Guest WhoKnowsWhat Skrevet 9. April, 2020 Stabilizer sagde for nogen tid siden, at folk skulle poste indlæg i indlæg, som allerede var postet. Hvad sker der -> ingenting. Der har været snak om folk begynder, at dreje pointen i indlægget - altså at diskutere noget andet. De folk, som "styrer" eroguide har været ude og sige, at "der vil ske noget" med synderne. Hvad sker her -> ingenting, Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Lillemand Skrevet 9. April, 2020 Larma ej, I lille hop. Stabilizer har farit till Sindre, Ivaldes son och Asarnas smed. Han skall få en ny ”Hammer of Ban” överträffad blott av Mjölner, Tors slägga. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
AalborgLook 5177 Skrevet 9. April, 2020 Lillemand skrev, 1 time siden: Larma ej, I lille hop. Stabilizer har farit till Sindre, Ivaldes son och Asarnas smed. Han skall få en ny ”Hammer of Ban” överträffad blott av Mjölner, Tors slägga. Er der nogen der kan oversætte til dansk? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest WhoKnowsWhat Skrevet 9. April, 2020 AalborgLook skrev, for 6 minutter siden: Er der nogen der kan oversætte til dansk? Google is Your friend - perhaps... Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
underdog40 6866 Skrevet 9. April, 2020 AalborgLook skrev, for 5 timer siden: Er der nogen der kan oversætte til dansk? Han har lige bestilt en pizza.... 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25042 Skrevet 9. April, 2020 AalborgLook skrev, for 5 timer siden: Er der nogen der kan oversætte til dansk? Kan du bruge en på tysk? 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
AalborgLook 5177 Skrevet 9. April, 2020 Borende X skrev, for 8 minutter siden: Kan du bruge en på tysk? Ellers må @Bananaspå banen med en oversættelse. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
MickeyM 1153 Skrevet 9. April, 2020 (edited) AalborgLook skrev, for 6 timer siden: Lillemand skrev, for 7 timer siden: Larma ej, I lille hop. Stabilizer har farit till Sindre, Ivaldes son och Asarnas smed. Han skall få en ny ”Hammer of Ban” överträffad blott av Mjölner, Tors slägga. Er der nogen der kan oversætte til dansk? Frygt ej, I kære. Stabilizer har opsøgt Sindre, Ivaldas søn og Asarnas smed. Han (Stabilizer) vil få en ny "Hammer of Ban" - der kun overgåes af Mjølner, Thors forhammer. (Sindre er smeden der skabte Mjølner til Thor) Redigeret 9. April, 2020 af MickeyM 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
MickeyM 1153 Skrevet 9. April, 2020 underdog40 skrev, for 36 minutter siden: Han har lige bestilt en pizza.... - Eller 1000 liter mælk Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25042 Skrevet 9. April, 2020 MickeyM skrev, for 9 minutter siden: Frygt ej, I kære. Stabilizer har opsøgt Sindre, Ivaldas søn og Asarnas smed. Han (Stabilizer) vil få en ny "Hammer of Ban" - der kun overgåes af Mjølner, Thors forhammer. (Sindre er smeden der skabte Mjølner til Thor) Det er så ikke et sprogproblem, men manglende kendskab til vor fælles arv – den nordiske mytologi. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
MickeyM 1153 Skrevet 9. April, 2020 Borende X skrev, for 4 minutter siden: Det er så ikke et sprogproblem, men manglende kendskab til vor fælles arv – den nordiske mytologi. Måske, men det er jo ikke sikkert at folk lige i første omgang tænker i de baner... Måske tænker man bare: "Det er svensk, det forstår jeg ikke?" I øvrigt finder jeg @Lillemand's kommentar ganske passende 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25042 Skrevet 9. April, 2020 (edited) MickeyM skrev, for 6 minutter siden: Måske, men det er jo ikke sikkert at folk lige i første omgang tænker i de baner... Måske tænker man bare: "Det er svensk, det forstår jeg ikke?" I øvrigt finder jeg @Lillemand's kommentar ganske passende Ja, "det er svensk, det forstår jeg ikke", er en typisk dansk opgivelstilkendegivelse. Uden at have gjort sig anstrengelser for at forstå. Det gik ellers fint indtil for ca. tre årtier siden. Redigeret 9. April, 2020 af Borende X 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
MickeyM 1153 Skrevet 9. April, 2020 Borende X skrev, Lige nu: Ja, "det er svensk, det forstår jeg ikke", er en typisk dansk opgivelstilkendegivelse. Uden at have gjort sig anstrengelser for at forstå. Jeg er enig i, at det sommetider kan være indgangvinklen når vi skal kommunikere på tværs af de nordiske sprog (Jeg oplever det også mellem danskere og nordmænd) - og min opfattelse er, at det især er udbredt blandt den yngre generation. Og jeg bliver sgu også lidt klemt, når min tante (nordmand) ringer til et biludlejningsfirma i Kastrup, for at leje en bil i nogle dage, bliver spurgt: "Do you speak english?"... Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25042 Skrevet 9. April, 2020 MickeyM skrev, for 6 minutter siden: Jeg er enig i, at det sommetider kan være indgangvinklen når vi skal kommunikere på tværs af de nordiske sprog (Jeg oplever det også mellem danskere og nordmænd) - og min opfattelse er, at det især er udbredt blandt den yngre generation. Og jeg bliver sgu også lidt klemt, når min tante (nordmand) ringer til et biludlejningsfirma i Kastrup, for at leje en bil i nogle dage, bliver spurgt: "Do you speak english?"... Det er præcis her, problemet opstår: Vi i den ældre generation forstår udmærket hinanden med lidt lydhør tålmodighed. Ungdommerne prater engelsk med hverandre. Det er et kæmpe, kæmpe kulturelt nederlag til den anglofile verden. Englænderne tabte imperiet, men de sejrede sgu' alligevel ad helvede til, eftersom verden nu er blevet helt engelsksproget og dermed har sat det kulturelle pejlemærke. Ve dén, der i dag ikke forstår engelsk. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
MickeyM 1153 Skrevet 9. April, 2020 Borende X skrev, for 1 minut siden: Det er præcis her, problemet opstår... ..."opstod" (datid) - vi er jo mange år bagud... Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
AalborgLook 5177 Skrevet 9. April, 2020 Borende X skrev, for 8 minutter siden: Det er præcis her, problemet opstår: Vi i den ældre generation forstår udmærket hinanden med lidt lydhør tålmodighed. Ungdommerne prater engelsk med hverandre. Det er et kæmpe, kæmpe kulturelt nederlag til den anglofile verden. Englænderne tabte imperiet, men de sejrede sgu' alligevel ad helvede til, eftersom verden nu er blevet helt engelsksproget og dermed har sat det kulturelle pejlemærke. Ve dén, der i dag ikke forstår engelsk. Og det har noget med at poste indlæg de rigtige steder fordi... Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25042 Skrevet 9. April, 2020 AalborgLook skrev, for 15 minutter siden: Og det har noget med at poste indlæg de rigtige steder fordi... ... fordi tråde kan løbe derudaf. De begynder gerne ét sted og slutter et helt andet. Har jeg ret i dét? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
AalborgLook 5177 Skrevet 9. April, 2020 Borende X skrev, for 12 minutter siden: ... fordi tråde kan løbe derudaf. De begynder gerne ét sted og slutter et helt andet. Har jeg ret i dét? Jeg ville gerne have et indlæg oversat til dansk, så vi kan diskutere hvad der er sket med Stabilizer's opfordring. Hvorimod du begynder at diskutere om ungdommen forstår svensk. Vil du diskutere hvem der forstår hvilke sprog, så opret din egen tråd. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
MickeyM 1153 Skrevet 9. April, 2020 AalborgLook skrev, for 7 minutter siden: Jeg ville gerne have et indlæg oversat til dansk, så vi kan diskutere hvad der er sket med Stabilizer's opfordring. Oversætning er gennemført! 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg