Hop til indhold
Guest Liderligfyr

Skal vi have en "Synes godt om" knap?

Skal vi have en "Synes godt om" knap?  

123 medlemmer har stemt

  1. 1. Skal vi have en "Synes godt om" knap?

    • Ja
      68
    • Nej
      56


Recommended Posts

Gæst

Hej

lige et lille forslag :)

har i tænkt på, at få en synes godt/ skidt om knap?? altså hvis man synes en person har skrevet et godt/ skidt indlæg, som man ikke lige vil kommentere, eller andre har besvaret det, med hvad man havde og sige til det.

lidt ligesom på nationen og facebook.....

som sagt kun et lille forslag, fungerer super som det er nu :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Hej 8-)

Jeg synes faktisk, at det er et rigtig godt forslag.

VL har en 'Synes godt om' mulighed, det er et skridt på vejen eller måske nærmere halvvejen.

Egentlig mener jeg, at det ofte er irriterende når hele indlæg citeres og så vedkommende skriver en eller anden ligegylding bemærkning som lige så godt kunne være klaret med enten en 'Thumps up' eller 'Thumps down' markering. Det er i hvert tilfælde ikke brugervenligt med mange af disse (ofte lange) citater.

Mvh

smo

Del dette indlæg


Link til indlæg

På fjacebook kan man kun klikke på "synes godt om" jeg har tit savnet en "synes IKKE om" når de i radioen i tide og utide siger man skal klikke på "synes godt om" ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg

No way!

Dette udmærkede site bør ingenlunde begive sig så meget som en millimeter i retning af dumhedens og overfladighedens alter, Fjolsbog.

Hvis nogen har noget på hjerte, så kan de fandeme skrive det!

Del dette indlæg


Link til indlæg

No way!

Dette udmærkede site bør ingenlunde begive sig så meget som en millimeter i retning af dumhedens og overfladighedens alter, Fjolsbog.

Hvis nogen har noget på hjerte, så kan de fandeme skrive det!

Haha ja der er altid nogen der ikke forstår facebook som er et ganske udemærket site til at opdatere familie og venner ;)

Synes ikke godt om dette indlæg ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg

No way!

Dette udmærkede site bør ingenlunde begive sig så meget som en millimeter i retning af dumhedens og overfladighedens alter, Fjolsbog.

Hvis nogen har noget på hjerte, så kan de fandeme skrive det!

Synes ikke godt om dette indlæg

Venligst

Spunsen/Bundstokken :geek:

Del dette indlæg


Link til indlæg

Dette site er for voksne mennesker og sådan, som jeg har forstået formålet, så er det noget med at udveksle informationer på kryds og tværs omkring vores fælles hobby i dens mange afskygninger. Jeg mener man kan afkræve voksne mennesker, at skulle argumentere for og begrunde sine synspunkter, og ikke blot forfalde til ”du er dum” eller ”du er ikke dum”.

Facebook er sikkert udmærket i nogle sammenhænge, men ”afstemningsknapperne” om at synes om eller ej, er vel ikke ligefrem med til at løfte det kommunikative niveau, hvis vi gerne vil have et forum, hvor der er en vis kvalitet og gensidig respekt i måden vi argumenterer indbyrdes på. Hvis jeg skriver noget, som andre finder problematisk, så kan det jo for eksempel være fordi, at jeg har jokket i den og det vil jeg da gerne lære af. At blive mødt med en sneboldbyge af ”synes ikke om” vil jeg ikke få noget ud af, andet end jeg måske vil blive irriteret og hvis det gentager sig, ville jeg måske, efter lidt tid, føle mig fristet til, at kaste nogle snebolde tilbage, som en slags payback.

Efter at mennesket fornylig udviklede et talesprog til fælles kommunikation, mener jeg, at vi skal aflevere køller, knive, pistoler og hvad der ellers bruges hver dag i fordummende sammenstød i for eksempel København og omegn.

Men jeg kan se, at der allerede er gået lidt ” Synes ikke godt om dette indlæg” i det, der relaterer til indlægget fra Onslow. Meget apropos mener jeg, at det er for nemt, at give Onslow fingeren for hans indlæg uden at begrunde hvad det er man ikke kan lide.

Dette var så min begrundelse for, at jeg ikke mener, at forslaget skal bruges i dette forum.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Meget apropos mener jeg, at det er for nemt, at give Onslow fingeren for hans indlæg uden at begrunde hvad det er man ikke kan lide.

Dette var så min begrundelse for, at jeg ikke mener, at forslaget skal bruges i dette forum.

Jeg er helt på linie med dig, så mangler der bare at komme en begrundelse fra de 2 debattører, ellers står deres indlæg meget alene, men selvfølgelig hvis de ikke har nogen kommemtarer så fred være med det. Det er også nemt at springe over hvor gærdet er lavest.

Venligst

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Hvis nogen har noget på hjerte, så kan de fandeme skrive det!
Præcis, og prøv så lige at læse, hvad jeg skriver. For at undgår misforståelser skal jeg gerne citere det.

Egentlig mener jeg, at det ofte er irriterende når hele indlæg citeres og så vedkommende skriver en eller anden ligegylding bemærkning som lige så godt kunne være klaret med enten en 'Thumps up' eller 'Thumps down' markering. Det er i hvert tilfælde ikke brugervenligt med mange af disse (ofte lange) citater.
Der står da ikke noget om at hvis folk har noget på hjerte skal de bare trykke på en knap, så skal de selvfølgelig skrive hvorfor. Det er for at undgå at et indlæg bare citeres hvorefter vedkommende skriver enig eller uenig, der er da spild af både læsetid og plads.

Dette site er for voksne mennesker
Netop, og derfor må man vel som udgangspunkt også formode at brugerne kan administrere en sådan funktion. :oops:

Og BigDick, tak for din positive tilgang til et forslag, som ikke passer dig. Imponernde indlæg, ikke mindst din bemærkning her.

Det er også nemt at springe over hvor gærdet er lavest.
Det kommer fra en mand med gode og velbegrundede argumenter. :oops: og som åbenbart forudsætter, at der ikke kan argumenteres mod hans 'rigtige' mening.

Mvh

smo

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ville siden så ikke nemt drukne i "synes godt / ikke godt om" indlæg.

Der er jo nogle som hver gang de logger på, ville føle sig fristet til at

sætte 7-8 af sådanne tilkendegivelser.

Det ville være irriterende at skulle scrolle sig ned igennem en stribe

af disse, i forbindelse med en anmeldelse/debat.

Og skulle de så tælle med som et indlæg?

-OD

Del dette indlæg


Link til indlæg

Haha ja der er altid nogen der ikke forstår facebook som er et ganske udemærket site til at opdatere familie og venner ;)

Synes ikke godt om dette indlæg ;)

Ja, jeg ved godt, at vi er gammeldags og nok i manges øjne burde være uddøde sammen med dinosaurerne, men jeg er nu stadigvæk af den formening, at hvis familie eller venner skal opdateres, så er et besøg, et telefonopkald, en mail eller en sms/mms udmærkede muligheder, med mindre altså man betragter hele verden som familie og venner og finder sit liv så interessant, at det nødvendigvis må deles offentligt.

På den anden side kan jeg da godt se, at når man er blevet siet fra allerede inden castingen til det realityshow, man ellers har satset benhårdt på, så kan man vel godt have behov for at skabe sit eget cyberunivers. Så go for it!

Og husk, at intet er for plat eller for småt til at kunne interessere en bredere kreds, now, du har fået nye sko, den viden ville jeg ikke have levet foruden, og husk at vedhæfte et billede eller et videoklip, det gør det endnu lettere for bagmændene/profitmagerne at målrette reklamerne direkte til dig og nogle behov, du ikke engang vidste, du havde.

Og husk at opdatere, at du er i den anden ende af landet til moster Viggos begravelse, så du ikke opdaterer før du er komme hjem igen. Nå nej, du klarer det snildt midt under gudstjenesten på din til formålet indkøbte smartphone.

Og når du kommer hjem, så har du med stor sandsynlighed også den glæde at opdage, at du har flere gode venner, end du havde troet, og at disse kære mennesker har frygtet, at dit hjem ville fryse i dit fravær, så de har været så flinke at besøge dig og skrue fuldt op for radiatorerne, samtidig med at de har hjulpet dig af med diverse skrammel i form af fladskærme, smykker, kontanter og lignende.

Win win

Se, det mente jeg om fjolsbog, og det kunne ikke erstattes med én eller flere knapper.

Hvorfor, ja Spunsen leverer jo det bedste argument med sit indlæg, som jo fint kunne erstattes med en knap, meeen,

Hvad er det lige, du ikke synes om?

Min modstand mod disse knapper?

Eller min modstand mod fjolsbog?

Eller mit sprog?

Eller mit handle?

Eller hele møllen eller noget helt andet?

Og som Goldfinger så rigtigt nævner, så vil den slags knapper bidrage til sneboldkamp uden argumenter, og hvem er tjent med det.

Personligt har jeg ingen problemer med, at meningerne er delte omkring mit handle, enhver, der mener noget og ikke er bange for at stikke snuden frem, vil fra tid til anden komme i kritik, fred være med det, hvis der er substans på kritikken, men kritik via knapper, hvor man slet ikke behøver at forholde sig til substansen, men kan sætte angrebet direkte ind mod skinnebenene, vil aldrig kunne bidrage med noget konstruktivt.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Vi kunne såmænd sagtens lave en "Synes godt om" knap herinde, men det virker lidt til at der er delte meninger om et sådant tiltag. Derfor har jeg nu tilføjet en afstemning til tråden, så kan vi lade flertallet bestemme.

Dog vil der aldrig komme en "Synes ikke om" knap, da jeg mener man bør give sin mening til kende, hvis man ikke er enig med forfatteren af et indlæg. Ellers kan det også hurtigt ende med at de brugere som ikke bryder om hinanden, altid trykker "Synes ikke om", ved hinandens indlæg.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Vi kunne såmænd sagtens lave en "Synes godt om" knap herinde, men det virker lidt til at der er delte meninger om et sådant tiltag. Derfor har jeg nu tilføjet en afstemning til tråden, så kan vi lade flertallet bestemme.

Dog vil der aldrig komme en "Synes ikke om" knap, da jeg mener man bør give sin mening til kende, hvis man ikke er enig med forfatteren af et indlæg. Ellers kan det også hurtigt ende med at de brugere som ikke bryder om hinanden, altid trykker "Synes ikke om", ved hinandens indlæg.

Hej Admin

Alletiders med den afstemningsfunktion. :)

VH

OD

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Til onslow m.m

Prøv at se det ændrede resultat ;) efter hurtigknappernes indtog

Da jeg talte op, var der 5 for og 3 imod.... altså 60 % for

i afstemning er der kun 40% for.... altså et helt andet resultat :) og hele 19 der har givet deres mening.

Jeg vil mene afstemnings tingen giver det mest retvisende resultat ( selvom det er imod mit forslag)

Der er flere der har stemt og det er ikke kun dem der skrapper mest op der bliver hørt :)

Det samme kunne jeg se med " synes godt om" knappen, en hurtig måde lige et give sit tilsagn på, uden at bruge 10 min på et indlæg.

Men nu er eroguide et sted, hvor man skal kritisere andres holdninger, såsom nedladende ord som fjolsbog m.m. så må jo hellere indfinde mig i flokken og også gøre det ;)

"synes godt om" knappen er nok alt for moderne for gamle sure mænd på eroguide med deres gangsstativer ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg

No way!

Dette udmærkede site bør ingenlunde begive sig så meget som en millimeter i retning af dumhedens og overfladighedens alter, Fjolsbog.

Hvis nogen har noget på hjerte, så kan de fandeme skrive det!

Syntes ikke godt om

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvis der indføres en synes godt om knap, vil jeg bede om at et tryk på denne, ikke medfører at indlægget markeres som nyt under " Vis nye indlæg"

Er bange for at knappen vil betyde mange tilkendegivelser, og dermed en meeeeeget lang liste af nye emner. Og der er jo ikke så meget nyt i at en har trykket på en knap :D

Et tryk på knappen betyder jo blot at man tilkendegiver sin sympati, men man bidrager ikke med nye oplysninger/information.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest stump

Jeg kan lige se "de lyserødes fanklub" tapesere de prostitueredes indlæg med synes godt om klik. Der er helt sikkert en fire fem sex stykker, som skal til behandling for misbrug af fingerspidser, hvis "synes godt om" knappen installeres.

Det er en absolut intetsigende funktion, som vil gøre det endnu nemmere at være lurpasser i den daglige debat.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Men nu er eroguide et sted, hvor man skal kritisere andres holdninger, såsom nedladende ord som fjolsbog m.m. så må jo hellere indfinde mig i flokken og også gøre det ;)

"synes godt om" knappen er nok alt for moderne for gamle sure mænd på eroguide med deres gangsstativer ;)

Synes godt om

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Jeg kan lige se "de lyserødes fanklub" tapesere de prostitueredes indlæg med synes godt om klik. Der er helt sikkert en fire fem sex stykker, som skal til behandling for misbrug af fingerspidser, hvis "synes godt om" knappen installeres.
Og hvad sker der så ved det, der er jo ikke tale om en konkurrence om at få flest synes godt om, snarere et middel til at få fjernet alle der der indlæg, hvor skribenten citerer hele indlægget og så skriver 'Enig', 'Det mener jeg også' eller noget lignende, men selvfølgelig giver det ikke et ekstra indlæg på CV'et, og det kan måske være et problem for nogen.

Og det vil da absolut være at foretrække at en eventuel knap bruges efter hensigten.

Men du mener, ad den ikke skal indføres, fordi du tror at der måske er 4-6, som måske kan finde på at misbruge den? Godt argument. :mrgreen:

Det er en absolut intetsigende funktion
Den markerer vel stadigvæk at læseren har taget stilling til det specifikke indlæg, eller hvad mener du?

som vil gøre det endnu nemmere at være lurpasser i den daglige debat.
Hvordan det? Det forhindrer da ikke nogen i at have en mening og skrive den, og det forhindrer jo for den sags skyld heller ikke intetsigende indlæg a'la den type, der er nævnt ovenfor.

Så måske er der rigtig meget om det Liderligfyr skrev:

"synes godt om" knappen er nok alt for moderne for gamle sure mænd på eroguide med deres gangsstativer

Mvh

smo

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Jeg kan lige se "de lyserødes fanklub" tapesere de prostitueredes indlæg med synes godt om klik. Der er helt sikkert en fire fem sex stykker, som skal til behandling for misbrug af fingerspidser, hvis "synes godt om" knappen installeres.

Kald det bare en fanklub eller hvad du vil. Jeg vedstår gerne at tilhøre den gruppe af profiler, som finder det forfriskende med fakta og beretninger, fra en lyserød side af branchen, som du og jeg kun kan gisne og have teorier om. Her ved jeg det kommer fra tætteste hold, og ikke fra Amerikanske undersøgelser, eller en eller anden lommefilosof som klogere sig på andres ve og vel, eller en fritids jurist som altid ved bedre.

I ny og næ kommer der et indlæg fra en profil, som bare sidder lige i skabet.. Et indlæg som gør en forskel i diskussionen, og måske virker som en øjeåbner for den stædige... :) Sådan et indlæg fortjener en "Syntes godt om" knap efter min mening. Om så indlægget er lyserødt eller ej.

Egentlig er det ret ærgerligt, at der ikke på Eroguide.dk findes nogle Gule debattører som har lyst til at bidrage, med lidt fra deres hverdag på et thaisted.

VH Ludvig.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har lige stemt "nej" i afstemningen ovenfor om, hvorvidt vi skal have en "synes godt om"-knap eller ej.

Grunden til, at jeg har stemt "nej" er, at jeg frygter, at den kommer til at ligne den, de har på Venuslogen, og det, jeg synes, der er forkert ved den, er, at man ikke kan se, hvem, der har "syntes godt om" - og det synes jeg er upraktisk.

Den på facebook er bedre - for dér kan man se, hvem der har "syntes godt om".

Facebook er et ganske udmærket socialt netværk, der kan bruges, som man lyser. Jeg bruger det til at finde gamle skolekammerater og opdatere på familie, som nævnt ovenfor.

Principielt har Onslow ret i, at personlig kontakt er bedre - men i vor effektive tid, hvor man ofte har mange gryder i kog på én gang, hvem kan så rent fysisk nå at komme hele vejen rundt? Med en stor familie, der som min tæller godt 90 medlemmer over tre generationer, er det guld værd at kunne opdateres lynhurtigt og være velorienteret om, hvad der sker rundt omkring.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...