Guest Christina ssbbw Skrevet 24. Februar, 2020 (edited) Jeg læste en anmeldelse herinde, kiggede på pigens annonce og læste følgende: "Due the fact Coronavirus is spreading in Europe, i will not meet anybody who has been in China in the last 3 months or if he has any co-workers/colleagues who did and he has been in contact with them. Called it paranoia but the country i am coming from has no signs of the appearance of this illness, i avoid travelling and being precauted is fundamental. So please be honest and mention this when you text." COVID-19 har ikke ramt Danmark endnu, men mon ikke det er et spørgsmål om tid. Får frygten jer til at overveje, om I skal besøge en gp? Og hvis I havde en kollega der havde været i Kina, eller I selv havde været der for nyligt, ville I så fortælle gp'en det med risiko for at blive afvist? Redigeret 24. Februar, 2020 af Christina ssbbw Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
jens69 329 Skrevet 24. Februar, 2020 Vi kan takke pressen for dødsangsten, de kalder den jo konsekvent "den dødelige virus", men fakta er, at det kun er 2 til 3% der dør af den, lidt mere end en almindelig influenza som er omkring 1%. Det er helt hysterisk, som aktiemarkedet åbenbart også reagerer nu. En fra min kones arbejde, er sikker på at hun skal dø, samt resten af menneskeheden. Selvfølgelig bør man stoppe virussen men slap lige lidt af. 7 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Christina ssbbw Skrevet 24. Februar, 2020 (edited) Vil du vide alt om corona virus, så har Statens serum institut en hjemmeside de jævnligt opdaterer her: https://www.ssi.dk/aktuelt/sygdomsudbrud/coronavirus Redigeret 24. Februar, 2020 af Christina ssbbw Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Sniper123 Skrevet 24. Februar, 2020 (edited) Jeg stopper med at besøge GPere 1. april - det var den beslutning jeg tog i midten af september 2019. COVI19 bekræfter min beslutning Covi19 påvirker bestemt den globale økonomi, så ingen undren over et fald i aktie indekset.. Jeg ser frem til at spare en 10-15.000 hver måned - prisen for sexafhængighed. Redigeret 24. Februar, 2020 af Sniper123 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Mia04 Skrevet 24. Februar, 2020 (edited) Christina ssbbw skrev, for 47 minutter siden: I read a review in here, looked at the girl's ad and read the following: "Due the fact Coronavirus is spreading in Europe, i will not meet anybody who has been in China in the last 3 months or if he has any co-workers/colleagues who did and he has been having in contact with them. Called it paranoia but the country i am coming from has no signs of the appearance of this illness, in travelling avoid and being precauted is fundamental. So please be honest and mention this when you text." COVID-19 has not hit Denmark yet, but I wonder if it is not a matter of time. Does the fear make you consider whether you should visit a GP? And if you had a colleague who had been in China or you had been there recently, would you tell the GP at the risk of being rejected? The comment above is part of my ad. Just to be clear, what i wrote is not fear. Is just precaution. If somebody is lying about it because he is afraid of being refused, well he is lying himself. Those ones who know me quite well understand my paranoia and with the risk to be refused, it happen somebody to admit the fact that has been traveling to China in the last 3 months. Maybe is extreme what i wrote, but helps to know. I guess a bit of honesty doesn’t hurt anybody. Redigeret 24. Februar, 2020 af Mia04 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Christina ssbbw Skrevet 24. Februar, 2020 Mia04 skrev, for 2 minutter siden: The comment above is part of my ad. Just to be clear, what i wrote is not fear. Is just precaution. If somebody is lying about it because he is afraid of being refused, well he is lying himself. Those ones who know me quite well understand my paranoia and with the risk to be refused, it happen somebody to admit the fact that has been traveling to China in the last 3 months. Maybe is extreme what i wrote, but helps to know. Yes it's from your ad. It's on purpose that I didn't put a link to your ad. It doesn't matter who's the first gp that had a concern regarding Corona. I'm sure you won't be the last. I just want to hear what the men and my colleagues have thought about the risk about it. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Mia04 Skrevet 25. Februar, 2020 Christina ssbbw skrev, for 1 minut siden: Yes it's from your ad. It's on purpose that I didn't put a link to your ad. It doesn't matter who's the first gp that had a concern regarding Corona. I'm sure you won't be the last. I just want to hear what the men and my colleagues have thought about the risk about it. Definitely, we all should be aware by the risk especially those people who know they easily get a flu during a year or have a low immune system. As you said, didnt hit Denmark yet and for the moment is quite safe. We shall see Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Styrvolt 641 Skrevet 25. Februar, 2020 (edited) jens69 skrev, for 51 minutter siden: Vi kan takke pressen for dødsangsten, de kalder den jo konsekvent "den dødelige virus", men fakta er, at det kun er 2 til 3% der dør af den, lidt mere end en almindelig influenza som er omkring 1%. Det er helt hysterisk, som aktiemarkedet åbenbart også reagerer nu. En fra min kones arbejde, er sikker på at hun skal dø, samt resten af menneskeheden. Selvfølgelig bør man stoppe virussen men slap lige lidt af Hvis virus rammer hele kloden og dødsraten er 2-3%, så taler vi trods alt om mellem 150 og 225 mio menneskeliv. De fleste ældre og svagelige. Så galt går det forhåbentlig ikke. Især fordi en fornuftig virus ikke vil dræbe sin vært. Det er nemlig en dårlig strategi til at sprede sig. Så dødeligheden må formodes at falde. Det koster ikke kun på samfundsøkonomien, men også på alt der tiltrækker større folkemængder. Sport, koncerter osv. Jeg plejer ikke at være hysterisk, men er ved at blive bekymret for konsekvenserne for dagliglivet. Redigeret 25. Februar, 2020 af Styrvolt Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Christina ssbbw Skrevet 25. Februar, 2020 Styrvolt skrev, for 3 minutter siden: Hvis virus rammer hele kloden og dødsraten er 2-3%, så taler vi trods alt om mellem 150 og 225 mio menneskeliv. De fleste ældre og svagelige. Så galt går det forhåbentlig ikke. Især fordi en fornuftig virus ikke vil dræbe sin vært. Det er nemlig en dårlig strategi til at sprede sig. Så dødeligheden må formodes at falde. Det koster ikke kun på samfundsøkonomien, men også på alt der tiltrækker større folkemængder. Sport, koncerter osv. Jeg plejer ikke at være hysterisk, men er ved at blive bekymret for konsekvenserne for dagliglivet. Jeg tror ikke vi kender det reelle antal smittede. Jeg kan ikke forestille mig, at folk i Kina henvender sig til det offentlige hvis de tror de har den virus. Jeg så en video med nogle mennesker der blev fjernet fra deres hjem med vold og magt, fordi de regnede med de havde Corona. Så mon ikke de fleste skjuler at de har den, hvis de ikke bare tror det er den normale influenza de har. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Styrvolt 641 Skrevet 25. Februar, 2020 (edited) Christina ssbbw skrev, for 11 minutter siden: Jeg tror ikke vi kender det reelle antal smittede. Jeg kan ikke forestille mig, at folk i Kina henvender sig til det offentlige hvis de tror de har den virus. Jeg så en video med nogle mennesker der blev fjernet fra deres hjem med vold og magt, fordi de regnede med de havde Corona. Så mon ikke de fleste skjuler at de har den, hvis de ikke bare tror det er den normale influenza de har. Det er svært at vide, fordi Kina er et meget lukket og kontrolleret land. De plejer at være gode til at disciplinere befolkningen og kinesere har generelt en større autoritetstro end vesterlændinge. Så det kan lige i denne situation være en fordel. Jeg har desuden læst i dag, at alarmberedskabet er sænket fra 1 (det højeste) til 3 i vist 6-7 provinser, så der er også positive historier. (Nogle kinesiske provinser har mere end 100 mio. indbyggere) Redigeret 25. Februar, 2020 af Styrvolt Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
BillyHill 44 Skrevet 25. Februar, 2020 (edited) De fleste ofre er over 70 og hørte i Orientering i dag at dødelighedsraten er i virkeligheden under 1%, antallet af sandsynligt smittede taget i betragtning. Men kan ikke sige mig fri fra en vis uro, når jeg læser at italienerne bestormer supermarkeder. Det er ikke virussen jeg frygter, snarere massehysteri. Redigeret 25. Februar, 2020 af BillyHill 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
MickeyM 1154 Skrevet 25. Februar, 2020 Styrvolt skrev, for 9 minutter siden: Jeg har desuden læst i dag, at alarmberedskabet er sænket fra 1 (det højeste) til 3 i vist 6-7 provinser, så der er også positive historier. Hvad jeg har læst i nyhederne er, at disse "sænkelser" efterfølgende er blevet annulleret? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Styrvolt 641 Skrevet 25. Februar, 2020 MickeyM skrev, Lige nu: Hvad jeg har læst i nyhederne er, at disse "sænkelser" efterfølgende er blevet annulleret? Ok, det har jeg så ikke læst. Lyder foruroligende. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
MickeyM 1154 Skrevet 25. Februar, 2020 (edited) Styrvolt skrev, for 20 minutter siden: Ok, det har jeg så ikke læst. Lyder foruroligende. Hmm... jeg kan ikke lige finde et link til den artikel jeg læste i formiddags omkring dette... (jeg tror at det var på dr.dk) Det eneste jeg lige kunne finde nu og her er: https://www.dr.dk/nyheder/udland/kina-traekker-beslutning-tilbage-indbyggere-maa-alligevel-ikke-forlade-wuhan Redigeret 25. Februar, 2020 af MickeyM 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
TheVoice 9413 Skrevet 25. Februar, 2020 (edited) Lidt humoristisk synes jeg faktisk, at det er lidt befriende, at frygten for at få en kønssygdom, uagtet om man så har iført sig et kondom fra top til tå, måske nu er ved at blive overgået at dødsangst for at blive smittet af Corana i forbindelse med et besøg hos en glædespige. Jeg synes bestemt at Corana er et alvorligt problem, men jeg synes også som andre, at medier m.v er medvirkende til at mange går i fuldstændig følelsesmæssigt selvsving. Det kommer ikke til at udrydde jordens befolkning, også selvfølgelig skal man også tage nogle forholdsregler, men rolig nu før vi alle bliver ramt at dødsangst og spærrer os inde uden kontakt med omverdenen, og dør af sult når vi løber tør for dåsemad Redigeret 25. Februar, 2020 af TheVoice 2 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Styrvolt 641 Skrevet 25. Februar, 2020 (edited) Her en frisk artikel i The Guardian. Eksperter vurderer at WHO snart vil betegne det som en pandemi (global spredning) Det vil sige at den nok også kommer til Danmark. Men som andre nævner, hvis man er ung og rask er risikoen for fatale konsekvenser minimal. Det er især gamle og syge, der dør. Ligesom under en influenza-epidemi. https://www.theguardian.com/world/2020/feb/24/coronavirus-outbreak-a-pandemic-in-all-but-name-says-expert Redigeret 25. Februar, 2020 af Styrvolt Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
anon 887 Skrevet 25. Februar, 2020 Mia04 skrev, for 6 timer siden: The comment above is part of my ad. Just to be clear, what i wrote is not fear. Is just precaution. If somebody is lying about it because he is afraid of being refused, well he is lying himself. Those ones who know me quite well understand my paranoia and with the risk to be refused, it happen somebody to admit the fact that has been traveling to China in the last 3 months. Maybe is extreme what i wrote, but helps to know. I guess a bit of honesty doesn’t hurt anybody. Honesty is always a good thing. So is reasoning and relativism. Italy has reported the first cases. So has several other countries. The question is, will you keep you list updated on a daily basis? To avoid any confusion, I can honestly say that I travel frequently - normally visiting minimum 15-20 countries per year. While I travel I meet people from all parts of the world. Not only people from the countries I visit. I respect your choice and restrictions, but I do not think it actually neither reduces or increases the risk of contamination. Any contact between people is a risk. I am sure that the risk of getting any contamination from a person recently visiting China is not bigger than the risk meeting your neighbour. This is based on statistics. But, as I wrote, I respect your choice, but I believe it is based more on emotions than facts. The importance of this cannot and shall be neglected. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Eventyr 49 Skrevet 25. Februar, 2020 Det er ren medieprobaganda. Gad vide hvad hun gør hvis hun får sig lidt snue tænker smit 100,000 mennesker med lungebetændelse og 100.000 mennesker med corona så er der langt flere med lungebetændelsen der dør,... og jeg studere biologi 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
niels6663 428 Skrevet 25. Februar, 2020 Mia04 skrev, for 9 timer siden: Definitely, we all should be aware by the risk especially those people who know they easily get a flu during a year or have a low immune system. As you said, didnt hit Denmark yet and for the moment is quite safe. We shall see Hopefully we can stay clear of it in Denmark. Though I seriously doubt it. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bear 8087 Skrevet 25. Februar, 2020 Mia04 skrev, for 10 timer siden: The comment above is part of my ad. Just to be clear, what i wrote is not fear. Is just precaution. If somebody is lying about it because he is afraid of being refused, well he is lying himself. Those ones who know me quite well understand my paranoia and with the risk to be refused, it happen somebody to admit the fact that has been traveling to China in the last 3 months. Maybe is extreme what i wrote, but helps to know. I guess a bit of honesty doesn’t hurt anybody. Why 3 months? The incubation period is below 14 days. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Christina ssbbw Skrevet 25. Februar, 2020 Jeg er glad for de fleste af jer tager den med ro, og stadig vil besøge os. Det er jo kun fordi den er ny, så ingen af os har antistoffer mod den, at diverse sundhedsvæsener er så opmærksomme på den lige nu. Personligt tror jeg det er for sent at inddæmme den. Og indenfor et par år har den været igennem verdens befolkning, og bliver betragtet som en normal influenza. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Styrvolt 641 Skrevet 25. Februar, 2020 Christina ssbbw skrev, for 28 minutter siden: Jeg er glad for de fleste af jer tager den med ro, og stadig vil besøge os. Det er jo kun fordi den er ny, så ingen af os har antistoffer mod den, at diverse sundhedsvæsener er så opmærksomme på den lige nu. Personligt tror jeg det er for sent at inddæmme den. Og indenfor et par år har den været igennem verdens befolkning, og bliver betragtet som en normal influenza. Det er faktisk ikke en influenza virus, men en forkølelsesvirus. Ikke at det gør nogen forskel for os. Jeg tror heller ikke den kan stoppes uden for den danske grænse (her virker et vildsvvinehegn heller ikke). Når den først er i Europa kommer den også her. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest kenderen Skrevet 25. Februar, 2020 Eventyr skrev, for 7 timer siden: Det er ren medieprobaganda. Gad vide hvad hun gør hvis hun får sig lidt snue tænker smit 100,000 mennesker med lungebetændelse og 100.000 mennesker med corona så er der langt flere med lungebetændelsen der dør,... og jeg studere biologi Så du er klogere end WHO og resten af verden ? tænker du er meget tidligt på dit "studie" Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Trinetease Skrevet 25. Februar, 2020 https://m.thechronicle.com.au/news/virus-corpses-burned-immediately/3935702/ Jeg er ikke den paranoide type, meeeen jeg tror at der er ting resten af verden ikke helt for at vide. Hvorfor haste kremere corona afdøde, hvis det ‘bare’ er en standard virus, som ‘kun’ tager livet af i forvejen svagelige og kronisk syge. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Christina ssbbw Skrevet 25. Februar, 2020 Trinetease skrev, for 55 minutter siden: https://m.thechronicle.com.au/news/virus-corpses-burned-immediately/3935702/ Jeg er ikke den paranoide type, meeeen jeg tror at der er ting resten af verden ikke helt for at vide. Hvorfor haste kremere corona afdøde, hvis det ‘bare’ er en standard virus, som ‘kun’ tager livet af i forvejen svagelige og kronisk syge. Det lyder ikke godt. Men måske er det for at skjule hvad de er døde af, så dødstallet ikke er så højt, hvilket også står i artiklen? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg