Hop til indhold
Guest Christina ssbbw

Så ramte frygten for corona virus den første gp.

Recommended Posts

Guest Aros
Bananas skrev, for 6 minutter siden:

Good thinking. Spørgsmålet er bare hvor henne man kan blive smittet?  Det er vel ikke tilkstrækkeligt at spise kinamad, eller pizza.

Interessant når man tænker på det omvendt ....

Det er der råd for :D

Man kan forsøge at komme (måske illegalt) ind i Norditalien eller Ischgl i Østrig, få fat i noget sygeplejertøj, og gå ind på hospitalerne, hvor de corona-ramte ligger, og så tilsnuske sig virussen ved at røre blidt ved nogle patienter med sine bare hænder, og derefter stikke hånden i munden f.eks. :D Alternativt kan man forsøge det samme i Danmark, men måske chancen for at få virussen her er mindre, da vi har færre smittede og vi har måske bedre sikkerhedsforanstaltninger.

Redigeret af Aros

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Christina ssbbw
Nikita Darling skrev, for 2 minutter siden:

Det er vist på nuværende tidspunkt, at der er et behov for at mindske spredningen. Når for mange lige i øjeblikket ikke tager det alvorligt, vil presset jo netop ende med at blive for stort. De fleste af os får den jo nok på et eller tidspunkt, men netop nu er der jo belastning fra vinterens andre infektioner, så tror man skal forsøge at følge anvisningerne om at sprede antallet over så lang en periode som muligt. 

Det har du ret i. Sådan havde jeg ikke tænkt over det. 

Aros skrev, for 2 minutter siden:

Får rigtig mange Corona til sommer ? Efterhånden bliver man så forvirret over de mange gæt og påstande, men nogen siger den vil mindskes jo varmere der bliver. Andre siger at den vil stige markant. Ingen ved det vel med sikkerhed, hvordan det ser ud til sommer, vil jeg mene. Sundhedsstyrelsen siger, at udvikler den sig værst tænkeligt kan ca 10 % af danskerne få den i løbet af få måneder.

https://politikensundhed.dk/nyheder/art7685358/500.000-danskere-kan-få-coronavirus-på-få-måneder

Er det bedre at få den nu, alene i det tilfælde, fordi der måtte være bedre plads på hospitalet - måske - hvis man hører til de meget få, der kommer det ? Omvendt vil sundhedsvæsnet vel have mere erfaring i at behandle virussen.

Hvis Sunhedsstyrelsen har ret, så er oddsene vel stadig klart størst, for at du ikke får den.

Så at ligefrem opsøge virussen med henblik på at få den nu, og så straks gå frivilligt i karantæne allerede nu, tjaeh, det er selvfølgelig dit valg. 

Jeg opsøger den ikke. Jeg holder netop pause fra gp jobbet, for ikke at risikere at få den lige nu. Og den ene artikel siger det ene ang hvornår de regner med vi får den, næste dag står der noget andet. Som du selv skriver, så er det ikke til at finde ud af. Men I har ret. Det er nok bedst at vente så længe som muligt med at få den. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Christina ssbbw
Bananas skrev, for 4 minutter siden:

Good thinking. Spørgsmålet er bare hvor henne man kan blive smittet?  Det er vel ikke tilkstrækkeligt at spise kinamad, eller pizza.

Interessant når man tænker på det omvendt ....

Man skal åbenbart bare tage en tur i en fyldt bus i myldretiden, når man kigger på de regler de vil lave fra i morgen tidlig, hvor man skal have en siddeplads for at måtte køre med. Det bliver ikke sjovt at være passager de næste måneder i de store byer. 

Butch skrev, for 3 minutter siden:

Jamen fedt at du så lige potentielt optager en seng der kunne være mere vigtig for en svagelig ældre ;)

Nu forventer jeg ikke at blive så syg, men der er jo flere sengepladser nu end senere, hvor de måske netop bliver nødt til at tænke på at give sengepladsen til personen der har størst chance for at overleve. Det er meget skræmmende hvis de når dertil. :(

Del dette indlæg

Link til indlæg
Christina ssbbw skrev, for 2 minutter siden:

men der er jo flere sengepladser nu end senere, hvor de måske netop bliver nødt til at tænke på at give sengepladsen til personen der har størst chance for at overleve. Det er meget skræmmende hvis de når dertil. :(

Og det er netop derfor det drejer sig om at begrænse spredningen så meget som muligt, og ikke aktivt opsøge smitten. :ph34r:
Men mon ikke der lidt dommedagsprofeti i det du skriver ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Aarhuselsker
Butch skrev, for 2 minutter siden:

Det er jo rent faktisk sådan det er i Norditalien nu. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Christina ssbbw
Butch skrev, for 1 minut siden:

Og det er netop derfor det drejer sig om at begrænse spredningen så meget som muligt, og ikke aktivt opsøge smitten. :ph34r:

Jeg har nok set for meget "28 dage senere" , "the walking dead" osv. :lol:

Men jeg har forstået det. Jeg skal fortsætte som hidtil, og prøve ikke at få den. Tak for I alle fik min tankegang tilbage på rette kurs. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Aarhuselsker skrev, Lige nu:

Det er jo rent faktisk sådan det er i Norditalien nu. 

Ja fint nok, og derfor skal vi netop ikke gå ud og aktivt opsøge smitten. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Christina ssbbw skrev, for 2 minutter siden:

Jeg har nok set for meget "28 dage senere" , "the walking dead" osv. :lol:

Men jeg har forstået det. Jeg skal fortsætte som hidtil, og prøve ikke at få den. Tak for I alle fik min tankegang tilbage på rette kurs. :)

:)

Det bliver meget værre når “The Rain” kommer :shock::D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Christina ssbbw
Butch skrev, Lige nu:

:)

Det bliver meget værre når “The Rain” kommer :shock::D

Den serie har jeg ikke set endnu. Er den god? Og hvilken streaming tjeneste er det der viser den? 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Christina ssbbw skrev, Lige nu:

Den serie har jeg ikke set endnu. Er den god? Og hvilken streaming tjeneste er det der viser den? 

Netflix.
Jeg synes den er rigtig god. 
Har dog ikke fået startet op på season 2 endnu. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Aros skrev, for 22 minutter siden:

Det er der råd for :D

Man kan forsøge at komme (måske illegalt) ind i Norditalien eller Ischgl i Østrig, få fat i noget sygeplejertøj, og gå ind på hospitalerne, hvor de corona-ramte ligger, og så tilsnuske sig virussen ved at røre blidt ved nogle patienter med sine bare hænder, og derefter stikke hånden i munden f.eks. :D Alternativt kan man forsøge det samme i Danmark, men måske chancen for at få virussen her er mindre, da vi har færre smittede og vi har måske bedre sikkerhedsforanstaltninger.

Så lader jeg nok være. Det bliver alt for rodet.

Desuden virker det jo ikke til at man bliver immun efterpå alligevel. Noget som udfordrer det eventuelle vaccin end mere.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Christina ssbbw skrev, 1 time siden:

Jeg er begyndt at tænke om det kan betale sig at blive smittet nu, inden mange andre også får den? Hvis man skal på hospitalet, hvilket de fleste ikke skal, så er der stadig pladser. Det er der måske ikke til sommer, når rigtig mange får Corona. 

Jeg forstår tankegangen, men jeg tror ikke at det giver mening nu - måske for nogle uger siden, men ikke nu. Jeg vil langt hellere blive smittet til sommer end nu. Jeg så pressemøde med Mette klokken 11 i formidags, her snakkede hun om (hvis jeg husker rigtigt) ca. 160 smittede. Nu er vi her til aften, ikke særlig mange timer senere, på over 260 smittede. 

De gode nyheder i dag, er at Kina har lukket sit sidste midlertidige Corona-hospital, da der ikke længere er behov for det. De havde 19 nye tilfælde det sidste døgn - det laveste siden udbruddet sidst i december... Så noget tyder på, at man kan lykkes med, at et udbrud "fader ud" efter 2-3 måneder... 

Derudover har førkølelsesvira mindre succes når vejret bliver varmere... - Så jeg tror gerne jeg vil vente til sommer med at blive smittet, hvis jeg endelig skal smittes - hvilket jeg på ingen måde satser på. Hvis der kommer en ny Corona-bølge i 2021, hvilket jo ikke er utænkeligt, er det ikke helt urealistisk at vi har en vaccine til den tid, eller i hvert fald en del mere viden om virusset. 

Redigeret af MickeyM

Del dette indlæg

Link til indlæg
MickeyM skrev, for 6 minutter siden:

De havde 19 nye tilfælde det sidste døgn

Så DR nyhederne med journalisten Philip Khokar som befandt sig i Shanghai. Han sagde, at man ikke skulle stole 100% på, at der kun er 19 nye tilfælde det sidste døgn. Han sagde, at det kun er de mest ekstreme tilfælde, som bliver registreret. Men at der er et fald i nye tilfælde med alle Kinas retriktioner skal nok være sandt.

Egentlig er det jo super nederen, at man i disse berøringsangste tider (også før Coronavirus) at vi nu skal distancerer os endnu mere fra hinanden fysisk. Det ender med ligesom jeg som er single, at man bliver helt deprimeret og får max "hudsult".:(

Redigeret af asianman

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Christina ssbbw
MickeyM skrev, for 39 minutter siden:

Jeg forstår tankegangen, men jeg tror ikke at det giver mening nu - måske for nogle uger siden, men ikke nu. Jeg vil langt hellere blive smittet til sommer end nu. Jeg så pressemøde med Mette klokken 11 i formidags, her snakkede hun om (hvis jeg husker rigtigt) ca. 160 smittede. Nu er vi her til aften, ikke særlig mange timer senere, på over 260 smittede. 

De gode nyheder i dag, er at Kina har lukket sit sidste midlertidige Corona-hospital, da der ikke længere er behov for det. De havde 19 nye tilfælde det sidste døgn - det laveste siden udbruddet sidst i december... Så noget tyder på, at man kan lykkes med, at et udbrud "fader ud" efter 2-3 måneder... 

Derudover har førkølelsesvira mindre succes når vejret bliver varmere... - Så jeg tror gerne jeg vil vente til sommer med at blive smittet, hvis jeg endelig skal smittes - hvilket jeg på ingen måde satser på. Hvis der kommer en ny Corona-bølge i 2021, hvilket jo ikke er utænkeligt, er det ikke helt urealistisk at vi har en vaccine til den tid, eller i hvert fald en del mere viden om virusset. 

Jeg faldt et øjeblik, men de dejlige mennesker herinde hjalp mig op igen. Så jeg holder mig så langt væk fra Corona, som jeg overhovedet kan. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Christina ssbbw skrev, for 9 minutter siden:

Jeg faldt et øjeblik, men de dejlige mennesker herinde hjalp mig op igen.

Vi kan alle falde :) 

- Men, og på trods af, at vi også sommetider herinde ser nogle "mindre sympatiske" indlæg - så findes heldigvis du, og en masse andre dejlige personer herinde! Vi falder - og vi bliver grebet!

(Blev det lidt rørstrømsk?) 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Glem alt om hvad i hører fra Kina! De fortæller kun hvad de syntes vi skal høre. En forklaring på et lukket hospital kunne også være at der ikke er raskt personale til at bemande det (ren spekulation fra en altid kommunist skeptisk person som mig ;)

Kig mod Italien. De er sandsynligvis 2-3 uger foran os i forhold til spredning. 

Virusen er meget potent, selv om ikke alle bliver synligt berørte af den. Personer der ikke er synligt ramte, kan stadig sprede virus. Også selv om de ikke hoster eller lign. Uden forsøg på inddæmning eller udskydning af smitte spredning, så har virus potentiale til en fordobling hver 6. dag!!!!! 

Til jer der har venner i branchen der ikke er danske: Spørg dem hvordan deres forsikrings situation er... hvis der er pres på sygehusene (hvilket jeg personligt tror der kommer) så kan de nemt blive fravalgt behandling, hvis de er her illegalt, eller ikke har forsikring. 

Det burde snart gå op for folk at det her ikke er noget der skal jokes med, selv om der er ret lav dødelighed for ellers raske personer. Man kan nemt være en af dem der bliver rigtig hårdt ramt alligevel! 

Redigeret af Prinz

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Rust in Peace

Hhmmm.... chancen er vel egentlig ganske minimal for at ramme en virus ved et besøg hos en GP. Godt nok at man så tæt på hinanden at en smitte vil være uundgåelig, men det er trods alt kun en en-til-en kontakt i modsætning til at begive sig ud i bybilledet og tage metro, tog, stå i kø til kassen etc etc. Men smitten bevæger sig alligevel med sådan en styrke, at ingen vel kan slå risikoen hen som et mediestunt for at få flere læsere og seere. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Rust in Peace skrev, for 6 minutter siden:

Hhmmm.... chancen er vel egentlig ganske minimal for at ramme en virus ved et besøg hos en GP. Godt nok at man så tæt på hinanden at en smitte vil være uundgåelig, men det er trods alt kun en en-til-en kontakt i modsætning til at begive sig ud i bybilledet og tage metro, tog, stå i kø til kassen etc etc. Men smitten bevæger sig alligevel med sådan en styrke, at ingen vel kan slå risikoen hen som et mediestunt for at få flere læsere og seere. 

Du har mange gange større risiko for smitte, ved at være intim med en der har virus, end ved at stå ved siden af personen ved kassen i Netto. 

Men Covid19 virus er potent, så der er risiko overalt hvor man er tæt på andre personer.... Der kommer vi til at opleve de næste uger.... 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Rust in Peace
Prinz skrev, for 21 minutter siden:

Du har mange gange større risiko for smitte, ved at være intim med en der har virus, end ved at stå ved siden af personen ved kassen i Netto. 

Men Covid19 virus er potent, så der er risiko overalt hvor man er tæt på andre personer.... Der kommer vi til at opleve de næste uger.... 

Ja, mit risiko ved at blive smittet er større ved en-til-en kontakt med en gp. Men omvendt udsættes jeg for langt flere personers potentielt farlige virus ved kassekøen i Netto - eller endnu værre - myldetids-metroen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Rust in Peace skrev, for 8 minutter siden:

Ja, mit risiko ved at blive smittet er større ved en-til-en kontakt med en gp. Men omvendt udsættes jeg for langt flere personers potentielt farlige virus ved kassekøen i Netto - eller endnu værre - myldetids-metroen.

Korrekt. 

Men hvor syg du har potentiale til at blive, handler også om hvor stor virus dosis du modtager, inden dit imunforsvar opdager den og går i aktion. 

Du modtager betydelig mere vira ved et (eller flere) kys og kropskontakt, end ved et håndtryk eller luftbårne fugt molekyler fra et nys ;) 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Prinz skrev, for 38 minutter siden:

...luftbårne fugt molekyler...

Vi skal nok passe lidt på med at bruge ordet "luftbåren" i disse tider - det er corona-virussen heldigvis ikke.

Redigeret af MickeyM

Del dette indlæg

Link til indlæg
MickeyM skrev, for 37 minutter siden:

Vi skal nok passe lidt på med at bruge ordet "luftbåren" i disse tider - det er corona-virussen heldigvis ikke.

Men coronavirus har dråbesmitte. Det skal ikke forveksles med luftbåren, men dråbesmitte skal have mindst ligeså stor opmærksomhed.

Del dette indlæg

Link til indlæg
C50 skrev, for 1 minut siden:

Men coronavirus har dråbesmitte. Det skal ikke forveksles med luftbåren, men dråbesmitte skal have mindst ligeså stor opmærksomhed.

Enig, dråbesmitte er alvorligt, og i disse tider, meget alvorligt. Men hvis Corona var luftbåren... Det er en tanke man ikke skal tænke til ende.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...