Hop til indhold
Rejsenetværk

Hvordan omgå landespærring på nettet

Recommended Posts

Rejsenetværk skrev, for 12 timer siden:

Vil det sige at, hvis jeg vælger at rejse til et ikke EU land, og derfor skal købe på udrejsen, så er de samme varer i den samme butik i Københavns Lufthavn billigere, end hvis jeg handler på vej ud, eller hjem til et EU land ?

Ja. Men nogen gange skal du spørge efter det.

 

Rejsenetværk skrev, for 12 timer siden:

Hvis ja, så skal jeg også slæbe tøjet med på hele rejsen.

Ja.

Rejsenetværk skrev, for 12 timer siden:

Jeg har læst på Skat.dk, at der er en begrænsning på køb under rejser til ikke EU lande på for 3200 kr.

I princippet vil den samme grænse vel gælde, for køb i en butik i Københavns Lufthavn, som hvis jeg køber i det land jeg rejser til.

Ja.

Rejsenetværk skrev, for 12 timer siden:

Der er vel ingen beløbsgrænse hvis jeg rejser til et EU land?

Hmmmm. Det er der vel ikke, men hvis du køber i kvantiteter der ligner at det ikke er til eget personlige brug, må du nok ikke. Om du bliver stoppet er nok tvivlsomt. Men gør du, og har du 4 stort set ens læderjakker i kufferten, forestiller jeg mig der stilles spørgsmål.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Som Visti Vistensen allerede nævnte har Opera en indbygget proxy, men efter mine erfaringer (mest udenlandsk TV) virker den ikke ret godt, dvs.man mærker ofte en meget stor begrænsning i hastigheden.

Til gengæld har jeg meget gode erfaringer med Epic:

https://www.epicbrowser.com/

Virker helt upåklageligt!

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nu har jeg lige haft ringet til til Massimo Dutti i Københavns Lufthavn, og har spurgt til deres priser.

Priserne er  de samme i deres butik, som i deres online webshop, ved rejser indenfor EU.

Ved rejser udenfor EU kan jeg få taxfree refusion på 13 %.

Det er der jo ingen grund til at rejse nogen steder for, så nu har jeg kun en grund til enten at flyve til Berlin, eller tage toget til Hamburg.

Det er for rent faktisk, at kunne se og prøve varerne i en fysisk butik.

Jeg er under opsøgende besøg i butikker, under januarudsalget, blevet tilstrækkeligt bekræftet i min modvilje mod at handle tøj online.

Det har sparet mig for nogle fejlkøb, at se varerne i butikken, og ikke kun deres forskønnede billeder i deres webshops.

 Og det får også komme an på en prøve, i en af Massimo Duttis egne fysiske butikker, om jeg i sidste ende har lyst til at købe de læderjakker.

Hvis ikke jeg køber dem, er der heldigvis meget andet fornuftigt at foretage sig i både Berlin og Hamburg :)

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, for 17 timer siden:

er der heldigvis meget andet fornuftigt at foretage sig i både Berlin og Hamburg 

Ellers kunne jeg foreslå dig at tage med på en tur med TSS til Tyrkiet eller Marocco - her bliver du 100 % ledt/tvunget ind i en større lædervareforretning, hvor udvalgtet er meget større, end vi ellers ser det herhjemme i en lædervarebutik - og hvis du viser tilstrækkelig uvilje mod at købe, har de sikkert: "special price for You my friend", så du kan få en fin læderjakke til den rigtige pris - man skal bare fra starten være afklaret med hvormeget man vil ofre. I tyrkiet gik jeg dog i en almindelig butik og fik en "læder" jakke på udsalg til kun godt kr. 200,- - godt nok var det ikke ægte læder, men den havde det design og udformning jeg ønskede - og ikke mindst: kunne jeg få hænderne ned i lommerne ;-)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...