Hop til indhold
Guest WhoKnowsWhat

Eroguide / Stabilizer...

Recommended Posts

Guest WhoKnowsWhat

Stabilizer sagde for nogen tid siden, at folk skulle poste indlæg i indlæg, som allerede var postet.

Hvad sker der -> ingenting.

Der har været snak om folk begynder, at dreje pointen i indlægget - altså at diskutere noget andet.

De folk, som "styrer" eroguide har været ude og sige, at "der vil ske noget" med synderne.

Hvad sker her -> ingenting,

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Lillemand

Larma ej, I lille hop.  Stabilizer har farit till Sindre, Ivaldes son och Asarnas smed.  Han skall få en ny ”Hammer of Ban” överträffad blott av Mjölner, Tors slägga.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Lillemand skrev, 1 time siden:

Larma ej, I lille hop.  Stabilizer har farit till Sindre, Ivaldes son och Asarnas smed.  Han skall få en ny ”Hammer of Ban” överträffad blott av Mjölner, Tors slägga.

Er der nogen der kan oversætte til dansk? 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest WhoKnowsWhat
AalborgLook skrev, for 6 minutter siden:

Google is Your friend - perhaps...

Del dette indlæg

Link til indlæg
AalborgLook skrev, for 5 timer siden:

Kan du bruge en på tysk?

Del dette indlæg

Link til indlæg
AalborgLook skrev, for 6 timer siden:
Lillemand skrev, for 7 timer siden:

Frygt ej, I kære. Stabilizer har opsøgt Sindre, Ivaldas søn og Asarnas smed. Han (Stabilizer) vil få en ny "Hammer of Ban" -  der kun overgåes af Mjølner, Thors forhammer.

(Sindre er smeden der skabte Mjølner til Thor)

Redigeret af MickeyM

Del dette indlæg

Link til indlæg
MickeyM skrev, for 9 minutter siden:

Frygt ej, I kære. Stabilizer har opsøgt Sindre, Ivaldas søn og Asarnas smed. Han (Stabilizer) vil få en ny "Hammer of Ban" -  der kun overgåes af Mjølner, Thors forhammer.

(Sindre er smeden der skabte Mjølner til Thor)

Det er så ikke et sprogproblem, men manglende kendskab til vor fælles arv – den nordiske mytologi.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Borende X skrev, for 4 minutter siden:

Det er så ikke et sprogproblem, men manglende kendskab til vor fælles arv – den nordiske mytologi.

Måske, men det er jo ikke sikkert at folk lige i første omgang tænker i de baner... Måske tænker man bare: "Det er svensk, det forstår jeg ikke?"

I øvrigt finder jeg @Lillemand's kommentar  ganske passende :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
MickeyM skrev, for 6 minutter siden:

Måske, men det er jo ikke sikkert at folk lige i første omgang tænker i de baner... Måske tænker man bare: "Det er svensk, det forstår jeg ikke?"

I øvrigt finder jeg @Lillemand's kommentar  ganske passende :)

Ja, "det er svensk, det forstår jeg ikke", er en typisk dansk opgivelstilkendegivelse. Uden at have gjort sig anstrengelser for at forstå. Det gik ellers fint indtil for ca. tre årtier siden.

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg

Link til indlæg
Borende X skrev, Lige nu:

Ja, "det er svensk, det forstår jeg ikke", er en typisk dansk opgivelstilkendegivelse. Uden at have gjort sig anstrengelser for at forstå.

Jeg er enig i, at det sommetider kan være indgangvinklen når vi skal kommunikere på tværs af de nordiske sprog (Jeg oplever det også mellem danskere og nordmænd) - og min opfattelse er, at det især er udbredt blandt den yngre generation. Og jeg bliver sgu også lidt klemt, når min tante (nordmand) ringer til et biludlejningsfirma i Kastrup, for at leje en bil i nogle dage, bliver spurgt: "Do you speak english?"...  

Del dette indlæg

Link til indlæg
MickeyM skrev, for 6 minutter siden:

Jeg er enig i, at det sommetider kan være indgangvinklen når vi skal kommunikere på tværs af de nordiske sprog (Jeg oplever det også mellem danskere og nordmænd) - og min opfattelse er, at det især er udbredt blandt den yngre generation. Og jeg bliver sgu også lidt klemt, når min tante (nordmand) ringer til et biludlejningsfirma i Kastrup, for at leje en bil i nogle dage, bliver spurgt: "Do you speak english?"...  

Det er præcis her, problemet opstår:

Vi i den ældre generation forstår udmærket hinanden med lidt lydhør tålmodighed. Ungdommerne prater engelsk med hverandre. Det er et kæmpe, kæmpe kulturelt nederlag til den anglofile verden.

Englænderne tabte imperiet, men de sejrede sgu' alligevel ad helvede til, eftersom verden nu er blevet helt engelsksproget og dermed har sat det kulturelle pejlemærke.

Ve dén, der i dag ikke forstår engelsk.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Borende X skrev, for 1 minut siden:

Det er præcis her, problemet opstår...

..."opstod" (datid) - vi er jo mange år bagud...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Borende X skrev, for 8 minutter siden:

Det er præcis her, problemet opstår:

Vi i den ældre generation forstår udmærket hinanden med lidt lydhør tålmodighed. Ungdommerne prater engelsk med hverandre. Det er et kæmpe, kæmpe kulturelt nederlag til den anglofile verden.

Englænderne tabte imperiet, men de sejrede sgu' alligevel ad helvede til, eftersom verden nu er blevet helt engelsksproget og dermed har sat det kulturelle pejlemærke.

Ve dén, der i dag ikke forstår engelsk.

Og det har noget med at poste indlæg de rigtige steder fordi... 

Del dette indlæg

Link til indlæg
AalborgLook skrev, for 15 minutter siden:

Og det har noget med at poste indlæg de rigtige steder fordi... 

... fordi tråde kan løbe derudaf. De begynder gerne ét sted og slutter et helt andet. Har jeg ret i dét?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Borende X skrev, for 12 minutter siden:

... fordi tråde kan løbe derudaf. De begynder gerne ét sted og slutter et helt andet. Har jeg ret i dét?

Jeg ville gerne have et indlæg oversat til dansk, så vi kan diskutere hvad der er sket med Stabilizer's opfordring. 

Hvorimod du begynder at diskutere om ungdommen forstår svensk. 

Vil du diskutere hvem der forstår hvilke sprog, så opret din egen tråd. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
AalborgLook skrev, for 7 minutter siden:

Jeg ville gerne have et indlæg oversat til dansk, så vi kan diskutere hvad der er sket med Stabilizer's opfordring. 

Oversætning er gennemført!

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...