Hop til indhold

Økonomisk hjælp på vej til GP’ere

Featured Replies

Skrevet
Rust in Peace skrev, for 8 timer siden:

Yes - det der står, nemlig ELLER mere end 50 ansatte. Så restauranten med 6 ansatte kan godt komme med i ordningen, hvis to eller flere af de ansatte er fyringstruede.  

OK, nu forstår jeg det. Tak for gentagelsen :) 

Skrevet

Jeg tror ikke GPer skal regne med økonomisk hjælp fra staten da det ikke er et anerkendt erhverv, og skulle det ske bliver nok mere for at hjælpe nogen ud af branchen end for at de kan blive, regeringen ser sexarbejde som et socialt problem. De fleste GPer kan sikkert klare 14 dage uden indtægt, men trækker krisen ud er der nok mange der må finde på noget andet at lave. Jeg håber stadig at kunne møde mine favoritter når situationen igen er normaliseret, derfor har jeg også betalt nogle besøg forud som en hjælp, men varer det måneder forslår det som en skrædder i helvede.

Skrevet
Final Cut skrev, for 8 minutter siden:

Jeg tror ikke GPer skal regne med økonomisk hjælp fra staten da det ikke er et anerkendt erhverv, og skulle det ske bliver nok mere for at hjælpe nogen ud af branchen end for at de kan blive, regeringen ser sexarbejde som et socialt problem.

Lige mine ord. Her vil staten være tilbageholden, for får glædespigerne økonomisk hjælp, har staten jo de facto anerkendt erhvervet! Og det er nok det allersidste, den har i tankerne.

Hvis en glædespige skulle gå hen og få økonomisk støtte, bliver det nok med begrundelse i et andet erhverv. Det bliver med garanti ikke begrundet med, at hun er glædespige.

Skrevet

Er der nogle der kan komme med nogle bud på, om der med de seneste hjælpepakker, kunne bestå muligheder for at gp som betaler skat og moms, kan opnå hjælp efter de branchekoder, som de eventuelt efter råd fra Skat har oprettet deres virksomhed under?

Såvel hvad gp vil kunne gøre, som hvis muligt beretninger af Gp om at de har søgt og  måske har fået tilsagn om hjælp.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Skrevet
Rejsenetværk skrev, for 3 timer siden:

Er der nogle der kan komme med nogle bud på, om der med de seneste hjælpepakker, kunne bestå muligheder for at gp som betaler skat og moms, kan opnå hjælp efter de branchekoder, som de eventuelt efter råd fra Skat har oprettet deres virksomhed under?

Såvel hvad gp vil kunne gøre, som hvis muligt beretninger af Gp om at de har søgt og  måske har fået tilsagn om hjælp.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Ingen hjælpepakker til små virksomheder er forhandlet færdigt endnu, det bliver de i morgen. Som det ser ud nu vil man kunne få hjælp, hvis man har et enkeltmandsfirma og omsætningen er faldet pga Corona. Jeg tænker umiddelbart det er noget den enkelte pige drøfter med sin revisor eller finder info om på den side der er oprettet til formålet.

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.