Hop til indhold
JenniferRomantica

Godt uddannet 19 årig..

Recommended Posts

babylon5 skrev, for 1 time siden:

Jeg forstår ikke hvad du vil hen med den kommentar – tråden har ikke som udgangspunkt noget at gøre med modne kvinder at gøre, men handler om annoncetekster – jeg påpeger bare et sammenfald med annoncetekster som ikke altid er troværdigt.

Men dine personlige preferencer er naturligvis interessant – har du overvejet at starte din egen tråd om det

Kære babylon:)

Tak i lige måde - doo :):):)

Jeg forstår ikke hvad du vil hen med den kommentar :  Det er vel nogenlunde det samme som de kvinder i 40’erne med 10 år gamle billeder og skriver 29 år i annoncen :lol:   - din kommentar har intet at gøre med : Godt uddannet 19 årig     -   har du overvejet at starte din egen tråd om det. 

Nå godt ord igen - ellers ender "Førerbunkeren" i det røde felt

Mange hilsner 

Nye tider

Redigeret af Nye tider

Del dette indlæg


Link til indlæg
sulten skrev, for 5 timer siden:

Ja det gør det for mig... Oplevelsen om den ægte studine med masser mellem ørene, mens hun jonglerer sit forbudte liv ved siden af studierne (eller efter...) er bare super fræk.

- -  et godt indlæg om den faktiske sandfærdige virkelighed!!   også ude IRL 

N T

Del dette indlæg


Link til indlæg
JenniferRomantica skrev, for 6 timer siden:

Nu har jeg snart set mange annoncer nævne "højt uddannet" hvor jeg tænker "jamen du er 19 står der.. Hvordan kan det lade sig gøre.. Var du et barnegeni..".. Jaja jeg ved da godt at muligheden foreligger men jeg finder det bare usandsynligt:lol:.. 

Giver det virkelig flere gæster hvis man påpeger at man har studeret både Psykologi, Filosofi og Historie:ph34r:.? 

For mig gør det så absolut ingen forskel om hun har en uddannelse eller ej, jeg kommer jo ikke for at se hendes eksamensbeviser.

For mig er det vigtigste at hun er en jeg tænder på, kan kommunikere med, virker til at kunne lide hendes arbejde.

Så kan hun være hjerne kirurg eller kontor assistent det er mig ligegyldigt.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest A. Senna
JenniferRomantica skrev, for 13 timer siden:

Nu har jeg snart set mange annoncer nævne "højt uddannet" 

Overskriften skriver du godt uddannet, og det er vel ikke umuligt som 19 årig.

Højt uddannet. Hmm indenfor hvad? Det behøver vel ikke betyde en længer varende uddannelse, det afhænger jo lidt af øjnene der ser, hvis nu familien altid har ernæret sig som rengøringsfolk og ingen tidligere har gået mere end 9 år i skole, så det jo godt gået at klare bare lidt mere.

Men tilbage til spørgsmålet, nej det tænder slet ikke mig, tværtimod, jeg har det svært i selvskab med folk der har behov for at fremhæve egne præferencer.

Del dette indlæg


Link til indlæg
JenniferRomantica skrev, den 23.9.2020 at 09:27:

Nu har jeg snart set mange annoncer nævne "højt uddannet" hvor jeg tænker "jamen du er 19 står der.. Hvordan kan det lade sig gøre.. Var du et barnegeni.

Det er nok en anglicisme, måske maskinoversat? Har du set danskere skrive sådan i annoncer?

"Educated" betyder nemlig både "uddannet" og "dannet". Så "highly educated" kan også betyde, at man forstår at begå i selskab med andre.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Advarsel skrev, for 1 time siden:

"Educated" betyder nemlig både "uddannet" og "dannet".... 

Ja, jeg kommer til at tænke på "Educating Rita"... 

En snegl på vejen, er tegn på regn i Spanien.... :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Advarsel skrev, den 1.10.2020 at 18:15:

Det er nok en anglicisme, måske maskinoversat? Har du set danskere skrive sådan i annoncer?

"Educated" betyder nemlig både "uddannet" og "dannet". Så "highly educated" kan også betyde, at man forstår at begå i selskab med andre.

Jeg mindes heller ikke at have set mange annoncer hvor pigen er "højt uddannet" eller på anden måde refererer til akademiske grader.

@Advarsel er nok inde på noget af det rigtige, "Educated" på engelsk (og i angelsaksiske kulturer generelt) har ikke en akademisk kontekst, men kan betyde "dannet", "oplyst" og så videre. 

Det kan man være lige så vel som 19-årig som ældre. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
autobahn skrev, for 8 timer siden:

Jeg mindes heller ikke at have set mange annoncer hvor pigen er "højt uddannet" eller på anden måde refererer til akademiske grader.

@Advarsel er nok inde på noget af det rigtige, "Educated" på engelsk (og i angelsaksiske kulturer generelt) har ikke en akademisk kontekst, men kan betyde "dannet", "oplyst" og så videre. 

Det kan man være lige så vel som 19-årig som ældre. 

Ja, og der kan man jo se hvem den "godt uddannede" person er. Dem der ikke forstår engelsk på et niveau, at de forstår annoncerne eller de der skriver annoncerne??

Del dette indlæg


Link til indlæg
JenniferRomantica skrev, den 23.9.2020 at 09:27:

Nu har jeg snart set mange annoncer nævne "højt uddannet" hvor jeg tænker "jamen du er 19 står der.. Hvordan kan det lade sig gøre.. Var du et barnegeni..".. Jaja jeg ved da godt at muligheden foreligger men jeg finder det bare usandsynligt:lol:.. 

Giver det virkelig flere gæster hvis man påpeger at man har studeret både Psykologi, Filosofi og Historie:ph34r:.? 

Du får ikke flere gæster som GP'er, men med er færdig uddannelse kan du få flere kunder.

Ellers er vi nogen som foretrækker kloge kvinder. Mænd for som regel udløsning efter 10 minutter. Herefter er det bedre at være sammen med en som man kan tale med frem for en som ser godt ud, men ellers ikke forstår noget som helst.

Del dette indlæg


Link til indlæg
JenniferRomantica skrev, den 23.9.2020 at 12:14:

Så vil jeg slet ikke vide hvad man kalder min erfaring:lol:.. Seks år i branchen og ca 16 års erfaring i det virkelige liv:ph34r:.. 

Simpelt. Det er gennempulet.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ellers til tråden.

Uddannelse er eksploderet gennem tiden. Min farfar var student som 19 årig og meget veluddannet. Han fik aldrig andre uddannelser, men fik et stilling i erhvervslivet, hvor han tjente så mange penge at min farmor om vinteren havde fast borg i Illums restaurant. 

I dag er en studentereksamen ikke ret meget. Men er vi blevet bedre til at leve livet, ud over vi lever længere og har mere velstand. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...