Guest Mon Cherie Skrevet 9. Marts, 2020 KÆRE GÆST. I FORBINDELSE MED CORONAVIRUSSEN PRØVER VI AT TAGE VORES FORHOLDSREGLER. DERFOR SPØRGER VI ALLE VORES GÆSTER, OM DE HAR VÆRET UDE AT REJSE INDEN FOR DE SIDSTE 14 DAGE – ER DET TILFÆLDET, ER DET OP TIL PIGEN SELV AT BEDØMME, OM HUN VIL MODTAGE GÆSTEN. MAN VIL VED DØREN BLIVE MØDT AF EN TELEFON-PIGE, MED EN HÅNDDESINFEKTION FLASKE SOM ALLE GÆSTER SKAL BENYTTE INDEN DER ER ADGANG TIL HUSET. FRA HUSETS SIDE, HAR VI BEDT ALLE VORES PIGER OM AT BLIVE HJEMME, HVIS DE HOSTER, NYSER ELLER PÅ ANDEN MÅDE FØLER SIG UTILPAS . DER KAN FOREKOMME “HULLER” I VAGTPLANEN I DISSE TIDER – MEN DET HÅBER VI SELVFØLGELIG, AT DER ER FORSTÅELSE FOR. BETTER SAFE THAN SORRY – SIKKERHED FREM FOR ALT. På gensyn Mon-Cherie pigerne. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25042 Skrevet 9. Marts, 2020 Meget prisværdigt. Men har I ikke en "rangordning" af rejsemålet? Der er vel forskel på, om en gæst lige er kommet fra Grønland eller fra Milano? 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Le Male 173 Skrevet 9. Marts, 2020 God stil, stor tommel op Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
C50 92 Skrevet 9. Marts, 2020 Det er utrolig flot og ekstrem ansvarsbevidst. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
jenslillemandhansenv2 881 Skrevet 9. Marts, 2020 Det er sku OK Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Trinetease Skrevet 9. Marts, 2020 Borende X skrev, for 17 minutter siden: Meget prisværdigt. Men har I ikke en "rangordning" af rejsemålet? Der er vel forskel på, om en gæst lige er kommet fra Grønland eller fra Milano? Er det efterhånden ligegyldigt? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25042 Skrevet 9. Marts, 2020 (edited) Trinetease skrev, for 13 minutter siden: Er det efterhånden ligegyldigt? Jeg tillader mig at tro, at der er faldet et "ikke" ud. Hvis det efterhånden var ligegyldigt, hvor man havde været, burde MC – og lignende etablissementer – nok lukke helt ned for en stund. Men som sagt et prisværdigt initiativ. Redigeret 9. Marts, 2020 af Borende X 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Mon Cherie Skrevet 9. Marts, 2020 Vi vil lade pigerne tage beslutningen, om hvilke gæster de ønsker at have besøg af. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest kenderen Skrevet 9. Marts, 2020 I stil med restaurationsbranchen bliver dén her sikkert ramt meget tydeligt... jeg foreslår en 3 ugers pause med GP besøg og jævnlige spillere. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest mannings Skrevet 9. Marts, 2020 Borende X skrev, for 36 minutter siden: Jeg tillader mig at tro, at der er faldet et "ikke" ud. Hvis det efterhånden var ligegyldigt, hvor man havde været, burde MC – og lignende etablissementer – nok lukke helt ned for en stund. Men som sagt et prisværdigt initiativ. Jeg tænker at Sundhedsstyrelsen vil være interesseret i at kortlægge ens færden såfremt man bliver diagnostiseret med Coronavirus mhp på at spore smittens oprindelse og dermed inddæmme smittefaren. Ind til videre ihvertfald... Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
DocX 5 Skrevet 9. Marts, 2020 Godt initiativ selvom det næppe er nok, man kan være symptomfri smittebærer, og jo mere kontakt man har med en smittebære jo størrer risiko. COVID-19 virus er ekstremt smittende, så ved to kroppe der berør hinanden over længere tid er der meget stor risiko for smitteoverførsel En inficeret men symptomfri glædespige vil potentielt kunne smitte samtlige kunder (et sandsynligt skræk senarie) og være medvirkende til ukontrolleret epidemi i Danmark. og selvom den nok ikke er voldsomt farlig for de fleste brugere herinde, så har den på bare tre uger slået 300+ mennesker ihjel i Italien (og væltet sundhedsvæsnet med tusindvis af syge), ganske vist ældre og lungesyge, men hvem herinde har ikke bekendte og familie der høre til i den kategori 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Christina ssbbw Skrevet 9. Marts, 2020 Det er rigtig god stil, at I tager ansvar på den måde. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Val Venis 478 Skrevet 9. Marts, 2020 Fint nok initiativ. Om det virker, det ved jeg ikke helt. Kan man som kunde ikke bare lyve om man har været ude at rejse? Det der vil virke bedst, er at holde helt lukket. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
pdrhan 1053 Skrevet 9. Marts, 2020 Borende X skrev, for 1 time siden: Meget prisværdigt. Men har I ikke en "rangordning" af rejsemålet? Der er vel forskel på, om en gæst lige er kommet fra Grønland eller fra Milano? Grønland er også på listen nu..... Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Den_glade_amatør 4552 Skrevet 9. Marts, 2020 Val Venis skrev, for 4 minutter siden: Det der vil virke bedst, er at holde helt lukket. Selvom du helt sikkert har ret i dette, @Val Venis, så er der altså noget i mig, som i den grad er imod, at alting bare skal gå i stå. Og det er ligegyldigt, om vi taler om GP-besøg, arbejdsmæssige relationer eller al anden aktivitet. Selv hvis hele Danmark lukkede sig fuldstændig ned i 14 dage, så ville vi jo nok få virussen ind fra udlandet i løbet af et par uger. Skal man så bare være ligeglad med det hele? Nej selvfølgelig ikke, men med sund fornuft og ekstra håndsprit kommer vi altså også til at få en hverdag til at kunne fungere. Og selvom vi alle bruger lidt ekstra omtanke (og selvom DK måtte lukke helt ned i en periode), så undgår vi desværre næppe, at virussen vil medføre, at særligt udsatte får det sidste skub mod “det næste liv”. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
warmgun 4143 Skrevet 9. Marts, 2020 Val Venis skrev, for 13 minutter siden: Fint nok initiativ. Om det virker, det ved jeg ikke helt. Kan man som kunde ikke bare lyve om man har været ude at rejse? Det der vil virke bedst, er at holde helt lukket. Hvad ville du selv sige til at blive sendt hjem i flere uger uden løn? Jeg synes, det er god stil, det MC gør. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
DocX 5 Skrevet 10. Marts, 2020 (edited) Den_glade_amatør skrev, for 19 timer siden: Selvom du helt sikkert har ret i dette, @Val Venis, så er der altså noget i mig, som i den grad er imod, at alting bare skal gå i stå. Og det er ligegyldigt, om vi taler om GP-besøg, arbejdsmæssige relationer eller al anden aktivitet. Selv hvis hele Danmark lukkede sig fuldstændig ned i 14 dage, så ville vi jo nok få virussen ind fra udlandet i løbet af et par uger. Skal man så bare være ligeglad med det hele? Nej selvfølgelig ikke, men med sund fornuft og ekstra håndsprit kommer vi altså også til at få en hverdag til at kunne fungere. Og selvom vi alle bruger lidt ekstra omtanke (og selvom DK måtte lukke helt ned i en periode), så undgår vi desværre næppe, at virussen vil medføre, at særligt udsatte får det sidste skub mod “det næste liv”. Intentionen ER heller ikke at stoppe coronavirus epidemien i Danmark... det kan nok ikke lade sig gøre men hvis man kan strække tiden således at alle ikke bliver syge på en gang så vil det gøre en gevaldig forskel. Lige nu er sygehusene årstidsbetinget meget presset, i Region Midt er der næste helt fyldt op på intensiv afdelingerne med almindelige forårs luftvejs lidelser.. altså IKKE covid-19, derfor vil det være en kæmpe gevinst hvis man kan skubbe “toppen” af de smittede til april eller endnu bedre Maj hvor kapaciteten i sundhedsvæsnet er bedre. msn kan selvfølgelig spørge, hvorfor er der næsten 100% belægning på intensiv pladserne nu ? Men det har at gøre med at sygehusene har fået beskåret deres økonomi ganske betydeligt de sidste par år, så det kun netop kan varetage det daglige behov for sengepladser, og februar + Marts køre næsten planlagt med overbelægning i hele landet men som sagt.. det giver mening med ret skrappe tiltag hvis det kan forskyde hvornår det topper og samtidigt kan reducere spidsbelastningen Redigeret 10. Marts, 2020 af DocX 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest BiBlowKbh Skrevet 10. Marts, 2020 Det da meget sødt, men det nytter ingenting, alle ville blive ramt af virusen inden længe og så har vi en pandami. Måske i skulle lukke istedet hvis i er nervøse for smitte fare da man ikke kan se på folk om de er smittet eller ej, medmindre de nyser, hoster og er snottet, men det gør langt de fleste ikke pga milde eller slet ingen symptomer. men respekt for at i er opmærksomme på det, istedet for helt at ingore det. Jeg besøgte selv en GP i formiddags og hun ville rejse hjem 14 dage før planlagt pga kunderne bliver væk pt. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg