Hop til indhold

Det der med "gudinder"

Featured Replies

Skrevet

Åh, en fantastisk tråd med en masse gode grin :lol:

Herinde hedder de (os) lyserøde også "Glædespiger".

For ganske nyligt oplevede jeg faktisk at bide mig selv lige i tungen fordi jeg brugte ordet kunde om en kunde. Altså, ikke som glædespige, men i forhold til en virksomhed, som jeg arbejder for (i øvrigt noget helt andet end hvad den her side drejer sig om).

Jeg stod og fik en kop kaffe og en smøg sammen med en kollega og pludselig udbrød jeg: "Jeg bliver simpelthen nødt til at køre. Tiden er løbet fra mig og jeg har et møde med en kunde om fem minutter". ALLE der stod omkring mig (primært mænd), kiggede meget mærkeligt på mig og brød nærmest sammen af grin. :?

Sådan er verden så underligt skruet sammen ;-)

• Svar 82
  • Visninger 8.4k
  • Oprettet
  • Seneste svar

Top indlægsskrivere i denne tråd

Skrevet

@Nina

Hvad hedder dine "kunder" da normalt? Klienter, patienter?

Kunder er da ellers meget neutralt, og brugt selv af læger af og til.

Skrevet

Åh, en fantastisk tråd med en masse gode grin :lol:

Herinde hedder de (os) lyserøde også "Glædespiger".

For ganske nyligt oplevede jeg faktisk at bide mig selv lige i tungen fordi jeg brugte ordet kunde om en kunde. Altså, ikke som glædespige, men i forhold til en virksomhed, som jeg arbejder for (i øvrigt noget helt andet end hvad den her side drejer sig om).

Jeg stod og fik en kop kaffe og en smøg sammen med en kollega og pludselig udbrød jeg: "Jeg bliver simpelthen nødt til at køre. Tiden er løbet fra mig og jeg har et møde med en kunde om fem minutter". ALLE der stod omkring mig (primært mænd), kiggede meget mærkeligt på mig og brød nærmest sammen af grin. :?

Sådan er verden så underligt skruet sammen ;-)

jeg troede du var holdt :lol::lol: :lol:

Skrevet

@Nina

Hvad hedder dine "kunder" da normalt? Klienter, patienter?

Kunder er da ellers meget neutralt, og brugt selv af læger af og til.

Jeg har to forskellige jobs.

Det ene sted er det en blanding af klienter, patienter og borgere (så kan du nok næsten gætte hvilken branche jeg bevæger mig i). Læger bruger aldrig "kunder" om en patient.

Det andet sted er handel med "døde ting" og derfor hedder det kunder.

Skrevet

jeg troede du var holdt :lol::lol::lol:

Ja, man kan jo blive overrasket :lol:

Skrevet
Læger bruger aldrig "kunder" om en patient
Øhh, er vi nu patienter, når vi sniger os hjemmefra på listefod? :lol::lol: :lol:
Skrevet

Øhh, er vi nu patienter, når vi sniger os hjemmefra på listefod? :lol::lol::lol:

Det kommer vel an på så meget :lol:

Skrevet

Der bedste er, at bruge dækkende udtryk inden for personlig pleje og velvære.

Jeg ved ikke om en massør eller fysioterapeut bruger betegnelsen kunder eller klienter. Kan ikke se, at der er noget forkert ved betegnelserne kunde og behandler.

Som kunde giver behandleren mig en rigtig dejlig oplevelse. Behandlerens rolle er, at give den oplevelse jeg har brug for. Som kunde skal jeg blot nyde det fuldt ud.

Intime behandler kunne være et dækkende udtryk for en, som koncentrere sig om at give andre en seksuel oplevelse.

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.