Hop til indhold
Guest Rust in Peace

Økonomisk hjælp på vej til GP’ere

Recommended Posts

Guest Rust in Peace

Så er der lagt en plan ud for at hjælpe fastansatte og timelønnede. Der forlyder at der meget snart også kommer en hjælpepakke til selvstændige.
Det betyder i praksis at piger, der har betalt skat og kan dokumentere deres indtægter kan se frem til en økonomisk håndsrækning med den kommende hjælpepakke. Det samme er gældende for alle øvrige selvstændige, som er dem der generelt lider mest i disse dage.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Den tror jeg så ikke på. Prostitution er ikke et anerkendt erhverv, selvom piger(ne) betaler skat.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Borende X skrev, for 5 minutter siden:

Den tror jeg så ikke på. Prostitution er ikke et anerkendt erhverv, selvom piger(ne) betaler skat.

Det afhænger nok af, hvordan man driver sin forretning.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Borende X skrev, for 4 minutter siden:

Igen et argument for, at erhvervet skal flyttes ud af gråzonen...

Desværre er Astrid Kragh i højere grad parat til at kriminalisere sexkøb.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Emmadarling
Borende X skrev, for 8 minutter siden:

Nej der findes ikke branchekoder for prostitution, men andet der er i kategorien af personlige behandlinger.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Emmadarling skrev, for 1 minut siden:

Nej der findes ikke branchekoder for prostitution, men andet der er i kategorien af personlige behandlinger.

Som jeg har forstået det, så er der piger, der selv er blevet rådet af skat, til at bruge de branchekoder som de bruger.

Og mon så ikke også, at Skat vil acceptere at de søger, og opnår en kompensation, som den valgte branchekode berettiger.

Hvis man er kendt som en solid betaler af skat og moms, så tror jeg faktisk at det vil blive accepteret?

Så prøv endelig!

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg

Link til indlæg

Må jeg I denne forbindelse lave et lille "opråb" til dem der lejer værelser/lejligheder/huse ud. Var den anden dag på besøg hos en af mig kær GPér (kaffe) hun var noget kun på "røven" ingen kunder men stadivæk normal husleje, ikke sjovt, mens vi sidder og snakker ringer mutter op og siger " vi finder lige en ny aftale mht husleje nu når tingene er som de er" det kalder jeg sku god stil.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Rust in Peace skrev, for 56 minutter siden:

Så er der lagt en plan ud for at hjælpe fastansatte og timelønnede. Der forlyder at der meget snart også kommer en hjælpepakke til selvstændige.
Det betyder i praksis at piger, der har betalt skat og kan dokumentere deres indtægter kan se frem til en økonomisk håndsrækning med den kommende hjælpepakke. Det samme er gældende for alle øvrige selvstændige, som er dem der generelt lider mest i disse dage.

Der er hjælp på vej til firmaer med mere end 30 (eller er det 50) ansatte 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Rust in Peace
anon skrev, for 30 minutter siden:

Nope, den har du læst forkert.

Dem der endnu ikke er hjælp til er de selvstændige, idet de ikke kan være fyringstruet. Men her skulle der meget snart komme en ny nødplan for dem.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Emmadarling
anon skrev, for 38 minutter siden:

Tæller vi os selv plus kunder?

Sorry den lå lige til højre benet :-)

TV avisen DR1 har ekstra udsendelse 17.30. Vi kan håbe det handler om enkeltmands virksomheder 

Del dette indlæg

Link til indlæg

I får ikke hjælp af de offentlige  !!!!!!

Jeres omkostninger for høje. Jeg kan forstå at omkostningerne ved en vagt er ca.kr 3.000.

Det vil sige man skal omsætte for mindst f kr. 3000 for at der bliver noget  til pigen.Derfor stopper flere piger

Del dette indlæg

Link til indlæg

Forstår ikke hvorfor man skal hjælpe gp’ere. Hjælper gp’ere de almindelige borgere? Det tror jeg vidst ikke 

selvfølgelig er de hårdt ramt, men det er vi alle

Redigeret af Tyrkeren82

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Loser

Man skal vel hjælpe alle. Det er jo en fælles ting det her. Og GP'er afkræves jo da også skat, på linie med alle os andre.

Redigeret af Loser

Del dette indlæg

Link til indlæg
Tyrkeren82 skrev, for 34 minutter siden:

Forstår ikke hvorfor man skal hjælpe gp’ere. Hjælper gp’ere de almindelige borgere? Det tror jeg vidst ikke 

selvfølgelig er de hårdt ramt, men det er vi alle

Der bliver jo ikke en hjælpepakke specielt til GP’er, men til små selvstændige.

Og ja, selvfølgelig hjælper vi almindelige borgere, vi er jo selv almindelige borgere.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest DygtigMaler
Liv skrev, for 1 minut siden:

Der bliver jo ikke en hjælpepakke specielt til GP’er, men til små selvstændige.

Og ja, selvfølgelig hjælper vi almindelige borgere, vi er jo selv almindelige borgere.

enkeltmands firmere blir desværre ikke hjulpet, har lige set Jacob Elleman udtale det på tv for 30 min siden .

Private får dækket 75 % og det gælder alle private virksomheder, der garrenterer at medarbejder IKKE fyres ! 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Landsbytossen
DygtigMaler skrev, for 3 minutter siden:

enkeltmands firmere blir desværre ikke hjulpet, har lige set Jacob Elleman udtale det på tv for 30 min siden .

Private får dækket 75 % og det gælder alle private virksomheder, der garrenterer at medarbejder IKKE fyres ! 

Præcis, ingen små virksomheder får hjælp. Dete er kun, hvis du har over et vist antal medarbejdere, der ydes tilskud til deres løn, hvis de sendes hjem med løn.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest DygtigMaler
Landsbytossen skrev, for 10 minutter siden:

Præcis, ingen små virksomheder får hjælp. Dete er kun, hvis du har over et vist antal medarbejdere, der ydes tilskud til deres løn, hvis de sendes hjem med løn.

Helt korrekt !

Del dette indlæg

Link til indlæg
Rust in Peace skrev, for 2 timer siden:

Nope, den har du læst forkert.

Dem der endnu ikke er hjælp til er de selvstændige, idet de ikke kan være fyringstruet. Men her skulle der meget snart komme en ny nødplan for dem.

OK, jeg læste det her:

"

Ordningen skal gælde med tilbagevirkende kraft fra 9. marts og frem til 9. juni.

Den gælder for virksomheder, der står overfor at skulle fyre mindst 30 procent af medarbejderne eller flere end 50 ansatte." 

Fra dr.dk

Hvad har du læst?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Emmadarling skrev, for 2 timer siden:

Tæller vi os selv plus kunder?

Sorry den lå lige til højre benet :-)

TV avisen DR1 har ekstra udsendelse 17.30. Vi kan håbe det handler om enkeltmands virksomheder 

Kunder er vel ikke ansatte? 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Emmadarling
anon skrev, for 12 minutter siden:

Kunder er vel ikke ansatte? 

Det var en joke kære Anon :-)

Læs mit svar - igen 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Emmadarling skrev, for 1 minut siden:

Det var en joke kære Anon :-)

Læs mit svar - igen 

Jeg har læst dit svar 

Jeg har selv en enkeltmandsvirksomhed. 70 pct af min omsætning kommer fra udland. Det meste i forbindelse med rejser. Jeg er ikke overrasket over udviklingen, og har, som man altid bør som selvstændig, nok likviditet til at klare 6-12 måneder uden indtægt. Jeg har ingen illusioner om at mine kunder, eller regeringen, dækker mig ind. Jeg er i dialog med nogle kunder om fjernsupport. Det regner jeg med kan lykkes for nogle. Jeg har set et par annoncer på AL med piger som tilbyder onlineydelser. Det er måske en mulighed. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Emmadarling
anon skrev, for 1 minut siden:

Jeg har læst dit svar 

Jeg har selv en enkeltmandsvirksomhed. 70 pct af min omsætning kommer fra udland. Det meste i forbindelse med rejser. Jeg er ikke overrasket over udviklingen, og har, som man altid bør som selvstændig, nok likviditet til at klare 6-12 måneder uden indtægt. Jeg har ingen illusioner om at mine kunder, eller regeringen, dækker mig ind. Jeg er i dialog med nogle kunder om fjernsupport. Det regner jeg med kan lykkes for nogle. Jeg har set et par annoncer på AL med piger som tilbyder onlineydelser. Det er måske en mulighed. 

Tak for rådet . 

Jeg har , udover mit GP-bijob, et civilt job - også som selvstændig.

”Ramt” i begge brancher men ved der er lys for enden af tunnelen 

Forbliver optimistisk 

Del dette indlæg

Link til indlæg
DygtigMaler skrev, 1 time siden:

Denne krise kan vare længe, og der kan ske meget endnu, på alle planer, så, så lad os se hvad der sker. I første omgang tænker jeg, at undlade at betale ind til pensionsordningen. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Rust in Peace
anon skrev, for 3 timer siden:

OK, jeg læste det her:

"

Ordningen skal gælde med tilbagevirkende kraft fra 9. marts og frem til 9. juni.

Den gælder for virksomheder, der står overfor at skulle fyre mindst 30 procent af medarbejderne eller flere end 50 ansatte." 

Fra dr.dk

Hvad har du læst?

Yes - det der står, nemlig ELLER mere end 50 ansatte. Så restauranten med 6 ansatte kan godt komme med i ordningen, hvis to eller flere af de ansatte er fyringstruede.  

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...