Hop til indhold
Guest Thaimig

Blot en tanke i livet, hvorfor forlod jeg konen min

Recommended Posts

Guest Thaimig

Ikk fordi mit skriv nødvendigvis er interessant for andre men hvor i Verden skriver man den slags (ikkpå Fb) 

Jeg ku også ha valgt at kalde Tråden, fra rig til fatig, det var faktisk sådan det gik, hun var faktisk mit Guld, men mer bliver sjælden nok

Og nej jeg søger ej om hva jeg sku ha gjort men blot en tanke til jer som stadig lever det gode liv, og slet ikk at udgive mig som Åge

Men men blot en tanke, hvis jeg havde beholdt konen min, havde jeg været millnær idag, nu er jeg flaskesamler, sådan ca og hva ka man så lære af det? 

Ingenting, kun tanker, go aften derude og husk at passe på jer selv, håber dog mit skriv kan accepteres herinde :)

Nb. Nåhja ikk fordi jeg venter på skriv men blot respekt, længere var den ikk :huh:

Redigeret af Thaimig

Del dette indlæg


Link til indlæg
Thaimig skrev, for 15 minutter siden:

 

Men men blot en tanke, hvis jeg havde beholdt konen min, havde jeg været millnær idag, nu er jeg flaskesamler, sådan ca og hva ka man så lære af det? 

 

Det lyder forfærderligt trist. Men spørgsmålet...? Har du ikke noget svar selv? Hvorfor forlod du din kone? Nogen grund havde du vel, eller?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Kim Nielsen

Man bliver jo intereseret af at læse dit skriv. Hvad var årsagen til den store forskel i pengene før og nu. Var det hende som havde pengene eller blev du rippet da i skulle dele hvad der var. Eller mistede du arbejde samtidig eller hvad? Er det længe siden. Du må komme med lidt mere nu hvor du er startet på historien man er jo kun intereseret i hvordan det går en anden bror herinde.:)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Thaimig
Bananas skrev, for 13 minutter siden:

Det lyder forfærderligt trist. Men spørgsmålet...? Har du ikke noget svar selv? Hvorfor forlod du din kone? Nogen grund havde du vel, eller?

Åh jo, på et tidspunkt i en mands liv bliver nok, nok også i mit, forstået, man ska ikk svine andre til og slet ikk den man elsker mest, derfor :P

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Misjo1
Thaimig skrev, for 14 minutter siden:

Åh jo, på et tidspunkt i en mands liv bliver nok, nok også i mit, forstået, man ska ikk svine andre til og slet ikk den man elsker mest, derfor :P

Respekt!<3

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Thaimig
Kim Nielsen skrev, for 21 minutter siden:

Man bliver jo intereseret af at læse dit skriv. Hvad var årsagen til den store forskel i pengene før og nu. Var det hende som havde pengene eller blev du rippet da i skulle dele hvad der var. Eller mistede du arbejde samtidig eller hvad? Er det længe siden. Du må komme med lidt mere nu hvor du er startet på historien man er jo kun intereseret i hvordan det går en anden bror herinde.:)

Åh jo, mistede alt, også job og igen fordi jeg var et svin og nej jeg venter ej på godt, nok nermere et los i R og jo længe siden, 2015 

og jo grunden til mit skriv, hun var ener og alt en mand behøvede, ja sådan ka det gå, hvis man overdriver sine lyster :huh:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Lady C

"Livet forstås baglæns men må leves forlæns "

Hvis du vidste dengang hvad du Idag ved, så ville du jo nok have truffet et andet valg. Eller ville du? 

Måske havde du noget i dig du blev nødt til at leve ud. Prisen for at leve det ud var bare højere end du anede. 

Men hvis du ikke havde levet det ud og dermed ikke havde betalt den pris - hvad så? - hvem ville du så have været Idag? 

Lærdom koster. Men vi kan heller ikke undvære lærdom. Nogle gange er prisen for lærdom bare svimlende høj. 

 

Redigeret af Lady C

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Melody
Thaimig skrev, for 1 time siden:

Ikk fordi mit skriv nødvendigvis er interessant for andre men hvor i Verden skriver man den slags (ikkpå Fb) 

Jeg ku også ha valgt at kalde Tråden, fra rig til fatig, det var faktisk sådan det gik, hun var faktisk mit Guld, men mer bliver sjælden nok

Og nej jeg søger ej om hva jeg sku ha gjort men blot en tanke til jer som stadig lever det gode liv, og slet ikk at udgive mig som Åge

Men men blot en tanke, hvis jeg havde beholdt konen min, havde jeg været millnær idag, nu er jeg flaskesamler, sådan ca og hva ka man så lære af det? 

Ingenting, kun tanker, go aften derude og husk at passe på jer selv, håber dog mit skriv kan accepteres herinde :)

Nb. Nåhja ikk fordi jeg venter på skriv men blot respekt, længere var den ikk :huh:

Så flot skrevet.  ( jeg mangler en klappende smily)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Lady C skrev, for 34 minutter siden:

 

Lærdom koster. Men vi kan heller ikke undvære lærdom. Nogle gange er prisen for lærdom bare svimlende høj. 

 

Svimlende er ordet! Og havde man vidst alt man skulle være med om i livet den gang man kom til verden, havde man vel forskrækket krøbet tilbage ind i livmoderen igen.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bananas skrev, for 37 minutter siden:

Svimlende er ordet! Og havde man vidst alt man skulle være med om i livet den gang man kom til verden, havde man vel forskrækket krøbet tilbage ind i livmoderen igen.

Vel kun hvis man var født som svensker :D 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Kim Nielsen
Thaimig skrev, for 3 timer siden:

Åh jo, på et tidspunkt i en mands liv bliver nok, nok også i mit, forstået, man ska ikk svine andre til og slet ikk den man elsker mest, derfor :P

@Thaimig var det dig der forlod hende fx for at få mere frihed til sex, eller var det hende der forlod dig fordi du havde svigtet hende?

Hvis hun vidste hvordan du har det nu og hvordan du tænker om hende, ville hun sikkert tage dig tilbage? :rolleyes:

Del dette indlæg


Link til indlæg

Kender godt følelsen. Jeg trøster mig selv med at den erkendelse kunne jeg ikke ha nået frem til sammen med hende, og derfor var det nødvendigt.
 

Jeg er nu på andet ægteskab og er lidt i samme situation (efter 16 år). Hvis kærligheden er brugt op, og den kun kan genfindes ved at forlade hinanden - så er det en umulig situation - og man må læne sig op af, at livet måske godt må byde på gode og dårlige perioder, og de bedste ikke altid ligger sidst. Vi ved aldrig hvornår vi er på på vej op, eller hvornår vi har toppet. 
 

jeg satser på at finde en ny bakketop, og ellers må jeg bare nyde det der var. Men lige nu - i disse corona tider ændre jeg ikke noget....

Del dette indlæg


Link til indlæg
Thaimig skrev, for 9 timer siden:

Åh jo, på et tidspunkt i en mands liv bliver nok, nok også i mit, forstået, man ska ikk svine andre til og slet ikk den man elsker mest, derfor :P

Lige præcis. Men følelser kan ændre sig over tid, ligesom vi mennesker gør det. Jeg ønskede at blive skilt sidste vinter efter 21 års ægteskab. Gnisten var slukket og for mange øv-dage. Nu har jeg både fået frihed og humør igen. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Thaimig
Kim Nielsen skrev, for 18 timer siden:

ville hun sikkert tage dig tilbage? :rolleyes:

Tak men tror dsv tiden er gået pga for mange fejltrin fra min side (nok bliver sjælden nok) jo det var jeg som valgte at forlade hende (efter flere forsøg gennem ca 10 år) på et tidspunkt i vores ellers fantastiske liv, begyndte løgnene at ta til og blev for lange til jeg selv ku huske starten, igen på et tidspunkt er nok nok, også for en løgner

jo hun gav mig faktisk alt og fra valgfri hylder og det var faktisk altid godt, men sådan kan det gå når man (jeg) ikk forstår at værdsætte 

og som en tidligere skrev, så lever vi livet forlæns med den bagudgående erfaring og jo vi får aldrig svar på hvordan det ellers vil være gået hvis vi havde holdt plan A

Mit skriv er naturligvis et skriv til dem som stadig har muligheden for at gøre det rigtig (hva der så ellers er rigtig) 

Men jeg havde dog nok ej forventet så mange input da jeg valgte Tråden min, så Tak fordi i gider læse og igen, ingen skulderklap til mig fordi jeg var et fjols, blot tænk og ikke mindst respecter hinanden for den du/vi/hun er Tak :rolleyes:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Thaimig
Jogge skrev, for 16 timer siden:

jeg satser på at finde en ny bakketop, og ellers må jeg bare nyde det der var. Men lige nu - i disse corona tider ændre jeg ikke noget..

Ja præsis, Coronatiden gør det absolut ikk nemre, dog nok en anden situation ifht. Min og ja vi tror vel altid at græsset på den anden side af Åen

Nej der er en grund til (tror jeg) at vi kun får en chance, om hvor vi så har vores tro på en Gud eller hva det måtte være vi har vores tro er vel op til den enkelte

Lige en vigtig info, så handler min Tråd ej om hvorvidt man besøger Gpèr men udelukkende om hvilket liv man vælger som feks. Mand

Igen en vigtig, så er jeg ej go til skriv og tit falder mit skriv i sort, dette forhindrer mig dog ej i at skrive, hverken her eller på Fb

Go aften derude what ever you are :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Kim Nielsen
Thaimig skrev, for 5 timer siden:

Mit skriv er naturligvis et skriv til dem som stadig har muligheden for at gøre det rigtig (hva der så ellers er rigtig)

Sig mig engang, hvad var det egentlig du gjorde som var så galt, knaldede du udenom eller hvad? Med gp-ere eller med elskerinder? Og hun opdagede det så? og så valgte du alligevel selv at gå? er det sådan det skal forstås?

Du skal selvfølgelig kun svarer hvis du har lyst men herinde er du alligevel anonym.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg burde vel ikke, men jeg har noget med at hver gang nogen præsenterer en krise over livets fundamenter, så kan jeg ikke lade være...

Det er et kompliceret evne du før op på banen. Med ikke så mange forklaringer. Og tak for det. Komplikationer er vi desværre ikke så parate til for tiden.

At leve sammen er svært, og koster oftest temmelig meget. Men kan også give meget. Man finder måske balancen, og regner på at omkostningerne er det hele værd. Men den dag man opdager at man amputerer for meget af den man egentlig er for at det skal være sundt begynder det at blive træls. Og hvis man desuden gør det for at alternativet er økonomiske og andre problemer som virker uoverstigelige (det tror jeg i særdeleshed kvinder lider af, men også mange mænd), så sælger man ud den man er. Så spørger man sig måske en dag hvis det er en fuld mave eller en hel sjæl som er det vigtigste? Evighedsspørgsmålet, som man kun selv kan svare på. Måske....

Det at være mand, skiller sig væsentligt fra det at være kvinde. Jeg er ikke for et sekund i tvivl om at kvinder stadig - i samfundsmæssig betragning - er undertrykte på mange måder. Men jeg er heller ikke for et sekund i tvivl om at mænd har et helvede med at finde ud af hvordan vi skal være uden at gøre vold på dem vi i grund og bund er. Og jeg er ikke i tvivl om at mænd alt oftere taber i opgørelserne. Taber sig selve, sin økonomi, sit helbræd, sine liv. Mænd tager livet af sig selve dobbelt så ofte som kvinder. Det siger noget.

Kvinderne skrider frem og tager de positioner de faktiskt fortjener. Kvinder snakker med hinanden, lærer af hinanden, finder veje og skrider videre.
Imens vi mænd rundtosset står kvar på perronen og rumler med hvad det egentlig er for tog som hele tiden kører forbi. WTF? Jeg knaldede jo  bare en lækker thai, og betalede desuden for det? Hvad er egentlig problemet? Hvorfor standser ikke toget jeg skal med?

Ja, hvad er egentlig problemet? Måske at vi mænd har for lidt fælles med hinanden og bruger alt for meget tid og energi på at positionere os i forhold til hinanden? Med krig som den optimale løsningen. Imens kvinderne bliver ved med at skride frem.  Den dag vi begynder at reflektere sammen med andre mænd, at virkelig snakke med hinanden om det vi oplever, at snakke med hinanden om vores angst, om vores børn, om vores ensomhed, fristelserne vi skal håndtere, moralen, de krav vi stiller på os selve - den dag begynder vi måske også at skride frem. Og måske møder vi kvinderne nogen gang på lige fod, og måske bliver verden den dag et bedre sted. Men hvis vi hele tiden skal vælge mellem at undertrykke andre eller undertrykke os selve så sker ikke meget. 
Uanset hvor mange fejl man gør, og hvad fejlene koster, så har man altid mulighed at vælge mellem at se fremad og lære, eller at stå kvar på perronen og ærge sig over at man ikke kom med på toget. 

Og hun thaikvinden, var jo alligevel en lækker oplevelse. Uanset hvis omkostningerne blev højere end forventet. Noget var det vel værd? Ville det ikke egentlig være lidt kedeligt at leve sundt og fornuftigt, kun for at dø rask og rig. 
Jeg blev ikke født som fornuftig, jeg blev født som en liderbuk og jeg har aldrig forstået hvorfor det skulle være min opgave at modstå fristelser? Kristus har stadig tilbage at overbevise mig om pointen i det.

Men jeg blev heller ikke født til et offer hvis opgave det er at græde over spildt mælk. I særdeleshed ikke i en tid når man næppe ved hvad mælken er for en størrelse. At det ikke er penge, er jeg endelig overbevist om, men hvad er det så? Hvorhen er togene egentlig på vej?

Imens jeg venter på at forstå det hele, så kan jeg bare konstatere at hun, thaikvinden, alligevel var en oplevelse jeg sikkert husker den dag jeg siger farvel. Liderbukken er ikke fornuftig på nogen måde, men han er en urkraft jeg ikke kan benægte, og når han dør gider jeg ikke leve. Uanset hvor megen tab han har årsaget, så er han en væsentlig del af mig.

PS Thaikvinden er kun en symbol. Men lækker var hun.

PSPS I 2020 er 250 millioner flere mennesker blevet kastet ud i sult og nød . 250 millioner flere end før Corona. Måske burde vores navler lidt oftere beskues i det perspektiv?

 
 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Rødovre

Det er virkelig sådanne tråde som giver stof til eftertanke, flere af dem tak :-)

Vi er mennesker på godt og ondt og det er en del af livet, at vi begår en masse fejl, falder, vælter, rejser os op igen osv .....

Nogen gange skal vi miste før vi kan se klart og tydeligt .

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg tror det handler om at lære at være tilfreds, da jeg havde en kone drømte jeg om frihed og fremmed fisse, da jeg så blev single tog jeg mig selv i at savne tryghed og bekvemmelighed..dog kun kortvarigt, savner ikke ex konen da..

Økonomi..hmm, altså jeg har sgu aldrig haft så god økonomi som før jeg blev single, jeg skar alt overflødigt væk og bruger også MEGET mindre vand og varme og strøm :)

Redigeret af Mr Black

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jogge skrev, for 5 timer siden:

Du mener vel “efter” du blev single? Altså at din økonomi et bedre nu?

Nå ja præcis..EFTER jeg blev Single :)...Kvinder er bare dyre i drift, for mange er det sikkert også billigere at være single og besøge en Gp jævnligt, fremfor at bo sammen med en 24/7 :)

Redigeret af Mr Black

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Thaimig
Kim Nielsen skrev, for 19 timer siden:

knaldede du udenom eller hvad? Med gp-ere eller med elskerinder? Og hun opdagede det så? og så valgte du alligevel selv at gå? er det sådan det skal forstås?

Præsis og hvilket jeg har gjort hele tiden, i starten blot tilfældige Elskerinder som jeg blot måtte prøve (jeg var ung dengang) senere gik det over i Gper heriblandt Thai

Men da mine historier blev dels for lange og dels ku jeg ej selv huske starten, ja så var det ikk svært for hende at lægge 2 og 2 sammen og efter hun havde givet mig chancen op til flere gange, hvorefter jeg igen faldt i igen igen og som jeg skrev tidligere så bliver nok Nok, selv for en løgner, så derfor valgte jeg at forlade hende, jeg ku ganske enkelt ikk selv holde ud at se hvorvidt jeg gjorde skade på den kvinde jeg dog trods alt har boet/levet med i over 30 år

Og nej jeg har ingen problemer i at skrive på dette site, fordi vi netop er anonyme, derfor fravalgte jeg Fb 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Thaimig
Mr Black skrev, for 55 minutter siden:

Nå ja præcis..EFTER jeg blev Single :)...Kvinder er bare dyre i drift, for mange er det sikkert også billigere at være single og besøge en Gp jævnligt, fremfor at bo sammen med en 24/7 :)

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Thaimig
Mr Black skrev, for 2 timer siden:

Nå ja præcis..EFTER jeg blev Single :)...Kvinder er bare dyre i drift, for mange er det sikkert også billigere at være single og besøge en Gp jævnligt, fremfor at bo sammen med en 24/7 :)

Prøver lige en kort, da teksten forsvinder før jeg udgiver? Suk! 

Nå men min X var så ej dyr i drift, tværtimod, hun ku finde på at klippe et Får for derefter selv at strikke sin Trøje, det var ej hendes skyld pengene fløj, derfor jeg valgte, Blot en tanke

herefter røg pengene uden omtanke, ja sådan kan det gå for selv den bedste :rolleyes:

Go aften 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...