Hop til indhold
EksilKøbenhavner

Hvilken hobby nørder du med og hvorfor?

Recommended Posts

Guest Emmalie

I forbindelse med Corona er jeg begyndt at læse meget igen, for hyggens og ikke blot studiets skyld. Lige pt står den på skønlitteratur, men jeg overvejer at lede efter et emne jeg kan dygtiggøre mig lidt i. 

Ellers er mine hobbyer meget flyvske og hele tiden på rundtur, deriblandt er mænd, musik, lidt kunst. :rolleyes:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Ednukeroh

Jeg er også meget optaget af WH40K ligesom dig @EksilKøbenhavner.

Dog ikke de små figurer, selvom de er mega fede, men derimod historien. Jeg læser utroligt meget 40k lore.

For dem som ikke ved det, så er rpg elementet kun en del af universet. Der er blade, bøger, computerspil, forskellige spil under "hoved-paraplyen" som f.eks. Necromunda og Epic. 

Det er gået hen og blevet et kæmpe univers, helt sikkert større end Games Workshop havde forestillet sig for 20 år siden. 

Jeg er dybt, dybt imponeret over hvor vanvittigt gode miniature-malere der er derude. Måden de kan fange lys ved at highlighte med forskellige farver er simpelthen utrolig og jeg misunder dem der har den evne. 

Redigeret af Ednukeroh

Del dette indlæg


Link til indlæg
Emmalie skrev, 1 time siden:

I forbindelse med Corona er jeg begyndt at læse meget igen, for hyggens og ikke blot studiets skyld. Lige pt står den på skønlitteratur, men jeg overvejer at lede efter et emne jeg kan dygtiggøre mig lidt i. 

Vi havde en tråd om bøger på et tidspunkt. Det kan være du kan dele lidt der. 

https://www.eroguide.dk/forum/topic/119171-bedste-bog/?tab=comments#comment-1124529

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Alkoholikeren

Tjaa sport og så er jeg passioneret pistolskytte 9mm - brygger også selv godt øl og rigtig god vin - laver gastromad fra bunden - dyrker grønt og køber kød fra gårde med høj dyre velfærd - fisk der er fanget på en bæredygtig måde 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Alkoholikeren skrev, for 24 minutter siden:

 brygger også selv godt øl

Er også selv for nyligt begyndt at brygge øl, og det kan jeg fornemme er en hobby der kommer til at tage mere af min tid.. 

Er startet med All-Grain kits, og når jeg har fået styr på processen, skal jeg helt sikkert eksperimentere med *eget bryg". 

/North

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Den Krøllede

Jeg forsøger at lave en matrice med en masser LED'er og en Arduino for at kunne lave lidt sjov 3D lys halløj. Jeg er virkelig dårlig til det, men det bliver nok bedre med tiden. Måske jeg en dag bliver færdig, men jeg håber nu at Corona er overstået inden. Billedet viser ikke mit setup, for det er simpelthen for pinligt at vise, endnu da. :rolleyes:

image.png.5727658838c86243a172c4efb1b8ee2b.png

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Den Krøllede skrev, for 2 timer siden:

Jeg forsøger at lave en matrice med en masser LED'er og en Arduino for at kunne lave lidt sjov 3D lys halløj. Jeg er virkelig dårlig til det, men det bliver nok bedre med tiden. Måske jeg en dag bliver færdig, men jeg håber nu at Corona er overstået inden. Billedet viser ikke mit setup, for det er simpelthen for pinligt at vise, endnu da. :rolleyes:

image.png.5727658838c86243a172c4efb1b8ee2b.png

 

 

Synes nu, at det er rimelig vellykket. :) 

Del dette indlæg


Link til indlæg
EksilKøbenhavner skrev, den 18.9.2020 at 19:59:

Så jeg har for et par år siden, genoptaget en hobby fra min unge år ... Warhammer 40.000

 

Horekunde skrev, for 6 timer siden:

Jeg er også meget optaget af WH40K ligesom dig..

Dog ikke de små figurer, selvom de er mega fede, men derimod historien. Jeg læser utroligt meget 40k lore.

 

Det var da lige godt satans drenge, nørder i forklædning! :D

 

Genoptog netop 40k spillet her under corona, og det overtog endda det årlige budget for tant og fiss'.. Det satans som man dog får brændt penge af på sådan noget plastik :oops:

Bøgerne og lore-aspektet har jeg dog været marineret i over 18 år efterhånden, og med et par hundrede bøger på hylden. Dén hobby forsvandt aldrig! :P

 

Hvem ved, måske vi en dag står ubevidst og smider terninger af hinanden @EksilKøbenhavner ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Rødovre

Min hobby er noget så kedeligt som sport, løb og sætte lejligheder og huse i stand ( er håndværker ) men giver mig en stor tilfredsstillelse at forvandle noget fra skrot til slot og til sidst og ikke mindst mine 2 små hunde ;-)

Mennesker uden hobby har jeg lidt ondt af, det må dælme være et trist liv, om det så er frimærker, glansbilleder el klistermærker, er ligegyldigt, bare det at have noget at gå op i er sundt for sjælen...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Alkoholikeren
North skrev, for 19 timer siden:

Er også selv for nyligt begyndt at brygge øl, og det kan jeg fornemme er en hobby der kommer til at tage mere af min tid.. 

Er startet med All-Grain kits, og når jeg har fået styr på processen, skal jeg helt sikkert eksperimentere med *eget bryg". 

/North

 

Godt sted at starte med all grain kit - når du får erfaring så bliver det spændende at eksperimentere - husk at holde vinduer lukket og din gær steril så den ikke ødelægges af vildgær sporer i luften i sær hvis du bor uden for by miljø 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...