klinikfuckers 1181 Skrevet 8. Februar, 2015 Vildt, har tit tænkt på at det ville være tragisk at komme på klinik også få hjertestop, uhyggeligt for pigen og synd for ens kone/kæreste. Man burde have en seddel i sin tegnebog hvor der står, faldt om på gaden. Min gamle livlæge døde ovenpå sin elskerinde og konen troede han var på arbejde. En god læge som er savnet, men synd for konen. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
BigDick 4771 Skrevet 8. Februar, 2015 når du bliver stiv i nakken kan det så skyldes at du er for lang tid om at sluge pillen Bare husk at drikke RIGELIGT med vand, så det ikke sker. Venligst Landsbytossen - stadig uden smart phone Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 8. Februar, 2015 Tak fordi du ville dele din historie med os, meget rørende og ubehagelig, og sætter virkelig tingene i perspektiv, især det at kunne give førstehjælp. Kan kun opfordre på det kraftigste alle herinde at få taget et førstehjælpskursus. Jeg fik taget et gennem hjerteforeningen, efter en blodprop i hjertet hos et familiemedlem, man står magtesløs uden et, heldigvis endte min historie godt, men vil ikke kunne se mig selv i spejlet hvis det skete igen og jeg ikke havde fået det taget, om det så er et familiemedlem eller den gamle dame i toget. Alle større byer og knudepunkter har fået installeret hjertestartere, jeg ved hvor de alle er i min by, gør i? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Louie De Palma 2317 Skrevet 8. Februar, 2015 Alle større byer og knudepunkter har fået installeret hjertestartere, jeg ved hvor de alle er i min by, gør i? Jeg ved ikke, hvor alle hjertestartere er i København - så nej! Men jeg ved hvor de er på min arbejdsplads, og jeg har været på kursus i hjertemassage og -startere. Jeg føler mig dog meget usikker på, hvor effektiv jeg vil være i en nødsituation. At hamre ned i brystkassen på en døende person og høre ribbenene knække, og bare blive ved og ved med massagen - kan jeg det? Lad os håbe det bliver en person jeg ikke bryder mig om, for ellers kan jeg sikkert ikke gøre det rigtigt. Min gamle mor kunne jeg f.eks. ikke gi' den form for massage. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
kanonkongen 34395 Skrevet 8. Februar, 2015 (edited) Tak fordi du ville dele din historie med os, meget rørende og ubehagelig, og sætter virkelig tingene i perspektiv, især det at kunne give førstehjælp. Kan kun opfordre på det kraftigste alle herinde at få taget et førstehjælpskursus. Jeg fik taget et gennem hjerteforeningen, efter en blodprop i hjertet hos et familiemedlem, man står magtesløs uden et, heldigvis endte min historie godt, men vil ikke kunne se mig selv i spejlet hvis det skete igen og jeg ikke havde fået det taget, om det så er et familiemedlem eller den gamle dame i toget. Alle større byer og knudepunkter har fået installeret hjertestartere, jeg ved hvor de alle er i min by, gør i? Hej Molly. Ja i mit arbejde, er jeg tvunget til, at have udvidet førstehjælp. Og skal genopfriske det en gang om året. synes faktisk det er en dejlig ting at kunne hjælpe et andet menneske, skulle det blive nødvendigt. Og meget enig i, at alle burde tage et kursus i førstehjælp, Ja det redder liv, og det giver også en stor tilfredshed, i at man kan gøre en forskel for et andet menneske. Jeg har heldigvis ikke skulle bruge det, Men jeg ved jeg kan. Og ja ved bestemt godt hvor hjertestarterne er både i min by, og i den by jeg arbejder. Hygge. Kk Redigeret 8. Februar, 2015 af kanonkongen 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 9. Februar, 2015 Ej ok, så er du lovligt undskyldt Louie Mente nu også nærmere der hvor man befærder sig til daglig Tror faktisk også det er nemmere at yde hjertemassage til en fremmed end en man har tæt ind på livet, men man må bare bide det i sig.... Fedt og hører at du er ''tvunget'' til og forny dit kursus kanonkonge, især hvis man har med mange mennesker/børn at gøre til daglig, så er det et herligt vedtag. Dejligt at hører at flere og flere arbejdspladser sender deres ansatte på kursus... Eller er det et lovkrav? Hygge herfra også 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
klinikfuckers 1181 Skrevet 9. Februar, 2015 Jeg ved ikke, hvor alle hjertestartere er i København - så nej! Men jeg ved hvor de er på min arbejdsplads, og jeg har været på kursus i hjertemassage og -startere. Jeg føler mig dog meget usikker på, hvor effektiv jeg vil være i en nødsituation. At hamre ned i brystkassen på en døende person og høre ribbenene knække, og bare blive ved og ved med massagen - kan jeg det? Lad os håbe det bliver en person jeg ikke bryder mig om, for ellers kan jeg sikkert ikke gøre det rigtigt. Min gamle mor kunne jeg f.eks. ikke gi' den form for massage.. Hvis du har smartphone kan du hente en apps med lokationer på hjertestarter. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
McQueen 5064 Skrevet 9. Februar, 2015 (edited) Ja og så kan man konstatere, at Arbejdernes Landsbank på Ndr. Frihavnsgade har en hængende! Hvad fanden er den så værd efter kl 16 og i weekender?! Redigeret 9. Februar, 2015 af McQueen 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
kanonkongen 34395 Skrevet 9. Februar, 2015 Fedt og hører at du er ''tvunget'' til og forny dit kursus kanonkonge, især hvis man har med mange mennesker/børn at gøre til daglig, så er det et herligt vedtag. Dejligt at hører at flere og flere arbejdspladser sender deres ansatte på kursus... Eller er det et lovkrav? Hygge herfra også Det er en politik i kommunen, at de sender personalet på kursus. Og synes det er en fremragende ting. Men ja det burde egentlig være et lovkrav. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Brutus 2040 Skrevet 9. Februar, 2015 Forfærdelig historie, godt at du er kommet videre! Min arbejdsplads tilbyder førstehjælpskurser til alle ansatte. Det har jeg selvfølgelig taget imod, men heldigvis aldrig haft brug for. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Marquis de Sade 89 Skrevet 9. Februar, 2015 (edited) Meget meget flot beskrevet, Sanne! Jeg tager hatten af fordi at du tør fortælle lidt om virkeligheden indenfor dørene. Men har du tænkt tanken at hans kone rent faktisk godt vidste at han en gang imellem fik lidt sjov ude i byen? Mennesker der har levet sammen i mange år, kender ofte hinanden så godt at de nemt kan fornemme hvis der er sket noget, det er bare sjældent at de reagere. Jeg har en god kammerat der er 70 år. Hans livskvalitet er højnet sindsygt meget efter at han er begyndt at besøge en veninde og hygge lidt. Konen har accepteret det fuldt ud fordi at hun for længst, har lukket for det varme vand. Som han siger, jeg elsker ikke den anden, hende går jeg kun i seng med! Tilbage til din fortælling... Jeg tror faktisk at hans kone ville være glad for at kende sandheden, men det er blot skrevet som en tanke jeg fik, da jeg læste dit brev.... Redigeret 9. Februar, 2015 af Marquis de Sade Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Brutus 2040 Skrevet 9. Februar, 2015 Undskyld Sanne, hvis dette kommer til at lyde kikse eller ligefrem kynisk, men din forfærdelige historie er ualmindeligt velskrevet. Du burde, hvis du ikke allerede gør det, skrive professionelt. hilsen Brutus Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
klinikfuckers 1181 Skrevet 9. Februar, 2015 Ja og så kan man konstatere, at Arbejdernes Landsbank på Ndr. Frihavnsgade har en hængende! Hvad fanden er den så værd efter kl 16 og i weekender?! er en person i livsfare har du din ret til at knalde ruden og hente hjertestarteren. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg