Hop til indhold
pacer

Corona og dine lunger

Recommended Posts

Forstår ikke admin flytter den herned hvor ikke så mange kommer, der er afgørende viden og kan måske få folk til at forstå de ikke skal besøge pigerne i disse tider.

Der er ikke megen hyggesnak over det!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Christina ssbbw
pacer skrev, for 3 minutter siden:

Forstår ikke admin flytter den herned hvor ikke så mange kommer, der er afgørende viden og kan måske få folk til at forstå de ikke skal besøge pigerne i disse tider.

Der er ikke megen hyggesnak over det!

Det har intet med politik eller branchen at gøre. Så det skal da ligge her. 

Havde du lagt den op tidligere på aftenen, så var den nok set af flere. Men de fleste har vel læst det i de Danske medier? Der har det stået i et par dage. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Christina ssbbw skrev, for 6 minutter siden:

Det har intet med politik eller branchen at gøre. Så det skal da ligge her. 

Havde du lagt den op tidligere på aftenen, så var den nok set af flere. Men de fleste har vel læst det i de Danske medier? Der har det stået i et par dage. 

Ja du har ret. 
Folk kan nok finde info selv, alvoren er vel ved at synke ind

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Christina ssbbw
pacer skrev, for 1 minut siden:

Ja du har ret. 
Folk kan nok finde info selv, alvoren er vel ved at synke ind

Jeg tror og håber alle er ved at indse hvor alvorligt det er, nu hvor regeringen sætter så mange tiltag i gang. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Indiske Devina

Jeg blev så ræd da jeg læste det. En ting er at man får en træls influenza som forsvinder igen en anden ting er varige men. Det gider jeg ikke. Jeg har allerede astma og en lunge kapital på kun 70 %.

Det er vildt skræmmende

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Emmalie

Måske man alligevel skulle tage det der rygestop op til genovervejelse..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Emmalie
pacer skrev, for 9 minutter siden:

Jeg gør det her til mig egen Corona tråd for jeg er dybt bekymret, så kan i bare kalde mig for mørkemand.

Ibuprofen kan være et problem WHO advarer.

https://www.bt.dk/samfund/who-tag-ikke-ibuprofen-det-er-vigtigt

Generelt er Ibuprofen også i den sorte ende af håndkøbssmertestillende. Det kan have grimme medfølger, som nedsat befrugtningsevne, mavesår, m.m

Og rigtig skidt hvis det også kolliderer med covid19, der er nok mange der vil bruge Ipren når de har ømme muskler og ondt i lungerne :( 

Redigeret af Emmalie

Del dette indlæg

Link til indlæg
Emmalie skrev, for 4 timer siden:

Generelt er Ibuprofen også i den sorte ende af håndkøbssmertestillende. Det kan have grimme medfølger, som nedsat befrugtningsevne, mavesår, m.m

Og rigtig skidt hvis det også kolliderer med covid19, der er nok mange der vil bruge Ipren når de har ømme muskler og ondt i lungerne :( 

Godt indspark det var jeg ikke klar over, tror heller ikke det er almen viden for så havde man vel hørt om det.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Ham her er virkelig værd at lytte til, han har fattet hvor galt det egentlig står til.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Rust in Peace
Emmalie skrev, for 12 timer siden:

Måske man alligevel skulle tage det der rygestop op til genovervejelse..

Tja, røgning koster 14.000 danskere livet HVERT år. Vi har pt. 4 der er døde af Corona. Rygning er helt lovligt og købes i håndkøb. Coronavirus har fået et helt samfund til at gå i stå og sender tusinder ud i arbejdsløshed og høj gæld.

Lidt tankevækkende. 

Redigeret af Rust in Peace

Del dette indlæg

Link til indlæg
Rust in Peace skrev, 1 time siden:

Tja, røgning koster 14.000 danskere livet HVERT år. Vi har pt. 4 der er døde af Corona. Rygning er helt lovligt og købes i håndkøb. Coronavirus har fået et helt samfund til at gå i stå og sender tusinder ud i arbejdsløshed og høj gæld.

Lidt tankevækkende. 

Hvordan tankevækkende? Hvilken tanker får du?

Redigeret af pacer

Del dette indlæg

Link til indlæg
pacer skrev, for 8 timer siden:

Malariamedicin ser ud til at have effekt, i det mindste på symptomer...

Ja, jeg hørte lige på Sky News, at der er 5-6 eksisterende virabekæmpende præparater, som har vist tegn på at de kan have en vis effekt på coronavirus og som der nu eksperimenteres med.

- Man kan håbe på at et af dem kan bruges. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Rust in Peace
pacer skrev, for 29 minutter siden:

Hvordan tankevækkende? Hvilken tanker får du?

At vi gør så meget for at redde få, men samtidig gør så lidt for at redde mange. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Rust in Peace skrev, for 2 minutter siden:

At vi gør så meget for at redde få, men samtidig gør så lidt for at redde mange. 

Okay.
Denne her virus er noget helt andet end vi har set i nyere tid, vi skal helt tilbage til polioepidemien eller Den spanske syge.
Det er derfor man reagerer så voldsomt. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Rust in Peace
pacer skrev, for 18 minutter siden:

Okay.
Denne her virus er noget helt andet end vi har set i nyere tid, vi skal helt tilbage til polioepidemien eller Den spanske syge.
Det er derfor man reagerer så voldsomt. 

Og det er helt fint - for hvis vi kan redde livet for 1-2.000 danskere skal skal vi gøre alt! Jeg forundres nok mere over at der er steder, hvor vi kan redde 5-10 gange så mange liv, hvor vi så intet gøt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Rust in Peace skrev, for 4 minutter siden:

Og det er helt fint - for hvis vi kan redde livet for 1-2.000 danskere skal skal vi gøre alt! Jeg forundres nok mere over at der er steder, hvor vi kan redde 5-10 gange så mange liv, hvor vi så intet gøt.

Det gør vi også men folk ryger videre alligevel, det sagt så er antallet af rygere også faldet voldsomt gennem årene. Engang var det vist op mod 70% som røg.

Iøvrigt er det mange gange flere end 1000-2000 vi risikerer at miste til Corona, og så er der følgeskaderne hos de mange som overlever.

Redigeret af pacer

Del dette indlæg

Link til indlæg
Rust in Peace skrev, for 20 minutter siden:

Du har da ret Rygning er et kæmpeproblem,    Men det smitter ikke

Hvis man ryger , er det mest en selv det går ud over, og i danmark er vi jo meget obs på den enkelte frihed osv.

Stod det til mig forbød man rygning i det offentlige rum , jeg er ikke ryger....

Men corona-virusen er meget værre da det ramme de svage og syge mennesker i vores samfund.

Så derfor er det iorden at danmark lukker ned

Del dette indlæg

Link til indlæg
pacer skrev, for 32 minutter siden:

Iøvrigt er det mange gange flere end 1000-2000 vi risikerer at miste til Corona, og så er der følgeskaderne hos de mange som overlever.

Ja, 1680 er best case i første "bølge"... og hvis vi får italienske tilstande (Hvis 10% af befolkningen bliver smittet) - kan dødstallet komme helt op på 1% af befolkningen, altså ca. 5600 døde, ligeledes i "første bølge". Det er tal fra Syndhedsstyrelsen for en uge siden... - og der regnede man med at "første bølge" ville flade ud til maj-juni.

Det er altså ikke for at være pessimist, men:

Alle fagfolk (tror jeg) er enige om at corona vil vende tilbage i bølger henover de næste på år, indtil ca. 60% af befolkningen har haft sygdommen, og der derfor er opstået en stor nok imunitet i befolkningen, der gør at Corona ikke spredes hurtigere end eksempelvis en alm. sæssoninfluenza - Når vi når dertil er alt godt...

De fleste dråbebårne vira er ikke så glad for sommeren, af 2 grunde: Dels er befolkningen mere udendørs, og derfor ikke så tætte på hinanden, og dels udtører de dråber vi hoster og nyser ud i omgivelserne hurtigere, hvorved vira tilintegøres. Vores nyse-hoste dråber sidder ganske enkelt ikke så længe på dørhåndtag, hænder osv om sommeren, hvorved smitterisikoen nedsættes.

I dag meddeler syndhedsstyrelsen så, at man ikke længere er så sikker på at sommeren "kan hjælpe os" i samme  grad som ved alm. dråbebårne virus, bla. fordi, at der i lande med et klima som er varmere end vores på denne årstid - også er coronaudbrud...

Så worst case: "Første bølge" kommer til at strække sig henover sommeren måske ind i efteråret? Et sundhedsvæsen i knæ - det kan gå rigtig galt, og så kan det ende med at være langt flere end 5600 dødsfald... - Dertil kommer, at der også vil være indirekte dødsfald af coronavirus, da mange af de øvrige patienter på vores hospitaler, med et sundhedsvæsen i knæ,  ikke ville kunne få den optimale behandling...

Bamsen skrev, for 55 minutter siden:

Så derfor er det iorden at danmark lukker ned

Ja, jeg tænker at det er HELT nødvendigt at Danmark lukker ned!

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...