Rejsenetværk 9604 Skrevet 23. December, 2019 Når man bliver træt af Politik forum, er det dejligt når Berlingkske.dk beriger en med artikler, om livets mest væsentlige spørgsmål GOURMET Mandag d. 23. december 2019, kl. 10.55 Julen er sovsernes fest: Berlingskes guide til velsmagens flydende univers Decemberkøkkenet er højtiden for klassisk dansk comfort food, og uden sovsen – eller saucen – så går det ikke. Berlingske guider forbi de store »modersovse«, over fond til sovs og den elegante sauce. https://www.berlingske.dk/gourmet/julen-er-sovsernes-fest-berlingskes-guide-til-velsmagens-flydende-univers Læs også gerne de øvrige gode artikler unde artiklen. Venlig hilsen Rejsenetværk Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
pdrhan 1021 Skrevet 23. December, 2019 Betalings artikler..... 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9604 Skrevet 23. December, 2019 pdrhan skrev, for 7 minutter siden: Betalings artikler..... Velkommen til Berlingske Vælg det abonnement der passer til dig https://abonnement.berlingske.dk/berlingske-abonnementer/ Det er billigt og godt, men jeg har pt opsagt mit abonnement, og er vendt tilbage til JP.dk for en periode. Plus at jeg pt forbliver abonnent på Information.dk, men de holder stædigt fast i at tage 210 kr om måneden i løbende abonnement, og har pt ingen periode tilbud. Jeg holder meget af at købe og betale for billigere perioder, 6 eller 12 måneder af gangen, vi får se, Infomation har før givet sådant et tilbud, men de er gode til at fastholde os til fuld pris Venlig hilsen Rejsenetværk Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
MizzAnne 1216 Skrevet 23. December, 2019 Jeg er helt til den ægte, danske sovs - opbagt fra en melbolle med fløde, fond og en lille smule andefedt i, ribsgele for at fremhæve de liflige aromaer... uhhhmmmmm... værsgo og spis 4 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
pdrhan 1021 Skrevet 23. December, 2019 MizzAnne skrev, for 9 minutter siden: Jeg er helt til den ægte, danske sovs - opbagt fra en melbolle med fløde, fond og en lille smule andefedt i, ribsgele for at fremhæve de liflige aromaer... uhhhmmmmm... værsgo og spis Yessss sådan laver jeg den nemli´også!! Perfekt HVER gang! Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
MizzAnne 1216 Skrevet 23. December, 2019 Uh - serveret til and, brune kartofler og rødkål det er godt man ikke spiser sådan resten af året - jeg ville ikke kunne komme igennem døren, hvis jeg gjorde 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Landsbytossen 1575 Skrevet 23. December, 2019 Løgsauce, som er lavet på en hvidvinssauce, serveret til stegt flæsk og kartoffelmos er virkelig najs! 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Butch 5198 Skrevet 23. December, 2019 En frisk portion løgsauce direkte fra posen Her går medisteren fint i selskab med stegen Glædelig jul allesammen, og kom godt ind i det nye år. 1 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jesperdjensen 209 Skrevet 23. December, 2019 MizzAnne skrev, for 3 timer siden: Jeg er helt til den ægte, danske sovs - opbagt fra en melbolle med fløde, fond og en lille smule andefedt i, ribsgele for at fremhæve de liflige aromaer... uhhhmmmmm... værsgo og spis Jeg laver den også opbagt. Jeg tager væden fra bradepanden hvor anden har stegt og bruger dette. Lader det først afkøle og afskummer det så. Det øverste lag fedt bruger jeg til st lave melbollen og selve fonden bruges til at lave sovsen på. Der er ikke noget bedre sovs, end sovs lavet på and. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Sweex2 973 Skrevet 23. December, 2019 Jesperdjensen skrev, for 24 minutter siden: Jeg laver den også opbagt. Jeg tager væden fra bradepanden hvor anden har stegt og bruger dette. Lader det først afkøle og afskummer det så. Det øverste lag fedt bruger jeg til st lave melbollen og selve fonden bruges til at lave sovsen på. Der er ikke noget bedre sovs, end sovs lavet på and. TAK, den må prøves 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Val Venis 478 Skrevet 23. December, 2019 Her nogle tips fra James Price. Jeg selv foretrækker blot at møde op juleaften, og at der så er nogle andre der laver sovs og mad. Så underholder jeg børnene imens. https://www.dr.dk/mad/artikel/laver-du-ogsaa-de-typiske-fejl-james-price-guider-dig-til-den-perfekte-julemiddag 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
serveU 325 Skrevet 23. December, 2019 forskelen på sovs og sauce er nem. hvis der er nok er det sovs ellers er det sauce 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Val Venis 478 Skrevet 23. December, 2019 For nogen er det også dip. Dem der spiser franske kartofler til julemaden og dypper dem i den brune sovs. Så hellere almindelig dip! Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
MornFed 1314 Skrevet 24. December, 2019 Skal der sauce til ? Menuen er en forret bestående af ristet skovmyre på en bund af pubeshår overrislet med jonfruelige safter, hovedretten er økologisk velhængt og fast inderlår fra en ungmø. Tutti-frutti dessert med nippels i flødeskum. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg