MickeyM 1156 Skrevet 15. Februar, 2020 (edited) For nogle år siden, dengang da EG havde et chatroom, var der ofte mange deltagere i chatten, også på en tilfældig lørdag aften, som i aften. Sidste sommer (hvis jeg husker rigtigt) meddelte EG at chatten lukkes, da der ikke var nok som benyttede chatten i forhold til de udgifter som var forbundet med at holde chatten kørende... Efterfølgende har driftige personer oprettet en ny chat for os, som er på EG: "Skurvognen" (link) - Men også dette tiltag ser ud til at dø en stille død, det er som om at ingen i dette univers længere har behov for at mødes "uformelt"? Lige nu, er der, hvis jeg skal tro EG's forumsoftware, en tilfældig lørdag aften klokken 23:11, omkring 700 mennesker som er online på et site, som har sit omdrejningspunkt omkring køb og salg af seksuelle ydelser... For et par år siden, havde vi været 5-20 stykker på chatten en tilfældig lørdag aften, det er vi ikke i dag, i dag er vi 0. Hvorfor? Hvad er det som gør at en "erochat" ikke længere er noget vi efterspørger, hvad har ændret sig? Hvad tænker I? Hvor er "tiderne" skiftet? Hvorfor har vi ikke behovet længere? - Eller er vi bare flyttet på andre platforme, andre hjemmesider, chatter vi stadig, men andre steder? - og i så fald: Hvor kan jeg møde jer? Redigeret 15. Februar, 2020 af MickeyM Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Æ´Synderjyde 810 Skrevet 15. Februar, 2020 Jeg chatter ikke længere, vil hellere bolle. Tror bare tiderne har ændret sig. Chatsiderne forsvinder stille og roligt. Det må være et udtryk for manglende interesse. Jeg kan huske i internettets spæde barndom, da kunne man forgæves forsøge at komme ind på chatforums. Kom man så ind i selve forumet, var man mere end heldig, hvis man kom ind i et af de populære chatrum. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Styrvolt 641 Skrevet 15. Februar, 2020 MickeyM skrev, for 10 minutter siden: For nogle år siden, dengang da EG havde et chatroom, var der ofte mange deltagere i chatten, også på en tilfældig lørdag aften, som i aften. Sidste sommer (hvis jeg husker rigtigt) meddelte EG at chatten lukkes, da der ikke var nok som benyttede chatten i forhold til de udgifter som var forbundet med at holde chatten kørende... Efterfølgende har driftige personer oprettet en ny chat for os, som er på EG: "Skurvognen" (link) - Men også dette tiltag ser ud til at dø en stille død, det er som om at ingen i dette univers længere har behov for at mødes "uformelt"? Lige nu, er der, hvis jeg skal tro EG's forumsoftware, en tilfældig lørdag aften klokken 23:11, omkring 700 mennesker som er online på et site, som har sit omdrejningspunkt omkring køb og salg af seksuelle ydelser... For et par år siden, havde vi været 5-20 stykker på chatten en tilfældig lørdag aften, det er vi ikke i dag, i dag er vi 0. Hvorfor? Hvad er det som gør at en "erochat" ikke længere er noget vi efterspørger, hvad har ændret sig? Hvad tænker I? Hvor er "tiderne" skiftet? Hvorfor har vi ikke behovet længere? - Eller er vi bare flyttet på andre platforme, andre hjemmesider, chatter vi stadig, men andre steder? - og i så fald: Hvor kan jeg møde jer? Jeg tror, at en del af det skyldes, at det er lige en anelse mere besværligt at skulle skifte til chat uden for Eroguide end i gamle dage, hvor den kun var et klik væk. Sådan har jeg i hvert fald det selv. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Liv 14458 Skrevet 15. Februar, 2020 Jeg synes det er superhyggeligt at chatte, men føler mig mest tryg på EG egen chat, der jo desværre er lukket. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Nemtøs Skrevet 15. Februar, 2020 Jeg anvender pb, ved godt det ikke er chat. Men jeg får mig et par gode snakke med fornuftige mennesker uden at det hele handler om pik og patter. Det sætter jeg stor pris på. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
MickeyM 1156 Skrevet 15. Februar, 2020 Nemtøs skrev, for 4 minutter siden: Jeg anvender pb, ved godt det ikke er chat... (snip) Helt fair, men det lyder som en "lukket gruppe"... Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Listige Svend 234 Skrevet 16. Februar, 2020 Styrvolt skrev, for 2 timer siden: Jeg tror, at en del af det skyldes, at det er lige en anelse mere besværligt at skulle skifte til chat uden for Eroguide end i gamle dage, hvor den kun var et klik væk. Sådan har jeg i hvert fald det selv. Og jeg har det på samme måde. Det er møgbesværligt at komme derind for bare at konstatere at chatten er tom. Savner den alsidige EG-chat, hvor der blev delt opskrifter på “franske kartofler med sovs” og alt muligt andet. Og dette i en altid lummer tone Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9749 Skrevet 16. Februar, 2020 Listige Svend skrev, for 3 timer siden: Det er møgbesværligt at komme derind for bare at konstatere at chatten er tom. Det er jo lige præcis derfor, at skurvognen ikke kan udvikle sig til et sted, hvor alle os der savner chatten på EG, kan samles, som vi altid har været nogle der gjorde på EG. Fordi, man ikke kan se hvem, og hvor mange som er online før man logger på. Og når man hver gang ser at der ingen er, eller at der har været 5 - 10 andre der mødte et tomt forum, når de loggede ind i blinde, så opgiver folk til sidst. Der er ikke andet at gøre, end at holde den tråd synligt oppe, som jeg oprettede i Hyggesnak, til at skrive hvornår man kan træffes i Skurvognen. Skurvognen er en gratis løsning, som for små midler kan gøres til en betalingsløsning, og jeg bidrager gerne. Optimalt så ville EG linke til et brugerinitiativ, som en slags erstatning for den chat, som EG ikke længere selv vil opretholde. Venlig hilsen Rejsenetværk Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest RunningMann Skrevet 16. Februar, 2020 Æ´Synderjyde skrev, for 7 timer siden: Jeg chatter ikke længere, vil hellere bolle. Tror bare tiderne har ændret sig. Chatsiderne forsvinder stille og roligt. Det må være et udtryk for manglende interesse. Jeg kan huske i internettets spæde barndom, da kunne man forgæves forsøge at komme ind på chatforums. Kom man så ind i selve forumet, var man mere end heldig, hvis man kom ind i et af de populære chatrum. Det var da en være gang sludder og ævl, du skriver at chatsiderne forsvinder stille og roligt. Nu ved jeg ikke hvem du er samt alder osv, men forum chat , chat på scor, chat på boyfriend, you name it bruges flittigt og har mange brugere dagligt . Jeg kunne forestille mig at chatten er forsvundet på EG pga det person fnidder som tit er herinde, og som man vil undgå mere af via et chat forum. Jeg syntes også det var hyggeligt før i tiden på EG med chatten for 3-4 år siden ... Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Liv 14458 Skrevet 16. Februar, 2020 RunningMann skrev, for 4 timer siden: Jeg kunne forestille mig at chatten er forsvundet på EG pga det person fnidder som tit er herinde, og som man vil undgå mere af via et chat forum. Chatten blev bla. nedlagt, fordi den en periode ikke blev brugt. Og så var der noget med software og økonomi. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest RunningMann Skrevet 16. Februar, 2020 Liv skrev, for 5 minutter siden: Chatten blev bla. nedlagt, fordi den en periode ikke blev brugt. Og så var der noget med software og økonomi. software og økonomi ? alle andre chats forums feks forum chat er ganske gratis og jubii chat også, ved ik om den eksisterer mere, men det var jeg ikke klar over, men mon ikke admin har forklaringen på det . Men med den seneste person fnidder, så kunne jeg forestille mig at der indimellem kunne gå høje bølger på chatten herinde. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Liv 14458 Skrevet 16. Februar, 2020 RunningMann skrev, Lige nu: software og økonomi ? alle andre chats forums feks forum chat er ganske gratis og jubii chat også, ved ik om den eksisterer mere, men det var jeg ikke klar over, men mon ikke admin har forklaringen på det . Men med den seneste person fnidder, så kunne jeg forestille mig at der indimellem kunne gå høje bølger på chatten herinde. Admin har forklaret hvorfor chatten blev nedlagt, jeg husker ikke hvad tråden hed, men mon ikke søgefunktionen kan hjælpe dig. Chatten er ikke lukket pga personfnidder. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest RunningMann Skrevet 16. Februar, 2020 Liv skrev, for 2 minutter siden: Admin har forklaret hvorfor chatten blev nedlagt, jeg husker ikke hvad tråden hed, men mon ikke søgefunktionen kan hjælpe dig. Chatten er ikke lukket pga personfnidder. nu var det ikke mig som efterspurgte chatten, men trådstarter. Jeg kan sagtens leve med eg uden chat, jeg bruger messenger og whatsapp istedet som flere og flere piger bruger idag.. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Liv 14458 Skrevet 16. Februar, 2020 RunningMann skrev, for 4 minutter siden: nu var det ikke mig som efterspurgte chatten, men trådstarter. Jeg kan sagtens leve med eg uden chat, jeg bruger messenger og whatsapp istedet som flere og flere piger bruger idag.. Den er jeg med på, men det er dig der insinuerer, at personfnidder skulle være årsagen, hvilket ikke er korrekt. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Emmalie Skrevet 16. Februar, 2020 Havde glemt at den var væk.. nåede lige at logge (lettere skuffet) ind på den et par gange, for at konstatere at der ikke var gang i den Men udover det så er her altså lidt stille med det sociale generelt på Eroguide, ihvertfald af hvad jeg oplever. Ikke så mange levende debatter i Generel debat og hyggesnak. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Styrvolt 641 Skrevet 16. Februar, 2020 Emmalie skrev, for 3 timer siden: Havde glemt at den var væk.. nåede lige at logge (lettere skuffet) ind på den et par gange, for at konstatere at der ikke var gang i den Men udover det så er her altså lidt stille med det sociale generelt på Eroguide, ihvertfald af hvad jeg oplever. Ikke så mange levende debatter i Generel debat og hyggesnak. Ja, vi må finde nogle kioskbaskere frem. En sexet konspirationsteori fx. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9749 Skrevet 16. Februar, 2020 Emmalie skrev, for 3 timer siden: Men udover det så er her altså lidt stille med det sociale generelt på Eroguide, ihvertfald af hvad jeg oplever. En gang før din tid, for længe siden var vi nogle der af og til arrangerede en brunch, eller andet ude i det virkelige liv, for os her fra forum på EG. Hvis der er interesse for det, så arrangerer jeg gerne et eller andet igen. Men det bliver uden bordbestilling, eller andet forpligtende. Det tør jeg ikke, og vil jeg ikke byde en cafe etc, hvis halvdelen udebliver. Pigerne ved jo selv, hvordan det er med gæster der udebliver fra tidsbestillinger. Så det bliver på chancen, hvis nogle vil med. I kan jo gå tilbage til den brunch tråd, hvor det var TrineTease og jeg, der nød brunch på 11 etage på Tivoli hotel. Det tåler en gentagelse. Venlig hilsen Rejsenetværk 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
MickeyM 1156 Skrevet 16. Februar, 2020 Emmalie skrev, for 3 timer siden: ... Men udover det så er her altså lidt stille med det sociale generelt på Eroguide, ihvertfald af hvad jeg oplever. Ikke så mange levende debatter i Generel debat og hyggesnak. Ja, jeg er helt enig. En ting er at chatten er stoppet, men det virker jo også som om at aktiviteten i "generel debat" og "hyggesnak" er gået noget ned henover de sidste par år, som du skriver @Emmalie. Det er som om at det sociale aspekt er blevet mindre vigtigt for brugerene på EG på det sidste - og det undrer mig. Hvorfor? (Hvis én fra EG-teamet læser med her, kunne det være interessant at høre, om besøgstallet har ændret sig de seneste år?) 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Lake 692 Skrevet 17. Februar, 2020 Det ville være muligt at integrere Skurvognen på Eroguides hjemmeside. Det koster vist nok noget, men ikke ret meget, og det ville løst problemet med at folk først skal finde linket. Hvis Skurvognen integreres på hjemmesiden, vil jeg naturligvis trække mig som administrator og overlade alt til Eroguide. Noget andet hvorvidt det er muligt at få liv i chatten. Der er mange forhold der gør sig gældende. Tidligere var der en halvstor skare af personer der brugte chatten nærmest dagligt. Dette ophørte længe før Eroguide nedlagde chatten. Nogle fra den gamle skare kommer også i Skurvognen, men skaren er meget mindre. Der sker ændringer fra tid til anden, og måske er der ikke noget at gøre ved det, og måske skal man ikke gøre noget ved det. Hvis der stadig er en skare af personer der vil have at chatten skal være virksom, så kunne de finde sammen og organiserede det, fx med et aftens tema som meldes ud på forhånd. Vi har tit haft temaer som er blevet diskuteret. Det er opstået spontant, men det kunne også planlægges. 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9749 Skrevet 17. Februar, 2020 Lake skrev, for 2 minutter siden: Det ville være muligt at integrere Skurvognen på Eroguides hjemmeside. Det koster vist nok noget, men ikke ret meget, og det ville løst problemet med at folk først skal finde linket. Så er det vel blot et spørgsmål om EG, vil integrere Skurvognen på EG, og om finansieringen af det, eller ? Hvis udgiften er pebernødder, i sammenligning med den udgift som EG havde til egen chat, så synes jeg egentlig at det udgør en overvejelse, som det er værd at gøre sig. Og des mindre udgiften er, des mere relevant synes jeg det er, at gøre Skurvognen til et tilbud på EG, for om så nok så lille en skare. Men som jeg ser det, så fordrer det, at os der gerne ser at Skurvognen bliver integreret på EG, vi også påtager os at skillinge sammen til udgiften. Jeg forpligter mig gerne til 500 kr forlods, for det første år, og lykkes det, så må EG jo vurdere på det, fra år til år om de vil fortsætte samarbejdet, gerne med Lake i spidsen som hidtil. Kan vi få et estimat på, hvad denne løsning vil kunne koste os? Hvis vi ikke selv vil betale, så ser jeg heller ingen muligheder i at forsøge. Venlig hilsen Rejsenetværk Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Lake 692 Skrevet 17. Februar, 2020 Rejsenetværk skrev, 1 time siden: Så er det vel blot et spørgsmål om EG, vil integrere Skurvognen på EG, og om finansieringen af det, eller ? Hvis udgiften er pebernødder, i sammenligning med den udgift som EG havde til egen chat, så synes jeg egentlig at det udgør en overvejelse, som det er værd at gøre sig. Og des mindre udgiften er, des mere relevant synes jeg det er, at gøre Skurvognen til et tilbud på EG, for om så nok så lille en skare. Men som jeg ser det, så fordrer det, at os der gerne ser at Skurvognen bliver integreret på EG, vi også påtager os at skillinge sammen til udgiften. Jeg forpligter mig gerne til 500 kr forlods, for det første år, og lykkes det, så må EG jo vurdere på det, fra år til år om de vil fortsætte samarbejdet, gerne med Lake i spidsen som hidtil. Kan vi få et estimat på, hvad denne løsning vil kunne koste os? Hvis vi ikke selv vil betale, så ser jeg heller ingen muligheder i at forsøge. Venlig hilsen Rejsenetværk Jeg har lige undersøgt det. Chatzy tillader at man linker til et chatrum fra sin egen hjemmeside, og det koster ikke noget. Vi gør det jo allerede, men i en tråd. Hvis det er EG's ledelse der linker fra et mere synligt sted på hjemmesiden, synes jeg det er naturligt at de også overtager administrationen. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9749 Skrevet 17. Februar, 2020 Lake skrev, for 2 minutter siden: Jeg har lige undersøgt det. Chatzy tillader at man linker til et chatrum fra sin egen hjemmeside, og det koster ikke noget. Vi gør det jo allerede, men i en tråd. Hvis det er EG's ledelse der linker fra et mere synligt sted på hjemmesiden, synes jeg det er naturligt at de også overtager administrationen. Ja gerne, men hvis interessen for det, kun består på brugersiden, og ikke hos EG, så bliver det nok aldrig til noget? Men jeg så gerne et fornuftigt kompromis, mellem at sitet ikke ønsker en omkostning på en service, som bliver brugt af et begrænset antal brugere, og så at vi rent faktisk er nogle gamle ret så aktivt bidragende brugere, der savner den chat som EG, selv har valgt at afskaffe. Nuvel EG's egen chat var for dyr, men nu tilbyder Lake en gratis, eller meget billig løsning, og hvis den koster lidt synes jeg at vi selv skal betale det første år. Hvis det scenarie ikke får opbakning af EG, så kan vi ligeså godt lukke den her dialog, og konstatere at planen om en fungerende erstatning for EG's egen chat ikke bliver til noget. Hvilket vil være, synes jeg, meget beklageligt. Venlig hilsen Rejsenetværk Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Lake 692 Skrevet 17. Februar, 2020 Rejsenetværk skrev, for 11 minutter siden: Ja gerne, men hvis interessen for det, kun består på brugersiden, og ikke hos EG, så bliver det nok aldrig til noget? Men jeg så gerne et fornuftigt kompromis, mellem at sitet ikke ønsker en omkostning på en service, som bliver brugt af et begrænset antal brugere, og så at vi rent faktisk er nogle gamle ret så aktivt bidragende brugere, der savner den chat som EG, selv har valgt at afskaffe. Nuvel EG's egen chat var for dyr, men nu tilbyder Lake en gratis, eller meget billig løsning, og hvis den koster lidt synes jeg at vi selv skal betale det første år. Hvis det scenarie ikke får opbakning af EG, så kan vi ligeså godt lukke den her dialog, og konstatere at planen om en fungerende erstatning for EG's egen chat ikke bliver til noget. Hvilket vil være, synes jeg, meget beklageligt. Venlig hilsen Rejsenetværk Jeg er i tvivl om, hvor stor brugerinteressen er. Hvis interessen er stor, burde det være muligt for chatgruppens inderkreds at arbejde med, hvordan man promoverer chatten og gør den interessant for andre. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9749 Skrevet 17. Februar, 2020 Lake skrev, for 1 minut siden: Jeg er i tvivl om, hvor stor brugerinteressen er. Hvis interessen er stor, burde det være muligt for chatgruppens inderkreds at arbejde med, hvordan man promoverer chatten og gør den interessant for andre. Det virker jo rent faktisk, når vi har brugt den tråd som jeg har oprettet til det, men det kræver nok at vi er 3 - 4 brugere, der på daglig basis holder den oppe under Hyggesnak på EG. For at en basis af mere regelmæssige brugere på nok 10 - 20 stykker, vil komme i et antal af 5 + hver gang vi gør det. Men det får vi ikke til, er jeg bange for. Vi kan jo se, hvordan en hel del har forsøgt sig forgæves, når vi ikke har gjort det, og det dør chatten af. Jeg selv har ikke orket at logge på længe, af samme grund. Hvis ikke vi får en synlig online liste på EG, tror jeg desværre godt at vi kan opgive. Men godt forsøgt Lake, og tak for det. Venlig hilsen Rejsenetværk Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Lake 692 Skrevet 17. Februar, 2020 MickeyM skrev, den 15.2.2020 at 23:12: For nogle år siden, dengang da EG havde et chatroom, var der ofte mange deltagere i chatten, også på en tilfældig lørdag aften, som i aften. Sidste sommer (hvis jeg husker rigtigt) meddelte EG at chatten lukkes, da der ikke var nok som benyttede chatten i forhold til de udgifter som var forbundet med at holde chatten kørende... Efterfølgende har driftige personer oprettet en ny chat for os, som er på EG: "Skurvognen" (link) - Men også dette tiltag ser ud til at dø en stille død, det er som om at ingen i dette univers længere har behov for at mødes "uformelt"? Lige nu, er der, hvis jeg skal tro EG's forumsoftware, en tilfældig lørdag aften klokken 23:11, omkring 700 mennesker som er online på et site, som har sit omdrejningspunkt omkring køb og salg af seksuelle ydelser... For et par år siden, havde vi været 5-20 stykker på chatten en tilfældig lørdag aften, det er vi ikke i dag, i dag er vi 0. Hvorfor? Hvad er det som gør at en "erochat" ikke længere er noget vi efterspørger, hvad har ændret sig? Hvad tænker I? Hvor er "tiderne" skiftet? Hvorfor har vi ikke behovet længere? - Eller er vi bare flyttet på andre platforme, andre hjemmesider, chatter vi stadig, men andre steder? - og i så fald: Hvor kan jeg møde jer? For at svare dig nogenlunde kort, så tror jeg at den chat vi havde for nogle år siden, var båret oppe af at folk kendte hinanden, fordi de tit havde chattet sammen. De emner der blev debatteret var oftest ikke EG-relateret, men der var et frirum, hvor ens seksuelle tilbøjeligheder ikke var tabu. At chatten er død, ser jeg nærmest som en tilfældighed. Jeg vil mene at det er muligt at genoplive den, men det kræver målrettet indsats og samarbejde fra en lille håndfuld brugere. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg