Hop til indhold

fornuften breder sig

Featured Replies

Skrevet

Lige præcist!

Jeg er selv medlem af en fagforening under LO og drømmer ikke om at melde mig ud, men jeg er også vælger, borger og forbruger af købesex.

En fagforening er ikke et parti, og burde holde sig til at varetage medlemmernes faglige interesser, bekæmpe Den Kristelige fagforening, Det Faglige hus og alle de andre gule gespenster der underminerer Den danske model og baner vejen for fattig i arbejde som i Tyskland, USA og Storbritanien mfl.

Heldigvis er det ikke kommet dertil som i Sverige hvor man kan blive ekskluderet af sin fagforening for at stemme på Sverige Demokraterne, men givetvis holder man lav profil som forbruger af købesex, også af andre grunde end de normale.

Mon ikke også et flertal af medlemmerne under LO i lighed med resten af befolkningen er imod at gøre det kriminelt at købe sex.

Håber for deres egen selvrespekts skyld at alle de kendte mænd der hoppede med på vognen og offentligt støttede at kriminalisere køb af sex, vitterligt aldrig selv har købt sex - de ikke bare råbte med i koret, for tænk, hvad ville de andre ikke tro, hvis jeg ikke gjorde det.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Skrevet

Uha Rejse,

er der nu oplæg til en ny kæphest, der skal rides?

Gule gespenster, der skal bekæmpes, ser man det, den omstændighed, at et flertal af befolkningen går ind for organisationsfrihed, som faktisk er lovbestemt, undgår åbenbart helt din opmærksomhed.

I mine øjne er dit snævertsyn i det anliggende alarmerende, når du i socialakrobatismens navn vil kanøfle dem, du ikke er enige med.

Var det en stor sejr for 3F og bevægelsen, at Vejlegården måtte give op, så saje a wellbekomm.

Ikke mindst set i lyset af, at restauranten faktisk havde en overenskomst sammenholdt med, at der i Vejle området er over 50 lignende steder totalt uden overenskomst, som man kunne have brugt kræfterne på. H. C. Andersens "Den grimme ælling" og Kafkas "Processen" har åbenbart aldrig ligget på dit natbord.

Og jo, Rejse, jeg er udmærket klar over, at det var pionerer som Pio og Stauning, som vi almindelige mennesker kan takke for en tålelig tilværelse rent økonomisk, jeg har bare så fandens svært ved at se parallen til vore dages pampere, som helt analogt med legendariske Tom Lehrers "Dope padler" are doing well by doing good.

Når de samme personer så vil tvinge mig til at yde bidrag til politiske fusentaster, som i jagten på stemmekvæg forærer vort arvesølv til mennesker med et livssyn, som ligger før middelalderens, så er det, at remmen for alvor hopper af for mig.

Men du skal se, det skyldes nok mit suspekte og dårlige menneskesyn, når jeg i alvor mener, at de folk, der har en ide om, at Danmark i anstændighedens navn skal agere socialkontor for hele den 3. verden, at så må de selv tage muldvarpen op af lommen og ikke bruge mine surt optjente lønkroner herpå.

Jeg vil subjektivt antage, at du qua dit tankegods helt ligger på linie med akrobaterne, når de pr. definition tager for givet, at de ved, hvad der er bedst for befolkningen, når vi altså lige ser bort fra den livsvigtige debat omkring prostituation.

Personangreb, ja squ, og det er meningen, og du leverer jo selv ammunitionen, jeg husker ikke under hvilket af dine i øvrigt mange gode tiltag, du proklamerede, at det var klart, at et givent arrangement naturligvis skulle være alkoholfrit. Det skabte megen moro!

Lad mig slå fast, at hvis du har fravalgt alkohol, fordi du er tørlagt alkoholiker, så er det helt fint med mig, enhver er i mine øjne den nærmeste til at ræffe sine valg, men det faktum, at du totalt uden blusel proicerer dine valg over på resten af befolkningen, beviser vist til fulde, hvor du har dit ståsted ideoogisk.

Så fik jeg luft, det lindrede, så jeg vil ønske både dig og alle andre herinde en skøn forårsdag.

Skrevet

Min bedste Hr. Onslow.

Mind mig venligst om, ved lejlighed, at jeg skylder dig et par kolde fadbamser!

Tak for dét indlæg, som meget præcist udtrykker min holdning. :)

Skrevet
  • Author

Hej Rejse, et eller andet sted er jeg virkeligt dybt imponeret over din evne til altid - og konsekvent - at ændre de emner der tages op - og oftest (som her) dreje dem i en FULDSTÆNDIG anden retning.. (og hvor du oftest giver udtryk for unuancerede holdninger der vil glæde enhver med DDR-beton-stalinistisk-baggrund... :) )

Men - på den anden side - så kan det jo skyldes en fundamentalt fraværende evne ti at læse indenad :) :)

:)

Skrevet

Synes måske der overreageres en kende. Som jeg læser artiklen er den vigtigste sætning:

"Tilbage sidder jeg, måske andre med mig, og undres. Min fagforening, Jordemoderforeningen, er med i dette initiativ. Min fagforening har aldrig spurgt mig, om jeg vil give støttekroner til at råbe ud over landet, at der er nogle kvinder, hvis arbejde skal forbydes, fordi nogle synes, det er moralsk forkert, at kvinder selv bestemmer over deres sexliv."

Bortset fra følgende i Rejses indlæg, der, som en sidebemærkning, udtrykker hans holdning:

"bekæmpe Den Kristelige fagforening, Det Faglige hus og alle de andre gule gespenster der underminerer Den danske model og baner vejen for fattig i arbejde som i Tyskland, USA og Storbritanien mfl."

så mener jeg da, at Rejse holder sig til emnet i artiklen, og han udtrykker sågar enighed med den "fornuftige socialakrobat".

Synes derfor ikke, det er helt retfærdigt at flå ham på den baggrund.

Skrevet

Uha Rejse,

er der nu oplæg til en ny kæphest, der skal rides?

Gule gespenster, der skal bekæmpes, ser man det, den omstændighed, at et flertal af befolkningen går ind for organisationsfrihed, som faktisk er lovbestemt, undgår åbenbart helt din opmærksomhed.

I mine øjne er dit snævertsyn i det anliggende alarmerende, når du i socialakrobatismens navn vil kanøfle dem, du ikke er enige med.

Var det en stor sejr for 3F og bevægelsen, at Vejlegården måtte give op, så saje a wellbekomm.

Ikke mindst set i lyset af, at restauranten faktisk havde en overenskomst sammenholdt med, at der i Vejle området er over 50 lignende steder totalt uden overenskomst, som man kunne have brugt kræfterne på. H. C. Andersens "Den grimme ælling" og Kafkas "Processen" har åbenbart aldrig ligget på dit natbord.

Og jo, Rejse, jeg er udmærket klar over, at det var pionerer som Pio og Stauning, som vi almindelige mennesker kan takke for en tålelig tilværelse rent økonomisk, jeg har bare så fandens svært ved at se parallen til vore dages pampere, som helt analogt med legendariske Tom Lehrers "Dope padler" are doing well by doing good.

Når de samme personer så vil tvinge mig til at yde bidrag til politiske fusentaster, som i jagten på stemmekvæg forærer vort arvesølv til mennesker med et livssyn, som ligger før middelalderens, så er det, at remmen for alvor hopper af for mig.

Men du skal se, det skyldes nok mit suspekte og dårlige menneskesyn, når jeg i alvor mener, at de folk, der har en ide om, at Danmark i anstændighedens navn skal agere socialkontor for hele den 3. verden, at så må de selv tage muldvarpen op af lommen og ikke bruge mine surt optjente lønkroner herpå.

Jeg vil subjektivt antage, at du qua dit tankegods helt ligger på linie med akrobaterne, når de pr. definition tager for givet, at de ved, hvad der er bedst for befolkningen, når vi altså lige ser bort fra den livsvigtige debat omkring prostituation.

Personangreb, ja squ, og det er meningen, og du leverer jo selv ammunitionen, jeg husker ikke under hvilket af dine i øvrigt mange gode tiltag, du proklamerede, at det var klart, at et givent arrangement naturligvis skulle være alkoholfrit. Det skabte megen moro!

Lad mig slå fast, at hvis du har fravalgt alkohol, fordi du er tørlagt alkoholiker, så er det helt fint med mig, enhver er i mine øjne den nærmeste til at ræffe sine valg, men det faktum, at du totalt uden blusel proicerer dine valg over på resten af befolkningen, beviser vist til fulde, hvor du har dit ståsted ideoogisk.

Så fik jeg luft, det lindrede, så jeg vil ønske både dig og alle andre herinde en skøn forårsdag.

Spot on dér Onslow :-)

Skrevet

De gule fagforeninger får stadig flere og flere medlemmer på bekostning af de røde, mon ikke det har noget med prisen og det tætte samarbejde med Socialdemokraterne,Jeg meldte mig selv ind i Krifa fordi jeg ikke ønskede at betale til de røde partier.

Jeg bruger ose de gule som autohjælp og stemmer DF.

Skrevet

De gule fagforeninger får stadig flere og flere medlemmer på bekostning af de røde, mon ikke det har noget med prisen og det tætte samarbejde med Socialdemokraterne,Jeg meldte mig selv ind i Krifa fordi jeg ikke ønskede at betale til de røde partier.

Jeg bruger ose de gule som autohjælp og stemmer DF.

De "gule" har succes fordi, dels er prisen overkommelig og da de jo ikke har udgifter til overenskomster, tillidsfolk samt omkostninger som de organisationer der har forhandlingsretten for overenskomsterne på de forskellige områder samt at de "gule" samtidig organiserer selvstændige.

Venligst

Skrevet

Noget paf sad jeg jeg og læste responsen på Rejses indlæg.

Rejse skriver jo blot sin mening om fagforeninger. Helt i tråd med hvad forfatteren til artiklen gør. Hendes ærinde er ikke at advokere for prostitution (omend hun er positiv) men mere at gøre opmærksom på at hun ikke synes det er noget fagforeninger skal blande sig i.

Citat:

Tidens moralske sure opstød mod kvinders selvbestemmelse støttet af Kvinderådet, fagforeninger og en masse andre hører til i et for længst glemt århundrede, ikke i det 21. århundrede. Tilbage står spørgsmålet, om det er fordi, fagforeningerne har udlevet deres rolle, at de deltager i et sådant arrangement?

Jeg er helt enig med Rejse og jordmoderen i at spørgsmålet ikke er en fagforeningssag. At Rejse så lige benytter lejligheden til at lufte sin mening om de gule, er vel ikke værre end jordmoderen lufter sin mening om rufferi paragraffen.

Jeg er slet ikke enig med Rejse i det der fagforenings ruskumsnusk, men det animerer altså ikke mig til at fare i blækhuset og snakke om kæpheste, alkoholdforbrug m.m.

Skrevet

Hmmmm, jeg ved nu ikke hvor meget fornuften egentlig breder sig. :?:

Jeg kan naturligvis kun være enig i, at indlægget er positivt overfor at legalisere prostitution selvom det, som påpeget, ikke er hovedbudskabet, men det giver i det mindste en positiv overskrift. ;)

Og når man læser kommentarerne er der vist ikke meget nyt der, stort set kun fordomme der gentages og gentages omkring prostitution og som overhovedet ikke forholder sig til indlæggets hovedbudskab, hvad ens fagforeningskontingent bruges til.

Men selv disse indlæg forbliver stort set uimodsagte, men sådan må det vel være, der er nok ikke så mange af os faste gæster (eller aktive piger/kvinder), der er meget for at lægge navn til indlæg, der kan 'afsløre' os, inkl. undertegnede. :oops:

Mvh

smo

Skrevet

Stort ståhej for ingenting... 8-);)

En fagforening er ikke et parti, og burde holde sig til at varetage medlemmernes faglige interesser, bekæmpe Den Kristelige fagforening, Det Faglige hus og alle de andre gule gespenster der underminerer Den danske model og baner vejen for fattig i arbejde som i Tyskland, USA og Storbritanien mfl.

Jamen altså.... Rejsenetværket udtrykker sig på linje med div. socialdemokrater og andre venstreorienterede om sit syn på fagforeninger, og andre folk i denne her tråd er uenig med ham i DEN sag, hvilket er meget naturligt...

Det er jo fuldstændig som ude i den virkelige verden... :mrgreen:

No big deal :P

Skrevet

Han steg en del(RN) i min agtelse - godt han ikke er Diskriminationspartiet

Skrevet

Nu har jeg svaret Onslow Pm sådan som jeg ikke kan svare i denne tråd, men først jeg er ikke venstreorienteret, end ikke socialdemokrat, jeg ligger lige langt fra såvel Liberal Alliance som Enhedslisten.

Men som simpel lønslave er det for mig åbenlyst hvilke fagforeninger der repræsenterer mine grundlæggende interesser, omend jeg ofte er meget uenig med flertallet.

Arbejdsgiver siden er på sin side også med sin virksomhed medlem af egen interesserorganisation, uafhængigt i øvrigt af hvilket parti han stemmer på.

Hvis man har bidt mærke i min grundlæggende linje, så er den at jeg er tilhænger af det private initiativ, den private ejendomsret og en sund, men fair konkurrence, at intet ligger mig fjernere end at misunde andres fortjente velstand.

Men en fagforening, såvel som en arbejdsgíver organisation bør aldrig udelukke borgere på grund af deres partipolitiske ståsted, sådan som det er forekommet i Sverige.

Når vi har betalt vores kontingent, kommer det dem overhovedet ikke ved, hvor vi sætter vort kryds, eller hvordan vi i øvrigt lever vort liv.

Formoder at der med betegnelsen diskriminationspartiet tænkes på Dansk Folkeparti i Danmark, heri er jeg ikke enig, men igen, jeg er både arbejdstager i arbejdstíden og borger i fritiden, det skel går der i ens liv.

Jeg er ikke ideologisk funderet, men pragmatisk realist. Jeg har ikke tænkt mig at fremme egen vej til et liv i social armod, ved passivt at forholde mig til en neuliberal dagsorden, hvis konsekvenser allerede i andre lande har vist sig skræmmende for arbejdstagere indenfor det vi i Danmark betegner som minimal til lavtlønsområdet.

Jeg arbejder ikke i en eksportorienteret produktionsvirksomhed, hvor jobsene bare forsvinder, men indenfor hjemmemarkeds baseret servicevirksomhed, og har i snart 30 år formået at holde mig i beskæftigelse til en beskeden, men anstændig løn, også nu under lavkonjukturen, takket være LO fagbevægelsen, uagtet jeg ofte er uenig på et lejlighedsvist mere borgerligt grundlag.

Jeg ønsker blot at bevare min plads på A holdets nedre trin, forsvare mig mod at jeg og mine skal gøres til et B hold i fuldtidsbeskæftigelse, for at middel til højere middelklasse kan øge egen levestandard på vores bekostning.

Der er nok stadig råd til at betale prisen i daglighandlen, få gjort rent på virksomhederne, passet på og overvåget værdierne, bo på hotel så meget andet til den løn medarbejderne får, der her også i Danmark tjener mindst, hvilket jeg er helt indforstået med, at sådan må det være.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.