag og om mandagen var jeg på job igen.  Ingen problemer bagefter og pikkemand virker upåklageligt og sprøjter langt og godt. Man producere stadig sædceller og de ligge blot i bunden af nosserne og kan til enhver tid suges ud og insemineres i en kvinde uden problemer.                                                                                   Jeg har kun hørt om uheldige komplikationer ved at få det gjort via hospitalsvæsnet. Så de herre kom blot i gang og nyd at sprøjte med  løst krudt for det spare vist mange børnepenge...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Lasselas
Aarhuselsker skrev, den 17.12.2020 at 11:05:

Jeg blev for det for 38 år siden. Den første månedstid havde jeg ikke lyst til at knalde (gjorde ondt når bollerne klaskede mod kroppen, og udløsningen gjorde også lidt ondt. Siden har det fungeret som før, og gør det stadig ;) 

Jeg havde det lige omvendt. Nok lidt for at bevise, at jeg "stadig kunne"

Del dette indlæg

Link til indlæg

Fik det gjort for ca 12 år siden og aldrig fortrudt. Er i tvivl om det reelt kostede en skilsmisse da min daværende kone efterfølgende har fået flere børn. Men jeg havde og har, nok i dem vi fik sammen.

Udover ømhed de første par dage, som blev løst med løse bukser og at første udløsning var lettere smertefuld, så har jeg aldrig haft udfordringer med det.

En sjov bemærkning er, at jeg i en periode så en pige som jeg ikke havde fået fortalt at der blev skudt med løst krudt. Hun nævnte en dag, efter at jeg et par gange havde skudt kanonen af oppe i hende, at hun nok var blevet gravid. Det måtte jeg fortælle at i så fald var det ikke med mig da den ikke virker på den måde. Det tog hun ikke pænt og vi sås så ikke igen....:D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest stantheman

Jeg fik det gjort for over 20 år siden. Kort sagt samme erfaringer som ovenfor, ingen problemer og aldrig fortrudt. 

Man skal bare lige huske, at sterilisering ikke giver anden beskyttelse end mod graviditet. Hvis man har et meget aktivt sexliv med mange skiftende partnere er der ingen vej udenom gummi. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg går med at det ikke er så farligt.

Skal man selv betale? Nogle steder har priser, andre har ikke, men igen, nogle steder kræver ikke henvisning fra læge?

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg fik foretaget en vasektomi for 20 år siden. Der er ikke været nogen gener fra operationen, men det var noget ubehageligt et par år senere, da en pige gratulerede mig med at jeg skulle være far til hendes barn og jeg måtte fortælle hende at hun måtte henvende sig andetsteds for at finde den retmæssige barnefader - jeg hørte aldrig fra hende igen

Mvh
Balshoi

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Aarhuselsker
Balshoi skrev, for 1 minut siden:

da en pige gratulerede mig med at jeg skulle være far

Jeg har flere gange måttet vise mit test bevis til en pige før hun ville knalde uden gummi med mig. Jeg er åbenbart for grim og dum til de ønsker jeg skal være far til deres yngel :mrgreen:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Tatra
Aarhuselsker skrev, 1 time siden:

Jeg har flere gange måttet vise mit test bevis til en pige før hun ville knalde uden gummi med mig. Jeg er åbenbart for grim og dum til de ønsker jeg skal være far til deres yngel :mrgreen:

Ku godt undre når man ser dit profilbillede...:D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Rabbit skrev, for 2 timer siden:

Jeg går med at det ikke er så farligt.

Skal man selv betale? Nogle steder har priser, andre har ikke, men igen, nogle steder kræver ikke henvisning fra læge?

Hvis du får en henvisning fra din egen læge, koster det ikke noget.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...