Hop til indhold
Jernsvinet

Fangeflugt

Recommended Posts

The_Man skrev, for 2 minutter siden:

Kan de ikke bare skyde ham så er det slut...

 

Nej, det er det tåbeligste at gøre - så har journalisterne jo ikke noget at skrive om, hvis det lykkes ham næste gang at konstruere en raket og flygte vha. den ;-)

Redigeret af Jernsvinet

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest CphGuy
The_Man skrev, for 2 minutter siden:

Kan de ikke bare skyde ham så er det slut...

 

Enig!

Del dette indlæg


Link til indlæg
The_Man skrev, for 8 minutter siden:

Kan de ikke bare skyde ham så er det slut...

 

Enig !

Hvorfor skal vi bruge gode skattekroner på et ulækkert morderisk svin?

Det vil ikke være justitsmord at nakke den satan !

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Gh0st skrev, for 35 minutter siden:

Enig !

Hvorfor skal vi bruge gode skattekroner på et ulækkert morderisk svin?

Det vil ikke være justitsmord at nakke den satan !

Fordi vi er en retsstat med den menneskelige værdighed som bærende princip, og som anser retten til liv til at være fundamental.

Jeg forstår til en vis grænse folks holdninger om Peter Madsen, men nej, han skal stadig ikke bare “nakkes”.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Sutteålen skrev, for 10 minutter siden:

Fordi vi er en retsstat med den menneskelige værdighed som bærende princip, og som anser retten til liv til at være fundamental.

Jeg forstår til en vis grænse folks holdninger om Peter Madsen, men nej, han skal stadig ikke bare “nakkes”.

Pladderhumanisme !

Manden er til fare for sine omgivelser og er totalt ligeglad med andre mennesker - han er ikke et 'rigtigt' menneske (ligesom nazisten Anders Breivik).

Synd og skam at han ikke blev skudt - jeg havde gerne trykket på aftrækkeren.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Gh0st skrev, for 13 minutter siden:

Pladderhumanisme !

Manden er til fare for sine omgivelser og er totalt ligeglad med andre mennesker - han er ikke et 'rigtigt' menneske (ligesom nazisten Anders Breivik).

Synd og skam at han ikke blev skudt - jeg havde gerne trykket på aftrækkeren.

Jo han er. Alle mennesker er frie og lige “værdige” om man vil, uanset hvilke handlinger de har begået.

Han har begået en grov forbrydelse, og den er han straffet for med fængsel for livstid. 
Som sagt, så forstår jeg godt, at du - og mange andre - bliver følelseladet af Peter Madsen-sagen, men når alt kommer til alt, så er vi et civiliseret samfund baseret på retsstaten og menneskerettigheder, hvorfor dødstraf - som egentlig ikke er i strid med menneskerettighedskonventionen - ikke bør den vej samfundet vælger.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gh0st skrev, for 15 minutter siden:

Pladderhumanisme !

Manden er til fare for sine omgivelser og er totalt ligeglad med andre mennesker - han er ikke et 'rigtigt' menneske (ligesom nazisten Anders Breivik).

Synd og skam at han ikke blev skudt - jeg havde gerne trykket på aftrækkeren.

Har intet med pladderhumanisme at gøre. Har derimod alt med retsstatens principper om retten til liv at gøre.

Som en hæderkronet debattør herinde engang sagde:  der findes ikke noget mere modbydeligt end ædru mennesker, der kan sidde og træffe en beslutning om at tage en anden mands liv. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Coco Darling skrev, for 44 minutter siden:

Mit jyske blonde hoved fatter ikke hvordan nogle piger vil ham! 
For mig er det tryghed at vide han er bag hotel gitter. 

hehe, Men du må da indrømme, at for de piger der søger det der lidt grænseoverskridende og farlige....Så bli'r det ikke vildere her :shock: 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Coco Darling skrev, 1 time siden:

Mit jyske blonde hoved fatter ikke hvordan nogle piger vil ham! 

Jeg fatter det heller ikke, men her er en artikel fra DR om Camilla, som i en periode gjorde... 

Del dette indlæg


Link til indlæg
tvr skrev, for 13 timer siden:

Har intet med pladderhumanisme at gøre. Har derimod alt med retsstatens principper om retten til liv at gøre.

Som en hæderkronet debattør herinde engang sagde:  der findes ikke noget mere modbydeligt end ædru mennesker, der kan sidde og træffe en beslutning om at tage en anden mands liv. 

Tak for rosen. :) 

I øvrigt anmelder jeg tråden, for det første fordi den er politisk, for det andet fordi den får det værste frem i folk.

Del dette indlæg


Link til indlæg
tvr skrev, for 17 timer siden:

Har intet med pladderhumanisme at gøre. Har derimod alt med retsstatens principper om retten til liv at gøre.

Som en hæderkronet debattør herinde engang sagde:  der findes ikke noget mere modbydeligt end ædru mennesker, der kan sidde og træffe en beslutning om at tage en anden mands liv. 

Hvor mange af jer græd over den gale hund Omar Hussein,r da dansk politi aflivede ham ?

Peter Madsen er af samme kaliber og  sindssygt farlig for samfundet, han skal aldrig ud igen

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Kammerherre
Gh0st skrev, for 39 minutter siden:

Hvor mange af jer græd over den gale hund Omar Hussein,r da dansk politi aflivede ham ?

Peter Madsen er af samme kaliber og  sindssygt farlig for samfundet, han skal aldrig ud igen

Nej han skal aldrig ud igen , men hvordan kunne det overhovedet lade sig gøre at en psykopatisk morder som Peter Madsen kunne flygte, heldigvis nåede han ikke langt. den tidligere flugtkonge Mogens Nivå har også kaldt det amatøragtigt

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Gh0st skrev, for 51 minutter siden:

Hvor mange af jer græd over den gale hund Omar Hussein,r da dansk politi aflivede ham ?

Peter Madsen er af samme kaliber og  sindssygt farlig for samfundet, han skal aldrig ud igen

De to situationer var også forskellige. Betingelserne for at anvende skydevåben mod Peter Madsen var - modsat Omar Hussein - ikke opfyldt.

Ved ikke hvorfor du ønsker at Politiet skal bryde dansk lovgivning.

At han aldrig skal ud igen, har jo ikke noget med flugten at gøre. Han har fået livstid, hvilket som altovervejende udgangspunkt er fængsel på livstid. Dette “stunt” hjælper nok ikke på en evt. prøveløsladelsessag i fremtiden.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gh0st skrev, 1 time siden:

Hvor mange af jer græd over den gale hund Omar Hussein,r da dansk politi aflivede ham ?

Peter Madsen er af samme kaliber og  sindssygt farlig for samfundet, han skal aldrig ud igen

Ah, de 2 ting kan jo ikke sammenlignes. Iøvrigt ville det havde været bedre om Omar var fanget i live. 

At Madsen er farlig, er der vist ingen tvivl om, og at han ikke skal ud igen, er der vist ikke den store uenighed om. Han er jo også idømt livstid. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Kammerherre

Ja, Peter Madsen er idømt livstid, men det er de færreste livstidsfanger der sidder på livstid, langt de fleste bliver løsladt før tid, det er mere reglen end undtagelsen

Del dette indlæg


Link til indlæg
Kammerherre skrev, for 26 minutter siden:

Ja, Peter Madsen er idømt livstid, men det er de færreste livstidsfanger der sidder på livstid, langt de fleste bliver løsladt før tid, det er mere reglen end undtagelsen

Ja, OK. Men bestialiteten af hans ugerning - samt det faktum at han flygtede, muligvis ved at tage et gidsel - virker jo nok ikke befordrende for at han nogensinde kommer på fri fod.......

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Nannas Hjørne
tvr skrev, for 13 minutter siden:

Ja, OK. Men bestialiteten af hans ugerning - samt det faktum at han flygtede, muligvis ved at tage et gidsel - virker jo nok ikke befordrende for at han nogensinde kommer på fri fod.......

Om han bliver løsladt er - så vidt jeg ved - på baggrund af en vurdering af hans farlighed. Ikke hans nuværende farlighed, men farligheden når han søger, hvilket han tidligst kan efter 12 års fængsel. En hurtig google search fortalte at fanger idømt livstid gennemsnitligt går fri efter 16-17 år, men at nogle også sidder inde i 30+. Naturen af hans forbrydelse selvfølgelig er en overvejelse, men det er den fremtidige risiko han udgør som afgør udfaldet. 

Måske bliver der lagt nogle år til nu. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Onkel Reje
Kammerherre skrev, for 41 minutter siden:

Ja, Peter Madsen er idømt livstid, men det er de færreste livstidsfanger der sidder på livstid, langt de fleste bliver løsladt før tid, det er mere reglen end undtagelsen

Mon ikke Moder Mette, og hendes sidekick, Nick H, gerne vil benytte muligheden for at  fremstå som "hard on crime".

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Nannas Hjørne
Onkel Reje skrev, for 40 minutter siden:

Mon ikke Moder Mette, og hendes sidekick, Nick H, gerne vil benytte muligheden for at  fremstå som "hard on crime".

Måske, men medmindre de er på toppen om 12 år, når han kan søge løsladelse, har det ikke så meget med sagen og gøre - og så er de jo trods alt ikke den dømmende magt. 

Men jeg må da sige, at det ikke gør mig noget, at han nok lige har fået lagt sig selv nogle år til med sit flugtforsøg. 

Redigeret af Nannas Hjørne

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...