Hop til indhold
Senor

Hvordan kommer vi i gang igen?

Recommended Posts

Det ser godt nok stille ud derude. Der er ikke liv i forretningerne for tiden. Og realistisk må vi indse, at det nok også kommer til at tage lang tid.

Men for nu at være lidt positiv, så bliver flere og flere raske efter en tur med Corona. Det må også være tilfældet for pigerne. Men hvordan kan man mødes på en  sikker måde?

Jeg tror, at vi må vente på, at man kan få testet, om man har antistof i blodet. Kan man (be)vise det fra begge parter, så er der fri bane. Desværre ser det ud til, at den slags test først vil være til rådighed for almindelige mennesker langt ud på efteråret -- hvis vi er meget heldige.

Mit gæt er, at der i branchen ikke er så mange, der ligger inde med resurser til at modstå 6-9 måneders total inaktivitet. Der er huslejer og der skal vel også mad på bordet.

Jeg har selv sendt penge til min for tiden foretrukne pige, men det kan jo ikke holde hende i live. Kun forsøde lidt tid. Hvor mange af jer andre har gjort det samme?

Jeg må indrømme, at jeg ikke ved, hvordan hun (og de andre) skal komme igennem denne tid. Den er svært for mange, men for pigerne i branchen nok særlig hård.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Samfundet kan slet ikke holde til 6-9 måneders nedlukket tilstand. Det handler udelukkende om at sundhedsvæsenet, får købt sig tid til at få øget kapaciteten, til at håndtere endnu flere behandlingkrævende tilfælde.

Der arbejdes på højtryk for at udvikle vacciner. Men testede virkningfulde vacciner, vil formentlig tidligst kunne forventes tilgængelige om 9 mdr. Men det mest sandsynlige er et par år. 

Indtil da, må vi belave os på truslen om tilbagevendende udbrud. 

Men derfor kan der godt gradvist åbnes op - internt i landet. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Emmalie

I takt med at danmark åbner op igen, kommer der vel nogen generelle retningslinjer for erhvervslivet om hvordan og hvorledes det skal foregå, og de må jo så også gælde for os, hvis ikke der kommer en direkte information til sexarbejdere :) 

Ligenu må det være at holde tungen lige i munden, og afvente tiden efter påske og de udmeldinger der kommer undervejs og derefter. Jeg tror ikke at det kommer til at tage 6-9 måneders lukning, fordi det vil andre virksomheder i samme kategori ikke kunne klare, og det er også begrænset hvor meget staten kan kompensere. Forhåbentlig har vi alle fået en god lektie med hjem omkring hygiejne og personlige forholdsregler, som gør et stykke grundarbejde i forhold til at holde smitten stabil, omend der nok kommer en stigning i smittetilfælde når virksomhederne rundt omkring i landet åbner igen.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Vi (og resten af verden) kan ikke tåle at været lukket ned i flere måneder, det vil ganske enkelt koste flere menneskeliv end selve virussen - så det handler om at finde den rette balance.

Vi har kun to muligheder: 1. Sørg for at 50-60% af befolkningen bliver smittet under kontrolerbar forhold, altså underforstået: Lad befolkningen blive smittet, men ikke hurtigere end sundhedsvæsnet kan følge med... Jeg tænker at dette er det mest realistiske scenarie.

2: Håb på en vaksine/behandling!  Vaksinen kommer jo ganske givet, men det er nok urealistisk at vi kan holde DK lukket ned indtil da....

Så øvelsen går ud på, at vi skal have smittet over halvdelen af befolkningen, men dog i et tempo hvor sundhedsvæsnet kan følge med... 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Misjo1
MickeyM skrev, for 2 timer siden:

Vi (og resten af verden) kan ikke tåle at været lukket ned i flere måneder, det vil ganske enkelt koste flere menneskeliv end selve virussen - så det handler om at finde den rette balance.

Vi har kun to muligheder: 1. Sørg for at 50-60% af befolkningen bliver smittet under kontrolerbar forhold, altså underforstået: Lad befolkningen blive smittet, men ikke hurtigere end sundhedsvæsnet kan følge med... Jeg tænker at dette er det mest realistiske scenarie.

2: Håb på en vaksine/behandling!  Vaksinen kommer jo ganske givet, men det er nok urealistisk at vi kan holde DK lukket n, så vi kaned indtil da....

Så øvelsen går ud på, at vi skal have smittet over halvdelen af befolkningen, men dog i et tempo hvor sundhedsvæsnet kan følge med... 

 

Jeg giver dig ret, er kontrolleret smitte, der gør at så mange som muligt oparbejder et immunforsvar, er vejen frem, så i;)/vi kan stå imod når næste  bølge af virus kommer

Godt indlæg @MickeyM:)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Emmalie skrev, for 8 timer siden:

I takt med at danmark åbner op igen, kommer der vel nogen generelle retningslinjer for erhvervslivet om hvordan og hvorledes det skal foregå, og de må jo så også gælde for os, hvis ikke der kommer en direkte information til sexarbejdere :)

Jeg tænker, at vi kan følge retningslinjerne for massører, tatovører og andre med tæt kontakt til kunder. Selv vil jeg åbne langsomt, når vi må, så det i starten kun er massage og senere de andre ydelser. Jeg har haft lukket helt siden d. 11/3, men de sidste otte dage inden var det kun massage, jeg følte mig ikke tryg ved andet. Tror jeg vil ha det på samme måde, når vi går den anden vej.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Emmalie
Liv skrev, for 15 minutter siden:

Jeg tænker, at vi kan følge retningslinjerne for massører, tatovører og andre med tæt kontakt til kunder. Selv vil jeg åbne langsomt, når vi må, så det i starten kun er massage og senere de andre ydelser. Jeg har haft lukket helt siden d. 11/3, men de sidste otte dage inden var det kun massage, jeg følte mig ikke tryg ved andet. Tror jeg vil ha det på samme måde, når vi går den anden vej.

Det var også det jeg tænkte, det var jo da de lukkede at det blev aktuelt for os også. 

Smitten kan ikke undviges for evigt, så til den tid er det bedste at gøre nok at være opmærksom, og blive hjemme hvis man er skidt tilpas - og opfordre gæsterne til det samme. :) 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Emmalie skrev, for 3 minutter siden:

Smitten kan ikke undviges for evigt, så til den tid er det bedste at gøre nok at være opmærksom, og blive hjemme hvis man er skidt tilpas - og opfordre gæsterne til det samme. :)

Nemlig, ligesom vi (forhåbentlig) også gjorde før Corona. Nu har jeg altid været ret hys med egen og gæsters hygiejne, men jeg tror det bliver lettere at forklare fremover, nu der virkelig har været fokus på det. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Senor skrev, den 31.3.2020 at 00:55:

Mit gæt er, at der i branchen ikke er så mange, der ligger inde med resurser til at modstå 6-9 måneders total inaktivitet. Der er huslejer og der skal vel også mad på bordet.

Kunne det mon udgøre en fornuftig overvejelse, om det som pige er fornuftigt at opretholde eksisterende lejemål, med henblik på at have råderetten fortsættende, over ens vante arbejdssted, når de igen kan åbne deres forretning.

For mig at se, kan det muligvis være fornuftigt at give afkald på ens lejemål, hvis huslejen er uændret høj, nu hvor der holdes lukket, og hvis der også er andre faste udgifter mens der holdes lukket.

For at acceptere den usikkerhed, der vil kunne bestå uden et lejemål på hånden, når de igen kan åbne deres forretning.

Særligt hvis udlejer ikke er det mindste imødekommende, med henstand af husleje, reduceret husleje, eller annullering af husleje under Corona krisen!

Jeg kunne forstå ønsket om at holde på et lejemål, hvis udsigten var at forretningen, fra den ene dag til den anden kan åbnes i fuldt omfang, som før krisen.

Men hvis formodningen er, at der kun vil kunne åbnes gradvist, og med udsigt til en begrænset forretning uger og måneder frem, så synes jeg ærlig talt, at det burde udgøre en seriøs overvejelse, for mutre og piger at opsige eksisterende lejemål.

For i stedet at stuve inventar i en flytte bil, for i stedet at leje plads til det på et lager hotel:

Lagerhotel

https://www.google.com/search?q=lager+hotel&rlz=1C1PQHA_enDK523DK523&oq=lager+hotel&aqs=chrome..69i57.2007j0j8&sourceid=chrome&ie=UTF-8

For at afvente rette tidspunkt for opstart, og rette tilbud om nyt lejemål.

Hvis piger og mutre har mulighed for at koordinere deres opsigelse af lejemål, som samtidige opsigelser, vil det gøre max ondt på udlejere, hvis de vælger at gøre det.

Nu er det her så en artikel om det normale udlejningsmarked, men hvorfor ikke vælte dominobrikkerne i GP branchen også?

Huslejekrigen er brudt ud i lys lue – det kan få »dominobrikkerne« til at vælte

Standsede huslejebetalinger kan blive et problem for hele samfundet, lyder det fra ejendomsselskaber og dele af detailbranchen oven på kritik af blandt andre tøjgiganten Bestseller. Minister vil hjælpe parterne.

https://www.berlingske.dk/virksomheder/huslejekrigen-er-brudt-ud-i-lys-lue-det-kan-faa-dominobrikkerne-til

Hvem ved, måske kommer der  lige pludselig bedre leje tilbud, fra uventet kant, og hidtil lukket land :)

Udlejere med speciale i at leje ud til branchen, har nok kun begrænsede muligheder for at leje ud til anden side, på normale vilkår i det normale marked for erhverslejemål.

Det er velkendt at branchen har et ret begrænset udvalg, af villige udlejere at vælge imellem, af den grund at lovgivningen, desværre er som den er.

Det kunne udgøre en god udvikling, hvis en hel del klinikker og adresser, mange med thai og øst piger simpelthen vælger at lukke og slukke.

Hvis det for en gangs skyld i en periode, kunne skabe en tilstand i markedet, hvor udbud og efterspørgsel i højere grad er til fordel for lejere, end for udlejere.

Kunne det føre til et generelt lavere husleje niveau, for lejere af steder, hvor de kan drive deres virksomhed som sexarbejdere, så vil der dog komme en god ting ud af Corona krisen i branchen.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
MickeyM skrev, den 31.3.2020 at 04:43:

Vi (og resten af verden) kan ikke tåle at været lukket ned i flere måneder, det vil ganske enkelt koste flere menneskeliv end selve virussen - så det handler om at finde den rette balance.

Vi har kun to muligheder: 1. Sørg for at 50-60% af befolkningen bliver smittet under kontrolerbar forhold, altså underforstået: Lad befolkningen blive smittet, men ikke hurtigere end sundhedsvæsnet kan følge med... Jeg tænker at dette er det mest realistiske scenarie.

2: Håb på en vaksine/behandling!  Vaksinen kommer jo ganske givet, men det er nok urealistisk at vi kan holde DK lukket ned indtil da....

Så øvelsen går ud på, at vi skal have smittet over halvdelen af befolkningen, men dog i et tempo hvor sundhedsvæsnet kan følge med... 

 

Og det kræver der bliver åbnet betydeligt mere op end der er nu. Regeringen har panikket totalt og skadet samfundet mere end godt er. Lad os håbe de skæver lidt til Sverige og kommer lidt til fornuft efter påske. Store tal kan være svære at håndtere, også for politikkere. Men det er altså 6.000.000 mennesker man har sat i "fængsel" med hjemmeafsoning. Der dør ca. 55000 danskere årligt, dvs. ca 150 dagligt, (heraf ca. 36 af rygning).  På et normalt år dør der 1000-1500 af influenza. Indtil nu er der 161 døde med corona IALT og vores samfund vil være forgældet og forringet i mange mange år frem, hvilket også vil koste masser af liv og forringet livskvalitet.

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

For pigernes skyld håber jeg, at rigtig mange har noget på kistebunden og et liv ved siden af - eventuelt et andet job ud over massagepigejobbet og mulighed for at søge jobs uden for branchen, hvis denne skulle gå alt for meget ned i forbindelse med dette.

Mange af dem er forhåbentlig osse under uddannelse med mulighed for noget andet i fremtiden.

For måske er dette her dødsstødet for mange af de store steder, hvor jeg har haft så mange gode oplevelser gennem tiderne.

Jeg håber for pigernes skyld, at vi kommer til at savne dem mere, end de kommer til at savne os.

Men jeg håber osse, at alt bliver som før igen. ;-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Misjo1

Det er ikke alle der har @Liv ved siden af, selvom det kunne være hyggeligt:rolleyes:

Sorry, ku ikke lade være;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Liv skrev, den 31.3.2020 at 09:58:

Jeg tænker, at vi kan følge retningslinjerne for massører, tatovører og andre med tæt kontakt til kunder. Selv vil jeg åbne langsomt, når vi må, så det i starten kun er massage og senere de andre ydelser. Jeg har haft lukket helt siden d. 11/3, men de sidste otte dage inden var det kun massage, jeg følte mig ikke tryg ved andet. Tror jeg vil ha det på samme måde, når vi går den anden vej.

Jeg kan godt frygte for glædespiger, og andre der yder kropsnær service med kropsnær kontakt, at en gradvis åbning af samfundet kommer til at bestå i, at handel og service, som idag holder lukket, som de første får lov til at åbne.

Først butikker og restaurant virksomhed, dernæst måske frisører og negleklinikker etc

Tandlæger vil man nok også få åbnet op for hurtigst muligt.

Men hvad nu hvis glædespiger, tatovører, massører som de sidste får lov til at genåbne?

I værste fald, vil det kunne vare til efter sommeren, og hvis så anden bølge kommer til efteråret, som der skrives om som en mulighed.

Bevæger vi os så ind i en tilstand, af om ikke som nu total nedlukning, så en tilstand hvor samfundet på ubestemt tid, kun vil blive gradvist åbnet, og på ubestemt tid vil forblive delvist lukket?

Det er forhåbentlig mere hypotetisk, end realistisk, men hvordan vil piger og mænd reagere i så fald.

Går branchen så under jorden i en ren og skær desperat overlevelses kamp,  og kan samfundet holde til at hele brancher der lever af kropsnær betjening fratages deres eksistensgrundlag.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Ubeskriveligt skrev, for 1 minut siden:

Som jeg lige hørte på statsministeren fortsætter det forbud, der bl.a rammer massage frem til 13. maj. Så i hverfald indtil der.

Ja...:(

Sammen med frisører og storcentre 

Del dette indlæg


Link til indlæg

"Danmark bliver ikke det samme igen" siger Mette Frederiksen.

Håber da virkelig.m at det stadig vil være muligt at besøge GP'er og lysthuse i fremtiden.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Rust in Peace
ppd skrev, for 2 timer siden:

"Danmark bliver ikke det samme igen" siger Mette Frederiksen.

Håber da virkelig.m at det stadig vil være muligt at besøge GP'er og lysthuse i fremtiden.

Det er der ret stor sandsynlighed for at du må efter 10. maj, hvis den gode udvikling fortsætter. Men vil og tør du? Risikoen for smitte vil formentlig ikke være mindre end i dag.- du har blot fået Statens accept, da udbruddet vil være under kontrol. Men tager du risikoen?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Rust in Peace skrev, Lige nu:

Men vil og tør du? Risikoen for smitte vil formentlig ikke være mindre end i dag.- du har blot fået Statens accept, da udbruddet vil være under kontrol. Men tager du risikoen?

Ja, uden tvivl. Hvis jeg må komme ind i Danmark, that is.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Svært at se at det ikke skulle smitte, så chancen for at få corona i branchen må hurtigt blive 100% for både piger og kunder! Gummimanden hjælper ikke meget.

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Havnebumsen
Bananas skrev, for 8 timer siden:

Ja, uden tvivl. Hvis jeg må komme ind i Danmark, that is.

Nu må man se udviklingen. Men med Sveriges tilgang, så kunne man godt forestille sig, at man ventede med at åbne til Sverige. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Gad vide hvor lang tid GP'ere og lysthuse har lukket..?

Samfundet skal jo igang på en eller anden måde...

Del dette indlæg


Link til indlæg
ppd skrev, for 2 timer siden:

Gad vide hvor lang tid GP'ere og lysthuse har lukket..?

Samfundet skal jo igang på en eller anden måde...

Officielt indtil massører, frisører, tatovører bliver omfattet i en genåbningsfase.  De fleste har jo nok bemærket, at der i et eller andet omfang stadig tilbydes og købes.  Det følgende står for min egen regning.  I forbindelse med at genåbningen fase I igangsættes, vil flere og flere GP´er  sikkert tænke "De kunne ligeså godt have startet med massører, frisører og andre små erhvervsdriven, ergo det vælter nok ikke hele planen at jeg begynder igen, så det gør jeg".  

Sagen for klinikkerne er nok markant anderledes -  De er for synlige og vil højest tænkeligt hurtigt tiltrække myndighedernes interesse og blive tildelt både bøder og skidt omtale i medierne.  Så vil man gerne købesex nu eller efter påske,  skulle det nok ikke være særligt svært, med mindre man bærer sig enormt klodset af.  Jeg behøver nok ikke at skrive hvilke segmenter og koncepter jeg specielt tænker på.  

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...