Hop til indhold
Guest Rust in Peace

Økonomisk hjælp på vej til GP’ere

Recommended Posts

Rust in Peace skrev, for 8 timer siden:

Yes - det der står, nemlig ELLER mere end 50 ansatte. Så restauranten med 6 ansatte kan godt komme med i ordningen, hvis to eller flere af de ansatte er fyringstruede.  

OK, nu forstår jeg det. Tak for gentagelsen :) 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Final Cut

Jeg tror ikke GPer skal regne med økonomisk hjælp fra staten da det ikke er et anerkendt erhverv, og skulle det ske bliver nok mere for at hjælpe nogen ud af branchen end for at de kan blive, regeringen ser sexarbejde som et socialt problem. De fleste GPer kan sikkert klare 14 dage uden indtægt, men trækker krisen ud er der nok mange der må finde på noget andet at lave. Jeg håber stadig at kunne møde mine favoritter når situationen igen er normaliseret, derfor har jeg også betalt nogle besøg forud som en hjælp, men varer det måneder forslår det som en skrædder i helvede.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Final Cut skrev, for 8 minutter siden:

Jeg tror ikke GPer skal regne med økonomisk hjælp fra staten da det ikke er et anerkendt erhverv, og skulle det ske bliver nok mere for at hjælpe nogen ud af branchen end for at de kan blive, regeringen ser sexarbejde som et socialt problem.

Lige mine ord. Her vil staten være tilbageholden, for får glædespigerne økonomisk hjælp, har staten jo de facto anerkendt erhvervet! Og det er nok det allersidste, den har i tankerne.

Hvis en glædespige skulle gå hen og få økonomisk støtte, bliver det nok med begrundelse i et andet erhverv. Det bliver med garanti ikke begrundet med, at hun er glædespige.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Er der nogle der kan komme med nogle bud på, om der med de seneste hjælpepakker, kunne bestå muligheder for at gp som betaler skat og moms, kan opnå hjælp efter de branchekoder, som de eventuelt efter råd fra Skat har oprettet deres virksomhed under?

Såvel hvad gp vil kunne gøre, som hvis muligt beretninger af Gp om at de har søgt og  måske har fået tilsagn om hjælp.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg

Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, for 3 timer siden:

Er der nogle der kan komme med nogle bud på, om der med de seneste hjælpepakker, kunne bestå muligheder for at gp som betaler skat og moms, kan opnå hjælp efter de branchekoder, som de eventuelt efter råd fra Skat har oprettet deres virksomhed under?

Såvel hvad gp vil kunne gøre, som hvis muligt beretninger af Gp om at de har søgt og  måske har fået tilsagn om hjælp.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Ingen hjælpepakker til små virksomheder er forhandlet færdigt endnu, det bliver de i morgen. Som det ser ud nu vil man kunne få hjælp, hvis man har et enkeltmandsfirma og omsætningen er faldet pga Corona. Jeg tænker umiddelbart det er noget den enkelte pige drøfter med sin revisor eller finder info om på den side der er oprettet til formålet.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...