Hop til indhold
Guest Shhh

Dit telefonnummer...

Recommended Posts

S&W500S skrev, for 4 timer siden:

Det kræver så lige at de har fundet nålen i en høstak(IMEI nr) og kan koble dit nr sammen med telefonen, hvorfor tror du ellers at man vil ha forbud mod u-reg taletidskort men selvfølgelig kan de over tid parre taletidskort + telefon.

Men skifter du taletidskort + telefon relativt tit så bliver det væsentlig svære at sporer en og vis de ikke engang kender hverken nr / imei nr / dig som person + du kun har telefonen tændt i meget kort tid(og har slået Wifi / bluetooth / NFC fra + du ikke går på internettet) som en selvfølge så skal de til at bruge så mange resurser på at finde dig så realistisk set har de ikke en chance for at finde dig.

mmmmmm??  Jeg prøver igen IMEI nummer er nøglen - ikke telefonnr. Det er er sådan systemet er/var opbygget. Telefonnr er bare en attribut. Du kan selvfølgelig bruge telefonnumer som indgang til at finde IMEI og identificere folk.

Overvåger du en person kan du finde ud hvem vedkommende har telefonisk kontakt med ved at kigge på IMEI som er den samme uanset hvor tit de skifter taletidskort. Så skifter de selvfølgelig bare enhed vil du sige, men folk laver fejl og har f.eks. deres privatmobil tændt samtidigt. Du skal bare have et par målepunkter  med tidsmæssig eller geografisk forskdning for at identificere personen selvom vedkommende skifter telefon. Det er det der hedder data-mining.

Skal man være helt paranoid (og selvom man er det kan de godt overvåge dig) så skal man lige have tanke for at en telefon har tre stk styresystemer. 1) Taletidskort - ja det er en minimikro computerchip i 2) Chipsæt har et styresystem også 3) Den overordnede telefon har selvfølgelig også et styresystem. Alle kan angribes

Men lad os overlade dette til eksperterne

Redigeret af Lasselarseb

Del dette indlæg


Link til indlæg
Lasselarseb skrev, for 7 timer siden:

Men lad os overlade dette til eksperterne

 

Tak for en fantastisk information  omkring mobiltelefoner, som nok kun et fåtal her på logen var vidende om ( og måske interesseret i , fordi man ikke interesserer sig for teknik )

Hvis der er flere lag end det du så flot har præsenteret os for - så siger jeg bare  OMG . IMEI  har undret mig lidt når jeg kunne se det på min gamle Huawei men har aldrig skænket det en tanke, men nu giver det pludselig mening og specielt omkring 5 G.

Jeg har lige et spørgsmål,  der findes stadig gamle smartphones hvor man selv kan fjerne batteriet, når det er fjernet er smartphonen så ikke usynlig ???

Der er jo stadig en form for batteri som holder " opdateringen i live " eller hvad ?

 

Redigeret af powerpoint

Del dette indlæg


Link til indlæg
Lasselarseb skrev, den 7.9.2020 at 08:58:

I forstår tilsyneladende ikke at der sendes et IMEI nummer som ID når du kobler dig på mobiltelefoni systemet. IMEI nummer identificerer den fysiske telefon, så uanset hvor mange taletidskort du bruger er IMEI nummer den samme.  Hvordan man får fat i IMEI nummer er så et andet spørgsmål men mon ikke datamining kan gøre det helt stille og roligt.

IMEI nummer blev i sin tid lavet fordi efterretningstjensten i Sverige gerne ville have fjernadgang til apparaterne. Der er åbenbart nogle der har glemt at for ca 20 år siden blev afsløret at Nokia og Ericsson telefoner kunne bruges som aflytningsudstyr selvom brugeren havde slukket telefonen og man ingen aktivitet kunne se.

Dette betyder også at hvis du laver en lille fejl f.eks. ved at benytte den telefon samtidigt med at din normale telefon er tændt så hænger du højest sandsynligt i saksen og er identificeret da lokationen så er den samme eller tæt på.

Så lang tid du bruger et taletidskort der betalt med kontanter, i en telefon du har købt uden at opgive navn og betalt med kontanter, er der intet der binder dig sammen med hverken telefonnummer eller IMEI 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Pite skrev, for 4 timer siden:

Så lang tid du bruger et taletidskort der betalt med kontanter, i en telefon du har købt uden at opgive navn og betalt med kontanter, er der intet der binder dig sammen med hverken telefonnummer eller IMEI 

Jo der er. Vær nu bare en smule seriøs.

Bare telefonen er tændt i nærheden af en anden telefon et par gange er nok til at identificere dig. Det er simpel data-mining omend besværligt. Eneste hindring er hvor meget meget tid og kræfter man orker bruge for at identificere vedkommende.

Men fuck det. Pointen er at man ikke kan være anonym overfor alle - kun overfor nogle og selv det er besværligt.

Redigeret af Lasselarseb

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest smukke Sara

Jeg kan faktisk godt forstå hvis man ikke vil bruge sit alm private nummer - dog kunne jeg aldrig finde på at gøre noget som helst selvom jeg var i besiddelse af en gæsts private nummer. Jeg betragter mit erhverv som ét hvor jeg har tavshedspligt! 
DOG!!!! Tjekker jeg nummeret hvis der er én der bestiller tid, og ikke dukker op. Kors det er irriterende hvis de ikke melder afbud.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det var dog en besynderlig tråd (men måske med interessante oplysninger for de teknisk interesserede?). Nu har jeg besøgt GP'er i over 30 år og aldrig overvejet at skjule mig bag en hel masse teknik. Det "værste" jeg har været ude for, var bare en pige, der ringede mig op på fastnet, fordi hun "kunne se, jeg havde ringet". Det skete der nu ikke noget ved, men desværre fik vi ikke en aftale, for hun ville kun have besøg af mænd, der havde en mobil (som ikke alle havde dengang. Det blev faktisk et skub til at jeg anskaffede mig en mobil). Ellers har jeg aldrig haft ubehageligheder, men jeg har også mest besøgt forholdsvis ordentlige steder og aldrig nogen, der lugtede af østeuropæisk mafia.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...