Hop til indhold
MrLovaLova

Fitness World

Recommended Posts

Nogle herinde der render i Fitness World, og kan forholde sig lidt til de såkaldte valgmuligheder man er blevet stillet overfor?

Kort fortalt så har man fået 4 valgmuligheder

1) få et gavekort når centrene åbner igen ( = Betal, og håb på de åbner igen )

2) 20% rabat de næste 6 måneder ( = Betal, og håb på de åbner igen )

3) Pause, men du skal stadig betale?? ( = Betal, og håb på de åbner igen )

4) Betal og få intet for dine penge ( = Betal, og håb på de åbner igen )

Det virker altså lidt som fusk at man skal betale uanset hvad? Specielt pkt 3. I denne svære situation har jeg intet imod at støtte op hvor jeg kan, meeen jeg har det temmelig skidt med at en kæmpe kapitalfond ( dem bag Fitness World )  skal kradse penge ind, og så trække konkurs kortet når man nærmer sig åbning igen, for derefter lave en eller anden smart firma konstellation der gør at centrene kan åbne igen på ny.

Kan godt være jeg bare ser spøgelser, men....

Del dette indlæg


Link til indlæg

@MrLovaLova

Du har en god pointe!

Fitness World opkøbt af engelsk fitness-gigant

Fitness World, den største fitnesskæde i Danmark, er blevet opkøbt af britiske PureGym. Det oplyser PureGym på sin hjemmeside, og Fitness World bekræfter.

https://finans.dk/erhverv/ECE11819514/fitness-world-opkoebt-af-engelsk-fitnessgigant/?ctxref=ext

Hvis dit lokale fitness center var ejet af nogle ildsjæle, som er i risiko for at miste livsværket, ville jeg personligt fortsætte med at betale, med risiko for at tabe pengene.

Men en kæde som har haft skiftende kapital stærke ejere, som de facto kan gå konkurs, eller lade den del af forretningen gå konkurs, ville jeg ikke forsætte med at betale til.

Som jeg ser det, kan de enten overleve, eller bløde så meget, at en anden velpolstret køber kan overtage kæden billigt.

I sidstnævnte tilfælde kan brandet videreføres, det samme personale forhåbentlig fortsætte, som det samme tilbud til de samme brugere.

Hvis der kan være tale om Franchising, kan der måske være grund til at støtte en lokal franchisetager?

Værre er det, hvis de her knækker nakken, det vil være den fuldendte tragedie, støt dem hvis I kan :(

Deerest.dk

Vi har derfor truffet et svært valg, nemlig kun at have åbent efter aftale. Der er ingen tvivl om at denne krise truer vores eksistens som virksomhed, men forhåbentlig er det en krise som ikke varer alt for længe.

https://deerest.dk/pages/corona-virus

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
MrLovaLova skrev, 1 time siden:

Kan godt være jeg bare ser spøgelser, men....

Ja, det gør du.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

@MrLovaLova ved mulighed 3, bliver medlemsskabet sat på pause. Det du betaler i pauseperioden, vil du blive kompenseret for, når der åbnes igen. Det vil med stor sandsynlighed ske ved modregning.

Frygter du, at selskabet går konkurs, så er du selvfølgelig berettiget til at opsige dit medlemsskab.

Redigeret af Gæst

Del dette indlæg


Link til indlæg
Sutteålen skrev, for 1 minut siden:

@MrLovaLova ved mulighed 3, bliver medlemsskabet sat på pause. .

Det tror jeg han har forstået. Han skriver jo, han frygter de har en plan om at gå konkurs, så der ikke er noget fremtidigt medlemskab at modregne i. Jeg ved ikke med medlemsskabet - jeg troede man skulle tømme sit skab hver dag? ;) (Sorry, kunne ikke dy mig for den når den lå lige til)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Bebop skrev, for 6 minutter siden:

Det tror jeg han har forstået. Han skriver jo, han frygter de har en plan om at gå konkurs, så der ikke er noget fremtidigt medlemskab at modregne i. Jeg ved ikke med medlemsskabet - jeg troede man skulle tømme sit skab hver dag? ;) (Sorry, kunne ikke dy mig for den når den lå lige til)

Jeg knyttede også en bemærkning til den eventuelle konkurs. Hvis han frygter dette, må han vel opsige sin aftale med FW. 
 

Derudover, så forstår jeg godt trådstarters undren. I SATS, hvor jeg er medlem, fik man mulighed for at få pengene tilbage med det samme. Dette var gældende fra den først lukningsperiode fra 13-31 marts.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har valgt punkt 3, men skal stadig betale for april måned? Hvilket er fusk for mig især som i nævner at dette er en kæmpe fitness kæde.

Mens feks. Repeat har meddelt om, at så længe der er karantæne, så kommer man som medlem ikke til, at betale noget som helst.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Sutteålen skrev, for 21 minutter siden:

 

Derudover, så forstår jeg godt trådstarters undren. I SATS, hvor jeg er medlem, fik man mulighed for at få pengene tilbage med det samme. Dette var gældende fra den først lukningsperiode fra 13-31 marts.

Loop giver ingen valgmuligheder, det er bare pause. Så SATS er foreløbig i mindretal og jo ikke så discountprissat som de to andre.

Del dette indlæg


Link til indlæg

I too choose option 3 but i wrote to them to explain that this is unfair, after a few emails they suggest i stop the payment for april but leave the agreement in place and then wait for a refund for march.  Which i think can be used in april or may depending when they open again.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ja som andre også har skrevet her i tråden så var den første udmelding at ens medlemskab blev sat på pause, hvilket vil sige man ikke skal betale, og man ikke skulle foretage sig noget. For nylig kom der så en besked hvor man pludselig skulle vælge mellem de 4 muligheder, men hvor man så pludselig skulle betale selvom man var sat på pause hvilket virker lidt fishy??

Ufattelig man kan foretage sig sådan en manøvre bare man har et firma der er stort nok.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvis man vælger option 3 så betaler man for april men bliver modregnet for hele perioden marts og april indtil de åbner igen. Man kommer ikke til at betale for maj hvis det strækker sig så længe sådan som jeg læser det.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeps, jeg er helt med på hvad de har skrevet og hvordan det foregår, men hvorfor opkræve penge forud de alligevel skal modregne? Normal betaler man ikke når man er sat på pause, men det gør man så nu?

Ja håber min skepsis bliver gjort til skamme, ellers hørte I det her først !! ;)

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
MrLovaLova skrev, for 3 timer siden:

Normal betaler man ikke når man er sat på pause, men det gør man så nu?

Man betaler normalt et gebyr for at sætte på pause.

Du kan jo spille på det, og melde dig ud for så at betale oprettelse senere.

Jeg synes ikke der er noget som helst fishy i det.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bebop skrev, for 1 time siden:

Man betaler normalt et gebyr for at sætte på pause.

Du kan jo spille på det, og melde dig ud for så at betale oprettelse senere.

Jeg synes ikke der er noget som helst fishy i det.

Melder jeg mig ud er det løbende måned + 1 måned, hvilket vil sige jeg kommer til at betale uanset hvad.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bebop skrev, for 3 timer siden:

Man betaler normalt et gebyr for at sætte på pause.

Du kan jo spille på det, og melde dig ud for så at betale oprettelse senere.

Jeg synes ikke der er noget som helst fishy i det.

Prøv at spørge dem i REPEAT? Der skal medlemmerne ikke foretage sig noget og medlemsskabet går videre på pause! Så man kommer ikke betale en øre for noget! 

Del dette indlæg


Link til indlæg
MrLovaLova skrev, for 16 timer siden:

Melder jeg mig ud er det løbende måned + 1 måned, hvilket vil sige jeg kommer til at betale uanset hvad.

Ja, god pointe, som understreger at det er et fint tilbud, de giver.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...