Hop til indhold
MickeyM

En latterlig, men nødvendig tråd...

Recommended Posts

Jeg købte en ny skjorte i fredags, og nu har jeg lige taget den på, fordi jeg skal til noget familietamtam om nogle timer...

Men hvorfor er der to knapper på skjorteærmet, hvorfor giver det mening? Hvilken en skal jeg vælge? Er der en etikette for dette?

1591513717025-993136143.jpg

Del dette indlæg

Link til indlæg

Der findes ikke mænd, som i øvrigt passer denne skjorte, som har så forskellige håndledsstørrelser, tror jeg? Jeg tænker at den ene måske er en rerserve-knap... ? Og jeg tænker, at jeg nogle gange tænker lidt for meget over livets små mysterier :D

Del dette indlæg

Link til indlæg

Den knap du ikke bruger, kan du sidenhen fjerne og bruge som reserveknap skulle en af de andre knapper falde ud med tiden.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Liv skrev, for 8 minutter siden:

Du skal vælge den der passer til dit håndled

Præcis nok det mest sandsynlige,,, men det kan også have noget med design at gøre på de forskellige skjorter fra producenterne,,

Der sidder sikkert endnu et par knapper indenunder , altså på bagsiden ved mavehøjde dem kan du bruge som nødløsning hvis din skjorte skulle springe under middagen,,;)

Ja nogle folk har jo bare større underarme og håndled end andre, andre igen har "fået" større her under krisen, hvem  nævnte tennisalbue :D

Ellers så ville jeg lige foreslå dig at kontakte @Rejsenetværk  da han lige har brugt en mindre formue på helt ny garderobe og bla. nye skjorter,,

Knus og god fest i øvrigt :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest WhoKnowsWhat

Brænd skjorten, og køb én med ét hul og én knap.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg går i skjorte stort set hver dag og har gjort det de sidste 25 år. 

De 2 knapper tjener alene et design formål og har ingen praktisk betydning. Du skal knappe med den første knap så hånden med ur på kan bevæge sig frit rundt i skjorteærmet. 

god søndag til alle 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Yderst relevant tråd....:D 

:P Personligt er jeg stor fan af oprullede ærmer eller Velcro 

Syntes derudover også, at ALLE Mænd “der knapper stramt” burde knappe op INDEN de banker på... :lol:

Du bør stille dig selv nogle spørgsmål her: 

-Skal den af igen....??? (Så knap yderst) 

-Skal den ikke af...?? (Så bare knap stramt)

Go’ Fest :)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Den inderste knap er til håndleddene. Den yderste knap er til når du er fuld og prøver at trække skjorten på som bukser, yderste knappe passer om anklerne.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Nemtøs
MickeyM skrev, for 49 minutter siden:

Jeg købte en ny skjorte i fredags, og nu har jeg lige taget den på, fordi jeg skal til noget familietamtam om nogle timer...

Men hvorfor er der to knapper på skjorteærmet, hvorfor giver det mening? Hvilken en skal jeg vælge? Er der en etikette for dette?

1591513717025-993136143.jpg

Modig  farvevalg, frem  for  at  vælge  en  traditionel  lyseblå  skjorte. 

Det  ser  ud  som  om  den  yderste knap  vil  passe  fint  om  dit  håndled. Har  du  husket  undertrøje? 

God  fornøjelse  med  familie tamtam. 

Hvornår  kommer  spørgsmålet  om  hvor  langt  du  skal  knappe  op  ved  halsen?

Skjorten  udenpå  eller  indeni bukserne???

Del dette indlæg

Link til indlæg

Løsningen er t-shirt. Har sgu aldrig set nogen med knapper, så det løser problemet. Men - på den anden side... Hvis der ikke laves og sælges nogen så åndsvagt som skjorter med for mange knapper? Hvad skal man så undres over? Jordens oprindelse? Har det været aliens på jorden og kommer de her stadig? Er Corona skabt af kineserne? Eller måske af Trump for at han kan skyde skylden på kineserne? Ja, så er skjorten med de for mange knapper trods alt mere jordnært på trods af det da er et gigantisk spild med alle de skjorter med for mange knapper og for lidt huller....

Del dette indlæg

Link til indlæg

Du kunne også have valgt en  skjorte med 2 knaphuller - en i hver side, så var du fri for at spekulere så meget - og havde endelig fået brug for de forgyldte manchetter du fik i konfirmation ;-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest tvr
MickeyM skrev, 1 time siden:

som andre i tråden har skrevet, skal du bruge den knap der passer til dit håndled. Det vil ofte være den inderste, afhængig hvor godt designet en skjorte du har. Der er 2 knapper, fordi det kan variere alt efter hvilken jakke/blazer du bruger, for du bruger ikke skjorte uden jakke, vel??..... Men det afhænger også - og nok i højere grad - af dit ur. Afhænig af størrelsen, og hvor meget du har tænkt dig at vise det frem, kan du bruge knappen der passer. Der er så 2 knapper på både venstre og højre ærme, fordi det ville se mærkeligt ud, hvis kun på det venstre.

Del dette indlæg

Link til indlæg
22 cm and thick skrev, for 28 minutter siden:

Hvis der ikke laves og sælges nogen så åndsvagt som skjorter med for mange knapper? Hvad skal man så undres over?

Det ville da være værre, hvis der var én knap og to huller. Eller hov...vent. Det giver jo samme hovedbrud, for man kan jo så kun fylde ét hul ad gangen. Men den problematik er jo til gengæld mere velkendt. :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest tvr
issen skrev, for 25 minutter siden:

Hvem køber langærmet skjorte om sommer 

Alle andre end servicemedarbejdere i lufthavnen og offentligt ansatte på kontorer uden en ordentlig dress code!!

Del dette indlæg

Link til indlæg
issen skrev, 1 time siden:

Hvem køber langærmet skjorte om sommer 

Dem der bruger dem om vinteren. Vintertøj er tit og ofte på tilbud om sommeren, så der er penge at spare. Ligeledes køber jeg altid mine badebukser om vinteren, men her har jeg i virkeligheden ikke sparet penge, for jeg bruger dem aldrig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
OldDane skrev, for 55 minutter siden:

Køber aldrig tøj i Danmark. Kun i USA, Thailand og Cambodia...

Det forhindrer også dumme impulskøb. Specielt nu i disse coronatider hvor man nok ikke "bare lige" smutter en tur til et af de nævnte steder.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Den_glade_amatør skrev, 1 time siden:

for man kan jo så kun fylde ét hul ad gangen

Man kan jo bare stoppe en finger i det andet hul.... Altså knappe hul.... Har en softshell jakke hvor der er et stort hul yderst i ærmet helt nede ved tommelfingeren. Undrede mig først lidt over hvad fanden det var til... Men så fald femøren... Det er sgu da til at stikke tommelfingeren i, så slipper man for at ærmet kryber op af armen når man cykler. Kan også bruges når man korpulerer - hvis altså det er så koldt at man er nød til at have jakke på (Dem der har været på Vesterbro 139A i Odense om vinteren ved hvad jeg mener).

Del dette indlæg

Link til indlæg
tvr skrev, for 1 time siden:

Men det afhænger også - og nok i højere grad - af dit ur.

Hvad har knapper i ærmet med uret at gøre? Enhver ved da at en sand velklædt gentleman bruger lommeur... Eller en tarvelig mobiltelefon gemt væk i lommer...

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det kunne jo være at du har et stort lækkert ur som kræver den ekstra knap. Næste gang du bruger skjorten, har du måske ikke uret på. Og så er det rart at have den ekstra knap 

Redigeret af den stiveste

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...