Hop til indhold
Styrvolt

Maskulin seksualitet = perfekt glædespige

Recommended Posts

Tak @mature_man for at have læst mit indlæg korrekt. Ja, men lærer efterhånden at skulle gardere sig på alle mulige måder, hvis man ikke vil udsættes for nedrigheder :razz:

Netop Grønland er et interessant eksempel i denne sammenhæng. Jeg læste i sin tid at en af årsagerne til deres (efter dansk målestok) løsere seksualmoral, har rod i at undgå indavl i de små bygder. Så når der kom en fremmed mand på besøg, var det ofte en velkommen mulighed for at forny genpuljen.

Jeg har selv været sammen med et par søde grønlandske kvinder. En af dem fortalte mig, at det er en skrøne, at der ikke findes prostitution I Grønland. Men hun anså vist også de kvinder, der lod sig "købe" med nogle øl mm. for at være en slags prostituerede :lol:

 

Redigeret af Styrvolt

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nu kunne jeg ikke lade være med at google lidt, og det er faktisk lidt interessant - nærmest komisk.

Så vidt jeg kan se, er der absolut ingen enighed om hvad man egentlig forstår ved hyperseksualitet hhv. nymfomani.
Forklaringerne stritter i alle retninger, og fagfolk skændes så det brager.

Det eneste man er enig om, er diagnosen Sex-afhængighed.
Man er sexafhængig hvis man er så optaget af sex ar det har negative konsekvenser for eens eget eller ens nærmestes liv, og man ikke kan gøre noget ved det.

Og så bliver forvirringen total, når Hyperseksualitet / Nymfomani nogle gange defineres som højt sex drive, andre steder defineres som sex-afhængighed.

(Hvilket måske igen hænger sammen med, at nogle af moralske grunde definerer højt sex drive - især hos kvinder - som sexafhængighed)

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg tror afgjort at samfundets normer betyder meget for synet på, hvad psykiatrien regner for afvigende. Man kan i vore veganerdage dårligt fatte, at man fandt det nødvendigt at stigmatisere vegetarer, Det ville have givet mening i Grønland. Men her...

Der var jo også Freud, der gjorde fortrængt seksualitet til en sygelig tilstand ved at kalde forsømte fruentimmere for hysterikere.

Og da kaffen kom til Europa, var det meget ildeset af de religiøse. For som man sagde "fruentimmerne bliver liderlige af den djævelske substans." For kvinderne i borgerskabet var det bare en velkommen mulighed at få noget godt selskab. Og måske ligefrem en flirt med en flot fyr.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Anna - fræk og sexet skrev, den 15.1.2020 at 12:02:

Jeg vil i hvert fald på det kraftigste frabede  mig at blive kaldt seksuelt afvigende eller nymfoman. :o Uanset hvad din psykiater siger. 
Han må jo være uddannet før 2. Verdenskrig for at have sådan et menneskesyn. Og det er på ingen måde nedgørende ment. 
 

 

FB_IMG_1569437810084.jpg

Del dette indlæg


Link til indlæg
Styrvolt skrev, den 9.1.2020 at 00:13:

Nymfomani er som bekendt langt mest brugt om kvinder.

Det kan ikke bruges om mænd. Parallelen er satyriasis, da nymfer er feminine og satyrer maskuline. Sidstnævnte er dog sjældent brugt af indlysende årsager:

Din observation er du ikke den første til at begå, og det bunder i det traditionelle syn på "normal seksualitet", at kvinder har ingen eller meget lidt lyst, og nærmest omvendt for mænd.

I moderne tid har vi "hyperseksuel", om det at være optaget af sex/lyst hele tiden. Det findes hos begge køn, men vist oftest hos mænd. Det er ikke en diagnose, men et symptom.

 

Mht. sammenhængen med kvinders status i samfundet og deres seksualitet, så er det netop, hvad den såkaldte fjerdebølgefeminisme fokuserer på. Men uanset om man accepterer der er tale om "fjerde bølge" eller ej, så er de langt fra de første med den pointe i feminismen.

Jeg synes også det er indlysende at der vil være mindre forskel på seksualiteterne, når øvrig status i samfundet forandres. Kvinder har jo i modsætning til mænd ikke samme biologiske stopklods for deres potens. De har et meget større seksuelt potentiale end mænd.

Redigeret af Bebop

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bebop skrev, den 19.1.2020 at 12:26:

Kvinder har jo i modsætning til mænd ikke samme biologiske stopklods for deres potens. De har et meget større seksuelt potentiale end mænd.

Det er netop paradokset.
Nej, kvinder har ikke en biologisk stopklods.
Men alligevel er det som om mange kvinders seksualitet simpelt hen lukker ned når forelskelsen er overstået og parforholdet er i hus.
Så er sex for de fleste kvinder mest et irritationsmoment.
Det er dybt tragisk for parforholdene, tænker jeg, og hvorfor pokker er mennesker udrustet med dén skævhed?

De fleste mænd har det fint med lidt hyggesex ind imellem når parret er lidt mere etableret.
Men det gider kvinder ikke, og så kommer der mildt sagt en skæv balance i forholdet.
Som jeg læste et sted, så var der en kvinde der sagde: "Jeg rører aldrig ved min mand mere, for hvis jeg gør, så ved jeg godt hvad han forventer - og det orker jeg ikke" ... 

Del dette indlæg


Link til indlæg
sneræven skrev, den 22.1.2020 at 22:56:

Det er netop paradokset.
Nej, kvinder har ikke en biologisk stopklods.
Men alligevel er det som om mange kvinders seksualitet simpelt hen lukker ned når forelskelsen er overstået og parforholdet er i hus.
Så er sex for de fleste kvinder mest et irritationsmoment.
Det er dybt tragisk for parforholdene, tænker jeg, og hvorfor pokker er mennesker udrustet med dén skævhed?

De fleste mænd har det fint med lidt hyggesex ind imellem når parret er lidt mere etableret.
Men det gider kvinder ikke, og så kommer der mildt sagt en skæv balance i forholdet.
Som jeg læste et sted, så var der en kvinde der sagde: "Jeg rører aldrig ved min mand mere, for hvis jeg gør, så ved jeg godt hvad han forventer - og det orker jeg ikke" ... 

Hvaff'??? I sin tid (da verden var ung) mødte jeg en meget skinny og lækker ung kvinde, vi havde den dejligste sex og vor forelskelse voksede i takt med det foster, vi havde skabt i hendes mave. Selv som højgravid havde vi dejlig lækker sex. Da vi blev mere etablerede med hus, eget barn, delebarn og hund, blev det vanskeligere at finde tiden, men når den var der, så fik den på alle tangenter (selv på min arbejdsplads i kirken). Nu er vi begge mere modne og jeg må indrømme at den nogle gange svigtende lyst ligger hos mig. Min erfaring gennem mit forholdsvist lange liv er at både mænd og kvinder har svingende sexlyst. Hvis sexen mangler i et ægteskab, er det nok snarere tegn på noget helt andet.

Vi dyrker stadig dejlig sex, men mere rolig af slagsen, skal jeg opleve lidt vildere, går jeg til de professionelle, Frutimeren er knap så kinky mere, men det er gigten, der plager ikke manglende lyst.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...