Tip toe 1745 Skrevet 6. Marts, 2020 Generelt føler jeg mig egentlig som en skabs-feminist. Jeg hader de begreber og normer som på en eller anden måde stigmatiserer kvinderne i bestemte roller, og bryder mig ikke om betragtningerne om “det svage køn”. Kvinder skal først og fremmest ikke være noget for nogen eller blive ekskluderet fra nogle muligheder. Jeg er kæmpefan af de kvinder der skider på normerne, råber højt og elsker sig selv. Men, så kommer det store paradoks: Kan man være en feminist (eller en type deri) samtidig med at man lister ind i en lejlighed på Vesterbro for at købe sig til sexydelser? Det er åbent for debat. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Misjo1 Skrevet 6. Marts, 2020 Ja. Helt sikkert det drejer sig om frie valg, om hvad du vælger i livet.. hvordan du acceptere og opfører sig. Respekt er kodeordet her. Så ja, jeg har den dybeste respekt for mine medmenesker. Uagtet tro, valg af levebrød, valg af livspartner, valg af? Så længe det er frivilligt og efter ens eget valg.. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bananas 17565 Skrevet 6. Marts, 2020 Tip toe skrev, for 8 minutter siden: Generelt føler jeg mig egentlig som en skabs-feminist. Jeg hader de begreber og normer som på en eller anden måde stigmatiserer kvinderne i bestemte roller, og bryder mig ikke om betragtningerne om “det svage køn”. Kvinder skal først og fremmest ikke være noget for nogen eller blive ekskluderet fra nogle muligheder. Jeg er kæmpefan af de kvinder der skider på normerne, råber højt og elsker sig selv. Men, så kommer det store paradoks: Kan man være en feminist (eller en type deri) samtidig med at man lister ind i en lejlighed på Vesterbro for at købe sig til sexydelser? Det er åbent for debat. Simpelt svar: Ja. Jeg betragter mig som feminist. Det betyder bl.a. at jeg tilmåler mig selv et stort ansvar som mand og sexkøbere. Jeg er stadig ikke tilhænger af prostitutionsforbud, simpelt hen fordi jeg ikke endnu kan se at det er feminisme at samfundet (de fleste beslutsfattere mænd) skal bestemme hvordan kvinder skal leve sine liv. Men jeg anerkender også at der findes et aldeles for stort omfang af misogyni i branchen og blandt sexkøbere. Så det er ikke helt nemt. 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Lauersen 9590 Skrevet 6. Marts, 2020 Tip toe skrev, for 14 minutter siden: Jeg er kæmpefan af de kvinder der skider på normerne, råber højt og elsker sig selv. Det synes jeg passer ret godt på de piger jeg har besøgt. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
warmgun 4143 Skrevet 6. Marts, 2020 De fleste GP’er, jeg har talt mere end bare lidt med, har været nogle fantastiske selvsikre feminister - bare ikke beton-feminister, der pr. definition hader mænd. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
MizzAnne 1216 Skrevet 6. Marts, 2020 Ja da, selvfølgelig kan man det. Ligesom man sagtens kan være GP og feminist - hvilket jeg er. At anerkende en kvindes ret til selv at bestemme over sit eget liv og egen krop - og at behandle hende med respekt som et ligeværdigt medmenneske - det er feminisme. Så længe I gør det, synes jeg fint det spiller sammen med det at besøge en GP (vel at mærke en kvinde, der ikke er handlet af andre) så... ja 5 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Casten 861 Skrevet 6. Marts, 2020 Hvis man har sikret sig, at kvinden, man besøger, er der af egen fri vilje og lyst, så kan jeg ikke se noget problem. Så er der jo tale om en transaktion mellem ligestillede. Hvis det ikke er tilfældet, så skal man holde sig langt væk. Også selv om man ikke er feminist. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25042 Skrevet 6. Marts, 2020 Tjah, jeg har jo oplevet de "glade" 70'ere. Her kammede feminismen ofte over i direkte mandehad, og jeg kendte da også nogle, der ligefrem blev lesbiske af samme årsag. Så hvorfor skulle piger af denne observans ikke kunne besøge glædespiger? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Styrvolt 641 Skrevet 6. Marts, 2020 Indtil for et år siden huserede, der et par ret unge kvikke rappeduller herinde, som var åbenlyse feminister. Fjerdebølgefeminister sågar. Jeg blev selv så nysgerrig, at jeg besøgte den ene. Og jeg har da stadig tissemanden i god behold. Ingen musefælde i hende. Så når de kan være feminister, så kan jeg sgu også! 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25042 Skrevet 6. Marts, 2020 Styrvolt skrev, for 3 minutter siden: Indtil for et år siden huserede, der et par ret unge kvikke rappeduller herinde, som var åbenlyse feminister. Fjerdebølgefeminister sågar. Jeg blev selv så nysgerrig, at jeg besøgte den ene. Og jeg har da stadig tissemanden i god behold. Ingen musefælde i hende. Så når de kan være feminister, så kan jeg sgu også! Er du så parat til at gå videre til Signe Wenneberg og Nikita Klæstrup? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Styrvolt 641 Skrevet 6. Marts, 2020 Borende X skrev, for 1 minut siden: Er du så parat til at gå videre til Signe Wenneberg og Nikita Klæstrup? Jeg husker faktisk at omtalte gp, ikke gav fem flade ører for Klæstrups feminisme. Jeg husker ikke argumentationen, men den var så overbevisende, at jeg takkede nej til Nikita, da hun begyndte at gramse på mig på Buddha Bar. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
JenniferRomantica 18096 Skrevet 6. Marts, 2020 Jeg tror jeg er en af få kvinder der slet ikke tror på ligestilling.. Eller ønsker det.. Jeg har altid sagt at jeg burde have været født i 30'erne.. Biologisk set er vi vidt forskelligt indrettet mentalt og fysisk.. Jeg synes alle burde behandles lige så forskellig som de egentlig er.. Selvfølgelig synes jeg vi burde betales ligesom mænd for det samme stykke arbejde (hvilket jeg bare vælger at kalde retfærdighed fremfor ligestilling) men sandheden er jo bare at vi tit, biologisk set, ikke har evnerne til at udfører det samme stykke arbejde som en mand er.. Ligesom de, biologisk, ikke har evnerne til at føde børn eller hvad der ellers traditionelt set hører kvinderne til.. For mig er det ganske simpelt.. Jeg synes selvfølgelig at vi heller ikke skal simplificerer kvinder ved at sige de ikke må stemme, styre penge eller eje ejendom som man ellers traditionelt har haft en tendens til fordi selvom vi ikke er ens så vi jo heller ikke dyr.. Vores intelligens fejler intet for det meste, ligesom jeg også mener at kvinder bør kunne holde høje stillinger som nu i dage.. Jeg mener bare heller ikke man kan kalde sig feminist og så samtidig ønske særlige hensyn pga sit køn som f.eks indenfor militæret og politiet hvor optagelsesprøven er kønsbestemt eller kalde sig feminist og gå ind til kønsopdelt sport osv.. Men som svar på dit spørgsmål så kan man gå til glædespige hvis man har lysten til det og er et ordentlig menneske der ønsker at behandle andre med respekt.. Så simpelt ser jeg det.. 2 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Styrvolt 641 Skrevet 6. Marts, 2020 @JenniferRomantica Jeg vil nu mene, at alle de ligestillingstiltag, du nævner var feministiske mærkesager, på det tidspunkt de blev gennemført (ligelønnen er vist endnu ikke helt lige). Så lidt feminist er du altså , selvom disse tiltag anses for helt selvfølgelige blandt de fleste danskere i dag. Så vidt jeg har forstået handler fjerdebølgefeminismen også om at støtte undertrykte grupper, også mænd. Fx ved at solidarisere sig med kvindeundertrykkende normer i andre kulturer. Herunder i den hinduistiske, muslimske og afrikanske (både blandt kristne og muslimer). 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25042 Skrevet 6. Marts, 2020 Ægte ligestilling må indebære, at pigerne også skal stå op, når de tisser Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
MizzAnne 1216 Skrevet 6. Marts, 2020 Eller skal mænd sidde ned? I har jo til tider lidt svært ved at ramme ...... 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25042 Skrevet 6. Marts, 2020 MizzAnne skrev, for 3 timer siden: Eller skal mænd sidde ned? I har jo til tider lidt svært ved at ramme ...... Det er også en mulighed. Så kan vi endelig slappe lidt af, og enhver diskussion om lokumsbrættets stilling vil være ren historie. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest GamerGutten Skrevet 6. Marts, 2020 (edited) Styrvolt skrev, for 5 timer siden: ligelønnen er vist endnu ikke helt lige Der er ligeløn i Danmark. Der er ingen steder der giver mere løn i samme stilling baseret på dit køn, kun dine kvalifikationer. Oftest når ligeløn bliver nævnt er det baseret på statistik der kun kigger på køn, ikke stilling, arbejdstider eller andre faktorer der påvirker løn. For at svare på trådstarter så tænker jeg at det kan du sikkert godt. Jeg bryder mig dog ikke så meget om ordet feminist, men mere equalist. Jeg ser både mænd og kvinder som ens og jeg synes den "vestlige" feminist har sørget for vi er nået det punkt hvor der ikke er behov for yderligere kvinde rettigheder. Redigeret 6. Marts, 2020 af GamerGutten Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Lauersen 9590 Skrevet 6. Marts, 2020 MizzAnne skrev, for 4 timer siden: Eller skal mænd sidde ned? I har jo til tider lidt svært ved at ramme ...... Man(d) kan så også ramme den forreste del af brættet eller gulvet foran når man sidder ned. I opløftet tilstand tilmed døren eller væggen. At sidde ned giver ingen garantier for at der ikke spildes. Det er vist kun kummerne kendt fra de offentlige steder der er nogenlunde spildsikre. Uanset det har smartphonens indtog dog gjort diskussionen overflødig. Nu sidder jeg altid ned (og bruger tilsvarende længere tid på hvad der skal gøres). 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Styrvolt 641 Skrevet 6. Marts, 2020 GamerGutten skrev, for 1 minut siden: Der er ligeløn i Danmark. Der er ingen steder der giver mere løn i samme stilling baseret på dit køn, kun dine kvalifikationer. Oftest når ligeløn bliver nævnt er det baseret på statistik der kun kigger på køn, ikke stilling, arbejdstider eller andre faktorer der påvirker løn. Jeg har ikke fulgt med i statistikkerne, må jeg indrømne. Men jeg ved da at langt de fleste typiske kvindeerhverv, som pædagoger, sosuer, sygeplejersker (sexbranchen er en eklatant undtagelse forstås) mm. samtidig er de dårligst lønnede. Jeg er godt klar over at en lærer fx aflønnes ens uanset køn. Jeg vil hævde, at de typiske omsorgserhverv, der før i tiden ofte var ulønnede og en del af det at være hjemmegående husmor stadig lider under denne fortid. Og vel bedst kan udtrykkes som strukturelt forankrede uligheder mellem kønnene. Man kan se dette afspejlet i fx den gamle Østblok, hvor lægeerhvervet meget tidligt blev domineret af kvinder. Og i dag er det at være fx russisk hospitalslæge ikke noget du bliver millionær af. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest GamerGutten Skrevet 6. Marts, 2020 @Styrvolt Det er rigtigt nok men det anser jeg altså ikke som et problem. Og taget i betragtning af hvor mange flere kvinder uddanner sig end mænd så er det nok bare et spørgsmål om tid før at det er det omvendte vi ser. Nogle amerikanske feminister synes det er et kvindeproblem at flere kvinder får stor studiegæld end mænd. Samme gæld bare fordi der er flere kvinder der bliver undervist, er det blevet et feministisk problem:) Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Styrvolt 641 Skrevet 6. Marts, 2020 GamerGutten skrev, for 4 minutter siden: @Styrvolt Det er rigtigt nok men det anser jeg altså ikke som et problem. Og taget i betragtning af hvor mange flere kvinder uddanner sig end mænd så er det nok bare et spørgsmål om tid før at det er det omvendte vi ser. Nogle amerikanske feminister synes det er et kvindeproblem at flere kvinder får stor studiegæld end mænd. Samme gæld bare fordi der er flere kvinder der bliver undervist, er det blevet et feministisk problem:) Du bør også tage i betragtning, at kvindernes karriere bliver besværliggjort af graviditet og småbørn. Især i et land som USA, hvor barsel og børnehaver ikke er en selvfølge. Det kan være et problem selv i Danmark. Og det er da korrekt at kvinderne efterhånden dominerer de fleste uddannelser, og at fx lægerne stadig har en pæn indkomst. Selvom de ofte brokker sig . Og jeg håber da sandelig også, at de kan fastholde relativt høje lønninger i længden, selvom jurister og læger er ved at blive kvindedominerede erhverv. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest GamerGutten Skrevet 6. Marts, 2020 Og jeg håber da sandelig også, at de kan fastholde relativt høje lønninger i længden, selvom jurister og læger er ved at blive kvindedominerede erhverv.-CITAT(tlf drillede). Så længe de mandlige lønninger i disse fag går ned sammen med og der stadig er ligeløn:) Anyway, vi er vist enige (nok) jeg vil lade tråden gå videre. Go' weekend. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Tip toe 1745 Skrevet 7. Marts, 2020 (edited) Hvis man er akademisk ordkløver vil man sikkert sige at der er forskel på feminisme og ligestilling Ligesom der findes mange grader en feminisme. Men, paradokset er nærliggende, for hvis man besøger en glædespige udelukkende for sex, og valget er især præget af udseende, hvordan kan hun så være andet end mandens objekt for sex (i nogle perspektiver)? Og hvordan kan man så kalde sig selv for feminist, hvis man giver hende en håndfuld pengesedler som udveksling for en sexoplevelse? Det er ok at filosofere lidt. Jeg er sikker på at nogle vil kalde det umuligt. Man kan være feminist ved at respektere og kæmpe for kvindens frie valg og kontrol over sin krop og erhverv, men mister man så ikke point ved at være kunden i foretagendet? PS: jeg vil æde mit hat på, at nogle af de politiske mænd der kæmper mod prostitution selv har nogle modstridende hemmeligheder i bagagen. Redigeret 7. Marts, 2020 af Tip toe Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Sundance Kid Skrevet 7. Marts, 2020 MizzAnne skrev, for 13 timer siden: Eller skal mænd sidde ned? I har jo til tider lidt svært ved at ramme ...... Det har jeg nu altid gjort, helt fra jeg var en bette knægt. Min mor gad sgu ikke gøre rent efter 3 drenge med indbygget spredebom Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gh0st 914 Skrevet 7. Marts, 2020 Borende X skrev, for 15 timer siden: Er du så parat til at gå videre til Signe Wenneberg og Nikita Klæstrup? Nikita Klæstrup er da for fristende - vel er hun feminist, men egentligt synes jeg, at hun er meget velformuleret og så er hun dæleme lækker. Så jeg tak - if only Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg