Hop til indhold
Guest Liderligfyr

Skal vi have en "Synes godt om" knap?

Skal vi have en "Synes godt om" knap?  

123 medlemmer har stemt

  1. 1. Skal vi have en "Synes godt om" knap?

    • Ja
      68
    • Nej
      56


Recommended Posts

Gæst

Og som du kan se, er det netop det der er sket.

Jeg har like klikket "like" på noget du har skrevet (også selvom jeg ikke er enig), men der kan du se, at det er mig der har "liket".

OK, det havde jeg ikke regnet med, men på den anden side synes jeg da at det er ok at man står ved sin mening/støtte uden at skulle skrive en intetsigende kommentar, og det er vel egentlig formålet med denne mulighed.

Og der er også mulighed for at trække sin 'Synes godt om' tilbage, så folk der har reageret som små fornærmede drenge, der ikke har fået deres vilje, kan rette lidt op på deres image. ;)

Mvh

smo

Del dette indlæg


Link til indlæg

Og der er også mulighed for at trække sin 'Synes godt om' tilbage, så folk der har reageret som små fornærmede drenge, der ikke har fået deres vilje, kan rette lidt op på deres image.

Der er vel ikke patent på definitionen af "synes godt om", der derfor i min verden sagtens kan være det modsatte af den ordrette mening. Vi omgiver os jo af dobbelttydede "ironier", der er med til at skærpe sanserne (de små grå) og udfordre intellektet.

Lad mig her nævne nogle få i flæng, der både kan være "en dreng" eller "en pige" alt efter konteksten og afsenderens humør: "Fedt", "flot", "hvor er du dygtig", osv., osv - find selv på flere.

Jeg vil slutte med at sige, at jeg synes det er godt, at vi har fået denne synes-godt-om-knap, der helt sikkert vil tilføre dette forum en ekstra dimension uanset om man tilhører kategorien af små fornærmede drenge, der ikke har fået deres vilje eller store lalleglade drenge, der har fået deres vilje.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Der er vel ikke patent på definitionen af "synes godt om", der derfor i min verden sagtens kan være det modsatte af den ordrette mening. Vi omgiver os jo af dobbelttydede "ironier", der er med til at skærpe sanserne (de små grå) og udfordre intellektet.
Klart at brugere, der ikke vil acceptere resultatet af den afholdte afstemning har mulighed for at ødelægge ideen bag 'knappen' så vi fremover kan få en masser af ligegyldige indlæg med masser af ligegyldige citater, som bare skrives for at skirve at man er enig.

Det er helt sikkert er fremskridt. :mrgreen:

Mvh

smo

Del dette indlæg


Link til indlæg

Tjaa om folk de vil bruge knappen eller ej er jo op til en selv. Jeg syntes nu bare at den sidder et underligt sted og ser sjusket ud.

Den burde være ude til højre sammen med svar med citat knappen eller nede i bunden sammen med profik og pb knappen.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Tjaa om folk de vil bruge knappen eller ej er jo op til en selv. .
Netop, og som jeg ser det, har Harran valgt den barnlige løsning med at strø om sig med 'Synes Godt Om' til indlæg, som han (øjensynlig) ikke kan lide.

En lidt underlig tilgang til brugerdemokrati. :mrgreen:

Jeg går ud fra at admin og moderatorer er ops på dette. :!:

Og jeg synes stadig, at det er underligt at mange synes at det er bedre at citere et helt indlæg for derefter blot skrive 'Enig' fremfor for markere via 'knappen', dette er i hvert tilfælde hverken bruger- eller læsevenligt. :?

Og der er også tilfælde, hvor der kommer svar, der henviser til et tidligere indlæg uden man egentlig er klar hvilket, der henvises til. Dette kunne vist ofte være klaret med f.eks. en 'Synes Godt om'-markering.

Mvh

smo

Del dette indlæg


Link til indlæg

svar, der henviser til et tidligere indlæg uden man egentlig er klar hvilket, der henvises til.

Bør kun forekomme umiddelbart efter pågældende indlæg uden andre indlæg imellem.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Vil lige markere, at jeg "Synes godt om" synes-godt-om-knappen.

Så kan man klappe en broder på skulderen for et indlæg, som enten er meningsfuldt, har givet værdi eller som man er enig i. Uden at belaste andre brødre, der tror, at der er kommet nyt og interessant. Så man undgår indholdsløse indlæg som dette.

Rider derfor videre.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Et del at problemet med disse lange 'quotes' af indlæg er nok også, at man ikke kan relatere sin sympati/kommentar til et specifikt indlæg (uden at citere det) men ofte kun til den tråd, det står på. Her kan man måske nok lære noget af VL. Her er det muligt at referere til en specifik skribents indlæg, når man svarer (uden at citere hele indlægget)

I forløbet omkring den diskuterede 'Synes om knap' skrev jeg bl.a. det ovenfor citerede indlæg. Jeg synes stadig, at det vil være en god ide, hvis der automatisk referes til det indlæg, der svares på, (eller som minimum henviser til forfatteren), rigtig mange ret lange og ligegyldige citater (og citater af citater osv) vil kunne undgås.

Bortset fra det, så synes jeg, at det ser ud til at 'Synes om'-knappen stort set bruges efter hensigten, hvilket jeg mener er positivt. Og antallet at quotes efterfulgt af en 'Enig'-kommnetar er vist også faldet. :)

Mvh

smo

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...