Hop til indhold
badboy30

Det er åbenbart lovligt

Recommended Posts

Emmadarling skrev, den 9.4.2020 at 21:33:

... Det er trods alt erhvervslivet der betaler skatterne , der igen driver samfundet ...

Ja, undskyld, men jeg har som offentligt ansat betalt skatter i 6-7 årtier, og jeg kan nu forstå, at jeg ikke har drevet samfundet?

Hvem pokker er det så, der nu pumper i hundredevis af milliarden ind i det økonomiske kredsløb? Erhvervslivet?

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Emmadarling
Borende X skrev, Lige nu:

Ja, undskyld, men jeg har som offentligt ansat betalt skatter i 6-7 årtier, og jeg kan nu forstå, at jeg ikke har drevet samfundet?

Nemt at fejlcitere når noget er taget ud af kontekst !

Dette er et gentagende eksempel fra dig ... DU vil så gerne stille mine kommentarer i dårligt lys .... Få dig en hobby i stedet 

Søg selv svaret i min oprindelige kommentar

Tror vi alle vil kede os, hvis denne tråd skal være en gentagelse af gårsdagens 

Fortsat god påske 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Emmadarling skrev, for 13 minutter siden:

Nemt at fejlcitere når noget er taget ud af kontekst !

Dette er et gentagende eksempel fra dig ... DU vil så gerne stille mine kommentarer i dårligt lys .... Få dig en hobby i stedet 

Søg selv svaret i min oprindelige kommentar

Tror vi alle vil kede os, hvis denne tråd skal være en gentagelse af gårsdagens 

Fortsat god påske 

"gentagne eksempler"? Jeg har faktisk først "opdaget" dig for nyligt. Jeg anede ikke, at du eksisterede.

Men svar mig nu lige på, om det er det erhvervsliv, "der betaler skatterne, der igen driver samfundet", der nu pumper mange hundrede milliarder i det økonomiske kredsløb?

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg


Link til indlæg
Emmadarling skrev, for 45 minutter siden:

Nemt at fejlcitere når noget er taget ud af kontekst !

Hvis du læser lidt tilbage vil du se, at BX og jeg sjældent er enige, men her er jeg altså helt enig og jeg kan ikke se, hvordan han har taget noget ud af kontekst, så det får en misvisende betydning? Du skriver at det er erhvervslivet, der betaler skatter? 

Det er faktuelt forkert, hvis du mener de er hovedbidragsyder. Selskabsskatten udgør under 10 % af det samlede provenu.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Boon Lott
People Pleaseren skrev, for 4 timer siden:

Man begynder at kunne fornemme, hvordan det har været at leve i Østtyskland i sin tid.

Ja, lovligt eller ulovligt. Der er tilsyneladende nogle der er rede til at gå langt. Der laves “sorte lister”, foretages “kontrolopkald”, ligesom der opfordres og linkes til sider, hvor politianmeldelser kan foretages.

https://da.m.wikipedia.org/wiki/Stasi

Der kan være flere grunde til angiveri, afslåede tilnærmelser og konkurrenters mismod kan være nogle af dem. At “udstille” nogle giver andre virkelig gode kort på hånden.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Emmadarling skrev, den 9.4.2020 at 21:33:

Det er trods alt erhvervslivet der betaler skatterne , der igen driver samfundet

 

Bebop skrev, for 57 minutter siden:

Det er faktuelt forkert, hvis du mener de er hovedbidragsyder.

Det er rigtigt at selskabsskatter ikke udgør nogen voldsom stor andel af statens indtægter, men det er også rigtigt, at det private erhversliv er årsag til at staten har den skatteindtægt som den har. Primært gennem indkomstskatten, og sekudært gennem moms og afgifter - når folk nu har fået løn og bruger pengene.

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Emmadarling
Boon Lott skrev, for 7 timer siden:

Ja, lovligt eller ulovligt. Der er tilsyneladende nogle der er rede til at gå langt. Der laves “sorte lister”, foretages “kontrolopkald”, ligesom der opfordres og linkes til sider, hvor politianmeldelser kan foretages.

https://da.m.wikipedia.org/wiki/Stasi

Der kan være flere grunde til angiveri, afslåede tilnærmelser og konkurrenters mismod kan være nogle af dem. At “udstille” nogle giver andre virkelig gode kort på hånden.

Armbind eller kryds i panden .... Vi må selv vælge :biggrin:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Emmadarling
Bebop skrev, for 8 timer siden:

Hvis du læser lidt tilbage vil du se, at BX og jeg sjældent er enige, men her er jeg altså helt enig og jeg kan ikke se, hvordan han har taget noget ud af kontekst, så det får en misvisende betydning? Du skriver at det er erhvervslivet, der betaler skatter? 

Det er faktuelt forkert, hvis du mener de er hovedbidragsyder. Selskabsskatten udgør under 10 % af det samlede provenu.

Når jeg nu skriver danmarkshistoriens største udsalg.... ligger det så ikke i teksten hvilken former for afgifter jeg mener?

Erhvervslivet ligger stort set stille . Mange steder kun med nødberedskab . Der er iværksat hjælpepakker for milliarder, betaling af skat og moms er udsat, ledigheden stiger.  
Mange af de små detail butikker der holder åbne, melder om ingen eller få kunder. 
 

Pt. er der flere udgifter i landet end indtægter . 
Det kræver ikke nogen doktorgrad, at se. 
 

Ingen salg = lig ingen indtægt og dermed ingen penge til staten 

Det var min “oprindelige” mening med kommentaren om erhvervslivet

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Borende X skrev, den 11.4.2020 at 22:55:

Ja, undskyld, men jeg har som offentligt ansat betalt skatter i 6-7 årtier, og jeg kan nu forstå, at jeg ikke har drevet samfundet?

Hvem pokker er det så, der nu pumper i hundredevis af milliarden ind i det økonomiske kredsløb? Erhvervslivet?

Du har været magthavernes gode og trofaste administrator i årtier. Du har medvirket til at drive staten, på civilbefolkningens bekostning. I årtier. Det skal ingen tage fra dig.  

Svaret på dit 2. spørgsmål, er at det gør staten - hundredvis af civilbefolkningens milliarder.

KF.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...