Hop til indhold
Guest Nemtøs

Vinylplade med ridser i

Recommended Posts

Guest Nemtøs

Kender  I til  de mennesker  som  konstant  kører  i samme  rille.  De  er  ikke  i stand  til  at  bidrage  med  noget  nyt, er  ikke  lydhøre og  gentager  sig  selv  gang  på  gang,  ligesom den  gamle  slidte  vinylplade  som  skulle  være  kasseret  for  længe  siden. 

De  mennesker  som jeg  sammenligner  med  disse  slidte  vinylplader, som  jeg  har  mødt  i det  virkelige  liv.  Nogen  af  dem  ligger  i den  nedre  grænse  for  normal  iq, andre  lider  af  mindreværdskomplekser og  mangel  på  selvværd,  andre  er  angst for  nyt. 

Kender  I til  den  type  af  mennesker? Og  hvad  er  jeres  oplevelse  med  dem?

Jeg  forsøger  at  undgå  dem. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Nemtøs skrev, for 23 minutter siden:

ligesom den  gamle  slidte  vinylplade  som  skulle  være  kasseret  for  længe  siden. 

Kassere gamle vinylplader? Du må være vanvittig; de er guld værd :D

Spøg til side; jeg kunne nok komme i tanke om et eksempel eller to på det du beskriver, men jeg er simpelt hen for lidt social til at det nogen sinde bliver et tilbagevendende irritationsmoment  for mig.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg vil give et velment råd: Ignorér og smid pladen ud - og hvis det er naboen, der spiller pladen, så luk vinduet, tag høretelefoner med noise-reduktion på. En lort kommer ikke til at lugte mindre af, at man roder rundt i den. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest går ned på knæ
Nemtøs skrev, for 1 time siden:

Kender  I til  de mennesker  som  konstant  kører  i samme  rille.  De  er  ikke  i stand  til  at  bidrage  med  noget  nyt, er  ikke  lydhøre og  gentager  sig  selv  gang  på  gang,  ligesom den  gamle  slidte  vinylplade  som  skulle  være  kasseret  for  længe  siden. 

De  mennesker  som jeg  sammenligner  med  disse  slidte  vinylplader, som  jeg  har  mødt  i det  virkelige  liv.  Nogen  af  dem  ligger  i den  nedre  grænse  for  normal  iq, andre  lider  af  mindreværdskomplekser og  mangel  på  selvværd,  andre  er  angst for  nyt. 

Kender  I til  den  type  af  mennesker? Og  hvad  er  jeres  oplevelse  med  dem?

Jeg  forsøger  at  undgå  dem. 

kendte/kender en buschauffør. Har kendt ham fra 15-års alderen. Da vi andre flyttede hjemmefra flyttede han 10 år efter, 2 husnumre fra forældrene. Køleskabet fyldt med slik, ja slik of cola. Spiste alle måltider hos forældrene.

Hver gang vi mødtes skulle det være en lørdag om formiddagen til rundstykker. Rillen befandt i hans job og kom aldrig videre.

Hvis man selv havde noget, måske en krise eller noget andet, så blev man med det samme afbrudt af. Jeg har også prøvet...

Til sidst fik jeg altså nok. Ved godt han nu kun har sin mor, men jeg kan ikke bruge mit liv på det. Selv om det kun var en gang om måneden var det en pest

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest A. Senna

@Nemtøs der findes altid en masse som ikke er på ens eget niveau, der er kun et at gøre, at klippe båndene og finde nogle andre ligeværdige at fordrive sin tid sammen med.

nogle af os vil gerne prøve nyt hele tiden, andre har det bedst med at køre i samme rille hele tiden.

Jeg ser dem ikke som mindreværdige, tværtimod respekterer jeg deres livsførelse, men jeg finder andre græsgange selv der kan udfordre mit intellekt.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvis det er en plade du holder af, og musikken spiller fint på resten af pladen, så kan man måske bære over med at det hakker lidt i et givent nummer. Man når måske endda at give den et blidt puf, så hakket bliver sprunget over inden det ødelægger musikken. 

Er hakket for dybt og uundgåeligt, så spil musikken på den anden side. Det er måske B siden, men musikken flyder, og det er samme kunstner. 

Er der gået for meget støv i rillerne, og hakker det generelt hen over hele pladen, så læg den væk. Smid den ikke ud, men tag den frem en gang imellem og nyd minderne fra den gang musikken flød uden hakker. 

Er det en ny plade der hakker, så byt den ud. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

evigt optimistiske mennesker der er stor smilende og som konstant prøver at fortælle hvor fedt et liv man kan have er sgu også pænt belastende. det kommer jo an på hvor i livet man er nogle dage er gode andre ikke thats life lad pladen spille :wink:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Nemtøs skrev, for 3 timer siden:

Kender  I til  de mennesker  som  konstant  kører  i samme  rille.  De  er  ikke  i stand  til  at  bidrage  med  noget  nyt, er  ikke  lydhøre og  gentager  sig  selv  gang  på  gang,  ligesom den  gamle  slidte  vinylplade  som  skulle  være  kasseret  for  længe  siden. 

De  mennesker  som jeg  sammenligner  med  disse  slidte  vinylplader, som  jeg  har  mødt  i det  virkelige  liv.  Nogen  af  dem  ligger  i den  nedre  grænse  for  normal  iq, andre  lider  af  mindreværdskomplekser og  mangel  på  selvværd,  andre  er  angst for  nyt. 

Kender  I til  den  type  af  mennesker? Og  hvad  er  jeres  oplevelse  med  dem?

Jeg  forsøger  at  undgå  dem. 

Kære Nemtøs:):)

Allerførst skal du lige vide, at jeg meeeeget gerne snakker med dem der går under det nedværdigende udtryk "de skæve eksistenser" fordi der blandt dem er megen ærlig udmelding om livet. Et ordsprog : "det er fra børn og fulde mennesker man skal høre sandheden" - -  jeg vil tilføje +  "de skæve eksistenser"

Og  hvad  er  jeres  oplevelse  med  dem? - -  MAN bør af egen drift vide, at dem du omtaler, de har store udfordringer i det daglige på mange forskellige måder, for bare at få livet til at hænge lidt sammen !!

Jeg nedgør dem ikke - skælder ikke ud - griner ikke af dem -  - - -  jeg taler ordentlig til dem, behandler dem ordentlig, lytter til dem og snakker med dem (jeg/vi har alle  har 2 ører og 1 mund) - - møder dem som de mennesker de er!!!! -  alle mennesker har deres livshistorie at fortælle om -- om godt og ondt, og i det omfang jeg har tid, har jeg også tid til en snak - eller - - jeg vil meget gerne snakke med dig; men det kniber lige nu - kommer du imorgen eller hvad ? - så tar vi os en snak. Så skal man have tid næste gang ellers er man utroværdig.

Nu er det ikke sådan at jeg render rundt og opsøger alle dem du nævner, og der er heller ikke en hob i halen på mig.

Det der fik mig til at reagere er de 4 kvinder 35 - 50 år som jeg meget gerne snakker med hvis jeg møder dem, de er sådan set bare dukket op helt af sig selv.   - en udviklingshæmmet - en genbo som har en diagnose - en tidligere narkoman som nu er kommet ud på den anden side - og L.. som er narkoman 35år (og sexmisbrugt af forældre!!!) - - skønne på hver deres egen måde, de har megen tillid til mig og fælles fortrolighed. Alle 4 med deres udfordringer i det daglige : lavt iq - lavt selvværd - mindreværdskomplekser - angst

Mange hilsner

Nye tider

- - - - -  fremmede er venner vi endnu ikke har mødt.

 

 

Redigeret af Nye tider

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Nemtøs
Nye tider skrev, for 8 minutter siden:

Kære Nemtøs:):)

Allerførst skal du lige vide, at jeg meeeeget gerne snakker med dem der går under det nedværdigende udtryk "de skæve eksistenser" fordi der blandt dem er megen ærlig udmelding om livet. Et ordsprog : "det er fra børn og fulde mennesker man skal høre sandheden" - -  jeg vil tilføje +  "de skæve eksistenser"

Og  hvad  er  jeres  oplevelse  med  dem? - -  MAN bør af egen drift vide, at dem du omtaler har deres store udfordringer i det daglige på mange forskellige måder, for bare at få livet til at hænge lidt sammen !!

Jeg nedgør dem ikke - skælder ikke ud - griner ikke af dem -  - - -  jeg taler ordentlig til dem, behandler dem ordentlig, lytter til dem og snakker med dem (jeg/vi har alle  har 2 ører og 1 mund) - - møder dem som de mennesker de er!!!! -  alle mennesker har deres livshistorie at fortælle om -- om godt og ondt, og i det omfang jeg har tid, har jeg også tid til en snak - eller - - jeg vil meget gerne snakke med dig; men det kniber lige nu - kommer du imorgen eller hvad ? - så tar vi os en snak. Så skal man have tid næste gang ellers er man utroværdig.

Nu er det ikke sådan at jeg render rundt og opsøger alle dem du nævner, og der er heller ikke en hob i halen på mig, de dumper sådan set  bare op helt af sig selv. 

Det der fik mig til at reagere er de 4 kvinder 35 - 50 år som jeg meget gerne snakker med hvis jeg møder dem:  - en udviklingshæmmet - en genbo som har en diagnose - en tidligere narkoman som nu er kommet ud på den anden - og L.. som er narkoman 35år (og sexmisbrugt af forældre!!!) - - skønne på hver deres egen måde, de har megen tillid til mig og fælles fortrolighed. Alle 4 med deres udfordringer i det daglige

Mange hilsner

Nye tider

- - - - -  fremmede er venner vi endnu ikke har mødt.

 

 

Du  har  misforstået  mit  skriv,  jeg  ser  på  ingen  måder  ned  på  mennesker  som  har  det  svært  og  har  manglende  ressourcer.  

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Lady C

Jeg er udmærket klar over hvad du mener med dette skriv @Nemtøs. Har nemlig fulgt med i kommentarerne herinde på eroguide og særligt en ' bruger kører i samme rille. Du og jeg ved begge hvem der tales om. Han er ikke den hurtigste knallert på havnen så han kommer ikke engang til at opdage denne tråd og sætte den i forbindelse med sig selv.  Lykkelige er de enfoldige. 

 

Redigeret af Lady C

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Nemtøs
Lady C skrev, for 6 minutter siden:

Jeg er udmærket klar over hvad du mener med dette skriv @Nemtøs. Har nemlig fulgt med i kommentarerne herinde på eroguide og særligt en ' bruger kører i samme rille. Du og jeg ved begge hvem der tales om. Han er ikke den hurtigste knallert på havnen så han kommer ikke engang til at opdage denne tråd og sætte den i forbindelse med sig selv.  Lykkelige er de enfoldige. 

 

Hverken  den  hurtigste  knallert  på  havnen, eller  den  skarpeste  kniv  i  skuffen  eller  det grønneste  træ  i  skoven.

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
går ned på knæ skrev, for 8 timer siden:

kendte/kender en buschauffør. Har kendt ham fra 15-års alderen. Da vi andre flyttede hjemmefra flyttede han 10 år efter, 2 husnumre fra forældrene. Køleskabet fyldt med slik, ja slik of cola. Spiste alle måltider hos forældrene.

Hver gang vi mødtes skulle det være en lørdag om formiddagen til rundstykker. Rillen befandt i hans job og kom aldrig videre.

Hvis man selv havde noget, måske en krise eller noget andet, så blev man med det samme afbrudt af. Jeg har også prøvet...

Til sidst fik jeg altså nok. Ved godt han nu kun har sin mor, men jeg kan ikke bruge mit liv på det. Selv om det kun var en gang om måneden var det en pest

Det lyder skræmmende meget som en bekendt jeg har, præcis samme jobtitel, har også kun hans mor hos hvem han stort set både sover og spiser. 

Også så er hans snakke lyst også primært koncentreret om hans job ( bushistorier, ham selv og hvad han har prøvet) og så et par ting til. 

Men jeg fik godt nok med det samme ham i tankerne da jeg læste dit skriv 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Misjo1
Nemtøs skrev, for 12 timer siden:

Hverken  den  hurtigste  knallert  på  havnen, eller  den  skarpeste  kniv  i  skuffen  eller  det grønneste  træ  i  skoven.

 

 

Ham kender jeg:D!!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Nemtøs skrev, for 14 timer siden:

Hverken  den  hurtigste  knallert  på  havnen, eller  den  skarpeste  kniv  i  skuffen  eller  det grønneste  træ  i  skoven.

 

 

Men er han måske så den stiveste pik i swingerklubben?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Nemtøs
Onslow skrev, for 29 minutter siden:

Men er han måske så den stiveste pik i swingerklubben?

Mennesker  som  jeg  finder  usympatiske,  går  jeg  én stor  bue  udenom.  Så  er  det  underordnet  om  de  har  stiv  pik  eller  røven  fuld  af  guldmønter. 

Hvis  det  bare  var  en  pik, kunne  jeg  lige  så  godt  hive  en  dildo  frem.  Jeg  foretrækker  et helt  menneske som jeg  har  noget  til  fælles  med. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest går ned på knæ
Onslow skrev, for 2 timer siden:

Men er han måske så den stiveste pik i swingerklubben?

så så Onslow, og tag så pænt skoene af næste gang du besøger din svigerinde

Del dette indlæg


Link til indlæg
Nemtøs skrev, for 2 timer siden:

Mennesker  som  jeg  finder  usympatiske,  går  jeg  én stor  bue  udenom.  Så  er  det  underordnet  om  de  har  stiv  pik  eller  røven  fuld  af  guldmønter. 

Hvis  det  bare  var  en  pik, kunne  jeg  lige  så  godt  hive  en  dildo  frem.  Jeg  foretrækker  et helt  menneske som jeg  har  noget  til  fælles  med. 

Det er jo bare et udtryk på linje med "den skarpeste kniv i skuffen - hurtigste dyr i skoven" og lignende, så ingen grund til at forklare dig. :) 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest går ned på knæ
Nye tider skrev, for 18 timer siden:

Kære Nemtøs:):)

Allerførst skal du lige vide, at jeg meeeeget gerne snakker med dem der går under det nedværdigende udtryk "de skæve eksistenser" fordi der blandt dem er megen ærlig udmelding om livet. Et ordsprog : "det er fra børn og fulde mennesker man skal høre sandheden" - -  jeg vil tilføje +  "de skæve eksistenser"

Og  hvad  er  jeres  oplevelse  med  dem? - -  MAN bør af egen drift vide, at dem du omtaler, de har store udfordringer i det daglige på mange forskellige måder, for bare at få livet til at hænge lidt sammen !!

Jeg nedgør dem ikke - skælder ikke ud - griner ikke af dem -  - - -  jeg taler ordentlig til dem, behandler dem ordentlig, lytter til dem og snakker med dem (jeg/vi har alle  har 2 ører og 1 mund) - - møder dem som de mennesker de er!!!! -  alle mennesker har deres livshistorie at fortælle om -- om godt og ondt, og i det omfang jeg har tid, har jeg også tid til en snak - eller - - jeg vil meget gerne snakke med dig; men det kniber lige nu - kommer du imorgen eller hvad ? - så tar vi os en snak. Så skal man have tid næste gang ellers er man utroværdig.

Nu er det ikke sådan at jeg render rundt og opsøger alle dem du nævner, og der er heller ikke en hob i halen på mig.

Det der fik mig til at reagere er de 4 kvinder 35 - 50 år som jeg meget gerne snakker med hvis jeg møder dem, de er sådan set bare dukket op helt af sig selv.   - en udviklingshæmmet - en genbo som har en diagnose - en tidligere narkoman som nu er kommet ud på den anden side - og L.. som er narkoman 35år (og sexmisbrugt af forældre!!!) - - skønne på hver deres egen måde, de har megen tillid til mig og fælles fortrolighed. Alle 4 med deres udfordringer i det daglige : lavt iq - lavt selvværd - mindreværdskomplekser - angst

Mange hilsner

Nye tider

- - - - -  fremmede er venner vi endnu ikke har mødt.

Jeg er sikker på, at det ikke var den slags mennesker du omtaler, Nemtøs omtalte. Du tænker på, folk der virkelig har problemer måske også mentalt. Derimod tror jeg Nemtøs tænkte på folk, der bare har en meget lav horisont og som kun tænker på sig selv, eller som bare vælger at kredse om det ene emne som nu passer dem.

Stor skulderklap til dig, for det arbejde du laver, ved at tale med og omgås de mennesker der lever på kanten af samfundet. Det kan vi alle lære af

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Misjo1
Onslow skrev, 1 time siden:

Det er jo bare et udtryk på linje med "den skarpeste kniv i skuffen - hurtigste dyr i skoven" og lignende, så ingen grund til at forklare dig. :) 

Det er det faktisk ikke @Onslow det går fra at være en general vending til at blive en personlig vending, der iøvrigt også i samme omgang bliver vulgær

Fra alm tale til mande hørme Bodegasnak.

Blot min mening..

Misjo

 

Redigeret af Misjo1

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Lady C

Han er måske ikke den hurtigste knallert på havnen men til gengæld den der kan slå den største skid i skurvognen :D:P

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Misjo1

Og, han burde blive derinde, men han kan vel ikke klare hørmen:mrgreen::D

Redigeret af Misjo1

Del dette indlæg


Link til indlæg
Misjo1 skrev, for 12 timer siden:

Det er det faktisk ikke @Onslow det går fra at være en general vending til at blive en personlig vending, der iøvrigt også i samme omgang bliver vulgær

Fra alm tale til mande hørme Bodegasnak.

Blot min mening..

Misjo

 

Pjat med dig, @Misjo1

Hvis en almindelig frase ikke kan bruges herinde af alle steder, så er vi kommet for langt ud af den politisk korrekte tangent. :)

God søndag til dig og alle andre herinde.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Den flittige
Misjo1 skrev, for 13 timer siden:

Det er det faktisk ikke @Onslow det går fra at være en general vending til at blive en personlig vending, der iøvrigt også i samme omgang bliver vulgær

Fra alm tale til mande hørme Bodegasnak.

Blot min mening..

Misjo

 

Undskyld, men hvordan bliver det en personlig vending ?

Del dette indlæg


Link til indlæg
slip skrev, den 28.8.2020 at 21:00:

men jeg er simpelt hen for lidt social til at det nogen sinde bliver et tilbagevendende irritationsmoment  for mig.

Den kender jeg godt. Den perfekte måden at slippe fra irriterende mennesker, er at aldrig overhoved møde dem.;)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...